Sari la conținut

Noile reguli (definitive) ale examenului moto:


Cyba
 Share

Postări Recomandate

Daca ai categoria D si 12 copii ai tai poti sa-i cari cu microbuzul proprietate personala pe toti sau iti trebuie atestat de transport persoane?

 

Am inrosit iar telefonul si iata ce am aflat: conform legii actuale, daca ai D-ul si vrei sa mergi cu familia poti sa o faci fara atestat de transport persoane doar daca microbuzul este de maxim 8+1 locuri. Pentru orice alt micorbuz mai mare de 8+1 iti trebuie atestat de transport persoane, chiar daca tu, sa zicem, pleci doar cu 2 dintre cei 12 copii. Faza e ca cica vor sa modifice legea asta si sa bage atestat si pentru 8+1

 

...trebuie doar sa realizezi ca ce ai spus tu este total gresit. :D

Eu nu am sa sustin ca informatia este 100% corecta dar mi-a fost confirmata de doua persoane pe care le cunosc (sofer profesionist care tocmai si-a reinnoit atestatul de transport persoane si un instructor auto) si care pentru mine sunt mai credibile decat un user de pe un forum, fie el si costi_pci :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 229
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am inrosit iar telefonul si iata ce am aflat: conform legii actuale, daca ai D-ul si vrei sa mergi cu familia poti sa o faci fara atestat de transport persoane doar daca microbuzul este de maxim 8+1 locuri. Pentru orice alt micorbuz mai mare de 8+1 iti trebuie atestat de transport persoane, chiar daca tu, sa zicem, pleci doar cu 2 dintre cei 12 copii. Faza e ca cica vor sa modifice legea asta si sa bage atestat si pentru 8+1

 

Eu nu am sa sustin ca informatia este 100% corecta dar mi-a fost confirmata de doua persoane pe care le cunosc (sofer profesionist care tocmai si-a reinnoit atestatul de transport persoane si un instructor auto) si care pentru mine sunt mai credibile decat un user de pe un forum, fie el si costi_pci :)

Nu ma chinui sa te conving de nimic si cel mai probabil dupa toata discutia fiecare o sa ramana cu parerea lui.

Si ca parere a mea...zicem ca prietenul tau (sofer profesionist) este posibil sa fie si el dezinformat sau sa nu iti inteleaga intrebarea....dar "asa zisul" instructor :lool: .

Multa bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa este, fiecare cu parerea lui. Totusi eu zic ca n-ar strica sa te mai interesezi si tu, poate ca oamenii aia nu traiesc chiar degeaba pe Pamant si sa nu uitam ca toti suntem supusi greselii. Pe mine chiar ma intereseaza subiectul si nu m-ar deranja sa-mi schimb opinia dar vino si tu cu ceva dovezi solide (nu ca eu as fi prezentat vreuna :D)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lucrez in domeniu de 9 ani si printre atestatele de transport marfa, adr colete, adr cisterne, atestat agabaritice si categoriile A,B,C,E (mai nou decat pe o dovada care mai are 11 zile de valabilitate :))), am atestat de persoana desemnata de aproximativ 8 ani, ma ocup de logistica unei firme de transport nationala, curierat mai exact. Ma lovesc zilnic de problemele astea. In continuare nu trebuie sa ma crezi pe mine, pentru ca in viata nimic nu "trebuie"!!! :))

Si totusi...hai sa lasam cat de cat curat topicul asta.

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A deviat subiectul. Aici vorbim de cat. A. Lasa-ti marfa celor cu 4 roti, da ? In alta ordine de idei, am revenit cum am promis cu noutati. Am fost astazi la DRCPIV si dupa o ora si ceva de asteptat la coada, am intrat la dom` ofiter. Mi-a pus data de programare pe 20.05 si mi-a urat succes. M-am dus alaturi si am dat examenul teoretic, l-am luat si ...cam atat momentan. Ideea e in felul urmator, ma bucur ca am fost programat si am luat sala, nu stiu ce ma asteapta cu examenul propriu-zis dar pt moment nu imi pasa. Am fost la scoala, nici doamna de acolo nu a stiut ce sa imi zica, a zis sa revin dupa 10 Aprilie. Din ce am inteles, din punctul ei de vedere ar trebui sa dau dupa legile vechi, ca asa am facut scoala. Ce bine ar fi, nu ? Sa dau poligonul si sa imi vad de treaba, nu 600 cc, nu trafic, nu politist cocotat in spate, nu urmarit cu masina sau conversatii prin casca. Stiu stiu, vreau sa scap usor. Dar daca voi, toti cei care aveti deja plasticul in buzunar, crede-ti ca cel care da si ia permisul cat. A are sanse mai mici sa de-a coltul doar pt ca a fost examenul mai greu, eu zic sa va ganditi a doua oara. Cand ati luat carnetul, ce ati facut ? Ati urcat pe un R6 si i-ati dat "in blana" ? Nu, va zic eu ! Ati luat motorul (fie el de 125, vre-un Minsk, fie el R1) si l-ati testat printr-o parcare de supermarket, pe o strada necirculata si ati invatat sa mergeti pe el incat azi inca sunteti in viata. Daca credeti ca ala care iese dupa ce da examenul pe 600 si il ia, ca o sa faca la fel, va inselati. El va credea ca e mai bun ca voi, ca voi ati luat examenul usor si el l-a luat pe cel greu, si dupa vreo luna de mers pe vre-un CBR te trezesti ca te provoca la o liniuta. Pariu ca in urmatorul an, o sa fie multi care o sa se "conformeze" cu vorbele mele. Daca ii dai mai multa incredere in el, v-a uita ca e incepator si v-a baga mana in gaz pana cand il opreste vre-o masina parcata pe marginea strazii. Sunt deacord cu noile reguli, mai ales din punct de vedere a varstei. Daca parintii mei mi-ar fi dat 5000 de euro sa imi iau motor la 18 ani, mai mult ca sigur ma vedeati la inceput pe un CBR (imi plac mie "Hondele") si dupa intre 4 scanduri. Am 26 de ani, vreau sa am motor, si da ...de 600, dar mi-am analizat mult motorul mult visat. Vreau un Hornet, si cum banii sunt putini in ziua de azi, probabil va trebui sa ma multumesc cu unu de prin 2000 si-un pic. De asta sunt deacord cu legile, chiar si cu faza cu burtosul pe coada motorului. E important sa te invete careva ce e aia motocicleta inca din scoala de soferi. Ca de aia ii zice "scoala" ! Sa inveti ceva. Cam atat am avut sa zic momentan, va mai anunt pe parcurs, sper sa ma alatur voua cat de curand. Asfalt uscat (cand a veni primavara) si o viata frumoasa tuturor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A deviat subiectul. Aici vorbim de cat. A. Lasa-ti marfa celor cu 4 roti, da ? In alta ordine de idei, am revenit cum am promis cu noutati. Am fost astazi la DRCPIV si dupa o ora si ceva de asteptat la coada, am intrat la dom` ofiter. Mi-a pus data de programare pe 20.05 si mi-a urat succes. M-am dus alaturi si am dat examenul teoretic, l-am luat si ...cam atat momentan. Ideea e in felul urmator, ma bucur ca am fost programat si am luat sala, nu stiu ce ma asteapta cu examenul propriu-zis dar pt moment nu imi pasa. Am fost la scoala, nici doamna de acolo nu a stiut ce sa imi zica, a zis sa revin dupa 10 Aprilie. Din ce am inteles, din punctul ei de vedere ar trebui sa dau dupa legile vechi, ca asa am facut scoala. Ce bine ar fi, nu ? Sa dau poligonul si sa imi vad de treaba, nu 600 cc, nu trafic, nu politist cocotat in spate, nu urmarit cu masina sau conversatii prin casca. Stiu stiu, vreau sa scap usor. Dar daca voi, toti cei care aveti deja plasticul in buzunar, crede-ti ca cel care da si ia permisul cat. A are sanse mai mici sa de-a coltul doar pt ca a fost examenul mai greu, eu zic sa va ganditi a doua oara. Cand ati luat carnetul, ce ati facut ? Ati urcat pe un R6 si i-ati dat "in blana" ? Nu, va zic eu ! Ati luat motorul (fie el de 125, vre-un Minsk, fie el R1) si l-ati testat printr-o parcare de supermarket, pe o strada necirculata si ati invatat sa mergeti pe el incat azi inca sunteti in viata. Daca credeti ca ala care iese dupa ce da examenul pe 600 si il ia, ca o sa faca la fel, va inselati. El va credea ca e mai bun ca voi, ca voi ati luat examenul usor si el l-a luat pe cel greu, si dupa vreo luna de mers pe vre-un CBR te trezesti ca te provoca la o liniuta. Pariu ca in urmatorul an, o sa fie multi care o sa se "conformeze" cu vorbele mele. Daca ii dai mai multa incredere in el, v-a uita ca e incepator si v-a baga mana in gaz pana cand il opreste vre-o masina parcata pe marginea strazii. Sunt deacord cu noile reguli, mai ales din punct de vedere a varstei. Daca parintii mei mi-ar fi dat 5000 de euro sa imi iau motor la 18 ani, mai mult ca sigur ma vedeati la inceput pe un CBR (imi plac mie "Hondele") si dupa intre 4 scanduri. Am 26 de ani, vreau sa am motor, si da ...de 600, dar mi-am analizat mult motorul mult visat. Vreau un Hornet, si cum banii sunt putini in ziua de azi, probabil va trebui sa ma multumesc cu unu de prin 2000 si-un pic. De asta sunt deacord cu legile, chiar si cu faza cu burtosul pe coada motorului. E important sa te invete careva ce e aia motocicleta inca din scoala de soferi. Ca de aia ii zice "scoala" ! Sa inveti ceva. Cam atat am avut sa zic momentan, va mai anunt pe parcurs, sper sa ma alatur voua cat de curand. Asfalt uscat (cand a veni primavara) si o viata frumoasa tuturor.

Si eu am inceput scoala cu mult inainte de legea asta. Dosarul il am complet din octombrie 2012.

Logic trebuie sa existe o perioada de tranzitie intre cele doua modalitati de testare.

 

Si eu cred ca numarul de accidente nu va scadea considerabil chiar daca se face modificarea de lege.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru a da de categoria A va trebui ca o scoala moto sa instruiasca elevul de la 50 pana la 600 cm, altfel nu pot sa imi imaginez cum vine o persoana cu varsta peste 24 de ani care nu are nici o tangenta cu 2 roti si se urca direct pe un motor de 600

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu astept sa dau examenul pentru redobandire carnet....asa ca pot spune ca pentru un incepator, un motor de 600, poate fi bomba curata!

"americanii-s de vina domle, niste porci americanii astia"

(am voie sa zi asa) e un citat dintr-un film romanesc :)

Editat de adiandrei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Total de acord, moto de 600 sunt bombe cu ceas! (Nu va lasati inselati de clasa..nu conteaza ca e ciopar sau enduro, sunt niste bombe care asteapta sa explodeze!!!)

Am auzit ca au acceleratia ON/OFF, foarte nervoase!

 

Am facut greseala si mi-am luat una...mare greseala..avand in vedere ca scoala am facut-o pe o moto de 175..

 

Ce sa zic, primii 2000 de km i-am facut pe forum, urmatorii 5000 i-am facut la pas, usurel, impingand-o..

 

Foarte greu...

 

Poate acum, dupa 2 ani si 7000km(vezi mai sus) imi fac curaj si o pornesc...

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Total de acord, moto de 600 sunt bombe cu ceas! (Nu va lasati inselati de clasa..nu conteaza ca e ciopar sau enduro, sunt niste bombe care asteapta sa explodeze!!!)

Am auzit ca au acceleratia ON/OFF, foarte nervoase!

 

Am facut greseala si mi-am luat una...mare greseala..avand in vedere ca scoala am facut-o pe o moto de 175..

 

Ce sa zic, primii 2000 de km i-am facut pe forum, urmatorii 5000 i-am facut la pas, usurel, impingand-o..

 

Foarte greu...

 

Poate acum, dupa 2 ani si 7000km(vezi mai sus) imi fac curaj si o pornesc...

:crack: Bun de tot ... :mexicanwave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu toata lumea facea belele, am dat pe 125 o motocicleta manevrabila usoara pentru toata lumea, la 1.68m si 55kg nu reuseam niciodata sa mi iau permisul pe un 600cm avand in vedere greutatea acesteia dupa 5 ani de jawa 350 m am urcat pe un 600 fara probleme si chiar nu am avut nici un fel de eveniment in11 ani daca esti nebun , inconstient poti sa ti rupi capu` si cu un 250 legea veche era buna, problema scuterelor trebuia rezolvata dar la noi trebuie complicat tot incepand cu gradinita si terminand cu scoala de soferi, politicieni idioti propun legi fara a fi specialisti

Totusi legea (daca se va aproba) are si cateva lucruri bune.
Inainte lumea dadea pe 125cc, iar dupa aia se urca pe 600cc si facea belele...
Se spune: "cum voi merge pe 600cc si 180 kg, daca eu am 65 kg"...
Pai nu te obliga nimeni sa dai de categoria A direct, alternativa sunt subcat, iar cand te simti pregatit dai A.

Si eu sunt intr-o situatie proasta, nevastamea vroia sa dea de A, acum daca trebuie sa mearga cu pasager la examen, s-au dus sperantele!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt perfect de acord cu toata lumea.... intradevar.. varsta propice pt categoria A sa fie 24.. ca firul teribilitatii sa fie mai redus...ok... cu motocicleta de 600 sunt de acord.. este o categorie ce-ti permite sa ai si responsabilitati.... La cei cu scutere sunt cel mai de acord.. sunt sofer si stiu ce le poate capul... cu totii ia-m intalnit in trafic... dar daca un elev a inceput scoala in august 2012.. si formalitatile scolare plus examinare ca si timp sunt atat de incete de nu a reusit sa sustina decat un examen la poligon prin noiembrie ca doar e Romania , care prin urmare la picat datorita emotivitatii e un exemplu .. lasa-l frate sa termine pe ceea ce a inceput fara sa fie nevoit sa refaca scoala..ce implica din nou instructor... poligon si traseu de data asta .. implica mult timp si costuri.. ca doar instructorul acela care are o motocicleta nu vine si sta pe ochi frumosi cu tine in vant. lasa-ma sa dau examenul. pt care m-am pregatit odata cu normele pe care mi le-ai impus la inscrierea pt cursurile teoretice... va dati seama .. cati instructori vor sa iasa cu un dorel in strada la orele de conducere cand el abia merge pe bicicleta si abia face poligonul... isi risca unul pielea. iti spun eu ce fac. baietii.. renuntza si raman pe alte categorii cum ar fi B... simplu nu ? si tu ramai cu o scoala platita si cu ochii in soare.... Bani ,timp si vise spulberate pt ca legislatia... nu este aplicabila si ma blocheaza si pe mine acesta sa dau acest amarat de examen.....expirand la urma urmei si unele acte ce au termen de valabilitate din dosar. deci ...... ei se scarpina la oua.. si noi astia stam si imbatranim...ca ...............

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multe scoli de soferi si multi instructori luau doar banii si (evident cu acordul cursantilor) invatau "elevul" sa faca poligonul in ziua examinarii practice in poligon.

A fost neplacut sa vad cum elevi care nu facusera o ora de curs si mergeau numai pe scuter invatau dimineata poligonul si la pranz aveau examinare cu politia pentru cat. A.

 

Tocmai pentru ca am avut noroc de un instructor responsabil, care imi este acum si prieten, MA BUCUR de noua lege a examinarii.

Ma bucur pentru ca instructorii care isi fac treaba nu vor mai fi "scosi" de pe piata de diletantii din scolile care dadeau atestatul la juma' de pret, iar cei care luau permisul :"...treaba lor, eu instructorul i-am ajutat sa faca economie ca i-am luat la jumate taxa de scolarizare. Las ca invata singuri dupa ce-si iau permis !!!".

Acei instructori sa mearga acum in spate pe motor cu cursantul pe care l-au atestat. Este perfect logic si responsabilizeaza pe cel care ar trebui sa fie responsabil: instructorul.

 

 

Si DA, m-as fi bucurat si daca era implementata inainte sa-mi iau eu permis. Ar fi trebuit sa muncesc mai mult pentru "plastic", dar asa e mai bine.

Cei care vor sa-si ia permisul si plang ca nu se va mai lua usor, sa se bucure ca vor avea mai multe sanse de a evita acidente intr-un context rutier care nu este deloc favorabil mersului pe doua roti.

Mor de ras cand citesc "Am avut emotii la examen si de aceea am picat...nu-i drept..."

Pai si daca ai emotii la primul, al doilea sau al treilea drum dupa ce ti-ai luat permisul si intri sub un tir cu 90 la ora ca trebuia sa te tii de grup e mai bine ?

 

Nu sunt partizan pentru ceea ce se intampla la nivel macro in politica si legislativul din Romania, dar faptul ca dreptul de a avea 100 CP sub pumn pe doua roti e mai greu de obtinut este OK pentru toti ceilalti care sunt pe aceeasi strada si care nu au nici o vina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg de ce se face atata caz ca se da examenul pe o motocicleta de 600cc!!! Pentru ca se poate sa nu mai ia toti examenul practic?

Pentru ca te obliga sa mergi pentru inceput cu motoare mai mici, din categoria A1, de exemplu? Daca mergi pe motoare mai mici pentru inceput, nu va fi chiar asa de greu sa dai examen pe un motor de 600, pentru ca se presupune ca ai deja experienta.

Si inainte era bine, cand se dadea examen pe o mobra de 125cc si dupa ce se vedea tugulanul cu permisul in mana isi scotea motorul de 600 din garaj si se avanta cu capul inaintepe strazile patriei? In cazul asta nu e greu de mers pe un motor de 600?

Intr-adevar, examenul moto in Romania a fost si este o gluma proasta. Poate se va schimba ceva de acum incolo, dar ma indoiesc de asta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

degeaba ziceti, oricat de dur ar fi un examen nu te pregateste suficient pentru ceea ce va urma, de aceea se poarta si renumitele lamai/mamaligi in primul an obligatoriu iar apoi cine simte nevoie, desi probabil nu multi soferi le iau in considerare

 

si nu inteleg de ce credeti ca toti tinerii sunt teribilisti, multi de la 19 ani(dupa terminarea liceului) isi iau viata in propriile maini...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am stat sa citesc 11 pagini, insa in primele 4 sau 5 am vazut ca multa lume zice sa se urce politaiul cu tine pe motor la examen: GRESIT!!!

 

Politaiul nu stie cine esti, ce abilitati ai etc. cum draci sa isi riste omul ala viata? Mult mai normal e sa se urce instructorul, daca el nu are incredere in elevul sau eleva lui, sa stea deoparte si sa nu permita accesul in examen, e simplu, intructorul trebuie sa isi asume o responsabilitate mai mare pentru activitatea pe care o desfasoara. Rolul politistului la examen e doar sa se asigure ca tu respecti regulile de circulatie, nu ca ai abilitatile necesare conducerii unei motociclete.

 

Cat despre >600cmc si minim 180 kg.. e dificil, insa ar terbui specificat daca la plin sau la gol si chiar si atunci se poate fura putin din branza.

Ideea e ca regula asta nu cred ca a fost gandita pentru motoare enduro sau chopper care dezvolta putini cai. Exista loc de perfectionare.

Editat de zu1u
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...