Sari la conținut

Yamaha FJR 1300 A


Vlad S
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 157
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Poti sa stai linistit in privinta consumului, e surprinzator de mic pentru marimea motorului. La drum lung, cu motocicleta incarcata, consumul mediu cu care imi fac calculele este 6.5. De cele mai multe ori, sunt sub acesta. Maxim am avut 8.

Pana la primavara, poti sa arunci un ochi pe aici: http://www.fjrowners.com

 

Sa te poarte sanatos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Poti sa stai linistit in privinta consumului, e surprinzator de mic pentru marimea motorului. La drum lung, cu motocicleta incarcata, consumul mediu cu care imi fac calculele este 6.5. De cele mai multe ori, sunt sub acesta. Maxim am avut 8.

Ce viteza de croaziera ai(ai avut)?

Te intreb pt.ca minim 6-6.5 si maxim 8 mi se pare mult, avand in vedere masa si cilindreea motorului!

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mie mi se pare mult, dar cu bagaje, pasager si un ritm sustinut(nu neaparat viteza mare, dar multe accelerari) e ok.

 

Aici sunt cateva exemple de consum(si variaza dupa cum se poate vedea): http://www.spritmonitor.de/en/overview/53-Yamaha/742-FJR_1300.html?powerunit=2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Intreb pt. ca a mea are 400 kg, eu inca 100, nevasta 70, bagajele inca 25/30, am mers in combinatia asta de 600kg pina in Italia, la 120/130 pe autostrada mers constant mi-a luat 5.8..aaa, cu parbrizul care este cit o vela ridicat maxim pt.confortul nevesti-mii.

Singur, cu parbrizul lasat, la aceeasi viteza am scos si 4.6/4.8, de-aia spun ca mi se pare mult.

Insa daca a mers intins cu 150/160 este ok.

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum urmeaza sa faca un FJR diesel ca sa aiba consum de 3% :)) Acum 6-7% consum pentru un motor de 1300 cc nu mi se pare mare, mai ales cand accelerezi consumi f mult. Eu am computer de bord si consumul mediu de 6.1% l-am obtinut pe autostrada plus drumuri de munte si foarte virajate pe traseul Ungaria, Serbia,Muntenegru si Croatia, asta dupa ce am facut in total 2300 km :) Placerea cum trage FJR-ul ca un tren cand accelerezi o dau oricand pe un consum cu 1-2 l mai mic :) Cred ca si Vlad e de acord sau mai bine zis o sa fie de acord de la primavara incolo ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 6-7% consum pentru un motor de 1300 cc nu mi se pare mare

Placerea cum trage FJR-ul ca un tren cand accelerezi o dau oricand pe un consum cu 1-2 l mai mic

Aici sunt de acord, cind exista placere poti trece peste orice, chiar si peste un consum de 25%, cei care trag de un Subaru WRX STI o pot confirma.. :)

Subliniam doar faptul ca exista si un consum mai mic, comparand-o cu alta mobra cam cu aceeasi cilindree, dar 150 kg mai grea!

 

Acum 6-7% consum nu mi se pare mare, mai ales cand accelerezi consumi f mult.

Esti convins ca asta cu acceleratia este universal valabila ;)

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa stii ca e destul de iertatoare cu drumurile petecite de la noi...suspensia se poate regla si "inmuia" foarte usor si repede.

 

Asta am aflat deja si eu. Coborand de la Belis la Huedin am realizat ca nu scutura decat cu putin mai tare decat Transalpul, dar in schimb e mult mai stabila. Prin urmare a fost cea mai placuta plimbare de 5 ani de cand merg pe acolo cu motocicleta.

 

Acum urmeaza sa faca un FJR diesel ca sa aiba consum de 3% :)) Acum 6-7% consum pentru un motor de 1300 cc nu mi se pare mare, mai ales cand accelerezi consumi f mult. Eu am computer de bord si consumul mediu de 6.1% l-am obtinut pe autostrada plus drumuri de munte si foarte virajate pe traseul Ungaria, Serbia,Muntenegru si Croatia, asta dupa ce am facut in total 2300 km :) Placerea cum trage FJR-ul ca un tren cand accelerezi o dau oricand pe un consum cu 1-2 l mai mic :) Cred ca si Vlad e de acord sau mai bine zis o sa fie de acord de la primavara incolo ;)

 

Depinde foarte mult si de ce se transmite prin sinapsele dintre creier si mana dreapta... :laugh:

 

Decat sa scot un consum de 5.5-6% la 120-130km/h la regim de autostrada cu Transalpul plin si sa nu ma simt comod prefer un consum apropiat sau putin mai mare.

 

Aici sunt de acord, cind exista placere poti trece peste orice, chiar si peste un consum de 25%, cei care trag de un Subaru WRX STI o pot confirma.. :)

Subliniam doar faptul ca exista si un consum mai mic, comparand-o cu alta mobra cam cu aceeasi cilindree, dar 150 kg mai grea!

 

Esti convins ca asta cu acceleratia este universal valabila ;)

 

Unele modele de BMW sunt intradevar foarte economice ca si consum(acuma cateodata compensiaza cu problema electrice/mecanice), dar nu toate.

 

Sunt de acord ca si consumul conteaza, dar cred ca "+/- 1%" e ceva ce se poate sacrifica pentru placerea fiecaruia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amin, destul despre consumuri, acceleratii si alte prostii. Placerea mersului pe motor e cea mai buna de descris aici :D

 

:pics:

 

Atunci sa incercam sa o ilustram :goodposting:

DSC_2797.jpg

Doua generatii una langa alta(cea mai tanara este a lui @herur si fosta

lui @Constantin)

DSC_2803.jpg

DSC_2811.jpg

DSC_2812.jpg

DSC_2820.jpg

DSC_2823.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pot sa pun si eu poze? ca si asa suntem putini.... :D poate cu pozele mai convertim si pe altii la FJRism :)) :bow:

PS: a 4-a poza e de vis :D

Editat de herur
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frumoase poze :) Acum e prima oara cand remarc ca are 2 tobe... inca un plus !

 

Merci :)

 

Acum ca am tot povestit de bine, ar trebui precizate si partile negative:

-la modelul meu bratele oglinzilor sunt prea scurte si iti vezi mainile in ele(se rezolva fie cu niste distantiere, fie cu oglinzile de pe FAZER 1000 care sunt mai lungi)

-parbrizul standard este prea mic si ridicat la maxim(nu stiu daca si pe 2013, dar la restu se aplica)

-cutiile nu sunt atat de spatioase ca pe dinafara(incape la limita o casca de marime medie, dar se poate trai cu ele)

-alternatorul e mic pe modelele 2001-2005, avand doar 490W(suficient pentru o priza, dar mic pentru proiectoare sau manere incalzite)

Editat de Schumy CJ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alternatorul e mic pe modelele 2001-2005, avand doar 490W(suficient pentru o priza, dar mic pentru proiectoare sau manere incalzite)

Eu nu as zice ca e mic deloc alternatorul. La VFR am alternator de 350W si nu am simtit niciodata ca nu ar fi suficient desi am montata si priza de bricheta si manere incalzite care atunci cand le folosesc le folosesc la maxim ca altfel sunt prea slabe. Priza de bricheta am folosit-o sa incarc inclusiv laptop cu un invertor de 65W. Becul de far este unul de 100W care consuma aproximativ la fel ca cele 2 standard ale FJR-ului.

Pe FJR-ul pe care-l am de vanzare aici sunt montate manere incalzite originale, deci clar alternatorul le duce. Pe langa manere , fiind model de jandarmerie a mai avut girofar , sirena , proiectoare si inca mai are un stop de ceata. Alternatorul nu cred ca difera fata de FJR-urile normale din aceeasi generatie insa mai are un acumulator suplimentar pentru a putea folosi accesoriile specifice si cu motorul oprit fara riscul de ramane fara curent si de a nu putea porni. Cand motorul este oprit acumulatorul suplimentar este separat de cel principal astfel incat consumatorii suplimentari consuma numai din acest acumulator. Dupa ce motorul a pornit acumulatorele sunt puse in paralel printr-un releu care este comandat probabil de ECU, si astfel se incarca ambele acumulatore.

La modelele mai noi cred ca au marit alternatorul pentru accesorii gen sa incalzita si haine incalzite care consuma destul de mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
fiind model de jandarmerie a mai avut girofar , sirena , proiectoare si inca mai are un stop de ceata. Alternatorul nu cred ca difera fata de FJR-urile normale din aceeasi generatie insa mai are un acumulator suplimentar pentru a putea folosi accesoriile specifice si cu motorul oprit fara riscul de ramane fara curent si de a nu putea porni. Cand motorul este oprit acumulatorul suplimentar este separat de cel principal astfel incat consumatorii suplimentari consuma numai din acest acumulator. Dupa ce motorul a pornit acumulatorele sunt puse in paralel printr-un releu care este comandat probabil de ECU, si astfel se incarca ambele acumulatore.

Te inseli, daca a fost motocicleta oficiala atunci are alternator marit, trocmai pt. a acoperi consumatorii diversi, poate avea si rradiator de racire ulei marit(daca este racit cu aer are suplimentar si ventilator), mai jos ai exemple de la BMW:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=0419&mospid=51764&btnr=12_1473&hg=12&fg=31

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=0419&mospid=51764&btnr=17_0231&hg=17&fg=42

Tocmai faptul ca are un al doilea acumulator arata ca este diferita fata de cea de serie.

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te inseli, daca a fost motocicleta oficiala atunci are alternator marit

E posibil sa fie asa, poate acest alternator folosit la motocicletele oficiale l-au folosit mai tarziu si pentru motocicletele standard din urmatoarea generatie.

Oricum la 490W nu ar trebui sa fie nici o problema cu niste manere incalzite, poate nici chiar cu niste proiectoare daca nu consuma exagerat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru mine nu e o problema alternatorul, dar pentru cei care au nevoie de o gramada de curent poate ca e.

Cele 2 faruri cu niste Osram Night Breaker lumineaza mai mult decat ok, iar daca trebuie sa folosesc manerele incalzite inseamna ca e prea rece pentru mine sa ies cu motocicleta(am manusi bune).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt bune manerele mai ales dimineata cand e frig dar ziua se face cald si manusile groase nu is mai au rostul :D ...sau cand ploua. La Hornet nu am avut manare incalzite si am prins cateva ploi pe drum si m-am saturat sa imi incalzesc mainile pe blocul motor :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...