Sari la conținut

Ij 350- renastere


iulian86
 Share

Postări Recomandate

multumesc de sfaturi. De ce imi era frica nu am scapat..am banuit ca trebuie sa se desfaca si acele piese. Am incercat, insa nu am chei potrivite pentru ele, asa ca trebuie sa apelez pe la un atelier sa le desfaca....o voi rezolva pana la urma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Răspunsuri 223
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am nevoie de putin ajutor.

am una bucata presa extractoare ca cea din imagine thumb_13651972771323689042.jpg

si una bucata rotor dinam de ij 56.

Cum reusesc sa scot rotorul? am incercat sa prind marginea dar nu prea indraznesc, fiindca nu vreau sa ii agat vreo spira.

vreau sa dau ambielajul jos si sa schimb rulmentii, insa nu pot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia un surub M10 cu filet normal, lung de vreo 8-10 cm, rotunjeste-l in varf dupa care infileteaza-l in centrul rotorului. Asa se va desprinde rotorul de conul ambielajului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia un surub M10 cu filet normal, lung de vreo 8-10 cm, rotunjeste-l in varf dupa care infileteaza-l in centrul rotorului. Asa se va desprinde rotorul de conul ambielajului.

 

Operaţiunea este perfect valabilă indiferent că este IJ, Jawă, Minsk, Voshod, Tulă....

Sistemul este comun brevetat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am mai umblat la un ambielaj de ij insa cred ca am ceva probleme. Am scos rotorul la dinam, si am zis sa scot si biela, insa pe volanta este sudat in pucte boltul ce tine biela.

am pus poze din ambele parti.

asa trebuie sa arate sau chiar am motive sa injur fostul proprietar?

si inca o problema, unul din rulmentii de la ambielaj a iesit, insa camasa interioara a ramas pe arbore, presa nu am cum sa o folosesc din lipsa de spatiu. ce alta metoda ar fi sa o scot?

post-77614-0-44484800-1396427253_thumb.jpg

post-77614-0-92679400-1396427266_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ambielajul din poze, daca are uzura mare in rulmentul bielei, il poti folosi doar ca donator de organe. Daca manetonul a fost sudat inseamna ca mesterul ce a umblat la el nu a cunoscut cotele de presare si a preferat sa-l sudeze de contra-greutati sau a folosit un maneton uzat. In ambele cazuri a distrus cotele de presare punand aparatul de sudura pe el deci nu mai poti folosi de la acest ambielaj decat fusurile si biela.

Rulmentii nu cred ca mai ai ce face cu ei asa ca ii poti distanta cu o dalta pana in locul in care-ti va permite sa montezi presa.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Jupiter chiar este indicat sa dai puncte de sudura pe manetoane, ambielajele de Jupiter fiind proiectate/fabricate gresit, "buba" lor fiind chiar cotele de presare. La IJ monocilindru e alta treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu a cunoscut cotele de presare si a preferat sa-l sudeze de contra-greutati

Si care sunt cotele de presare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca vorbim de-un lucru, hai sa-l cunoastem.

 

4 sutimi. Am raspuns corect Dom' Profesor ? Sa vorbim si de ovalitatea gaurilor din contra-greutati ? :bike-037:

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A mai luat cineva set de garnituri de la gaspar pentru ij 56? intre cartere trebuie sa fie garnitura? in punga cu garnituri nu era una care sa se potriveasca in acel loc, iar pe cartere a fost pus silicon rosu, fara vreo urma de garnitura.

azi am reusit sa curat toate partile de aluminiu ale motorului cu detergent, iar zilele astea voi incerca sa le eloxez si sa le dau o nuanta de negru, sper sa imi reuseasca experimentul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi-aduc aminte vag de eloxare! o faci in regie proprie? acasa? fii mai darnic cu detaliile :)

o voi face in regie proprie, insa nu voi urma procedeul industrial ( din lipsa de tensiune mare) ci voi face o eloxare asa zisa falsa.

am degresat piesele cu detergent, iar zilele astea dupa ce gasesc solutia de colorat voi continua.

dupa degresare cu detergent voi face o solutie de 1 litru apa la 60 grade in care adaug 40 ml acid sulfuric tehnic( puritate 99%). Tin piesele aproximativ 2-3 min,apoi le clatesc cu o solutie de apa si bicarbonat de sodiu( solutie de neutralizare a acidului- apa 1 litru si bicarbonat de sodiu 75 g).

dupa degresarea chimica fac o solutie de 300 gr fulgi de soda caustica la 5 litri de apa la temperatura de 60-65 grade. totul facut in vas de plastic. tin piesele acolo in jur de 20-30 min. nu stiu exact cum vor arata piesele cand vor fi gata, insa teoretic ar trebui sa aiba un strat subtire de oxid si o culoare gri inchis.

dupa toata nebunia asta, eu voi folosi vopsea textila neagra, voi incalzi un vas cu apa in care dizolv vopseaua si apoi fierb in jur de o ora piesele in acel vas, apoi dupa ce le scot le mai tin in apa fierbinte aproximativ 10 min.

teoretic acesta este procesul de eloxare home-made, insa banuiesc ca dupa cateva teste pe alte piese de aluminiu vor aparea modificari.

oricum nu ma astept sa iasa perfect, din cauza suprafetelor pieselor care sunt poroase, insa sper sa ii dau o culoare usor neagra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...probabil nu sunt eu la curent, dar materialul carterelor e antimoniu şi nu aluminiu...

posibil sa fie antimoniu, insa vizual pare aluminiu, si pana nu incerc nu am de unde sa stiu ce va iesi. oricum antimoniu are in componenta sa si aluminiu, cel putin teoretic ar trebui sa merga eloxat, insa va avea o calitate scazuta. cu cat aluminiul este mai pus cu atat calitatea va fi ridicata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...probabil nu sunt eu la curent, dar materialul carterelor e antimoniu şi nu aluminiu...

 

Antimoniul/zamacul este un material friabil care nu se foloseste la constructia motoarelor.

Singurele piese de pe un IJ 56 care sunt construite din antimoniu sunt levierele de soc si decompresor, blocajele manerului de acceleratie, sania din interiorul manerului de acceleratie, carburatorul si blocajul din carter al cablului de ambreiaj.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...