Sari la conținut

Intretinere motocicleta enduro


Un motociclist
 Share

Postări Recomandate

Salut! Sunt proaspat proprietar de honda crf450x an 2007.Dupa cum vine si numele topicului as vrea sa cer pareri detalii sfaturi etc. despre cum se intretine o astfel de motocicleta pentru a nu avea surprize pe mai tarziu...tin sa spun ca nu am de mult motocicleta o sa vin si cu cateva poze .Din experienta mea pe motoare enduro (honda xl mult sub nivelul crf-ului) am invatat cate ceva....as avea nevoie de sfaturile dvs poate ca si altii cauta un topic de genu .PANA acum stiu ca trebuie schimbat uleiul cam la aprox 5 plinuri(nu fac hard enduro) trebuie verif lantu (cat e de intins si eventual uns daca e nevoie)...verificat nivelul de apa/antigel in motor presiunea din pneuri etc si o sursa unde pot lua piese originale ...ASTEPT pareri de la cei care se dau pe coclauri si ne poate ajuta si pe noi sa devenim mai buni nu doar ca sa ne caram ci sa avem si grija de mobre....precizez am 17 ani :D si enduro pana acum este cea mai mare pasiunea a mea .MULTUMESC!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cauta un manual de utilizare de la o motocicleta mai veche... sigur o sa gasesti acolo... la mine scrie la cat se verifica lantul, decompresorul, jocul supapelor, filtru de aer... la cat timp se greseaza si care sunt punctele de gresare, jocul pe care trebuie sa il aiba diferse piese, cabluri etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si probabil ca ai o vasta experienta precum si o evidenta a lucrurilor nescrise in manual sau pe care producatorul le-a gresit? cel mai bine e sa iti revi la realitate, inca nu ai experienta necesara la 17 ani pentru a aprecia un manual de la producatori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

crede si nu cerceta. prealuminatul Honda gura de aur de intelepciune propavaduitor pune pe calea cea dreapta toate oile pierdute. ia aminte! Iuda avea mereu motoru stricat. amin

Editat de adiy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

felicitari pentru achizitie si welcome in the family..daca tu verifici tot ce scrie in manualul de intretinere nu mai trebuie sa faci absolut nimic in plus..aia au scris tot ce trebuie facut..daca nu gasesti achizitioneaza(sau fa rost) pentru inceput orice manual pentru motoare de enduro in 4 timpi si vezi ce schimba,regleaza si greseaza pentru motorul respectiv si macar ai un punct de plecare pentru inceput.Dupa ce faci rost de manual ptr crf o sa gasesti si "specialitatile",altele decat lant,gume,telescoape ,rulmenti,frane ,toate lichidele etc..

 

PS te anunt familia enduro este foarte dura"vezi cum te-a certat Soso mai sus"..nu prea e loc de nas ridicat si comentarii nelalocul lor ca dau astia cu tine de pamant de nu te vezi..oricum, odata intrat,daca depasesti stadiul de fita de copil rasfatat si incepe sa iti placa..o sa vezi ce interesant este..aici ne cunoastem aproape toti si facem orice sa ne ajutam intre noi..

 

Bafta si spor la treaba..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e greu sa te faci inteles pe aici....multumesc pentru info.O rugaminte ...nu sunt genu de om cu "fite de copil rasfatat " cum a spus domnu atillas ....daca topicul acesta vi se pare penibil de ce trebuie sa raspundeti la misto sau vulgar atata timp cat eu am fost politicos .E greu in ziua de azi sa faci atatia bani incat sati permiti un motor bun asa ca nu vreau sa il fac praf intrun sezon ....si da am citit si manualul inainte sa deschid acest topic dar mam gandit ca poate mai primesc si alte informatii atat eu cat si ceilalti care au nevoie .Scuze pentru stilul meu mai direct ....MULTUMESC!!

Editat de Un motociclist
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e greu sa te faci inteles pe aici....multumesc pentru info.O rugaminte ...nu sunt genu de om cu "fite de copil rasfatat " cum a spus domnu atillas ....daca topicul acesta vi se pare penibil de ce trebuie sa raspundeti la misto sau vulgar atata timp cat eu am fost politicos .E greu in ziua de azi sa faci atatia bani incat sati permiti un motor bun asa ca nu vreau sa il fac praf intrun sezon ....si da am citit si manualul inainte sa deschid acest topic dar mam gandit ca poate mai primesc si alte informatii atat eu cat si ceilalti care au nevoie .Scuze pentru stilul meu mai direct ....MULTUMESC!!

e buna initiativa ta.. e normal sa vrei sa inveti cate un lucru nou dar vad ca nu ai de la cine.. seniorii toti se lauda ca stiu si ca poate oricine sa vina si sa ceara sfaturi dar cand vine vorba sa povesteasca raspund tot la misto.. THIS IS ROMANIA!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stimate domn Un motociclist..pe pricipiul "daca taceai filozof ramaneai",era o treaba dar asa..mi-am schimbat parerea ..nu am spus ca ai fite de copil rasfatat,ma refeream la faptul ca sunt sute care isi cumpara motoare doar ca vad ce frumos e si ce impresioneaza cand vin acoperiti de glorie si namol din padure..dupa primul sezon renunta 95 % din ei..cei care continua,si aici cred ca vrei si speri sa te incadrezi si tu,atunci altfel se pune problema..prin faza de fita de copil rasfatat am trecut toti la inceput (inclusiv eu)si m-am indragostit iremediabil.

 

In ceea ce priveste treaba cu raspunsul la misto,de ani de zile de cand sunt toti astia pe care ii vezi cu mii de comentarii,crede-ma ca 70% sunt sfaturi catre unul sau altul si incet,incet te saturi sa intri seara pe forum si sa apara cate unul ca tine,care nu are nici chef nici rabdare sa caute info si mai tranteste un topic de genul..ce motor ma sfatuiti sa iau,ce ulei sa bag in motor,de unde iau piese etc etc etc..si iddea generala este :IARA BAH UNUL CARE VREA MURA IN GURA..IA SA I-O TRAG PUTIN..

 

daca nu crezi,ia cauta prin topicurile prin care am scris sa vedem este asa cum spune stimatul BOY 9881,sau vorbeste asa doar ca se se afle in treaba..

 

hai spor la treaba si poate ne vedem prin padure(sper ca nu intelegi cumva ca te amenint cumva si suni la politie sa ma aresteze)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stimate domn "atillas" garda e pe drum :))... scuze inc odata ptr cele cateva "aberatii" care le-am scris mai in sus dar nu mam putut abtine.....acum mam informat despre cum se face o intretinere si sper sa invete si alti incepatori nu doar sa se care ci sa aibe si grija de "mobre" ....domnul atillas chiar sunt impresionat de raspunsurile dvs asa ca nu va aresteaza nimeni :D....dau o bere daca o fi sa ne intalnim ....MUltumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta shop manual-ul de la Honda. Nu haynes, Clymer sau alte inginerii. Acolo iti arata sa o faci bucatele si sa o pui la loc+intretinere. O sa trebuiasca sa iti iei niste scule si sa inveti sa le intretii si pe ele. Trebuie disciplina sa le speli, stergi si sa le pui la loc.

Pe forumuri poti invata mici smecherii. Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@BOY.....fa abstractie de rautatile "seniorilor" si posteaza tu continut util pe solicitarea din topic, deocamdata prin raspunsul tau nu ai facut altceva decat exercitiu de dactilografiere.

 

referitor la tara in care probabil te afli, nu imi vine in minte decat o poezie a unui baiat pe care inclin sa cred ca l-ai trecut cu vederea, iti las curiozitatea sa il descoperi singurel

"in tara asta prost facuta

c.a.catii f.ut in loc sa puta

iar fu.taciosii consacrati

nu pot sa f.uta de c.a.cati"....

p.s. ai mai mult de 18 ani?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Soso, mare om, mare caracter, mare poet!

Barosane, uite-ti manualul pentru 2005. Nu cred ca e nimic diferit http://ebookbrowse.com/2005-honda-crf450x-manual-pdf-d153011270

 

Poti alege sa faci treaba personal, asta implicand si un atelier sau poti urmari ghidul meu pentru o servisare serioasa:

 

1) Uita-te la motoreta scarpinandu-te in cap

2) Suna la un service cu reputatie si fa o programare

3) Urca motorul pe remorca si du-l la service

4) Decarteaza

 

 

Eu era sa fiu facut posta de un tir cand am virat dreapta, imediat dupace am plecat din service. Mi-a pus aiurea cablul de acceleratie. De atunci, imi fac singur tot.

 

Have fun!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Soso, mare om, mare caracter, mare poet!

 

Barosane, uite-ti manualul pentru 2005. Nu cred ca e nimic diferit http://ebookbrowse.com/2005-honda-crf450x-manual-pdf-d153011270

 

Poti alege sa faci treaba personal, asta implicand si un atelier sau poti urmari ghidul meu pentru o servisare serioasa:

 

1) Uita-te la motoreta scarpinandu-te in cap

2) Suna la un service cu reputatie si fa o programare

3) Urca motorul pe remorca si du-l la service

4) Decarteaza

 

 

Eu era sa fiu facut posta de un tir cand am virat dreapta, imediat dupace am plecat din service. Mi-a pus aiurea cablul de acceleratie. De atunci, imi fac singur tot.

 

Have fun!

Multumesc pentru efortul depus atat tu cat si ceilalti ....referitor la intretinere prefer sa o fac singur asa cum procedam si la XL(pe ala lam facut bucati anu trecut si lam pus la loc) doar ca acum nu mai 'captusesc' cum faceam inainte(motor ieftin,vechi,bagam ulei mai prost,reparam 3 zile ma caram 2 sapt si tot asa:))))))))....)...APROPO ce parere aveti de cauciucurile metzeler? nu stiu pe nimeni care sa fi avut marca asta si ma tenteaza unu nou....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa continui pe tonul antevorbitorilor mei...nu iti pune Metzeler...e ceva marca no name, cel mai probabil produsa in ceva ghetou din Taiwan.

 

:google:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vrei o guma de spate si ai parale..ia-ti metzeler 6 days..sa nu te miri dupa 5 iesiri mai lungi ca nu mai ai crampoane.

daca nu ai parale ia-ti ceva gen mitas C10 sau 12..tin ceva mai mult..

 

mie personal imi place pirelli scorpion mid soft de 120 cu mousse de 14o michelin..este senila direct si una din cele mai bune alegeri pentru grip..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar ce se intampla daca pui cauciuc de 120 si mousse de 120? Eu am auzit ca lumea mai merge cu cauciuc de 140 si mousse de 120. Nicidecum invers.

prima data asa am zis si eu..cum mama dracu sa faci asa ceva..dar cum domnu Pictoru si cu nea David merg doar cu varianta asta am incercat si eu..perfect..varianta exacta a fost cu mousse michelin 140 si anvelopa pirelli scorpion mid-soft 120....geniaaaaal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...