Hustler_Ambition Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 Salutare tuturor, Am si eu un GSX-R 600 din '98. Inainte de toate trebuie sa mentionez ca am avut un mic accident cu el anul trecut cu o soferita care a intrat in mine. L-am reparate anul trecut in toamna pe dauna totala. Mecanic nu a avut nimic doar carenele zgariate / sparte si ambele scarite rupte. Am mers cu el pana a venit zapada apoi l-am tinut intr-o parcare subterana. Dupa ce l-am scos de la "hibernat" , dupa ce-a trecut iarna l-am dus in service i-am facut schimbul de ulei, i-am curat carburatia si ce mai trebuie curatat la motor periodic etc. Dupa ce l-am scos din service din cand in cand se auzea ca un zornait de lant, ca si cum ai baga forat in viteza si caraie dar nu la fel de agresiv. Se auzea undeva pe la 3-4-5 mii de ture iar cand il turam mai tare si brusc disaparea sunetul. Ulterior l-am dus in acelasi service unde mecanicul a constatat ca ar fi intizatorul de lant, si dupa ce m-am mai interesat si eu pe net, pe forumuri si am mai intrebat cunoscatori, am inteles ca modelul asta de motor SRAD '97-'99 cam asta ar avea ca problema comuna si bine cunoscuta, intizatorul de lant. Mecanicul respectiv mi-a schimbat intizatorul de lant cu unul pe care l-a luat de la cineva care dezmembra mobre dar nu era aceiasi versiune de intinzator, era una diferita dar care s-a potrivit si nu s-a mai auzit acel zgomot un scurt timp. Apoi la vreo 2 zile am incercat sa pornesc motorul fara sa-mi dau seama ca numai aveam benzina si am omorat bateria. Am dus bateria la incarcat dupa vreo 2 zile, am luat-o in aceiasi zi, motoru' a pornit normal, am mers cam dintr-un capat intr-altul al Bucurestiului, am stationat cam 2-3 minute ( am oprit, motorul ) apoi cand am vrut sa-l pornesc facea la fel, ca si cum ar fi bateria moarta. L-am pornit in viteza, alergand pe langa el, a pornit in a 2a sau a 3a. Dupa 2-3 zile ma grabeam sa ajung undeva si i-am tras cam tare. La un moment dat am observat becul acela rosu' de ulei / antigel ce-o fi, ca s-a aprins, am ajuns la destinatie, am stat tot asa 5-10 minute iar apoi cand sa plec aceiasi problema cu bateria, l-am pornit identic iar undeva in drum spre casa la semafor a inceput acelasi zgomot sa se auda doar k se auzea si la relanti si la orice turatie. Nu am ajuns la urmatorul semafor ca imediat s-a aplificat zgomotul acela de zornait de lant, de carait.. si dintr-o data s-a auzit ca si cum s-ar fi rupt / spart un surub sau lant ceva sau ar fi sarit de sub presiune gen, un zgomot ca o mica, mica "explozie" . S-a blocat putin roata pe spate , imediat in secunda 2 am avut reactia sa trag ambreiajul , l-am scos din viteza si motorul s-a oprit in mers ( am constatat asta pentru ca am incercat sa'i dau putin gaz / sa-l turez dar fara rost ) si a mai curs din inertie cam 30-40 de metrii pana m-am oprit. Am citit si am auzit cateva variante dar nu stiu pe care s-o aleg. O fi doar distributia si s-o fi rupt / spart ceva la ea? Am inteles ca e posibil ca in fuga mea ( cand m-am grabit si i-am tras tare ) sa nu-si fi luat ulei cum trebuie, poate fi si vina uleiului schimbat ? Am auzit si varianta cea mai proasta cum ca as fi stricat si ceva la motor destul de rau sau ca exista o sansa foarte mare sa fie si asta. Astept parerile voastre. Merci ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Aprilie 16, 2013 Share Postat Aprilie 16, 2013 Din ce spui intinzatorul de lant distributie a cedat si a sarit de la punct. Dauna este cam mare acum supape,poate piston... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hustler_Ambition Postat Aprilie 16, 2013 Autor Share Postat Aprilie 16, 2013 Merci pentru reply. Exista vreo solutie in caz ca este asa, sa pot repara motoru' fara sa-l schimb ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Frezzzatu Postat Aprilie 16, 2013 Share Postat Aprilie 16, 2013 Cu bateria dusa am avut si eu probleme anul trecut si il porneam impins...si becul de ulei ramanea aprins pana se mai incarca putin bateria iar cand a fost bateria descarcata mai tare ramanea becul aprins si acul de la vitezometru sau turometru (nu imi mai amintesc) nu mai mergea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOSU WEST Postat Aprilie 16, 2013 Share Postat Aprilie 16, 2013 (editat) din cite spui tu se poate sa fi sarit distributia din semne, si atunci supape strimbe rupte. da merge reparat schimbat lant si intinzator supape daca e cazu si ar trebui sa mearga. bafta si spor la surubarit. mai poate sa fie si llantu de la pompa de ulei cu belele poti sa il verifici si pe ial. Editat Aprilie 16, 2013 de MOSU WEST Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Aprilie 16, 2013 Share Postat Aprilie 16, 2013 mergi la mecanic. dar daca te manca un popou, scoate capacul la aprindere, scoate bujiile. la aprindere ar trebui, asa cum arata prin manualul de bandit, sa fie o posibilitate de a roti motorul cu o cheie! (tubulara sau fixa). in locul unei bujii, ideal pistonul 1, pui o surubelnita LUNGA cu maner gros astfel incat sa nu cada in motor. rotesti usor de motor (vezi sensul de rotatie in manual) ar trebui sa vezi surubelnita urcand si coborand! daca nu face nimic .. e grav cum spune si TNG! Personal as prefera sa mergi la un mecanic ...la alt mecanic decat primul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
leloy Postat Aprilie 16, 2013 Share Postat Aprilie 16, 2013 (editat) Mecanicul respectiv mi-a schimbat intizatorul de lant cu unul pe care l-a luat de la cineva care dezmembra mobre dar nu era aceiasi versiune de intinzator, era una diferita dar care s-a potrivit si nu s-a mai auzit acel zgomot un scurt timp. Chiar daca unele piese sunt asemanatoare, parametrii functionali deseori sunt altii. Ajunge ca orificiul de ungere al intinzatorului sa aiba diametrul cu cateva zecimi mai mare, si s-a modificat presiunea uleiului, bineinteles scazind indeosebi la cald ( de acolo si becul rosu aprins , care dealtfel "cere" stoparea motorului ). Pagubele se vor vedea concret la demontare dupa cum scria si TNG, supape , piston, posibil chiuloasa, lant distributie, intinzator,,,,etc, iar uneori valoarea acestora + manopera depaseste valoarea unui motor second hand. Multa bafta, fiindca ai nevoie. Editat Aprilie 16, 2013 de leloy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hustler_Ambition Postat Aprilie 16, 2013 Autor Share Postat Aprilie 16, 2013 Multumesc pentru raspunsuri. Offf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
noro Postat Aprilie 16, 2013 Share Postat Aprilie 16, 2013 uite aici /index.php?/topic/693694-srad-600/ sansele sa iti iei vreo teapa sunt mici stulewa este un motociclist respectat in comunitate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.