Andrei74n Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 Daca ai categoria C te poti plimba cat vrei tu cu camionul GOL...pentru a transporta ceva cu acel camion iti trebuie ATESTAT DE TRANSPORT MARFA care si asta este de mai multe categorii... poti incarca camionul pana la capacitate maxima, ai nevoie de acel atestat doar cand te angajezi la o firma de transport, prin ala validezi faptul ca esti competent... Andrei74n, e clar ca nu au facut profi si la timp nici legea, nici regulamentul de aplicare facut la timp, nici regulamentul pentru scolile de soferi. De ce nu raspunde cineva ca nu se fac lucrurile astea CUM TREBUIE?! - Scolie le soferi si-o iau in barba ca nu au clienti. - Comericiantii si-o iau in barba ca nu au cui vinde moto si scutere. - Clientii si-o iau in barba de doua ori ca nu pot face nici scola nici nu pot folosi moto sau scutere. scolile o parte se vor inchide altele se vor adapta, instructorul meu era ofticat ca a platit impozit/asigurare sau nu stiu ce taxe si sta cu motoarele pe dreapta Ca sa mai inclin balanta revin la parerea mea ca NU AR TREBUI SA OBLIGE CARARAEA UNUI PASAGER LA EXAMEN Eat that! te sustin , serios acum, la ce politisti sunt nu stiu daca incap 2 persoane pe 1 motor oricum e interesant ca ai voie sa calci lumea la 18 ani dar nu ai voie sa te sinucizi la 23 =)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 Am citit si eu topicul de la cap la coada,clar parerile sunt impartite. Am 1,63 ,64 de kile si merg numai pe enduroaice de toata lumea ma intreaba daca ajung cu ambele picioare jos(este evident ca nu ajung) si se tot mira cum de pot merge pe asemenea capre. Sincer nici la SS nu ajung cu picioarele jos dar nu m-a impiedicat sa merg cativa ani de zile pe SS. Revenind la oile noastre,in afara faptului ca s-ar putea sa coste scolarizarea ceva in plus(si nu cred ca toata lumea are buzunarele pline de bani) sincer nu vad alt minus la legea de fata. Exact dupa cum a spus un coleg....ce are frate 600? al meu motor de 650 cc are numai vro 40 si ceva de cai(honda nx650 dominator) asa ca nu va mai lamentati de motoarele astea mari.....oricum dupa scoala asa ceva o sa va luati 99% din voi. Am un exemplu bun,o amica si-a luat motor HONDA SHADOW 600 cc parca,si era inscrisa si la scoala.Vreau sa zic ca aproape de terminarea scolii de soferi(timp in care facuse ore pe nus ce mobra comunista) nu era in stare sa mearga pe shadow-ul ala decat in linie dreapta,il chema pe prietenul ei sa-i intoarca mobra sa vina inapoi........ Asta e clar un exemplu ca nu are ce cauta pe o asemenea mobra,eventual una mai mica sau un scuter sa se invte cu ceva motoras sub poponeata si dupa sa se urce pe un motor adevarat. Acum inchipuiti-va ca lua carnetul(intre timp si-a dat seama ca nu-i de ea ) si iesea in trafic....si da nu era SS de miii si mii de cai ...concluzia o puteti trage voi Revenind la intrebarea pe care o primesc frecvent referitoare la inaltime si categoria mobrei.....trebuie si putina inclinatie pentru a putea fi un motociclist. Multi vor sa faca multe lucruri da nu-s de ei nici pe departe. Asa ca inainte ca toata lumea sa zica ca-i o lege de cacao intrebati-va ce inseamna a fi motociclist?ganditi-va la situatiile pe care le puteti intalni in trafic. Nici nu m-as gandi sa dau carnet(cat A) unui motociclist care nu e in stare sa tina pe cineva pe spatele mobrei,sau nu e in stare sa conduca un super sport sau un cooper de 200 de kile plus.Exista categorii inferioare exact pentru aia care se plang de cei 600 cc..... touche. nu va mai temeti ca o sa va descurcati ascultati de la altii - nu e greu cu pasager trebuie putin mai multa atentie, finete. o sa vedeti cand va apucati de scoala ca nu e asa naspa cum ati crezut/auzit. chiar sunt curios ce vor spune primii care vor sustine ex dupa noua "forma". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costi_pci Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 poti incarca camionul pana la capacitate maxima, ai nevoie de acel atestat doar cand te angajezi la o firma de transport, prin ala validezi faptul ca esti competent... )....stai sa ne intelegem!!! Ai zis ca il poti incarca pana la capacitatea maxima....poate doar ca manipulant marfa o sa-l poti incarca dar de plecat cu el, nici vorba!!! PS: ma ocup de logistica unei firme de transporturi nationale si fac asta de 10 ani Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei74n Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 )....stai sa ne intelegem!!! Ai zis ca il poti incarca pana la capacitatea maxima....poate doar ca manipulant marfa o sa-l poti incarca dar de plecat cu el, nici vorba!!! PS: ma ocup de logistica unei firme de transporturi nationale si fac asta de 10 ani sunte off-topic dar asta e, adica eu cu categoria C ma pot plimba cu camionu doar gol ?) zic de persoana fizica nu de angajat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zîmbesc Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 Da Revin...poti si cu marfa dar risti amenda + bataie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Stai sa vedem ce baga pe teava. Cat o mai dura? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costi_pci Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 sunte off-topic dar asta e, adica eu cu categoria C ma pot plimba cu camionu doar gol ? ) zic de persoana fizica nu de angajat... Gresit.....mai intereseaza-te!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
manutza Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 sunte off-topic dar asta e, adica eu cu categoria C ma pot plimba cu camionu doar gol ? ) zic de persoana fizica nu de angajat... te poti plimba cu el si incarcat, dar, doar in interes personal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costi_pci Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 te poti plimba cu el si incarcat, dar, doar in interes personal Ce spui tu nu este adevarat + ca nu ai cum sa demonstrezi asta!!!........in fine, oricum suntem off. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Adica eu daca am categoria C nu pot sa pun un sac de cartofi in camionul meu si sa-l plimb? Trebuie musai sa fie gol camionul? Eu stiam ca atestatul ala e necesar cand te angajezi ca sofer la o firma, nu in cazul in care folosesti camionul personal. http://www.ghidtransport.ro/atestat-transport-marfa.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costi_pci Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 (editat) @cristidb sa fim ironici, este mai simplu decat sa tragem o basina....lasand sacul de cartofi pe care tu vrei sa-l cari cu un camion, pentru care probabil nu ai nici permis sau daca ai, incearca sa incarci un camion si sa treci de cateva ori prin Jilava de exemplu, unde sigur o sa gasesti echipaj de la ARR + RAR + PR si or sa te lamureasca ei . Atestatul reprezinta dovada pregatirii soferului si ii ofera acestuia posibilitatea de a efectua transport de marfuri. Editat Martie 26, 2013 de costi_pci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zîmbesc Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Hai ca ma-ti facut curios cum e cu marfa asta asa ca, desi suntem OFF voi suna un meserias sa ma lamureasca si revin cu detalii L.E. Gata, m-am lamurit acum. Un posesor de permis categoria C, CE si ce-o mai fi (aia de plimba camioane mari, TIR-uri, etc) nu are voie sa conduca respectivul utilaj fara a avea atestat de transport marfa, indiferent ca are sau nu marfa cu el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costi_pci Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 (editat) Hai ca ma-ti facut curios cum e cu marfa asta asa ca, desi suntem OFF voi suna un meserias sa ma lamureasca si revin cu detalii L.E. Gata, m-am lamurit acum. Un posesor de permis categoria C, CE si ce-o mai fi (aia de plimba camioane mari, TIR-uri, etc) nu are voie sa conduca respectivul utilaj fara a avea atestat de transport marfa, indiferent ca are sau nu marfa cu el. Atunci de ce iti mai iei categoria respectiva, pentru care faci niste cursuri si esti examinat??? ) Crede-ma...ca de exemplu categoria C iti da dreptul de a conduce autovehicule cu masa maxima autorizata de peste 3,5t fara nici un fel de incarcatura. In cazul unui transport marfa iti trebuie faimosul ATESTAT. Editat Martie 26, 2013 de costi_pci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zîmbesc Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 [ ] Crede-ma... [ ] Da-mi voie sa nu te cred Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 CAPITOLUL III Conducatorii de vehiculeSECTIUNEA a 2-a Atestatul profesionalArt. 71. - (1) Atestatul profesional este documentul care da dreptul posesorului permisului de conducere, angajat pe baza de contract, sa conduca autovehicule destinate transportului public de marfuri sau persoane. (2) Atestatul profesional se elibereaza de catre Autoritatea Rutiera Româna în conditiile stabilite prin ordin al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei. Art. 72. - Atestatul profesional se elibereaza conducatorului de autovehicul care efectueaza: a) transport de marfuri cu vehicule cu masa maxima autorizata mai mare de 7,5 tone, în trafic intern si/sau international; transport public de persoane în trafic intern si/sau international; c) transport de produse sau substante periculoase; d) transport cu autovehicule cu mase si/sau gabarite depasite. Art. 73. - Atestatul profesional se suspenda sau se anuleaza de catre autoritatea care l-a eliberat, în cazul în care titularul a savârsit abateri grave sau repetate de la reglementarile specifice privind transportul rutier si protectia mediului. Art. 74. - Titularul permisului de conducere valabil pentru una sau mai multe categorii de autovehicule nu poate efectua transport public de marfuri sau persoane fara a avea atestat profesional valabil pentru tipul de activitate pe care o executa. Eu nu ma mai contrazic cu nimeni. Dupa logica mea, din textul de lege reiese ca iti trebuie cand asta e meseria ta, faci transport public de persoane sau marfuri. Daca ai categoria D si 12 copii ai tai poti sa-i cari cu microbuzul proprietate personala pe toti sau iti trebuie atestat de transport persoane? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costi_pci Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 (editat) a) transport de marfuri cu vehicule cu masa maxima autorizata mai mare de 7,5 tone, în trafic intern si/sau international; Nu stiu de unde ai luat tu asta dar tind sa cred ca ori este f vechi ori f gresit...atestatul de marfa iti trebuie de la 3,5 tone in sus. Ce zici de asta? Editat Martie 26, 2013 de costi_pci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zîmbesc Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Eu nu ma mai contrazic cu nimeni. Dupa logica mea, din textul de lege reiese ca iti trebuie cand asta e meseria ta, faci transport public de persoane sau marfuri. Daca ai categoria D si 12 copii ai tai poti sa-i cari cu microbuzul proprietate personala pe toti sau iti trebuie atestat de transport persoane? Dracu` stie! Cat despre ce lege ai citat tu acolo, tare ma tem ca a fost modificata intre timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costi_pci Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Da-mi voie sa nu te cred Nici macar nu trebuie sa iti dau eu voie...trebuie doar sa realizezi ca ce ai spus tu este total gresit. Dracu` stie! Cat despre ce lege ai citat tu acolo, tare ma tem ca a fost modificata intre timp. Aici sunt de acord cu tine!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiandrei Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 touche. nu va mai temeti ca o sa va descurcati ascultati de la altii - nu e greu cu pasager trebuie putin mai multa atentie, finete. o sa vedeti cand va apucati de scoala ca nu e asa naspa cum ati crezut/auzit. chiar sunt curios ce vor spune primii care vor sustine ex dupa noua "forma". o sa va scriu aici dupa... numai sa se decida "plantele" cu legea asta sa pot sa dau examenul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zîmbesc Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Daca ai categoria D si 12 copii ai tai poti sa-i cari cu microbuzul proprietate personala pe toti sau iti trebuie atestat de transport persoane? Am inrosit iar telefonul si iata ce am aflat: conform legii actuale, daca ai D-ul si vrei sa mergi cu familia poti sa o faci fara atestat de transport persoane doar daca microbuzul este de maxim 8+1 locuri. Pentru orice alt micorbuz mai mare de 8+1 iti trebuie atestat de transport persoane, chiar daca tu, sa zicem, pleci doar cu 2 dintre cei 12 copii. Faza e ca cica vor sa modifice legea asta si sa bage atestat si pentru 8+1 ...trebuie doar sa realizezi ca ce ai spus tu este total gresit. Eu nu am sa sustin ca informatia este 100% corecta dar mi-a fost confirmata de doua persoane pe care le cunosc (sofer profesionist care tocmai si-a reinnoit atestatul de transport persoane si un instructor auto) si care pentru mine sunt mai credibile decat un user de pe un forum, fie el si costi_pci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costi_pci Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Am inrosit iar telefonul si iata ce am aflat: conform legii actuale, daca ai D-ul si vrei sa mergi cu familia poti sa o faci fara atestat de transport persoane doar daca microbuzul este de maxim 8+1 locuri. Pentru orice alt micorbuz mai mare de 8+1 iti trebuie atestat de transport persoane, chiar daca tu, sa zicem, pleci doar cu 2 dintre cei 12 copii. Faza e ca cica vor sa modifice legea asta si sa bage atestat si pentru 8+1 Eu nu am sa sustin ca informatia este 100% corecta dar mi-a fost confirmata de doua persoane pe care le cunosc (sofer profesionist care tocmai si-a reinnoit atestatul de transport persoane si un instructor auto) si care pentru mine sunt mai credibile decat un user de pe un forum, fie el si costi_pci Nu ma chinui sa te conving de nimic si cel mai probabil dupa toata discutia fiecare o sa ramana cu parerea lui. Si ca parere a mea...zicem ca prietenul tau (sofer profesionist) este posibil sa fie si el dezinformat sau sa nu iti inteleaga intrebarea....dar "asa zisul" instructor . Multa bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zîmbesc Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Asa este, fiecare cu parerea lui. Totusi eu zic ca n-ar strica sa te mai interesezi si tu, poate ca oamenii aia nu traiesc chiar degeaba pe Pamant si sa nu uitam ca toti suntem supusi greselii. Pe mine chiar ma intereseaza subiectul si nu m-ar deranja sa-mi schimb opinia dar vino si tu cu ceva dovezi solide (nu ca eu as fi prezentat vreuna ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costi_pci Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Lucrez in domeniu de 9 ani si printre atestatele de transport marfa, adr colete, adr cisterne, atestat agabaritice si categoriile A,B,C,E (mai nou decat pe o dovada care mai are 11 zile de valabilitate )), am atestat de persoana desemnata de aproximativ 8 ani, ma ocup de logistica unei firme de transport nationala, curierat mai exact. Ma lovesc zilnic de problemele astea. In continuare nu trebuie sa ma crezi pe mine, pentru ca in viata nimic nu "trebuie"!!! ) Si totusi...hai sa lasam cat de cat curat topicul asta. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lionx1987 Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 A deviat subiectul. Aici vorbim de cat. A. Lasa-ti marfa celor cu 4 roti, da ? In alta ordine de idei, am revenit cum am promis cu noutati. Am fost astazi la DRCPIV si dupa o ora si ceva de asteptat la coada, am intrat la dom` ofiter. Mi-a pus data de programare pe 20.05 si mi-a urat succes. M-am dus alaturi si am dat examenul teoretic, l-am luat si ...cam atat momentan. Ideea e in felul urmator, ma bucur ca am fost programat si am luat sala, nu stiu ce ma asteapta cu examenul propriu-zis dar pt moment nu imi pasa. Am fost la scoala, nici doamna de acolo nu a stiut ce sa imi zica, a zis sa revin dupa 10 Aprilie. Din ce am inteles, din punctul ei de vedere ar trebui sa dau dupa legile vechi, ca asa am facut scoala. Ce bine ar fi, nu ? Sa dau poligonul si sa imi vad de treaba, nu 600 cc, nu trafic, nu politist cocotat in spate, nu urmarit cu masina sau conversatii prin casca. Stiu stiu, vreau sa scap usor. Dar daca voi, toti cei care aveti deja plasticul in buzunar, crede-ti ca cel care da si ia permisul cat. A are sanse mai mici sa de-a coltul doar pt ca a fost examenul mai greu, eu zic sa va ganditi a doua oara. Cand ati luat carnetul, ce ati facut ? Ati urcat pe un R6 si i-ati dat "in blana" ? Nu, va zic eu ! Ati luat motorul (fie el de 125, vre-un Minsk, fie el R1) si l-ati testat printr-o parcare de supermarket, pe o strada necirculata si ati invatat sa mergeti pe el incat azi inca sunteti in viata. Daca credeti ca ala care iese dupa ce da examenul pe 600 si il ia, ca o sa faca la fel, va inselati. El va credea ca e mai bun ca voi, ca voi ati luat examenul usor si el l-a luat pe cel greu, si dupa vreo luna de mers pe vre-un CBR te trezesti ca te provoca la o liniuta. Pariu ca in urmatorul an, o sa fie multi care o sa se "conformeze" cu vorbele mele. Daca ii dai mai multa incredere in el, v-a uita ca e incepator si v-a baga mana in gaz pana cand il opreste vre-o masina parcata pe marginea strazii. Sunt deacord cu noile reguli, mai ales din punct de vedere a varstei. Daca parintii mei mi-ar fi dat 5000 de euro sa imi iau motor la 18 ani, mai mult ca sigur ma vedeati la inceput pe un CBR (imi plac mie "Hondele") si dupa intre 4 scanduri. Am 26 de ani, vreau sa am motor, si da ...de 600, dar mi-am analizat mult motorul mult visat. Vreau un Hornet, si cum banii sunt putini in ziua de azi, probabil va trebui sa ma multumesc cu unu de prin 2000 si-un pic. De asta sunt deacord cu legile, chiar si cu faza cu burtosul pe coada motorului. E important sa te invete careva ce e aia motocicleta inca din scoala de soferi. Ca de aia ii zice "scoala" ! Sa inveti ceva. Cam atat am avut sa zic momentan, va mai anunt pe parcurs, sper sa ma alatur voua cat de curand. Asfalt uscat (cand a veni primavara) si o viata frumoasa tuturor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiandrei Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 A deviat subiectul. Aici vorbim de cat. A. Lasa-ti marfa celor cu 4 roti, da ? In alta ordine de idei, am revenit cum am promis cu noutati. Am fost astazi la DRCPIV si dupa o ora si ceva de asteptat la coada, am intrat la dom` ofiter. Mi-a pus data de programare pe 20.05 si mi-a urat succes. M-am dus alaturi si am dat examenul teoretic, l-am luat si ...cam atat momentan. Ideea e in felul urmator, ma bucur ca am fost programat si am luat sala, nu stiu ce ma asteapta cu examenul propriu-zis dar pt moment nu imi pasa. Am fost la scoala, nici doamna de acolo nu a stiut ce sa imi zica, a zis sa revin dupa 10 Aprilie. Din ce am inteles, din punctul ei de vedere ar trebui sa dau dupa legile vechi, ca asa am facut scoala. Ce bine ar fi, nu ? Sa dau poligonul si sa imi vad de treaba, nu 600 cc, nu trafic, nu politist cocotat in spate, nu urmarit cu masina sau conversatii prin casca. Stiu stiu, vreau sa scap usor. Dar daca voi, toti cei care aveti deja plasticul in buzunar, crede-ti ca cel care da si ia permisul cat. A are sanse mai mici sa de-a coltul doar pt ca a fost examenul mai greu, eu zic sa va ganditi a doua oara. Cand ati luat carnetul, ce ati facut ? Ati urcat pe un R6 si i-ati dat "in blana" ? Nu, va zic eu ! Ati luat motorul (fie el de 125, vre-un Minsk, fie el R1) si l-ati testat printr-o parcare de supermarket, pe o strada necirculata si ati invatat sa mergeti pe el incat azi inca sunteti in viata. Daca credeti ca ala care iese dupa ce da examenul pe 600 si il ia, ca o sa faca la fel, va inselati. El va credea ca e mai bun ca voi, ca voi ati luat examenul usor si el l-a luat pe cel greu, si dupa vreo luna de mers pe vre-un CBR te trezesti ca te provoca la o liniuta. Pariu ca in urmatorul an, o sa fie multi care o sa se "conformeze" cu vorbele mele. Daca ii dai mai multa incredere in el, v-a uita ca e incepator si v-a baga mana in gaz pana cand il opreste vre-o masina parcata pe marginea strazii. Sunt deacord cu noile reguli, mai ales din punct de vedere a varstei. Daca parintii mei mi-ar fi dat 5000 de euro sa imi iau motor la 18 ani, mai mult ca sigur ma vedeati la inceput pe un CBR (imi plac mie "Hondele") si dupa intre 4 scanduri. Am 26 de ani, vreau sa am motor, si da ...de 600, dar mi-am analizat mult motorul mult visat. Vreau un Hornet, si cum banii sunt putini in ziua de azi, probabil va trebui sa ma multumesc cu unu de prin 2000 si-un pic. De asta sunt deacord cu legile, chiar si cu faza cu burtosul pe coada motorului. E important sa te invete careva ce e aia motocicleta inca din scoala de soferi. Ca de aia ii zice "scoala" ! Sa inveti ceva. Cam atat am avut sa zic momentan, va mai anunt pe parcurs, sper sa ma alatur voua cat de curand. Asfalt uscat (cand a veni primavara) si o viata frumoasa tuturor. Si eu am inceput scoala cu mult inainte de legea asta. Dosarul il am complet din octombrie 2012. Logic trebuie sa existe o perioada de tranzitie intre cele doua modalitati de testare. Si eu cred ca numarul de accidente nu va scadea considerabil chiar daca se face modificarea de lege. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.