Sari la conținut

PROLEMA FILTRE AER SPORT


Postări Recomandate

salutare tuturor! am o problema si as vrea sa o impartasesc cu voi si poate ma puteti ajuta cu ceva sfaturi! am modificat un suzuki gsxr 1100 si din lipsa spatiului pemtru baterie am scos airbox-ul si am montat niste filtre sport ovale care sunt doar de fantezie! motorul mergea perfect inainte de proasta mea inspiratie de a pune filtrele respective, dar acum da rateuri si nu se tureaza! am bagat niste bureti in filtre crezand ca o sa-i dau de cap, dar degeaba, acum se tureaza, dar daca il tin cateva secunde in ture se opreste! cine a mai facut greseala pe care am facut-o eu si cum a scapat de ea(mai ieftin)??? am stricat tot mersul motorului de dragul frumusetii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare tuturor! am o problema si as vrea sa o impartasesc cu voi si poate ma puteti ajuta cu ceva sfaturi! am modificat un suzuki gsxr 1100 si din lipsa spatiului pemtru baterie am scos airbox-ul si am montat niste filtre sport ovale care sunt doar de fantezie! motorul mergea perfect inainte de proasta mea inspiratie de a pune filtrele respective, dar acum da rateuri si nu se tureaza! am bagat niste bureti in filtre crezand ca o sa-i dau de cap, dar degeaba, acum se tureaza, dar daca il tin cateva secunde in ture se opreste! cine a mai facut greseala pe care am facut-o eu si cum a scapat de ea(mai ieftin)??? am stricat tot mersul motorului de dragul frumusetii...

 

 

incearca niste filtre uni cu "ciorapei" ;) dar sa stii ca n-o sa faca mare lucru daca nu te joci si la jigloare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca sa aduci sistemul de alimentare cu aer la forma initiala, ai modificat debitul optim de aer ..daca ajungi si la jicloare (denumire corecta) o sa ai probleme ( ralanti, consum, noxe, etc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai cind schimbi filtrul de aer cu unul mai permisiv trebuie sa reglezi si carburatorul pentru noul debit de aer. Altfel, amestecul va fi prea sarac.

Oricum, pentru "fudulia" asta o sa regreti mai torziu, cin o sa vezi ca filtrele alea au fost doar de forma, si trebuie sa refaci motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil iti intra prea mult aer. si din cauza asta nu se mai tureaza. Asa am patit eu cand nu am inchis calumea cutia filtrului de aer si tragea aer prea mult. Nu se tura, sau se tura greu. Treaba cu jigloarele este de incercat pur si simplu iti baga mai multa benzina in amestec daca desurubezi un pic jiglorele. Sa ai grija sa reglezi la toate la fel, marcheaza surubenita.

Editat de juld5
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai in forma initiala nu pot sa aduc admisia de aer pentru ca nu mai am loc pentru cutia filtrului de aer!!! si nu vreau sa fie racheta, vreau doar sa mearga... va multumesc si va mai astept cu sfaturi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti rezolva problema ..dar trebuie sa aplici putina matematica, adica sa ajungi la suprafata aspiranta de aer avuta initial.. sau mai tehnic vorbind sa ai acelasi volum de aer calculat initial, dozajul stoichiometric ( 14,7 kg aer pentru 1 kg benzina) . Modeleaza filtrul de aer la suprafata initiala si totul va fi OK !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de asta exista kituri de jicloare, sa reglezi amestecul. amestecul nu se rezolva din filtru si atat. suprafata nu numai ca degeaba e aceeasi daca filtrul nu opune aceeasi rezistenta dar acel airbox e presurizat ca sa mearga cu carburile stock. jicloarele se maresc treptat cu un burghiu pentru solutiile low-cost, pana merge motorul relativ ok, dupa aia se cumpara un kit complet cu o marime imediat mai mare care contine si acele de dozaj... been there, done that...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Solutia ta este ,,service moto'' baiatul doreste ceva optim de realizat ,,home made'' reglajul din fitru de aer in scopul de a ajunge la valoarea intiala este mai simpla... pana la urma cu ce-l avantajeaza modificarea facuta, nu ai citit ca regreta ceea ce a facut . L-ai trimis la o serie de reglaje si un alt set de jicloare .. :eek: ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti rezolva problema ..dar trebuie sa aplici putina matematica, adica sa ajungi la suprafata aspiranta de aer avuta initial.. sau mai tehnic vorbind sa ai acelasi volum de aer calculat initial, dozajul stoichiometric ( 14,7 kg aer pentru 1 kg benzina) . Modeleaza filtrul de aer la suprafata initiala si totul va fi OK !

Ce simplu ar fi asa cum spui tu!

Nu are ce sa calculeze matematic ca nu are scule sa determine procentul de umplere a cilindrilor cu amestec carburant adica eficienta volumetrica.

Daca ai aflat dimensiunea airboxului ca volum nu o sa te ajute cu nimic in a calcula pe filtre individuale expuse.

Nu o sa gaseasca un laborator sa-i determine acea valoare la noi..

Legat de amestec 14,7 ala este un amestec carburant pe relanti pe acceleratie este mai putin aer ,si acele nr sunt procente, ca este benzina, matanol,gaz,motorina etc...nu kg.

 

Pentru initiatorul topicului ...pune airbox-ul inapoi este cel mai bun sfat.

Acum daca esti dotat cu dyno,sonde lambda in evacuare o sa-l faci..daca nu este doar o impresie ca acel motor va mege bine gaurind jigloare..

.Parerea mea..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce simplu ar fi asa cum spui tu!

Nu are ce sa calculeze matematic ca nu are scule sa determine procentul de umplere a cilindrilor cu amestec carburant adica eficienta volumetrica.

Daca ai aflat dimensiunea airboxului ca volum nu o sa te ajute cu nimic in a calcula pe filtre individuale expuse.

Nu o sa gaseasca un laborator sa-i determine acea valoare la noi..

Legat de amestec 14,7 ala este un amestec carburant pe relanti pe acceleratie este mai putin aer ,si acele nr sunt procente, ca este benzina, matanol,gaz,motorina etc...nu kg.

 

Pentru initiatorul topicului ...pune airbox-ul inapoi este cel mai bun sfat.

Acum daca esti dotat cu dyno,sonde lambda in evacuare o sa-l faci..daca nu este doar o impresie ca acel motor va mege bine gaurind jigloare..

.Parerea mea..

Referitor la sfatul tau de a monta sistemul la loc...acesta a fost si al meu initial. Daca discutam de amestec, nu poti aborda notiunea de procente ...pentru ca nu te raportezi la un total de 100% si trebuie sa calculezi parti proportionale, la amestecul stoichiometric valorile sunt clare pentru lambda=1 , adica 14,7 kg aer pentru 1 kg benzina, sau 14,7 grame aer la 1 gram benzina, este amestecul ideal !nu am citit pana acum de procente! Celelalte valori ale cantitatii de aer produc combustie lenta( amestec sarac, mult aer) sau combusitie incompleta( aer putin). La ralanti dozajul este mai bogat decat cel ideal pentru ca umplerea cilindrilor este mai deficitara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai vazut mai sus ca nu ai decat 3 variante: ajustare sistem de aer dupa cel initial( variante filtre , reglaje, etc); pastrezi ce ai montat si aplici modificari la jicloare sau demontezi/tai ce ai facut si montezi sistemul initial.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la sfatul tau de a monta sistemul la loc...acesta a fost si al meu initial. Daca discutam de amestec, nu poti aborda notiunea de procente ...pentru ca nu te raportezi la un total de 100% si trebuie sa calculezi parti proportionale, la amestecul stoichiometric valorile sunt clare pentru lambda=1 , adica 14,7 kg aer pentru 1 kg benzina, sau 14,7 grame aer la 1 gram benzina, este amestecul ideal !nu am citit pana acum de procente! Celelalte valori ale cantitatii de aer produc combustie lenta( amestec sarac, mult aer) sau combusitie incompleta( aer putin). La ralanti dozajul este mai bogat decat cel ideal pentru ca umplerea cilindrilor este mai deficitara.

Am spus procente am gresit .."PARTI"

am vrut sa spun..

Mai greu pe mobil..

Legat de AFR intr-un motor at trebui sa mai citesti...

Pe relanti mai bogat...

Vezi sa nu confunzi AFR din laborator cu cel din motor!

Cu respect TNG

Ps.Sa-mi spui si mie cum faci cu kg la un motor pe GPL,sunt chiar curios

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toate datele de care vorbim, sunt date de laborator calculate... cine detine in ateliere echipamente de a masura cu exact ..putem noi sa aducem modificari de continut la aceste valori cunoscute ?! Sunt multe lucrari in care am citi de 15:1, dar mai toti producatorii de motoare Otto adopta 14,7: 1, valoari aprobate si de producatorii din SUA, recunoscuti ca benzinari ! Iar la ralanti, in toate testele este raportul 14,8-15/1, nu mai vb de motorul rece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu te contrazici?

Ai spus mai sus ca afr pe relanti este mai bogat.14,7 este sarac fata de 13,5 13.2 in acceleratie!!!

Daca toate hartile de hayabusa sau gsxr care le-am scris urmaream AFR-ul de14.7 sau 15.1 cum spui tu topeam de mult pistonele.

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adrian, acum am vazut ca ai deschis topicul asta ...
TI-am zis si pe privat ... sunt oarecum in aceiasi situatie numai ca la mine merge sa ma dau cu ea. Doar ca n-am middle range stabil (5-8k rpm) si asta inseamna ca nu mai am zvac. Se accelereaza mai greu.

 

Daca ai motor de 1127, atunci ai carburatoare de 40mm, iar slidere functioneaza (oarecum) pe alt principiu fata de cele vechi, in care aveai in dreptul gurii de admisie o alta gura mai mica ce forta aerul si ridica sliderele.

In cazul asta, nu stiu daca o gaura suplimentara in fundul slidere-ului te va ajuta.

 

Parerea mea este:

1. sa confectionezi un alt airbox in locul ramas (din teava pvc de exemplu). Rolul unui airbox, pe langa cel de a lasa un anumit debit de aer, este de a egaliza presiunea intre carburatoare.

2. sa deschizi jigleoarele pilot (sa imbogatesti amestecul de benzina) desi e o operatiune mai delicata si ar trebui sa mergi la cineva care a mai facut asta pentru un reglaj bun.

3. intereseaza-te pe http://www.gixxer.com/forums/forumdisplay.php?f=15 (sectiunea "oil cooled") daca te ajuta o gaura suplimentara de 2-4 mm in slidere pentru acest tip de modificare.

 

P.S. site-ul ala ar trebui sa nu-ti lipseasca cand te apuci sa modifici ceva .,..

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Practic cand faci un reglaj la ralanti la ce valoare te raportezi..nu inteleg ce ai precizat mai sus ? Ce urmaresti de fapt ...valori neconforme cu datele de laborator/constructor implementate in memoria ECU implica probleme ...lambda intra in alt regim si de aici lucrurile se complica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Practic cand faci un reglaj la ralanti la ce valoare te raportezi..nu inteleg ce ai precizat mai sus ? Ce urmaresti de fapt ...valori neconforme cu datele de laborator/constructor implementate in memoria ECU implica probleme ...lambda intra in alt regim si de aici lucrurile se complica.

 

te-ai uitat la vreo harta de injectie? sa vezi ca 14.7 nu prea exista? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

te-ai uitat la vreo harta de injectie? sa vezi ca 14.7 nu prea exista? :)

Nu cred ca s-a uitat ..nu ajungeam la discutia asta...

Este pe primele coloane in harta de MAP

In TPS nu o sa regasesti valoarea de 14,7.

Chiar si la relanti 14,7 genereaza un mers neregulat al motorului...

 

Eu ma retrag...Cu respet TNG!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bmw rt 1200 si rt 850, luna trecuta am dat de ea ..nu gresesc dar 14,6 este

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bmw rt 1200 si rt 850, luna trecuta am dat de ea ..nu gresesc dar 14,6 este

 

poti s-o pui te rog? iti dau si eu o harta ca sa nu zici ca-s gica-contra. desfaci arhiva, rulezi executabilul si incarci .hex-ul. nu e modificata, asa e ea stock! :) deci cu normele de poluare in minte, atentie, este un motor euro 2! :)

 

o singura mentiune: este arhiva rar, nu zip, deci trebuie s-o redenumesti! altfel nu ma lasa sa o urc!

 

tuneecu1.zip

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o sa-ti incarc eu o harta la ce m-am referit... spunem pe ce valori lucrezi si sa vedem daca este o diferenta mare ...14,7 este idealul am mai spus in teste de laborator, fabricantii pot sa foloseasca alte valori in functie de tipul de motor



Un pasaj din literatura de specialitate... aici am discutat si tu nu accepti aceste valori..si motorul de motocicletea se incadreaza la aceste valori teoretice! In functie de fabricant si performante sa poate modela acest 14,7 si am vrut sa aflu de la tine cu cat oscilezi? Amestecul stoichiometric

Pentru a asigura arderea completă a combustibilului din motor pe benzină este nevoie de o anumita cantitate de oxigen deci de o anumita cantitate de aer. Astfel, pentru a arde complet 1 kg de benzină avem nevoie de aproximativ 14.7 kg de aer. Dacă acest raport se păstrează (14.7:1) şi în cilindru putem spune că amestecul din cilindru este stoichiometric. Notaţia utilizată în literatura de specialitate, pentru evalua raportul aer:combustibil din motor, este litera greceasca lambda (λ). Relativ la tipul amestecului aer-combustibil din motor putem avea urmatoarele situaţii:

  • amestec bogat (λ < 1): în acest caz combustibilul este în exces, aerul nefiind suficient pentru o ardere completă;
  • amestec stoichiometric (λ = 1): în acest caz raportul aer-combustibil este ideal arderea fiind completă;
  • amestec sărac (λ > 1): în acest caz aerul este în exces, arderea fiind completă dar cu exces de oxigen;
Rolul sondei lambda

Tipul amestecului aer-combustibil, bogat sau sărac, influenţează în mod direct nivelul emisiilor poluante. Astfel în caz unui amestec bogat, combustibilul fiind în exces, arderea este parţială, rezultă emisii bogate în monoxid de carbon (CO) şi hidrocarburi (HC). În cazul amestecurilor sărace, oxigenul fiind în exces, conduce la creşterea nivelului de oxizi de azot (NOx) din gazele de eşapament. Compromisul este făcut în cazul amestecului stoichiometric, caz în care emisiile sunt la un nivel mediu pentru fiecare din cele trei componente (CO, HC şi NOx).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te-ai uitat la vreo harta de injectie? sa vezi ca 14.7 nu prea exista? :)

ce injectie copiii ca e carburatie!!

 

filtrele sunt devina.daca ai fi pus filtre de aer pe fiecare carburator k ar fi mers .nu merge cu buret.se gasesc filtre de aer individuale pt fiecare carburator care isi fac treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce injectie copiii ca e carburatie!!

 

filtrele sunt devina.daca ai fi pus filtre de aer pe fiecare carburator k ar fi mers .nu merge cu buret.se gasesc filtre de aer individuale pt fiecare carburator care isi fac treaba.

 

 

tu ai citit topicul? l-ai inteles? nu, nu l-ai inteles!

 

amestecul e acelasi, indiferent ca e pe carburatie sau pe injectie. pe o harta de injectie e mai simplu de citit ce vorbeam noi, atata tot.

 

de filtre let me lol! a lot! in primul post spune ca a pus filtre individuale...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...