iulian86 Postat Februarie 3, 2014 Autor Share Postat Februarie 3, 2014 multumesc de sfaturi. De ce imi era frica nu am scapat..am banuit ca trebuie sa se desfaca si acele piese. Am incercat, insa nu am chei potrivite pentru ele, asa ca trebuie sa apelez pe la un atelier sa le desfaca....o voi rezolva pana la urma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Aprilie 1, 2014 Autor Share Postat Aprilie 1, 2014 Am nevoie de putin ajutor. am una bucata presa extractoare ca cea din imagine si una bucata rotor dinam de ij 56. Cum reusesc sa scot rotorul? am incercat sa prind marginea dar nu prea indraznesc, fiindca nu vreau sa ii agat vreo spira. vreau sa dau ambielajul jos si sa schimb rulmentii, insa nu pot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Aprilie 1, 2014 Share Postat Aprilie 1, 2014 Ia un surub M10 cu filet normal, lung de vreo 8-10 cm, rotunjeste-l in varf dupa care infileteaza-l in centrul rotorului. Asa se va desprinde rotorul de conul ambielajului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Aprilie 1, 2014 Autor Share Postat Aprilie 1, 2014 o sa incerc, deci presa nu are ce cauta in operatia aceasta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Aprilie 1, 2014 Share Postat Aprilie 1, 2014 Cea din poza ta nu o poti folosi pentru a depresa rotorul dinamului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoComuniste Postat Aprilie 1, 2014 Share Postat Aprilie 1, 2014 Ia un surub M10 cu filet normal, lung de vreo 8-10 cm, rotunjeste-l in varf dupa care infileteaza-l in centrul rotorului. Asa se va desprinde rotorul de conul ambielajului. Operaţiunea este perfect valabilă indiferent că este IJ, Jawă, Minsk, Voshod, Tulă.... Sistemul este comun brevetat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Aprilie 2, 2014 Autor Share Postat Aprilie 2, 2014 Nu am mai umblat la un ambielaj de ij insa cred ca am ceva probleme. Am scos rotorul la dinam, si am zis sa scot si biela, insa pe volanta este sudat in pucte boltul ce tine biela. am pus poze din ambele parti. asa trebuie sa arate sau chiar am motive sa injur fostul proprietar? si inca o problema, unul din rulmentii de la ambielaj a iesit, insa camasa interioara a ramas pe arbore, presa nu am cum sa o folosesc din lipsa de spatiu. ce alta metoda ar fi sa o scot? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Aprilie 2, 2014 Share Postat Aprilie 2, 2014 (editat) Ambielajul din poze, daca are uzura mare in rulmentul bielei, il poti folosi doar ca donator de organe. Daca manetonul a fost sudat inseamna ca mesterul ce a umblat la el nu a cunoscut cotele de presare si a preferat sa-l sudeze de contra-greutati sau a folosit un maneton uzat. In ambele cazuri a distrus cotele de presare punand aparatul de sudura pe el deci nu mai poti folosi de la acest ambielaj decat fusurile si biela. Rulmentii nu cred ca mai ai ce face cu ei asa ca ii poti distanta cu o dalta pana in locul in care-ti va permite sa montezi presa. Editat Aprilie 2, 2014 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SpiritofMotions Postat Aprilie 2, 2014 Share Postat Aprilie 2, 2014 pcte de sudura asemanatoare le-am vazut pe youtube intr-un videoclip facut de rusi la rk-ul unui motor de ij jup 4 unde erau chiar indicate! oricum rusul e rus pana in maduva oaselor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Aprilie 2, 2014 Share Postat Aprilie 2, 2014 La Jupiter chiar este indicat sa dai puncte de sudura pe manetoane, ambielajele de Jupiter fiind proiectate/fabricate gresit, "buba" lor fiind chiar cotele de presare. La IJ monocilindru e alta treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SpiritofMotions Postat Aprilie 2, 2014 Share Postat Aprilie 2, 2014 acum gasisem si link-ul cu sudura! ok. acum am inteles! oricum e de vizualizat videoclipul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Aprilie 2, 2014 Share Postat Aprilie 2, 2014 nu a cunoscut cotele de presare si a preferat sa-l sudeze de contra-greutati Si care sunt cotele de presare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Aprilie 2, 2014 Share Postat Aprilie 2, 2014 Si care sunt cotele de presare? Dam lucrare de control ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Aprilie 2, 2014 Share Postat Aprilie 2, 2014 Dam lucrare de control ? Pai daca vorbim de-un lucru, hai sa-l cunoastem. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SpiritofMotions Postat Aprilie 2, 2014 Share Postat Aprilie 2, 2014 (editat) da de ce sa-l cunoastem??? il simtim! nu esti de acord? Editat Aprilie 2, 2014 de SpiritofMotions Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Aprilie 2, 2014 Share Postat Aprilie 2, 2014 (editat) Pai daca vorbim de-un lucru, hai sa-l cunoastem. 4 sutimi. Am raspuns corect Dom' Profesor ? Sa vorbim si de ovalitatea gaurilor din contra-greutati ? Editat Aprilie 2, 2014 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Aprilie 2, 2014 Share Postat Aprilie 2, 2014 4 sutimi. Asa te vreau.Nu baliverne. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Aprilie 3, 2014 Autor Share Postat Aprilie 3, 2014 A mai luat cineva set de garnituri de la gaspar pentru ij 56? intre cartere trebuie sa fie garnitura? in punga cu garnituri nu era una care sa se potriveasca in acel loc, iar pe cartere a fost pus silicon rosu, fara vreo urma de garnitura. azi am reusit sa curat toate partile de aluminiu ale motorului cu detergent, iar zilele astea voi incerca sa le eloxez si sa le dau o nuanta de negru, sper sa imi reuseasca experimentul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SpiritofMotions Postat Aprilie 3, 2014 Share Postat Aprilie 3, 2014 mi-aduc aminte vag de eloxare! o faci in regie proprie? acasa? fii mai darnic cu detaliile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Aprilie 4, 2014 Autor Share Postat Aprilie 4, 2014 mi-aduc aminte vag de eloxare! o faci in regie proprie? acasa? fii mai darnic cu detaliile o voi face in regie proprie, insa nu voi urma procedeul industrial ( din lipsa de tensiune mare) ci voi face o eloxare asa zisa falsa. am degresat piesele cu detergent, iar zilele astea dupa ce gasesc solutia de colorat voi continua. dupa degresare cu detergent voi face o solutie de 1 litru apa la 60 grade in care adaug 40 ml acid sulfuric tehnic( puritate 99%). Tin piesele aproximativ 2-3 min,apoi le clatesc cu o solutie de apa si bicarbonat de sodiu( solutie de neutralizare a acidului- apa 1 litru si bicarbonat de sodiu 75 g). dupa degresarea chimica fac o solutie de 300 gr fulgi de soda caustica la 5 litri de apa la temperatura de 60-65 grade. totul facut in vas de plastic. tin piesele acolo in jur de 20-30 min. nu stiu exact cum vor arata piesele cand vor fi gata, insa teoretic ar trebui sa aiba un strat subtire de oxid si o culoare gri inchis. dupa toata nebunia asta, eu voi folosi vopsea textila neagra, voi incalzi un vas cu apa in care dizolv vopseaua si apoi fierb in jur de o ora piesele in acel vas, apoi dupa ce le scot le mai tin in apa fierbinte aproximativ 10 min. teoretic acesta este procesul de eloxare home-made, insa banuiesc ca dupa cateva teste pe alte piese de aluminiu vor aparea modificari. oricum nu ma astept sa iasa perfect, din cauza suprafetelor pieselor care sunt poroase, insa sper sa ii dau o culoare usor neagra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SpiritofMotions Postat Aprilie 4, 2014 Share Postat Aprilie 4, 2014 fuck! nu pot decat sa-ti urez spor la munca! asteptam poze si impresii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoComuniste Postat Aprilie 4, 2014 Share Postat Aprilie 4, 2014 ...probabil nu sunt eu la curent, dar materialul carterelor e antimoniu şi nu aluminiu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Aprilie 4, 2014 Share Postat Aprilie 4, 2014 .. materialul carterelor e antimoniu şi nu aluminiu... Asa sa fie oare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Aprilie 4, 2014 Autor Share Postat Aprilie 4, 2014 ...probabil nu sunt eu la curent, dar materialul carterelor e antimoniu şi nu aluminiu... posibil sa fie antimoniu, insa vizual pare aluminiu, si pana nu incerc nu am de unde sa stiu ce va iesi. oricum antimoniu are in componenta sa si aluminiu, cel putin teoretic ar trebui sa merga eloxat, insa va avea o calitate scazuta. cu cat aluminiul este mai pus cu atat calitatea va fi ridicata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Aprilie 4, 2014 Share Postat Aprilie 4, 2014 ...probabil nu sunt eu la curent, dar materialul carterelor e antimoniu şi nu aluminiu... Antimoniul/zamacul este un material friabil care nu se foloseste la constructia motoarelor. Singurele piese de pe un IJ 56 care sunt construite din antimoniu sunt levierele de soc si decompresor, blocajele manerului de acceleratie, sania din interiorul manerului de acceleratie, carburatorul si blocajul din carter al cablului de ambreiaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.