Sari la conținut

Postări Recomandate

 

Aproape pregatiti de tura anului! Facem fluturasi in Alpi!

Plecarea pe 20 iulie, intoarcerea intr-o saptamana.

 

 

Noi plecam sambata, 20 iulie, din Sibiu. Innoptam in Budapesta si duminica mergem in Austria, pana la Bruck, pentru a trece luni prin Grossclockner. De luni stam langa Bolzano, la Varena: http://www.booking.c...king_directions

De aici facem, pana vineri, ture in zona. In una din zile mergem pe Stelvio, desigur.

Vineri plecam indarat, catre casa. Nu am facut traseul de intoarcere, inca. Nici nu avem prea multe optiuni, pentru ca Ungaria nu are potential, iar in Romania tot pe la Arad trebuie sa intram...

Se mai potriveste in traseul cuiva?

 

Intre timp am facut tura... Minunata!

3.750 km in 9 zile de drum de minune: Romania, Ungaria, Austria, Italia, Italia, Italia, Italia, Slovacia, Croatia, Serbia, Romania.

18 pasuri in Alpi, de la Stelvio in jos...

 

Crossrunner este o minunatie de motor care s-a inventat pentru acest fel de tura, in care poti merge in croaziera la 160 km/ora sau in picioare, sau in viteza intaia, pana cand apa ajunge la 103 grade pe Grossglocker, dupa care sa o zbughesti, turand pana la 10.000 rpm...

Suuupeeer!

 

Nu am crezut ca exista atata distractie pe autostrada, la 150 km la ora, ca asa se tocesc uniform cauciucurile...

 

Am facut si pasuri de 16 sau 17 grade, in care manevrabilitatea motorului si puterea disponibila de jos au fost fundamentale pentru parcurs...

 

Ma gandeam ca va zice singura, calatoria asta, daca motorul ramane sau ba.

Mai ramane!

un consum mediu ai facut in calatoria asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Răspunsuri 126
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Dupa o zi de toamna cu NC700 si Crossrunner pot sa va zic cum le-am simtit pe ambele atat pe autostrada, drum virajat bun, cat si cu gropi(ca e tara plina de ele), iar Crossrunnerul si pe drum neasfaltat, un fel de forestier.
In primul rand conteaza statura mea (1,82m cu 65 kg), comparatia facuta fata de VFR750 detinut in prezent, Hornetul din trecut cat si fata de alte motoare conduse(sportive, supermoto, foarte putin cross, enduro niciodata).

NC700 - Este ideala pentru oras, manevrabilitate foarte mare si usoara, chiar daca nu este o motocicleta deloc usoara(peste 200kg). In oras nu am simtit lipsa turatiilor putine, 7000 de rotatii maxim, care sunt o problema pentru drumuri in afara orasului, unde trebuie sa te "pregatesti" pentru o depasire sau trebuie sa treci de la o treapta la alta destul de des. Puterea motorului este suficienta, trage bine dupa 4000 de ture, inconvenientul este ca ajunge rapid la 7000 unde trebuie sa mai pierzi timp cu schimbarea in treapta superioara. Intre 2000 si 4000 de ture trage, dar parca tremura cam tare motorul in plaja respectiva de turatie si asta nu mi-a placut.
Trece foarte rapid prin treptele 1-5 unde acceleratia este usoara, mi-a placut ca este destul de fasneata, numai ca in a 6 treapta se loveste de lipsa de putere si cu greu urca spre un 180km\h maxim, drum la "vale".
La viteze de peste 130km/h devine deranjanta pozitia, un minus pentru drumuri lungi - lipsa protectiei la vant.
Ciclistica lui NC700 pentru drumuri virajate, pentru constitutia mea, lasa de dorit, mai ales pe roata fata care mi-a dat deseori senzatia ca pierde aderenta. Pentru cineva cu o constitutie mai mare, ar fi mai bine pentru ca ar da alta greutate rotii fata si s-ar mai imbunatatii aderenta. Spatele foarte usor, desi rezervorul este situat sub sa. Pe drum denivelat a topait roata spate mult prea deranjant fata de alte motociclete cu care am mai mers.
Un plus foarte mare pentru NC700 este consumul, care la un mers in forta a ajuns la 4,7% in comparatie cu Crossrunnerul pe acelasi drum si acelasi stil de mers care a avut un consum de 6%.

Crossrunner - A fost o motocicleta mai cunoscuta si m-am adaptat mai usor in comparatie cu NCul. Comparatia o fac fata de NC700 si de VFR750ul meu, cu VFR V-tec nu am mers pana acum.
Greutatea motocicletei se simte foarte bine pe partea din fata chiar de la prima ridicare de pe cric, dar dispare odata cu punerea in miscare. Datorita greutatii distribuite spre in fata motocicleta sta bine pe viraje si la drum in general. Nu am mai avut aceleasi "senzatii tari" avute cu NC700 si m-am bucurat de drum. O ciclistica buna.
In oras nu am mers cu Crossrunnerul, dar fiind mai masiva decat NC700, cu siguranta este mai greu de manevrat, iar bracajul mult mai mic.
Puterea motorului este asemanatoare cu cea a VFRului meu in turatii de 2000-6000 rotatii, diferenta ar fi ca acceleratia este putin mai usoara la Crossrunner. Generatie mai noua si un plus poate venii de la injectia cu care este dotat motorul, fata de carburatia de pe VFR.
Problema Crossrunnerului apare in acceleratie puternica la trecerea peste 7000 de rotatii si intra V-tecul, senzatia este ca si cum ti-ar retrograda intr-o treapta inferioara si apoi trage de nebuna. Desi lumea zice ca problema V-tecului s-a rezolvat la ultimele generatii de VFR V-tec, se pare ca pe Crossrunner inca exista. La accelerare usoara peste 7000 de rotatii, nu am simtit trecerea brusca la V-tec, doar la accelerare puternica. Peste 7000 de turatii Crossrunnerul este sub VFR750, a mea este mult mai brutala peste 7000 de ture, cu tot V-tecul Crossrunnerului. Carburatia face diferenta, atat la putere, dar si la consum din pacate - la turatii mari.
Diferenta de consum intre Crossrunner si VFR750 practic nu exista, consumul este mai mare cu cat tragi mai tare de acceleratie si cu cat stai mai mult in turatii mari. La plimbarea asta am zis ca a fost un consum de 6% pentru Crossrunner, si nu s-a mers deloc la consum.
Pozitia ghidonului a fost ciudata si putin obositoare, prefer semighidoanele VFRului mai mult. Chiar si decat a NCului, unde NCul are o pozitie asemanatoare cu a Hornetului care l-am calarit doi ani.
Pe portiunea neasfaltata mi-a placut comportamentul Crossrunnerului. Garda ridicata, anvelopele Scorpion Trail, suspensia te lasa sa abordezi drumuri neasfaltate mai usoare, ceea ce cu VFRul ma greu pot face. Drept urmare poate fi bagata la categoria de touring-enduro dupa mine.

Nu au fost facute nici un fel de setari asupra suspensiiei sau presiunii din roti, ci au fost cele existente pe motociclete. NC700 incaltata cu Metzeler Z8, iar Crossrunner cu Pirelli Scorpion Trail.

Ca o concluzie, NC700 este amuzant si foarte util in oras, iar Crossrunnerul bun pentru ture lungi combinate cu putina natura in afara asfaltului. Doar ca VFR750 imi place mai mult decat cele doua si sunt multumit de alegerea facuta acum doi ani cand am achizitionat-o.

 

Cateva filmari cu plimbarea, doua ale colegului de drum:

Editat de NVS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Eu gasesc ca fiind foarte distractiva deschiderea valvelor, la 6500 de ture. Se petrece exact la 154 km/ora, intr-a sasea, si nu ma deranjeaza deloc, ci dimpotriva. Se schimba si tonalitatea in toba, destul de consistent, de la aceasta turatie. In trepte mici schimbarea este mai spectaculoasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hm. Daca se deschid valvele, se dezumfla rotile. Nasol...parerea mea.

Ah... Alea la care te gandesti traba sa fie ventilele, a?

 

Similar to the automotive version of VTEC-E the simplified motorcycle version of VTEC employs only two of the four valves per cylinder when operating at lower engine speeds. All four valves per cylinder were engaged above 6,800 rpm. This is initiated by an electronically actuated oil spool which send oil pressure to the lifter actuators, which then move the engagement pins into place above the valve stem, allowing the remaining two valves to open. This design allows for variable valve timing as well, since the cam lobe profiles could be made different. It is speculated that the duration of valve lift and overlap on the below and above 6,800 RPM valves differ. After some criticism of the abruptness of power transition, Honda lowered the VTEC activation rpm threshold to 6,400 rpm in 2006. The VTEC disengages two cylinder valves when the engine speed drops again below 6,100 rpm. For 2009, there were no significant changes to the VFR800...

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_VFR800

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Similar to the automotive version of VTEC-E the simplified motorcycle version of VTEC employs only two of the four supape per cylinder when operating at lower engine speeds. All four supape per cylinder were engaged above 6,800 rpm. This is initiated by an electronically actuated oil spool which send oil pressure to the lifter actuators, which then move the engagement pins into place above the supapa stem, allowing the remaining two supape to open. This design allows for variable supapa timing as well, since the cam lobe profiles could be made different. It is speculated that the duration of supapa lift and overlap on the below and above 6,800 RPM supapa differ. After some criticism of the abruptness of power transition, Honda lowered the VTEC activation rpm threshold to 6,400 rpm in 2006. The VTEC disengages two cylinder supape when the engine speed drops again below 6,100 rpm. For 2009, there were no significant changes to the VFR800...

 

 

 

Restul tradu tu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Similar to the automotive version of VTEC-E the simplified motorcycle version of VTEC employs only two of the four supape per cylinder when operating at lower engine speeds. All four supape per cylinder were engaged above 6,800 rpm. This is initiated by an electronically actuated oil spool which send oil pressure to the lifter actuators, which then move the engagement pins into place above the supapa stem, allowing the remaining two supape to open. This design allows for variable supapa timing as well, since the cam lobe profiles could be made different. It is speculated that the duration of supapa lift and overlap on the below and above 6,800 RPM supapa differ. After some criticism of the abruptness of power transition, Honda lowered the VTEC activation rpm threshold to 6,400 rpm in 2006. The VTEC disengages two cylinder supape when the engine speed drops again below 6,100 rpm. For 2009, there were no significant changes to the VFR800...

 

 

 

Restul tradu tu

Da, desigur, merge cum zici. Este chiar asezata mai bine in limba mecanica romaneasca aceasta denumire. Cuvantul valva este insa folosit corect.

Uite, DEX:

VÁLVĂ, valve, s. f. Ansamblu de piese sau armătură care servește la stabilirea, întreruperea sau reglarea circulației unui fluid printr-o conductă, printr-un tub etc. – Din fr. valve, lat. valva.

Sursa: DEX '98 (1998)

SUPÁPĂ, supape, s. f. 1. Organ de mașină montat în dreptul unui orificiu și folosit pentru întreruperea sau restabilirea circuitului unui fluid care trece prin acest orificiu. – Din fr. soupape. Sursa: DEX '98 (1998)

Italienii zic: La valvola di aspirazione nei motori a combustione interna serve per immettere la miscela combustibile nel cilindro o carter pompa, per impedire che la miscela stessa ritorni indietro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

GAMO, nu mai bate apa in piua. In alte limbi se folosesc tot felul de alte cuvinte. Ca d-aia sunt alte limbi. In limba romana cuvantul consacrat pentru dispozitivul in cauza este supapa. Cand te referi la autovehicule si spui valva se intelege dispozituvul de reglare a presiunii in pneuri. Ca atat supapa cat si valva fac acelasi lucru dpdv fizic, este alta poveste. De la aparitia motoarelor termice se foloseste cuvantul supapa in limba romana si vii tu acum sa "imbogatesti" limba romana. De ce nu-i spui valvola, ca in italiana?

Uf, mai adaugam un cuvant la sirul de cuvinte moderne gen: oportunitate, determinare, preparare, performare, etc... folosite, de cele mai multe ori, in sens gresit, ele insemnand altceva in limba romana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu gasesc ca fiind foarte distractiva deschiderea valvelor, la 6500 de ture. Se petrece exact la 154 km/ora, intr-a sasea, si nu ma deranjeaza deloc, ci dimpotriva. Se schimba si tonalitatea in toba, destul de consistent, de la aceasta turatie. In trepte mici schimbarea este mai spectaculoasa.

In viteza 6 nu ar fi deranjant pentru nimeni mai mult ca sigur, dar daca vrei un mers mai sportiv este aiurea sa simti in viteza 2,3 acea trecere. Si sa stai cu gandul doar la ea si este deranjant, stai dom'le sa schimb ca ajung la 7000 de ture si mi-o da in gat, sau stai sa trag mai usor de gaz acum, ca am ajuns la 6500 si intra VTECul.

Pentru mers batraneste orice este bun...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In viteza 6 nu ar fi deranjant pentru nimeni mai mult ca sigur, dar daca vrei un mers mai sportiv este aiurea sa simti in viteza 2,3 acea trecere. Si sa stai cu gandul doar la ea si este deranjant, stai dom'le sa schimb ca ajung la 7000 de ture si mi-o da in gat, sau stai sa trag mai usor de gaz acum, ca am ajuns la 6500 si intra VTECul.

Pentru mers batraneste orice este bun...

Da. In viteza a doua, daca tragi de gaz mai voios, atunci poate rupe aderenta, sa inghete sufletul...

 

 

Am deschis un topic despre EICMA: /index.php?/topic/704853-eicma-milano-noiembrie-2013/?p=3602695

 

La Honda continua curentul X, cu NC750X, in timp ce VFR800 capata si o surioara, F.

post-18972-0-80884100-1383946401_thumb.jpg

 

 

GAMO, nu mai bate apa in piua. In alte limbi se folosesc tot felul de alte cuvinte. Ca d-aia sunt alte limbi. In limba romana cuvantul consacrat pentru dispozitivul in cauza este supapa. Cand te referi la autovehicule si spui valva se intelege dispozituvul de reglare a presiunii in pneuri. Ca atat supapa cat si valva fac acelasi lucru dpdv fizic, este alta poveste. De la aparitia motoarelor termice se foloseste cuvantul supapa in limba romana si vii tu acum sa "imbogatesti" limba romana. De ce nu-i spui valvola, ca in italiana?

Uf, mai adaugam un cuvant la sirul de cuvinte moderne gen: oportunitate, determinare, preparare, performare, etc... folosite, de cele mai multe ori, in sens gresit, ele insemnand altceva in limba romana.

Uite, am facut o poza pentru tine, azi. E un Moto Guzzi Norge, con quatro supape... :)

post-18972-0-77392200-1383946969_thumb.jpg

 

 

Editat de GAMO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 8 months later...

Salutare,

Am primit mesajul de mai jos si m-am gandit, motovat si de interesul amicilor din trupa, ca ar fi timpul sa vin cu adaosuri la experienta de viata de un an cu Crossrunner.

"Salut, am de gand sa trec si eu de la sv650 la crossrunner. Din ce am citit pe net ar avea consumul marisor :( Imi poti da mai multe detalii despre consum, ciclistica, cum e cu pasager, etc. Plusurile si mai ales minusurile ma intereseaza."


» Post actualizat in 22 Sep 2014 15:49

Consumul actual este de 5 litri la suta. Nu mai sus, nu mai jos. Poate ca, daca as merge mai domestic, ar iesi mai mic. Nu stiu.

Asa cum cred ca scriam candva, am schimbat scaritele orioginale cu unele de la SW-Motech, mai joase si mai in fata cu 1,5 cm, de pe care am dat cauciucul jos. In acest fel fot sa calaresc "in scarite" mai multi kilometri, iar ridicarea-asezarea pe / de pe sa nu mai inseamna vreun efort. M-am multumit cu atat si nu am ridicat si ghidonul cu vreun inaltator etc. ca sa nu ii stric aspectul. :)

Sotia mea adora Crossrunner. Cele doua Varadero pe care le-am avut nu i-au fost pe plac, pe motiv ca "nu au fost confortabile." Tinand cont de parerea cvasi-unanima ca Varadero este o moticicleta facuta pentru confortul pasagerului, se poate deduce cat de izbandit este Crossrunner. Nu am primit niciun comentariu negativ de la pasager si, slava domnului, am facut ceva ture impreuna, din care cea mai lunga a fost una de Ungaria, la bai, cu Mad Dogs si prietenii. :)

Am facut pana acum aproape 17.000 km din care vreo jumatate cu bagaje sau si cu pasager, iar comportamentul dinamic al motocicletei este exemplar. Motorul este cea mai reusita parte a acestei motociclete si furnizeaza multa distractie. Cuplu destul inca de jos, putere dezvoltata frumos la turatii ridicate, cu spectacol de la 6500 de ture in sus.

Pfuii..., zici ca vreau sa o vand, asa o laud...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite, duminica am facut schimb de motoare, pentru vreo 20 km, intre amici. Eu m-am dat cu Yamaha Super Tenere de 1200, de data asta pusa pe "sport". N-as fi crezut ca in treptele mari de viteza poate impinge in asa hal. Mi-a placut.

 

Un prieten, posesor de Yamaha FZR de 1000, o bomba de 150 CP, s-a dat cu Crossrunner si impresia a fost: "foarte manevrabila, foarte usor de controlat si foarte distractiva". Motorul este elastic si "am ajuns foarte repede la 170 de km pe ora". Pozitia este confortabila, ca de drum lung.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Un coleg de forum intreaba:

Din cele cateva optiuni pe care le-as avea, Crossrunner pare cea mai viabila, din mai multe motive. Motorul de pe VFR, aspectul, review`urile pozitive, brand'ul (ca tot am masina honda :) ), etc.

Intrebarea mea, scurta si la obiect - din experienta ta ai recomanda motorul asta unui incepator? Eu am facut scoala pe Kawasaki er6-n de 650cc - 72cp si mi s-a parut f ok, mai putin ca dimensiune, eu avand 1.84m si vreo 93 kg.


» Post actualizat in 22 Nov 2014 14:50

Nu vad de ce Crosunner nu s-ar potrivi unui incepator.

Sunt 100 de cai sub fund, insa sunt livrati uniform, progresiv, gasesc eu. Motorul este ajustat fata de VFR, in sensul ca este optimizat pentru mai multa putere de jos, ca sa se preteze pentru oleaca de "adventure". A pierdut, inteleg eu, din viteza maxima (pe care nu am incercat-o niciodata), poate ca si din reprize (nu stiu), insa rezultatul acestei re-mapari este excelent. Exact la 6.500 de ture, cand nu ajung decat la mare distractie, se deschide al doilea rand de supape si se schimba sunetul in evacuare, iar motorul da un sut bland in spate...

Eu am mers de multe ori pe macadam, chiar cu pasager si nu am simtit vreodata ca motorul ar fi agresiv, in ciuda celor 4 cilindri etc.

 

Atentie, eu am inlocuit scaritele cu altele mai coborate si mai inaintate, astfel incat sa nu imi tin picioarele prea in spate si ma pot ridica in scarite. La inaltimea ta cred ca va trebui sa faci la fel, pentru ca inaltimea seii este (doar) 816 mm, iar pozitia originala a scaritelor este cam prea posterioara. La drum lung e deranjant. Cel putin.

Nu am montat inca vreu inaltaor de ghidon pentru ca nu am vrut sa stric armonia de la bord, insa as face-o, ca sa-mi fie mai confortabil in doua picioare.

 

Cam asta e.

Intreaba-ma pentru mai mult, aici sau pe messenger si iti raspund cu placere. Priceperea mea e in limita experientei de doar 17.000 km petrecuti pe acest motor, intr-un sezon si jumatate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

De vanzare: /index.php?/topic/721963-honda-crossrunner-vfr800x/

Astept sa vad si modelul nou de Crossrunner. In prezentarile de marketing il gasesc super: https://www.youtube.com/watch?v=-ofLy3HN_pU


» Post actualizat in 28 Jan 2015 20:48

Cu noul Crossrunner in Maroc:


» Post actualizat in 31 Jan 2015 18:40

Articol despre noul Crossrunner: http://www.visordown.com/road-tests-first-rides/first-ride-2015-honda-vfr800x-crossrunner-review/25807.html


» Post actualizat in 01 Feb 2015 18:21

2015 Honda VFR800X Crossrunner on www.Totalmotorcycle.com: http://www.totalmotorcycle.com/motorcycles/2015/2015-Honda-VFR800X-Crossrunner.htm

 

 

post-18972-0-00556100-1422814765_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...