Sari la conținut

Probleme pornire Virago 535


Postări Recomandate

Ai atins cu clestele cablului de pornire plusul bateriei si cadrul si nu ai facut scurt-scantei? Ori vopseaua aia de pe cadru izoleaza bine, ori bateria e foarte descarcata.

Ai incercat pana acum sa pornesti motocicleta impinsa? Incearca cu socul tras la jumatate. Daca porneste, ai probleme cu starter clutch (frai-ul). Asta se poate verifica si la mana. Demontezi capacul motor unde e si trebuie sa se invarta intr-un sens liber si in celalat sa se blocheze.

Sau o fi electromotorul dus, nu mai invarte in sarcina... posibil. Se repara.

 

Am scos bateria din cadru si am legat-o la bornele electromotorului legat la motocicleta si tot la fel se comporta . Nu trage!

 

Am desfacut electromotorul si am facut toate testele din manualul motocicletei mele , si au iesit OK!

 

E clar ca e blocat ceva in motor.

Va anunt!

 

PS : Sper sa ma insel!

Editat de adovis77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 85
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Asa e, n-am citit initial punctul nenumerotat, ai facut si testul cerut, verificarea electromotorului demontat de pe motor.Presupun ca merge la fel de bine si legat in instalatia electrica de pe motor si pornit de la "bumbul' de pornire. Dupa cum suna electromotorul pare 100% in regula. Se pare ca nu este vorba in final de o problema electrica ci de un blocaj mecanic a starter-clutch-ului (angrenajul unidirectional de cuplare la coroana de pe arborele cotit a electromotorului). Angrenajul arata si functioneaza cum explica batranul in . filmul asta:

. Nu cred ca difera mult mecanismul de la 750 de cel de la 535. Se pare ca este din conceptie suspus uzurii in timp incat Yamaha a montat un magnet dedesubt ca sa colecteze spanul produs prin uzura pinioanelor care se cupleaza la pornire.

 

Pinionul de pe electromotor invarte pinionul aliniat lui de pe axul intermediar. Acesta este solidar cu un miez elicoidal pe care este angrenat interior pinionul de cuplaj cu coroana aflata pe vilbrochenul motorului (mai precis pe rotorul alternatorului). Cand demarorul se invarte forteaza centrifugal si contra unui arc pinionul de cuplaj sa se roteasca pe miezul elicoidal, sa avanseze axial inspre exterior si sa angreneze cu coroana mai sus mentionata.

 

Acuma abia e clar ce s-a intamplat cu motorul tau. Ori s-a slabit arcul respectiv, ori pinionul de cuplaj s-a gripat pe miezul elicoidal, cert e ca electromotorul s-a cuplat MECANIC nu electric in mers si a fost fortat sa se invarta, ceea ce a dus probabil la griparea intermitenta a ansamblului. (ai reusit sa-l pornesti o data). De ce s-a oprit motorul intr-un minut? Probabil ca s-a gripat total starter clutch-ul. Apoi incercarile de rotire a electromotorului blocat de starter clutch au dus la descarcarea si incalzirea bateriei datorita curentului mare absorbit de electromotorul blocat. Acuma e clar ca trebuie sa desfaci capacul dinspre alternator si sa vezi ce s-a intamplat cu mecanismul acela si sa comanzi piesele defecte.

bafta sa nu fie scumpe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e, n-am citit initial punctul nenumerotat, ai facut si testul cerut, verificarea electromotorului demontat de pe motor.Presupun ca merge la fel de bine si legat in instalatia electrica de pe motor si pornit de la "bumbul' de pornire. Dupa cum suna electromotorul pare 100% in regula. Se pare ca nu este vorba in final de o problema electrica ci de un blocaj mecanic a starter-clutch-ului (angrenajul unidirectional de cuplare la coroana de pe arborele cotit a electromotorului). Angrenajul arata si functioneaza cum explica batranul in . filmul asta:

. Nu cred ca difera mult mecanismul de la 750 de cel de la 535. Se pare ca este din conceptie suspus uzurii in timp incat Yamaha a montat un magnet dedesubt ca sa colecteze spanul produs prin uzura pinioanelor care se cupleaza la pornire.

 

Pinionul de pe electromotor invarte pinionul aliniat lui de pe axul intermediar. Acesta este solidar cu un miez elicoidal pe care este angrenat interior pinionul de cuplaj cu coroana aflata pe vilbrochenul motorului (mai precis pe rotorul alternatorului). Cand demarorul se invarte forteaza centrifugal si contra unui arc pinionul de cuplaj sa se roteasca pe miezul elicoidal, sa avanseze axial inspre exterior si sa angreneze cu coroana mai sus mentionata.

 

Acuma abia e clar ce s-a intamplat cu motorul tau. Ori s-a slabit arcul respectiv, ori pinionul de cuplaj s-a gripat pe miezul elicoidal, cert e ca electromotorul s-a cuplat MECANIC nu electric in mers si a fost fortat sa se invarta, ceea ce a dus probabil la griparea intermitenta a ansamblului. (ai reusit sa-l pornesti o data). De ce s-a oprit motorul intr-un minut? Probabil ca s-a gripat total starter clutch-ul. Apoi incercarile de rotire a electromotorului blocat de starter clutch au dus la descarcarea si incalzirea bateriei datorita curentului mare absorbit de electromotorul blocat. Acuma e clar ca trebuie sa desfaci capacul dinspre alternator si sa vezi ce s-a intamplat cu mecanismul acela si sa comanzi piesele defecte.

bafta sa nu fie scumpe!

 

Cu ce cheie se desface capacul ala cu adancitura de 20 mm?

Am incercat cu dalta dar nu merge . Se ciobeste din dalta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu ce cheie se desface capacul ala cu adancitura de 20 mm?

Am incercat cu dalta dar nu merge . Se ciobeste din dalta!

Nu am virago sa stiu amanunte, sper sa te ajute mai departe careva familiarizat cu motorul asta. Ca principiu general ce se desface greu se loveste axial prima data cu un ciocan de guma sau normal (dupa caz) sa-si faca joc filetul blocat. Este bine sa ai scule calibrate si de calitate pe (hexagonul , slitzul, inbusul ) elementului pe care-l demontezi, fie ca este vb de capace, suruburi, etc. Alt principiu simplu spune sa nu insisti ci sa folosesti o un "ciocan mai mare" (adica la modul general o scula mai buna, mai adaptata). In caz contrar se poate lasa cu daune si munca ulterioara cat nu merita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu ce cheie se desface capacul ala cu adancitura de 20 mm?

Am incercat cu dalta dar nu merge . Se ciobeste din dalta!

 

Cu un bit de surubelnita minus, cat mai lat, pus pe un clicket sau "teu"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Zenklawa Garage

Cu ce cheie se desface capacul ala cu adancitura de 20 mm?

Am incercat cu dalta dar nu merge . Se ciobeste din dalta!

Surubelnita de impact, cu bit drept, lat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam ! Am rezolvat-o cu un ciocan mare cu care am lovit o dalta de aprox. 3 ori. si s-a desfacut . Desigur l-am uns si cu niste wd40 cu 10 min inainte de procedura

 

Din pacate e gripat motorul

http://www.youtube.com/watch?v=eI2Ju8jsRJ4

Asa dar chiar daca nu prea ai chef acuma de gluma, chestia aia cu un ciocan mai mare a mers :). Din film rezulta doar ca n-ai putut roti motorul din ambielaj. Scoate si capacul lateral sa vezi daca totusi nu e totusi blocat start-clutch-ul ala.Daca e gripat pinionul secundar (ala mobil) poate bloca usor motorul pentru ca angreneaza pe un diametru mare (rotorul alternatorului) si are parghie. Doar daca n-ai avut jumate din ulei in carter poti concluziona ca s-a gripat tantalaul de motor.Din pacate si asta ar fi o explicatie logica la tot ce s-a intamplat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu se invarte nici intr-un sens nici in celalalt?

Demonteaza bujiile ca sa poti roti mai usor motorul (in caz ca nu e cu adevarat gripat)

Eventualul gripaj motor nu se prea "pupa" cu mersul in ralenti 30 secunde.De aceea in opinia mea mai are de lucru pana sa concluzioneze ca e gripat motorul. Daca il roteste incet, cu bujii sau fara e tot una. Pare ca omul e si fizic chopperist, asa ca o fi bagat ceva forta in clichetul ala si daca era de invartit trebuia sa se invarta. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi am bagat pe motor bateria proaspat incarcata. A pornit a mers 30 secunde s-a oprit. Pe voltmetru imi arata in jurul a 12.5 VOLTI in timp ce era la relanti. Am incercat sa o mai pornesc si nu mai dorea , se auzea sunetul de pompa de benzina odata iar daca apasam de mai multe ori pe start incepea sa se auda acel sunet de pompa de benzina continuu ca si cum nu as mai avea benzina (desi am benzina)

Este pompa de benzina. Am patit si eu iezact la fel. Din cauza asta ai descarcat si bateria si probabil ai inecat motoru. Din pacate noua este in jur de 250-300 de euro si sh nu prea se gasesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai speria omul inutil (si) cu pompa de benzina. Se gasesc si SH si se gasesc si noi (auto) mai ieftine. Problema lui e din alta parte.

Editat de banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.youtube.com/watch?v=7p9aTeMMfwQ

 

Se vede la minutul 06:50.

 

Nu pot scoate inca carapacea. Ala de la care am cumparat motorul a uitat sa-mi zica de un cap de surub rupt, Trebe surubelnita d-aia fortoasa , pb 18v si niste burghie pentru gaurit metal.

Editat de adovis77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu nu vad deloc cap acolo, deci ar trebui sa iasa. Am scos si eu la un zxr capacul din stanga odata si se tinea destul de bine in magnetul de la oala, sau ma rog. Cert e ca scoti suruburile, si tragi un pic, eu bagasem un pic o surubelnita lata si subtire sa dezlipesc ala, dar am avut grija sa nu stric nici garnitura, nici fetzele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu nu vad deloc cap acolo, deci ar trebui sa iasa. Am scos si eu la un zxr capacul din stanga odata si se tinea destul de bine in magnetul de la oala, sau ma rog. Cert e ca scoti suruburile, si tragi un pic, eu bagasem un pic o surubelnita lata si subtire sa dezlipesc ala, dar am avut grija sa nu stric nici garnitura, nici fetzele.

Daca s-a rupt capul m-am gandit ca a fost oxidat nasol acolo si pb s-ar fi putut lipi si partea nefiletata a surubului de capac. I-am dat un WD40 serios si maine o sa trag incet de el , sper sa iasa fara pb apoi incerc cu un cleste sa scot capatul rupt. Daca nu iese il bag la mandrina surubelnitei electrice si poate iese asa.

Editat de adovis77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.youtube.com/watch?v=7p9aTeMMfwQ

 

Se vede la minutul 06:50.

 

Nu pot scoate inca carapacea. Ala de la care am cumparat motorul a uitat sa-mi zica de un cap de surub rupt, Trebe surubelnita d-aia fortoasa , pb 18v si niste burghie pentru gaurit metal.

O intrebare simpla: daca e rupt capul surubului nu cumva capacul iese frumusel si surubul ramane infiletat in bloc? :) Acuma nu focaliza ca lumea camera pe el si n-am observat daca surubul mai are capul inbus (compromis normal) sau s-a rupt dupa capul inbus caz in care capacul n-are treaba si iese pe langa surub.

 

Avand in vedere descumpanirea colegului motociclist presupun ca prima varianta e cea justa. Ei si ce daca? Hai sa lasam fatalismul mioritic, ca nu-i mare dandana! Colega, masori prima data diametrul unuia dintre suruburile bune si te duci la un magazin de scule si ceri un extractor si o cheie pentru el, deasemenea un burghiu potrivit cu diametrul mai mic (stiu ei ce sa-ti dea).

 

Extractorul este de fapt un fel de tarod cu filetul invers fata de tarodul normal care se infileteaza si blocheaza in sensul de desfacere in gaura pe care o vei da fix pe centru in capul compromis (punctezi prima data cu un punctator -daca n-ai punctator cu un bolt de ala de puscat in beton sau iti ascuti o surubelnita veche) Astfel extractorul se infileteaza pana se opreste si surubul se desfileteaza din bloc. Nu te speria, surubul e din otel iar blocul e din aluminiu, asa ca trebuie sa mearga fara probleme. Spor!

 

Plec din oras o saptamana si nu se stie daca am acces la net pe unde ma duc. Ca sa scoti surubul ala daca mai are cap poti sa aplici si varianta lui Strut. Doar sa fii atent sa mergi drept cu burghiul si sa nu iei prea mult din capac, punctezi inainte centrul capului de surub. Dupa ce scoti capacul te uiti daca pinionul secundar al start-clutch-ului a ramas cumva gripat pe ax si angrenat cu coroana de pe rotorul alternatorului. Daca da, demontezi start-clutch-ul si comanzi piesele deteriorate si problema e rezolvata. Daca pinionul nu a ramas angrenat si ansamblul start-clutch lucreaza ca la carte, e clar ca s-a gripat de fapt motorul.

 

Ziceam ceva de ulei, am vazut un borcan langa motor, sper ca nu ala e tot. Ma gandesc ca ai dat uleiul jos inainte de a te apuca de treaba. Asa cum am zis, daca ai scos macar jumatate din cantitatea normala de ulei continuta de motor (din carte tehnica) ma gandesc ca merita sa continui cercetarile. Daca ai scos mai putin de jumate poate ca e mai bine sa duci direct motorul asa cum e la mecanic, in cazul asta ai probleme mult mai serioase, unul sau amandoua pistoanele gripate in cilindri, sau gripaje la distributie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O intrebare simpla: daca e rupt capul surubului nu cumva capacul iese frumusel si surubul ramane infiletat in bloc? :) Acuma nu focaliza ca lumea camera pe el si n-am observat daca surubul mai are capul inbus (compromis normal) sau s-a rupt dupa capul inbus caz in care capacul n-are treaba si iese pe langa surub.

 

Avand in vedere descumpanirea colegului motociclist presupun ca prima varianta e cea justa. Ei si ce daca? Hai sa lasam fatalismul mioritic, ca nu-i mare dandana! Colega, masori prima data diametrul unuia dintre suruburile bune si te duci la un magazin de scule si ceri un extractor si o cheie pentru el, deasemenea un burghiu potrivit cu diametrul mai mic (stiu ei ce sa-ti dea).

 

Extractorul este de fapt un fel de tarod cu filetul invers fata de tarodul normal care se infileteaza si blocheaza in sensul de desfacere in gaura pe care o vei da fix pe centru in capul compromis (punctezi prima data cu un punctator -daca n-ai punctator cu un bolt de ala de puscat in beton sau iti ascuti o surubelnita veche) Astfel extractorul se infileteaza pana se opreste si surubul se desfileteaza din bloc. Nu te speria, surubul e din otel iar blocul e din aluminiu, asa ca trebuie sa mearga fara probleme. Spor!

 

Plec din oras o saptamana si nu se stie daca am acces la net pe unde ma duc. Ca sa scoti surubul ala daca mai are cap poti sa aplici si varianta lui Strut. Doar sa fii atent sa mergi drept cu burghiul si sa nu iei prea mult din capac, punctezi inainte centrul capului de surub. Dupa ce scoti capacul te uiti daca pinionul secundar al start-clutch-ului a ramas cumva gripat pe ax si angrenat cu coroana de pe rotorul alternatorului. Daca da, demontezi start-clutch-ul si comanzi piesele deteriorate si problema e rezolvata. Daca pinionul nu a ramas angrenat si ansamblul start-clutch lucreaza ca la carte, e clar ca s-a gripat de fapt motorul.

 

Ziceam ceva de ulei, am vazut un borcan langa motor, sper ca nu ala e tot. Ma gandesc ca ai dat uleiul jos inainte de a te apuca de treaba. Asa cum am zis, daca ai scos macar jumatate din cantitatea normala de ulei continuta de motor (din carte tehnica) ma gandesc ca merita sa continui cercetarile. Daca ai scos mai putin de jumate poate ca e mai bine sa duci direct motorul asa cum e la mecanic, in cazul asta ai probleme mult mai serioase, unul sau amandoua pistoanele gripate in cilindri, sau gripaje la distributie.

 

Borcanul ala era singurul care avea acces la scurgere. Dupa vreo 5 umpleri a iesit tot uleiul. Peste 2L in orice caz.

 

Salut iarasi. Dezasamblat un pic:
Motor gripat?
Scuze pentru calitatea slaba a filmarii
Si poze:
virago%2520engine%2520screwed%25201.jpg
virago%2520engine%2520screwed%25202.jpg
virago%2520engine%2520screwed%25204.jpg
virago%2520engine%2520screwed%25206.jpg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...