ionutciofu Postat Iunie 19, 2013 Share Postat Iunie 19, 2013 Salutare la toata lumea.Dupa ce am tot cautat in toate forumurile straine si pe internet, m-am hotarat sa scriu si aici despre problema mea. Am cumparat un zephyr 550 din '91 la pret bun, dar am ceva probleme cu carburatorul. Am cumparat needle(cui pontou) noi, dar zona unde trebuie sa se aseze este deteriorata.Am facut la strung o piesa din OL identica cu, cuiul pontou(unghi si diametre), am montat pe o bormasina si am incercat sa slefuiesc usor inauntru cu putina pasta de slefuit. S-a creat orecum o suparafata mai fina de contact si un unghi, dar acuma curge mai tare!!Raspuns:prin ce am facut, am creat o suprafata mai mare intre cui si seat-ul lui, iar forta de apasare necesara a crescut. Acuma ma tot gandesc sa ma duc la un CNC, sa prelucreze cu o freza seat valve, pana ramane numai gaura, sa fac seat-urile din cupru sau alama cu filet fin(ca sa fie ca niste consumabile) dupa ai ma pot juca cu forme si unghiuri pana nu mai curge. Ma gandeams i la varianta de a face un filet in seat, sa incalzesc zona si sa incerc sa trag afara cu o presa, dar nu cred ca va functiona. Chiar daca reusesc sa scot afara, nu mai stiu cu ce forta sa presez inapoi ca sa nu sparg blocul carburatorului!!! Vreau sa precizez ca nu cred ca la varianta asta de carburator se poate schimba seat-ul.Am vazut unele au ceva sigurante, se scot si se schimba complet:needle and seat. Dar eu cum "am noroc" nu pot face asta. Am atasat si o poza, poate se intelege ceva. A mai incercat cineva sa faca asa ceva? Sper sa ma ajutati cumva, ca m-am uitat dupa carburatoare si sunt 200 de euro SH, scriind clar ca nu garanteza functionalitatea. Deci macar daca gaseam nou, stiam una si buna! Am cautat sa vad ce variante de carburatoare s-ar mai potrivi, de la alte modele, dar nu prea am gasit. Va multumesc pentru ajutor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Iunie 19, 2013 Share Postat Iunie 19, 2013 Inainte sa faci modificari fa-ti cont pe site-ul asta si trimite-le un mail roaga-i sa-ti spuna ce contine setul de reparatie, la prima vedere pare sa fie si neadle seat-ul piesa de schimb,eu am cumparat pt motocicleta mea de la ei, piesele sunt japan de calitate, preturi bune! http://www.motorradbay.de/zr550_zephyr-cacao-0167-keyster_carburetor_kits-kawasaki-p-2522-4.html Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutciofu Postat Iunie 19, 2013 Autor Share Postat Iunie 19, 2013 Multumesc "bach". Am sa incerc asta mai intai. Inainte sa faci modificari fa-ti cont pe site-ul asta si trimite-le un mail roaga-i sa-ti spuna ce contine setul de reparatie, la prima vedere pare sa fie si neadle seat-ul piesa de schimb,eu am cumparat pt motocicleta mea de la ei, piesele sunt japan de calitate, preturi bune! http://www.motorradbay.de/zr550_zephyr-cacao-0167-keyster_carburetor_kits-kawasaki-p-2522-4.html Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutciofu Postat Iunie 19, 2013 Autor Share Postat Iunie 19, 2013 (editat) Nu am gasit sa fac edit la primul post ca sa pun niste poze noi, dar o sa le pun aici.Sper sa nu fie probleme!Acuma se vede mai bine cum arata suprafata interioara a seat-ului!. Ca sa vedeti mai bine, trebuie sa dati un zoom la poze. Editat Iunie 19, 2013 de ionutciofu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Error Postat Iunie 19, 2013 Share Postat Iunie 19, 2013 Dar seat-urile nu sunt consumabile? Normal ar trebui sa fie introduse in corpul carburatorului cu un oring, la tine nu se pot scoate afara? Apropo, de la aceste suruburi ce reglezi, aerul sau benzina? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutciofu Postat Iunie 19, 2013 Autor Share Postat Iunie 19, 2013 (editat) "Error1132", daca nu ma insel eu de la surubul respectiv reglezi amestecul(Pilot idle Mixture Screw). Dar poate ne clarifica cineva avizat de pe aici.Nici eu nu sunt un mare meserias in carburatoare, ce nu stiu ma tot duc la un service si ma ajuta baietii, dar ca sa imi rezolve problema au nevoie de carburator, pe care trebuie sa il repar cumva! Intradevar seat-urile sunt consumabile pentru unele modele. De asta tot intreb sa vad daca si la mine sunt, deja am sunat si trimis email la site-ul dat de "bach", au zis ca analizeaza si imi raspund cat de repede.Daca ar fi consumabile sunt salavat dar sincer nu stiu cum sau cu ce cheie sa le scot ca sa nu distrug suprafetele de contact. Editat Iunie 19, 2013 de ionutciofu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutciofu Postat Iunie 19, 2013 Autor Share Postat Iunie 19, 2013 (editat) salutare din nou. Am reusit sa dau jos acele seat-uri. Daca mai sunt doritori am sa urc niste poze. Cheie facuta pe loc in atelier: o bucata de profil U cu o lungime de 50mm, o gaura la mijloc de 6.Un surub M6 si o piulita. Am creat un fel de presa:surubul l-am infiletat in seat, dupa ce am facut filet cu tarodul, iar cu piulita am strans si a tras afara. Cum am zis daca cineva este interesat am sa fac o poza cu procedeul De acuma singura intrebare este daca le gasesc ca si piese de schimb, iar daca nu, trebuie sa le fac la strung undeva. Au iesit destul de usor, am putut sa curat suprafata din interior. -seat-urile: -blocul carburatorului cu gaurile unde vin seat-urile: Editat Iunie 19, 2013 de ionutciofu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 19, 2013 Share Postat Iunie 19, 2013 (editat) surubul de care intrebi regleaza debitul de benzina de la ralanti pina la 1/4 din acceleratie. m-am uitat la un CVK 32 (modelul ala e?) si reperul pare sa nu fie disponibil separat: http://www.cmsnl.com/suzuki-gsf600-s-bandit-1996-1999-usa_model16066/partslist/93585.html#results incearca si pe ebay - cauta dupa tipul carburatorului dar mai incearca si dupa niste tipuri de motoare care le au, depinde cum le listeaza vinzatorii. Editat Iunie 19, 2013 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutciofu Postat Iunie 19, 2013 Autor Share Postat Iunie 19, 2013 salut "gn77b". Am primit si raspuns de la cei din DE, de pe site-ul de mai sus, Nu au idee despre el, raspuns: "daca nu e surub sau filet inseamna ca e permanent in blocul carburatorului". In fine, strungul e solutia;)..cat de curand trebuie sa fac un drawing cu piesa si sa plec la executie. surubul de care intrebi regleaza debitul de benzina de la ralanti pina la 1/4 din acceleratie.m-am uitat la un CVK 32 (modelul ala e?) si reperul pare sa nu fie disponibil separat: http://www.cmsnl.com/suzuki-gsf600-s-bandit-1996-1999-usa_model16066/partslist/93585.html#resultsincearca si pe ebay - cauta dupa tipul carburatorului dar mai incearca si dupa niste tipuri de motoare care le au, depinde cum le listeaza vinzatorii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Error Postat Iunie 19, 2013 Share Postat Iunie 19, 2013 Ma bucur ca ai reusit sa le scoti, multa bafta sa ai mai departe in rezolvarea problemei. Sa ne dai de stire daca ai reusit sa duci totul la bun sfarsit cu brio. Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 19, 2013 Share Postat Iunie 19, 2013 (editat) salut "gn77b". Am primit si raspuns de la cei din DE, de pe site-ul de mai sus, Nu au idee despre el, raspuns: "daca nu e surub sau filet inseamna ca e permanent in blocul carburatorului". In fine, strungul e solutia;)..cat de curand trebuie sa fac un drawing cu piesa si sa plec la executie. Ca sa mai salvezi din munca ai putea sa gasesti unele similare sau cu filet de la alt tip de carburator si cu mici ajustari sa le poti monta in tipul tau de carburator. Ciudate carburatoare, eu in ce-am mai vazut erau cu filet, demontabile. Scaunele, de ele vorbeam. Editat Iunie 19, 2013 de B.B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutciofu Postat Iunie 19, 2013 Autor Share Postat Iunie 19, 2013 Salutare "B.B"! Am cautat iti dai seama, orice asemanare de la alt carburator dar asta e ciudat rau. Oricum ideea era sa le schimb cu unele noi, cum nu se poate le fac noi. Sansele ca sa nu curga dupa un timp, daca iau de pe unul tot din '90-'99, sa zicem, sunt destul de mici. Alta intrebare: daca aveti idee de o solutie ceva: gen loctite sa pun inainte de a asambla complet?dar foarte importat este sa reziste la benzina(stim prea bine benzina nu e ca apa ).Dar sa fie ceva testat de voi in contact cu benzina, nu ce scrie pe ambalaje, ca nu am incredere. Acuma sper sa pot "restaura" aceea imbinare cu strangere dintre seat si blocul carburatorului. Am mai discutat cu unul cu altul si am ajuns la o concluzie ca ar fi bine sa incalzesc un pic blocul in zona respectiva, dupa care sa pun seat-ul nou, iar la racire se va "imbina" mai bine. "Error1132" ms mult de incurajare. Este un proiect de cafe racer din acest zephyr 550, pe care sper sa il duc la final dupa gustul si asemanarea mea Ca sa mai salvezi din munca ai putea sa gasesti unele similare sau cu filet de la alt tip de carburator si cu mici ajustari sa le poti monta in tipul tau de carburator. Ciudate carburatoare, eu in ce-am mai vazut erau cu filet, demontabile. Scaunele, de ele vorbeam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iunie 19, 2013 Share Postat Iunie 19, 2013 (editat) Ca sa mai salvezi din munca ai putea sa gasesti unele similare sau cu filet de la alt tip de carburator si cu mici ajustari sa le poti monta in tipul tau de carburator. Ciudate carburatoare, eu in ce-am mai vazut erau cu filet, demontabile. Scaunele, de ele vorbeam. Filet le-a dat el ca sa le scoata ... Ce mai mare tiganie de care am auzit in viata mea ai facut tu acolo, mai mult ca sigur problema ta nu era de acolo, mai ales ca "valve seat" nu prea se uzeaza el asa de nebun cand cuiul e din cauciuc. Spor la cautat carburatoare! P.S. Am avut un GPz pe care am pus fix acelasi motor cu tot cu carburatoare(sunt identice) si a mers mult si bine ... nu am avut probleme de genu. Editat Iunie 19, 2013 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iunie 19, 2013 Share Postat Iunie 19, 2013 (editat) Poti sa cauti si carburatoare de gpz 550, al meu era din 89 si erau identice, chiar aveam celalalt set de carburatoare dar l-am dat urmatorului proprietar cu tot cu restul pieselor din motorul vechi. Am sa incerc sa le dau de urma ... Se pare ca nu le mai am, sorry. Editat Iunie 19, 2013 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutciofu Postat Iunie 19, 2013 Autor Share Postat Iunie 19, 2013 Salutare "ThunderByte". Sa o lasam asa cum zici tu, dar eu iti spun ca diametrul pe care trebuia sa se aseze needle-ul nu mai era diametrul.Eu o sa merg inainte cu aceasta tiganie;)Seara placuta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iunie 19, 2013 Share Postat Iunie 19, 2013 (editat) Salutare "ThunderByte". Sa o lasam asa cum zici tu, dar eu iti spun ca diametrul pe care trebuia sa se aseze needle-ul nu mai era diametrul.Eu o sa merg inainte cu aceasta tiganie;)Seara placuta! Nu imi aduc aminte sa fi vazut in vreun manual limita de service pt dimetrul in zona respectiva. Cu ce manual lucrezi, ai gasit manual de Zephyr, eu cand am montat motorul( iarna lui 2007-2008) am cautat de curiozitate si nu am gasit manual de service ... Editat Iunie 19, 2013 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Error Postat Iunie 19, 2013 Share Postat Iunie 19, 2013 [...] sa incalzesc un pic blocul in zona respectiva [...] Acum 12 ani cand bagam set motor in Minsk, pistonul il incalzeam bine iar boltul il tineam in congelator ~juma' de ora inainte sa le montez, imi usura f mult munca. Cat despre adeziv la imbinare, nu stiu ce sa zic... Silicon negru de ala bun, nemtesc, am incercat eu si nu tine la benzina dar am o cunostinta ce mai repara scutere si stiu sigur ca el folosea sau poate si foloseste si acuma Poxilina, dar nu recomand... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iunie 19, 2013 Share Postat Iunie 19, 2013 Am cumparat needle(cui pontou) noi, dar zona unde trebuie sa se aseze este deteriorata.Am facut la strung o piesa din OL identica cu, cuiul pontou(unghi si diametre), am montat pe o bormasina si am incercat sa slefuiesc usor inauntru cu putina pasta de slefuit. S-a creat orecum o suparafata mai fina de contact si un unghi, dar acuma curge mai tare!!Raspuns:prin ce am facut, am creat o suprafata mai mare intre cui si seat-ul lui, iar forta de apasare necesara a crescut. Uite cum arata un cui uzat Daca ai fi deschis orice manual de reparatie ai fi vazut asta(seat-ul vine la 90 de grade si cuiul cam la 45), defapt stricaciunea mai mare ai facut-o tu in momentul in care ai facut o piese identica cu cuiul si ai "omenit" seat-ul atunci s-a dus treaba. Faptul ca nu iti inchidea si cand erau cuiele noi era problabil din cauza ca cauciucul din farful lor era vechi (depozitare incorecta) sau aveai mizerie pe acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutciofu Postat Iunie 20, 2013 Autor Share Postat Iunie 20, 2013 (editat) Nu imi aduc aminte sa fi vazut in vreun manual limita de service pt dimetrul in zona respectiva. Cu ce manual lucrezi, ai gasit manual de Zephyr, eu cand am montat motorul( iarna lui 2007-2008) am cautat de curiozitate si nu am gasit manual de service ... Salutare "ThunderByte". Daca mai cauti manual pentru zephyr, care de fapt e Zr550b si 750. Te ajut cu placere in format pdf. Stiu ca nu trebuia sa intru cu o suprafata in unghi acolo, tocmai asta era smecheria, cu cat punctul de contact este mai mic(adik suprafata pe care se aseaza needle-ul nu are un chamfer) cu atata necesita o forta de apasare mai mica pentru inchidere. M-am uitat sa cumpar carburator de la gpz,gpx etc..dar am gasit pe ebay la 150-250 de euro(unde scrie clar:private seller, cateva zgarieturi, si ca nu garanteaza functionalitatea). De fapt nu zgarieturile ma intereseaza ca nu e bibelou ci functionalitatea. Concluzia este ca nu vreau sa fac colectie de carburatoare si sa las si banii in ele. Carburatorul este acuma pentru teste. Daca rezolv sa o scot la capat pot sa zic metaforic ca am carburator pentru inca o vreme buna, daca nu, am sa cer ceva garantie daca o sa cumpar unul SH. La needle-uri, nu stiu ce depozitare incorecta sa fi fost, ca au venit cu acea pelicula fina de ulei sau ce o fi, sigilate. Editat Iunie 20, 2013 de ionutciofu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 20, 2013 Share Postat Iunie 20, 2013 (editat) Filet le-a dat el ca sa le scoata ... Ma refeream la filet exterior, nu interior. Sunt scaune demontabile care au filet pe exterior, eu de alea vorbeam. Daca gasete de-alea si chiar cu tot cu filet au diametrul apropiat cu gaura ramasa in carburator le poate adapta sa intre acolo, nu neaparat infiletate ci presate. Nu toate cuiele au motz de cauciuc. Din ce povesteste el am inteles ca nu au. @ionutciofu - daca reusesti sa faci altele cauta sa le poti presa la loc in gaura, asa cum erau si cele originale. Ideea cu lipitul mi se pare nepotrivita. Nimic nu prea tine la benzina.. dar in cazul tau chiar nu ai nevoie. Le presezi asa cum erau si celelalte daca le faci la diametrul corect, ca sa intre poti incalzi usor zona apoi nu mai ies de-acolo. Oricum nu trage nimeni de ele in zona aia.. Editat Iunie 20, 2013 de B.B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutciofu Postat Iunie 20, 2013 Autor Share Postat Iunie 20, 2013 (editat) salutare "B.B" Da needle-uri sunt cu varf de cauciuc, nu cred ca am precizat. Da sunt float valve seat-uri cu filet, cu oring si cu o siguranta(desfaci un surub, scoti piesa, schimbi si gata). Deci solutia aia de care intrebam..era pur si simplu de a ajuta etansarea, nu sa lipeasca piesele intre ele.Asamblarea va fi cu strangere oricum iar arbore(cazul meu float valve seat racit),iar alezajul (cazul meu blocul carburatorului incalzit in zona respectiva), dar vroaim sa ajut putin cu solutia respectiva, atata tot! Acuma ma gandesc ca nu isi mai are rostul, daca sunt executate bine si fac procedura cum trebuie nu mai trebuie nimica. Am proiectat un pic de "umar" la seat-uri, ca sa stiu cat sa presez ca sa fie corect. Desenul l-am facut, trebuie sa caut un strungar bun, si o bucata de bara de alama. Cand sunt gata fac poze. Ma refeream la filet exterior, nu interior. Sunt scaune demontabile care au filet pe exterior, eu de alea vorbeam. Daca gasete de-alea si chiar cu tot cu filet au diametrul apropiat cu gaura ramasa in carburator le poate adapta sa intre acolo, nu neaparat infiletate ci presate.Nu toate cuiele au motz de cauciuc. Din ce povesteste el am inteles ca nu au.@ionutciofu - daca reusesti sa faci altele cauta sa le poti presa la loc in gaura, asa cum erau si cele originale. Ideea cu lipitul mi se pare nepotrivita. Nimic nu prea tine la benzina.. dar in cazul tau chiar nu ai nevoie. Le presezi asa cum erau si celelalte daca le faci la diametrul corect, ca sa intre poti incalzi usor zona apoi nu mai ies de-acolo. Oricum nu trage nimeni de ele in zona aia.. Editat Iunie 20, 2013 de ionutciofu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Iunie 20, 2013 Share Postat Iunie 20, 2013 Ce mai mare tiganie de care am auzit in viata mea ai facut tu acolo, mai mult ca sigur problema ta nu era de acolo, mai ales ca "valve seat" nu prea se uzeaza el asa de nebun cand cuiul e din cauciuc. Spor la cautat carburatoare! Sunt de aceeasi parere.Eu detin o mica freza cu care se curata acele scaune dar la muuulte carburatoare problemele au fost de la cuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 20, 2013 Share Postat Iunie 20, 2013 (editat) Nici eu nu prea inteleg cum s-au uzat scaunele de la niste cuie cu motz de cauciuc, dar in fine. Daca erau fara cauciuc mai intelegeam... Eu m-am chinuit mai demult sa fac un cui de-ala de la un carburator de minsk sa nu mai curga, l-am strunjit, l-am frecat l-am sucit, rotit in bormasina pe lemn.. n-am reusit, orice ii faceam iesea din ce in ce mai rau. Pana n-am schimbat cuiul n-am reusit sa-l fac sa nu mai curga. Editat Iunie 20, 2013 de B.B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iunie 20, 2013 Share Postat Iunie 20, 2013 In atatia ani de cand demontez carburatoare, nu am vazut niciodata un scaun de cui pontou uzat de un cui cu varf de cauciug... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iunie 20, 2013 Share Postat Iunie 20, 2013 In atatia ani de cand demontez carburatoare, nu am vazut niciodata un scaun de cui pontou uzat de un cui cu varf de cauciug... Inseamna ca mai ai de lucrat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.