Sari la conținut

Frana Blocata


JMoto
 Share

Postări Recomandate

:( nu am facut nici o smekerie, am mai bibilit eu azi la ea am dat cu sprey si mai curatat frana dar nu pot sa scot placutele, am suruburile alea stricate. dar si-a mai dat drumu putin nu mai e asa infranata. merge putin mai bne ! :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

le tai si pui altele! :) uite si suruburi de genul: http://www.romimoto-piese.ro/category/10700000000/vehicle/17777/article/268222?show=gallery

 

cam scumpe dar le poti face si la strung! :) dupa ce le-ai taiat o parte iese prin gaura, cea cu filetul in 80% din cazuri se "convinge" cu un patent :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care dintre cele doua repere e blocat la tine, 20 sau 23?

20 e un dop filetat si daca nu iese cu un bit de surubelnita "-" pus pe un clicket, atunci la surubelnita de impact iese sigur.

Stiftul filetat iese si ala daca ii dai degripant si incalzesti locul. Lucreaza cu rabdare daca te apuci singur. Foloseste un inbus 5 de calitate si o teava cu diametru mica pe care sa o bagi pe inbus sa ai parghie mai buna. Totusi nu forta din prima cu prea mult elan :)

post-14189-0-90312500-1360316311_thumb.jpg

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce inseamna "stricate", au capul decalibrat? Ori incerci sa fortezi cumva (daca au cap de imbus, poti incerca cu o surubelnita dreapta care sa intre fortat, sau un torx, sau daca ai loc, sa incerci cu o cheie de instalatii sanitare mica), ori te duci la cineva sa sudeze de suruburi un imbus pe care sa-l desfaci cu cheia dupa.

Totusi tind sa cred ca rezolvi cumva fortand suruburile... depinde cat de "stricate" sunt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca hexagonul interior de la stifturile filetate este rotunjit, tind sa cred ca va fi imposibil sa fie scoase de acolo cu bit surubelnita sau torx. Am patit, am incercat, n-au vrut sa iasa fara sa le iau la freza.

Pt respectivele suruburi, am facut chiar eu un inlocuitor, in loc de inbusuri am facut stifturile cu hexagon de 8 care iese din gaura filetata. E mai safe, mai greu sa rotunjesti hexagonul exterior decat inbusul de 5. Am facut mai multe stifturi dintr-astea cu tot cu gaura pt sarme de sigurantare, pt cateva motociclete din RoSBK.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inteleg ce spui si ideea cu inlocuitorul e foarte buna, depinde si cat de priceput e fiecare si ce scule are la dispozitie.

Eu am desfacut in trecut suruburi de genul asta si aerisitoare rupe, fortand o surubelnita dreapta, uneori batuta ca sa se "infiga" cat mai bine. Depinde si de materialul din care e facut surubul...

Iar suruburile retezate, cum am si acum unul la o oglinda, le-am scos dand gaura cu 2 spirale, unul mai mic pt inceput, si unul aproape cat surubul, dupa care rupta marginea ramasa a surubului de pe filet.... recunosc, nu la toate a mers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai e o problema cu etrierii astia cu stifturi filetate, atunci cand se gripeaza lucrarea. Daca insisti prea tare acolo ori cu soc ori cu parghie prea mare, cedeaza etrierul (doar buza filetata, nu mai mult). Aliajul ala usor e mai putin rezisten decat otelul si exista riscul sa se sparga. N-am patit asta inca, doar la am "asistat" pe unu care a stricat :)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta nu stiam... si ma gandesc ca varianta cu incinsul surubului nu prea e viabila, topesti garniturile plus ca afumi etrierul. Parerea mea...

Eventual dat din belsug cu spray degripant si lasat o zi la inmuiat (desi la rugina mai serioasa nu am vazut sa aiba efect, mai curand merge Detartrantul sau lichidul de frana).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Capacelele alea filetate care se desfac cu surubelnita dreapta lata tocmai de-aia sunt puse acolo, ca sa nu se strice capul inbus al surubului de dedesubt.

Si eu am patit sa stric 1 capacel de-ala dar pana la urma cu batai usoare in lateral am reusit sa-l scot. Nu zic ca tot pe-ala l-am montat la loc doar ca nu l-am strans.

Alea ies ideal cu bitul lat -- montat in cheia cu crichet. Cu surubelnita mori langa ele si le si strici. Chiar cu bit, trebuie tinut apasat bine si tras cu mare atentie, la primul semn ca incepe sa muste din metal in loc sa se roteasca tre sa te opresti si sa incerci alta pozitie sau sa mai pui wd-40 sau orice mazga de deblocare.

 

La cele cu inbus ingropate trebuie sa folosesti 1 inbus bun cu coada lunga prelungita cu o inelara sau cu o teava cum zice Cesar, dar cel mai usor e daca ai un set de inbusuri care se pot monta in cheia cu crichet de 1/4.

Cel mai frecvent se strica un surub cu inbus daca:

1. - nu se baga suficient inbusul cheie in gaura din surub - ori din neatentie or e plin cu mizerie si nu se observa. - de-aia inainte de a baga cheia inbus intr-un surub trebe avut grija sa nu fie plina de mizerie si ca intra pana la capat. Te-apuci de tras NUMAI cand cheia e bagat suficient si corect in gaura.

2- se foloseste o cheie inbus de proasta calitate, moale sau deja stricat. Un inbus prost va tinde sa se rotunjeasca in gaura si sa se roteasca, iar in momentul cand s-a rotit prima oara. .aleluia.. a rotunjit si gaura din capul surubului.

Mare atentie la chestiile astea.

Ideal e sa ai un inbus de 5 sau 2-3 in care "sa ai incredere" si sa le folosesti numai pe alea.

Eu am doua, unul cu coada lunga si unul montabil in cheie la care tin ca ochii din cap. (they never let me down) :D

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Varianta cu inlocuit cu surub hexagon fara sa mai pui capacelele iar e buna.. dar ideea e sa-i pui in capat o piulita autoblocanta.

 

Dar in mod normal daca capacelele alea sunt scoase si montate la loc fara probleme, nu sunt probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aa pai eu nu am stiut ca are protectia aia deasupra, pun o poza model.. exact cum a zis Cesar (20 e un dop) e alea sunt stricate nu pot sa le desfac cu surubelnita, pt ca au buzele alea stricate ! ala care a avuto inainte pe honda nu prea a avut grija de ea , parerea mea ! :(

 

Pai daca e asa bine ca mi-ati zis acum stiu ce am de facut ! pai atunci nu e panica si de suruburi nu e problema ca am strungar la mine pe strada ma ajuta cu orice . Mersi baieti ! cu ajutoru vostru mai invat si eu una alta :peace:

Editat de MassimoWest
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aa pai eu nu am stiut ca are protectia aia deasupra, pun o poza model.. exact cum a zis Cesar (20 e un dop) e alea sunt stricate nu pot sa le desfac cu surubelnita, pt ca au buzele alea stricate ! ala care a avuto inainte pe honda nu prea a avut grija de ea , parerea mea ! :(

 

Pai daca e asa bine ca mi-ati zis acum stiu ce am de facut ! pai atunci nu e panica si de suruburi nu e problema ca am strungar la mine pe strada ma ajuta cu orice . Mersi baieti ! cu ajutoru vostru mai invat si eu una alta :peace:

 

 

Of of :)

Hai ca nu e chiar asa grav. Da-i degripant si la inbus, dupa ce scoti dopul. Ala daca e intepenit iese de obicei cu surubelnira de impact. Dar si atunci se poate sa nu prea iasa. Rabdare!

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Of of :)

Hai ca nu e chiar asa grav. Da-i degripant si la inbus, dupa ce scoti dopul. Ala daca e intepenit iese de obicei cu surubelnira de impact. Dar si atunci se poate sa nu prea iasa. Rabdare!

ok . Ms ! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...