Sari la conținut

PROBLEMA INTINZATOR DISTRIBUTIE SUZUKI DR 750S BIG


Postări Recomandate

SALUT! SUNT NOU PE MOTOCICLISM.RO SI DE CURAND AM ACHIZITIONAT UN SUZUKI DR 750S BIG, PROBLEMA ESTE URMATOAREA:

ARCUL INTINZATORULUI DE DISTRIBUTIE S-A RUPT, S-A SLABIT INTINZATORUL A SARIT DE LA PUNCT, PISTONUL A LOVIT SUPAPELE SI BINEINTELES LE-A INDOIT (PROBLEMA CE S-A REPETAT DE 2 ORI).

INTREBARE: A INCERCAT CINEVA SA INLOCUIASCA INTINZATORUL ORIGINAL PE ARC CU UNUL MANUAL SAU A ADUS O MODIFICARE CARE SA IL TRANSFORME PE CEL CU ARC IN INTINZATOR MANUAL?

ASTA AS VREA SA FAC, DAR INAINTE DE A DEMARA LUCRAREA AS DORI DACA SE POATE SI A INTAMPINAT PROBLEMA ASEMANATOARE CATEVA SFATURI SAU IDEI

TIN SA PRECIZEZ CA INTINZATORUL DE LA DR 750 SE AFLA IN INTERIORUL BLOCULUI MOTOR, ACCESUL CATRE EL SE FACE NUMAI CU O SURUBELNITA "-"!

ASTEPT RASPUNSURI!

VA MULTUMESC!

post-73977-0-97870500-1366191681_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te-ai gandit ca ar putea fi lantul de vina si nu intinzatorul?

sansele sa se strice intinzatorul fata de lant sunt minime..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil ca lantul de distributie sa fie prea uzat, deci si intins, iar patinele si intinzatorul sa nu il tina tensionat.

 

P.S.:Este cumva DR Big-ul de la Ploiesti alb-albastru?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vrut sa il cumpar eu saptamana trecuta, dar il luase-i deja :(

 

Eu zic sa-i verifici totusi si jocul de la axele cu came si de la lantul ce angreneaza arborele balansier (lantul vine de la pinionul de sub volanta catre roata dintata din fata motorului).

 

Cauta pe forum in sectiunea motociclete enduro-touring sau Suzuki DR si vei gasi doua topic-uri deschise acolo, si te mai poti confrunta in idei cu posesorii.

 

/index.php?/topic/175263-suzuki-dr-600650-big-750800-topicul-posesorilor/

 

/index.php?/topic/688710-sfaturi-de-la-posesorii-de-suzuki-dr-800-s/

 

Poti sa mai iei legatura si cu Ena Dan, de la Timisoara, care a dezmembrat cateva DR Big-uri, si iti mai poate da niste sfaturi. Ai nr de telefon aici:

 

http://www.bikeshop.ro/accesorii/anunturi-vanzare-accesorii-echipament-motociclete-second-hand-suzuki+dr+big+750se+desmembreaza+toate+piesele+preturi+si+stare+foarte+bunatr+-66435.html

 

Ai si un link cu manualul de service aici:

 

http://www.manualedereparatie.info/download/suzuki-dr-750-800-big-1989-1997-manual-de-reparatie.html

 

Spor la treaba.

Editat de eugenkawa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc frumos pentru ajutor, dar l-am reparat am mers cu el circa 300 km si s-a intamplat din nou aceeasi problema.

este vina intinzatorului, nu mai vreau sa fie pe arc ci manual, am vazut ca se poate face asta, dar nu am vazut pana acum la suzuki dr 750, as vrea sa stiu daca a facut cineva la modelul asta de moto, daca nu probabil voi fi primul si poate o sa aiba si altii ca mine de invatat ceva bun din asta... pana atunci astept sfaturi.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

cumpara unul nou si ai rezolvat problema!!

CORECT !!!

 

Arcul nu face decât sa strânga surubul ininzAtorului pentru aimpinge patina pe măsura ce lantul se uzeaza.

Daca gresesc va rog sa mă corectati!

Arcul apasa patina care tine intins lantul.Surubul are rolul doar de a comprima temporar arcul, pentru a putea schimba lantul de distributie/patine etc

Eu iti recomand sa faci un singur lucru: cauta un intinzator vechi sau nou (OEM number:12830-44B00), vechi probabil ca gasesti pe la 100 lei, ia-ti un lant nou 140lei si cu patinele nu cred ca ai probleme. Daca da, gasesti SH la 80 lei /buc

Daca vrei sa reinventezi roata si sa faci un intinzator manual, cred ca vei avea urm[toarele probleme:

- la rece o sa-ti mearga struna dar la cald nici pe departe. Probabil ca va deschide si inchide supapele, cind, cum .. si tot probabil ca vei avea probleme de ardere supa de evacuare, care si asa e la limita ....(cost piese + manopera 150 euro)

- scaunul axului cu came , care nu are cuzinet/rulment ci sta direct pe chiuloasa de alumina, probabil va dezvolta un joc in scurt timp, care duce la o broblema si mai mare .... (cost piese + manopera 300 euro)

- orice uzura mecanica = span in motor/ulei, cu consecinte evidente (cost piese + manopera ??? euro)

- foarte probabil si altele pe care nu le-am intuit ....

 

Asa ca fa tu aritmetica si vezi ce e mai economic ?

 

Crede-ma ca am strins si eu din poponeata ca n-am putut sa ma dau cu motorul pentru ca nu mergea si aveam nevoie de piesa care trebuie, dar asta e singura solutie corecta.

 

Daca ai altfel de probleme la motor, zi-le si incercam sa te ajutam, care, cum putem :D

 

BAFTA !

Editat de raducod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea e ca nu poti, deoarece lantu trebuie sa oscileze din arc si dak lai pune pe manual sar putea uza mai repede.

nu mi-am dat seama din poze/diagrame daca la DR e altfel, dar la a mea nu oscileaza nimic. e un sistem "fara intoarcere", cu clichet. odata ce mai trece de un dinte, nu mai poti trage tija inapoi decit daca soti intinzatorul, ridici clichetul etc. nu vad de ce la DR l-ar fi facut altfel. intinzatorul de acest tip vine si cu un bonus: functie de numarul de dinti ramasi iti dai seama daca te apropii de sfirsitul vietii lantului.

in plus de asta, stiu ca eventualele oscilatii ale partii cu joc a lantului pot fi problematice:

 

Various marketeers of Hy-Vo PSRU drives claim that, because the slack side of the chain is loaded only by the centrifugal-tension force, somehow that magically introduces "damping" into the system. All it really introduces is backlash, which increases as the chain stretches through wear.

 

http://www.epi-eng.com/propeller_reduction_technology/chain_drive_issues.htm

 

gindeste-te ca daca lantul e uzat nici nu mai calca cum trebuie pe pinioane. motorul ala e facut sa mearga cu intinzatorul asa cum e el, nu cu improvizatii.

 

asta daca nu cauti doar confirmare :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti face tot felul de improvizatii, dar iar o sa dai de problema cu indoitul supapelor. Ai nevoie de un kit de distributie complet : intinzator, lant, patine. Stiu, costa mult, dar nu e musai sa merrgi cu motorul, poti merge si cu RATB-ul sau perpedes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...