Sari la conținut

Ij 350- renastere


iulian86
 Share

Postări Recomandate

Am inteles despre ce este vorba. De maine reiau treaba la cutie.

Astazi am facut si cadrul pentru cabina de vopsit, urmand ca zilele astea sa cumpar si consumabilele.

In curand fac un an de cand am ij-ul si tot atat de cand stau pe dreapta la categoria doua roti, sper sa reusesc sa il termin cat mai repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 223
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

io am procedat in felul urmator

am decupat un capac de cutie cu grija,astfel incat sa pot vedea ce se petrece inauntru,sa pot verifica jocul dintre pinioane,melc etc,si sa pot aproxima grosimea saibelor care trebuiesc adaugate sau la care sa renunt - dupa caz. conteaza mult aici si garnitura de carter cat si cea de la capacul cutiei. si de ce se blocheaza cutia? exact ca la minsk,ai pus un pinion invers, ala de a treia din cate imi amintesc.

verifica axele cu pinioanele pe ele in mana,nu in cutie,si ai sa vezi ca un pinion este pus invers pe ax,de aia ti se blocheaza. ochiometric pare ok dar punandu-l invers furca sta atacata pe el,si blocheaza melcul - mai e si furca aialalta care-si stie traiectoria ei si nu poate fi pacalita. sper ca nu te-am incurcat de tot - asadar,scoate tot din cutie afara si verifica pinionul pe care l-ai pus invers cu curu-n sus ,mai mult ca sigur e pinionul care actioneaza pinionul de a 4-a,ala care ramane pe capac. scoate-l afara si pune-l invers apoi monteaza linistit cutia,s-o sa mearga.

 

bafta!

 

 

Am inteles despre ce este vorba. De maine reiau treaba la cutie.

Astazi am facut si cadrul pentru cabina de vopsit, urmand ca zilele astea sa cumpar si consumabilele.

In curand fac un an de cand am ij-ul si tot atat de cand stau pe dreapta la categoria doua roti, sper sa reusesc sa il termin cat mai repede.

 

Daca nu sti cum sa inchizi cutia de viteze a unei motociclete......du-o unuia care stie ce sa-i faca ( aici nu vorbesc doar de cutia de IJ ) altfel risti sa strici cam tot. Cutia de viteze se incheie si atat, nu se face experimente pe ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai da-o dreaqu de cutie ca nu-i ozn, 3 pinioane mari si late, plus ca are si semne din fabrica in punctele cheie, leget la ochi sa fii si tot o inchizi, numa pt profani e complicata si de neatins.

vointa este, timp la fel...berechet, daca tot o duce la mester nu mai invata nimic plus ca ramane si fara satisfactia lucrului facut de el.



Poate ca suna aberant dar ar merge ca dupa ce se monteaza carterele sa se treaca cu un cordon de sudura cu aluminiu pe partea inferioara a carterelor? Ar fi cea mai sigura etansare.

Iar atunci cand vrei sa umbli la cartere cu polizorul sau flexul se poate pili acel cordon.

 

cu tot respectul cuvenit, ai inteles gresit. d'ai fi ultimul client si nu m-as ruga de tine sa-ti sudez ceva, inca mai am de lucru....cind o sa raman fara o sa fii primul care afla.

spor la treaba la fieratanie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Putin sarcasm, dar nu are nimic.

Problema a fost remediata. Nu stiu pentru ce viteza corespunde pinionul, insa cel mai mare dintre toate era pus invers.


» Post actualizat in 16 Jun 2014 16:56

Cu ce pot curata interiorul rezervorului, care are ceva urme de benzina. Am gasit Feruginol, care cica ar lasa suprafata curata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut, ma numesc Iulian si de ceva timp tot citesc topicuri in aceasta sectiune. Dupa ce mi-am vandut japoneza, am decis cu sotia sa luam o comunista cu atas pentru drumuri de recreere. Asa am ajuns la un Ij 350 ( asa e trecut un carte, cineva mi-a zis ca e Ij 56) cu atas din 1959.

Moto are acte, insa nu sunt pe deplin lamurit de atas. Femeia de la care am luat-o mi-a zis ca atasul nu are serie, nestiind am zis si eu ca ea. Pe carte undeva la categoria autovehicolului scrie o serie de 6 cifre si litera A. Acasa am aflat ca atasul are seria pe scarita si dupa ce am verificat am vazut ca acea serie nu o gasesc nicaieri in acte.

La motocicleta am mai primit si rezervorul ei original.

Fiind la inceput cu acest gen de motociclete vreau sa ma sfatuiti si sa ma corectati acolo unde gresesc.

Pentru inceput as vrea sa stiu daca farul este original, adevarul este ca nu prea imi place cum arata.

Ca si reconditionare la moto o sa ii pastrez instalatie pe 6 V, culoarea o voi schimba in negru lucios, saua va fi schimbata cu genul acela ca de bicicleta, farul as vrea sa il schimb cu unul care are indicatorul de km pe el.

In prezent jentile le pregatesc de sablat ca sa le trimit la refacut

Legat de atas nu stiu daca il voi pastra, dar pana reusesc sa iau un atas Duna il voi tine.

Ca la orice lucru nou ma simt ca un copil ce a primit o jucarie noua, sper ca fac fata la tot si sa finalizez asa cum vreau proiectul.

 

Trebuia sa ne-o prezinti si pe soru'sa :

» Post actualizat in 29 Jun 2014 12:54

Cu ce pot curata interiorul rezervorului, care are ceva urme de benzina.

 

Electroliza

post-47416-0-46275800-1404046424_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La care sora te referi? japoneza vanduta?

 

ieri am reusit sa rezolv cu amortizoarele. La cele spate am terminat, insa la cele fata a mai ramas sa adaug uleiul la final. au fost lustruite si sper ca dupa mai multi ani sa reusesc sa le trimit partile cromate la refacut.

pana acum am intampinat probleme la rezervor. am luat chit sa ii refac cateva indoituri si de vineri, nici azi nu s-a intarit complet chitul, trebuie sa o iau de la capat si sa schimb chitul.

post-77614-0-04207300-1404054790_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La care sora te referi? japoneza vanduta?

 

ieri am reusit sa rezolv cu amortizoarele. La cele spate am terminat, insa la cele fata a mai ramas sa adaug uleiul la final. au fost lustruite si sper ca dupa mai multi ani sa reusesc sa le trimit partile cromate la refacut.

pana acum am intampinat probleme la rezervor. am luat chit sa ii refac cateva indoituri si de vineri, nici azi nu s-a intarit complet chitul, trebuie sa o iau de la capat si sa schimb chitul.

salut daca te intereseaza am eu 2 rezervoare de ij 3

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fosta sora sau , mai bine zis , fostele surori ( Manet-ul albastru si Planeta 5 rosie ) :

ma sperie ideea ca ai poze cu fieratania si pare ca o stii..cand am luat ij-ul se afla in subsolul unei hale, mai era un ij langa , dar nu l-am bagat de seama. nici nu stiam de celelalte motociclete.

» Post actualizat in 01 Jul 2014 16:45

profitand de vremea de cacao m-am apucat sa ansamblez motorul. cu atentie am refacut cutia si am montat partea de la ambreiaj.

as vrea sa il refac cat mai bine mecanic, de aceea va cer sfatul in legatura cu ambreiajul.

butoiasele care tin placile de ambreiaj presate, cat de tare se strang? le-am strans pana cand surubul a iesit la nivelul acelor piulite ciudate.

de data asta nu ma mai grabesc si voi astepta mai mult timp pana sa ii bag ulei.

la parghiile de la ambreiaj, cate bile sunt? 2 sau 3?

ar fi 3 locuri unde pun: una intre placa care tine discurile de ambreiaj si tija lunga, urmeaza o tija mai scurta, unde pare ca ar fi loc de bile si inca o bila intre tija scurta si parghia de actionare a ambreiajului cu cablu.

este corect asa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io am procedat in felul urmator

am decupat un capac de cutie cu grija,astfel incat sa pot vedea ce se petrece inauntru,sa pot verifica jocul dintre pinioane,melc etc,si sa pot aproxima grosimea saibelor care trebuiesc adaugate sau la care sa renunt - dupa caz. conteaza mult aici si garnitura de carter cat si cea de la capacul cutiei. si de ce se blocheaza cutia? exact ca la minsk,ai pus un pinion invers, ala de a treia din cate imi amintesc.

verifica axele cu pinioanele pe ele in mana,nu in cutie,si ai sa vezi ca un pinion este pus invers pe ax,de aia ti se blocheaza. ochiometric pare ok dar punandu-l invers furca sta atacata pe el,si blocheaza melcul - mai e si furca aialalta care-si stie traiectoria ei si nu poate fi pacalita. sper ca nu te-am incurcat de tot - asadar,scoate tot din cutie afara si verifica pinionul pe care l-ai pus invers cu curu-n sus ,mai mult ca sigur e pinionul care actioneaza pinionul de a 4-a,ala care ramane pe capac. scoate-l afara si pune-l invers apoi monteaza linistit cutia,s-o sa mearga.

 

bafta!

 

 

Salut!

 

Frate Glisici, da si tu un nr de telefon pe pm , daca ai, ca poate s or gasii cateva minute internationale sa ne salutam si noi.

 

Cele bune si Sanatate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

butoiasele care tin placile de ambreiaj presate, cat de tare se strang? le-am strans pana cand surubul a iesit la nivelul acelor piulite ciudate.

Exact.

O să înveţi că IJ-ul e o motocicletă.... intuitivă.

După ce o să mergi cu ea, în funcţie de cum se comportă ambreiajul (patinează sau nu debreiază) le mai strîngi sau le desfaci.

Bilă e doar UNA între tije.

 

Dacă îţi este de folos.... http://racitcuaer.wordpress.com/2012/10/01/operatie-in-mate-de-ij/

Editat de MotoComuniste
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt 2 bile: una intre tije si una in cap la melcul de debreiere.

dupa ce ai strans discurile sper ca ai debraiat de cateva ori fara capac sa vezi daca ti se deplaseaza uniform placile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact.

O să înveţi că IJ-ul e o motocicletă.... intuitivă.

După ce o să mergi cu ea, în funcţie de cum se comportă ambreiajul (patinează sau nu debreiază) le mai strîngi sau le desfaci.

Bilă e doar UNA între tije.

 

Dacă îţi este de folos.... http://racitcuaer.wordpress.com/2012/10/01/operatie-in-mate-de-ij/

 

Blogul respectiv l-am folosit cand am ansamblat prima oara motorul..Acum fiind la a 4-a ansamblare deja nu mai am probleme in al monta, poate doar reglajele din el, dar si pe alea sper sa le invat cu timpul

 

 

sunt 2 bile: una intre tije si una in cap la melcul de debreiere.

dupa ce ai strans discurile sper ca ai debraiat de cateva ori fara capac sa vezi daca ti se deplaseaza uniform placile

Nu am incercat sa vad cum debraiaja placa, capacul de la ambreiaj nu l-am montat inca, banuiesc ca voi face treaba asta cand pun motorul pe cadru.

Azi am montat aproape tot pe motor si l-am pornit. Cu avansul nu sunt pe deplin sigur..L-am reglat cu chiuloasa data jos. aproximativ 4 mm, platina in regula, la prima pedala mi-am dat inapoi pedala destul de tare, apoi dupa multe alte pedale s-a comportat bine.

De data asta nu m-am mai grabit si am lasat siliconul sa isi faca treaba, si singurul loc pe unde am vazut o picatura era la pedala de pornire, cu toate ca banuiesc ca pe acolo la oricare ij mai iese ulei.

» Post actualizat in 05 Jul 2014 07:09

am nevoie de ceva ajutor.

Cum verific daca dinamul produce curent?

motorul il pornesc de la o sursa de curent, folosesc bobina si platina. restul firelor de la dinam sunt libere.

am pus aparatul de masura pe toate bornele si nimic. unde gresesc?

» Post actualizat in 07 Jul 2014 18:18

Revin cu noi probleme.

am tot incercat azi sa pornesc motorul cu instalatia electrica completa si degeaba.

Motorul este pozitionat pe un stand, sursa de curent era o baterie 6V 7 Ah.

Prima data am facut schita electrica din manualul de ij 56 in limba romana- rezultat nimic

a doua oara am gasit pe forum aceeasi schita numai ca „-„ era la masa- rezultat nimic

am mai gasit printr-un topic o schita de mana, si nici aceea nu a vrut

cea din urma era o schita in rusa si nici asta nu a vrut.

Toate schitele aveau cate ceva diferit la ele. De fiecare data cand puneam borna pe baterie de la 6V imi scadea brusc a 2-1,7V.

Bujia nu a dat nici o scanteie.

Este posibil sa fie dus releul sau dinamul?

» Post actualizat in 07 Jul 2014 20:32

:baldy:

Editat de iulian86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Daca tensiunea pe baterie scade la cca 2 V, inseamna ca o pui in scurtcircuit - e clar ca nu ai legat ceva ceva bine. verifica circuitul de baterie.

Atentie, sa nu pui bateria direct la periile dinamului (ar putea sa fie un motiv pentru care tensiunea scade la 2V

 

Ai grija de asemenea sa montezi becul martor de incarcare (6V 5W) fara de care este posibil sa nu ti se amorseze dinamul (pentru ca excitatia este derivatie si nu separata, initial, excitatia dinamului se face prin acel bec - daca nu il ai, dinamul este initial neexcitat si chiar daca motorul functioneaza si rotorul dinamului se roteste nu ai flux de excitatie > tensiunea indusa este nula > ciercuitul de excitatie cuplat la rotor este evident nealimentat samd > motorul functioneaza dar alimentat de la baterie)

 

 

Deci o prima confirmare a corectitudinii instalatiei tale este functionarea motorului macar pe baterie

 

PS: am pus undeva pe aici schema circuitului de incarcare (dinam+releu+baterie) desenata mai "citet" (evident, nu o mai am pe calculator... :rusinica: )

Editat de elm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

becul imi lipsea din instalatie. am zis ca ar fi un consumator in plus si am renuntat la el.

am zis sa rezolv definitiv cu partea de cadru, etc si apoi sa trec la partea electrica. imi vine mai bine sa lucrez cu motorul pus pe cadru. Acum astept salariul sa cumpar vopseaua si sa termin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Vizitator r_amonna

de ce nu treci tu pe 12v? :)


» Post actualizat in 31 Jul 2014 10:59

p.s. ambreiajul se regleaza cu lera daca vrei sa ai unul "ca de japoneza". ia ceva timp dar rezultatul merita! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca trecerea pe 12V se numeste improvizatie

Acu' ceva ani, am luat jupiterul3 cu tot cu alternator si flansa de adaptare. Doar ca atunci cind am vrut sa trec la treaba s-a dovedit ca nu este suficient sa scoti dinamul si sa pui alternatorul si flansa. Trebuie sa prelucrezi mecanic (a se citi sparge, taia, poliza) carterul si capacul drept carter. O alternativa ar fi taierea din flansa de adaptare a partilor care iesa in afara carterului...

Acum fiecare face cum considera, dar eu prefer sa fortez dinamul sa genereze 12V decit sa-l inlocuiesc cu alternator cu modificarile / improvizatiile de rigoare.

 

PS: de fapt eu am trecut jupiterul 3 in conservare in momentul in care s-a dovedit ca dinamul are rotorul prajit (de vreme ce mai am alte doua ijuri in stare mai buna, n-a meritat achizitia de dinam nou sau rebobinare). Dar (fara gluma) daca as fi avut doar jupiterul 3 as fi preferat varianta cu dinam folosit la 12 V (au fost voci care au sustinut ca varianta fortarii dinamului merge mult si bine)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

doar se polizeaza, atat. :) nu spargi, nu tai. e mai fiabil (ca-s mai bune piesele... atat cat se poate spune despre piesele de ij) si ai aprindere si lumini mai bune. fortarea dinamului duce la arderea rotorului. cei care sustin ca merge mult si bine cel mai probabil fac pana-n 1000 de km pe an...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trecerea pe 12V intentionam sa o fac cand am luat prima oara motocicleta.

Insa de atunci lucrurile s-au schimbat. Acum pe piata se gasesc la discretie si becuri de 6V. Pentru far sa ai lumina suficienta se pot folosi becuri cu halogen de 6V-25W, o faza.

Acum toate becurile ( mai putin cel de la far ) le-am facut cu led ( fasungul de la becuri normale, am facut module de leduri, pentru 6V - 0,5W si dupa ce am indepartat sticla de la bec, am conectat cu adeziv acel modul cu leduri. le pot monta in locul oricarui bec) si astfel am lumina buna la semnalizari, stop, etc si raman destui Watti si pentru far si aprindere.

La trecerea pe 12 V mai este si partea economica. Iti trebuie buget pentru alternator sau magnetou, plus modificarile necesare, iar daca dinamul isi face treaba nu vad rostul modificarii, plus ca seara nu prea voi intentiona sa merg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In masura in care se poate folosi, utilizarea instalatiei originale de 6V ramine cea mai fiabila varianta

 

PS: rotorul se arde nu de la cresterea tensiunii la 12V ci de la depasirea de lunga durata a curentului nominal de 45W/6V adica cca 8A.

Fortarea pentru 12V se face prin cresterea curentului de excitatie, deci in stator cresc pierderile. Dar curentul de excitatie este relativ mic

Singura fortare suplimentara a rotorului este in tensiune, izolatia este solicitata la dublul tensiunii nominale. Dar cum dublul asta inseamna inca 6V...

Mie sincer imi pare rau ca rotorul meu nu m-a lasat sa incerc (prajit fiind, iar a investi intr-o motocicleta pe care nu o folosesc inseamna sa risc sa nu mai maninc acasa... :) )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact.

O să înveţi că IJ-ul e o motocicletă.... intuitivă.

După ce o să mergi cu ea, în funcţie de cum se comportă ambreiajul (patinează sau nu debreiază) le mai strîngi sau le desfaci.

Bilă e doar UNA între tije.

 

Dacă îţi este de folos.... http://racitcuaer.wordpress.com/2012/10/01/operatie-in-mate-de-ij/

 

 

 

Blogul respectiv l-am folosit cand am ansamblat prima oara motorul..Acum fiind la a 4-a ansamblare deja nu mai am probleme in al monta, poate doar reglajele din el, dar si pe alea sper sa le invat cu timpul

 

 

Nu am incercat sa vad cum debraiaja placa, capacul de la ambreiaj nu l-am montat inca, banuiesc ca voi face treaba asta cand pun motorul pe cadru.

Azi am montat aproape tot pe motor si l-am pornit. Cu avansul nu sunt pe deplin sigur..L-am reglat cu chiuloasa data jos. aproximativ 4 mm, platina in regula, la prima pedala mi-am dat inapoi pedala destul de tare, apoi dupa multe alte pedale s-a comportat bine.

De data asta nu m-am mai grabit si am lasat siliconul sa isi faca treaba, si singurul loc pe unde am vazut o picatura era la pedala de pornire, cu toate ca banuiesc ca pe acolo la oricare ij mai iese ulei.

» Post actualizat in 05 Jul 2014 07:09

am nevoie de ceva ajutor.

Cum verific daca dinamul produce curent?

motorul il pornesc de la o sursa de curent, folosesc bobina si platina. restul firelor de la dinam sunt libere.

am pus aparatul de masura pe toate bornele si nimic. unde gresesc?

» Post actualizat in 07 Jul 2014 18:18

Revin cu noi probleme.

am tot incercat azi sa pornesc motorul cu instalatia electrica completa si degeaba.

Motorul este pozitionat pe un stand, sursa de curent era o baterie 6V 7 Ah.

Prima data am facut schita electrica din manualul de ij 56 in limba romana- rezultat nimic

a doua oara am gasit pe forum aceeasi schita numai ca „-„ era la masa- rezultat nimic

am mai gasit printr-un topic o schita de mana, si nici aceea nu a vrut

cea din urma era o schita in rusa si nici asta nu a vrut.

Toate schitele aveau cate ceva diferit la ele. De fiecare data cand puneam borna pe baterie de la 6V imi scadea brusc a 2-1,7V.

Bujia nu a dat nici o scanteie.

Este posibil sa fie dus releul sau dinamul?

» Post actualizat in 07 Jul 2014 20:32

Salutare. Am cam aceleasi probleme cu ambreiajul/cutia. Cu motorul pornit nu reusesc sa bag in viteza. Caraie. Oprit merge 1-neutru-2. Am montat ambreiajul corespunzator, am studiat si blogul respectiv. Am strans suruburile, am pus bilele. Am incercat sa debraiez cu capacul jos dar parca nu se misca nimic :( Vreo 2 placi de textolit le lipsesc vreo 2-3 dinti. Sa fie asta problema? Lantul cat de intins trebuie sa fie? Nu e f lesinat, dar nici super intins...

Cutia nu sunt foarte sigur ca am pus-o bine, cu toate ca am urmat pas cu pas ce face rusul aici

dar parca pinionul de jos (cel mai aproape de tip) nu arata la fel ca al lui :( Capatul dinspre ambreiaj are niste dinti spiralati, la el nu are nimic :( Sunt in ceata complet. Ma poate ajuta cineva? Cu un sfat sau chiar o mana de ajutor?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Am cam aceleasi probleme cu ambreiajul/cutia. Cu motorul pornit nu reusesc sa bag in viteza. Caraie. Oprit merge 1-neutru-2. Am montat ambreiajul corespunzator, am studiat si blogul respectiv. Am strans suruburile, am pus bilele. Am incercat sa debraiez cu capacul jos dar parca nu se misca nimic :( Vreo 2 placi de textolit le lipsesc vreo 2-3 dinti. Sa fie asta problema? Lantul cat de intins trebuie sa fie? Nu e f lesinat, dar nici super intins...

Cutia nu sunt foarte sigur ca am pus-o bine

 

Pentru asta exista mecanici. O sa crezi ca sunt rautacios dar gandeste-te ca experimentele pe care le faci pot duce la uzura prematura a pieselor/motorului, motor pe care , presupun, vrei sa-l reconditionezi. Sa mai vorbim si de timpul pierdut, de nervi ?

» Post actualizat in 03 Aug 2014 22:08

....pinionul de jos (cel mai aproape de tip) nu arata la fel ca al lui :( Capatul dinspre ambreiaj are niste dinti spiralati, la el nu are nimic :( Sunt in ceata complet. Ma poate ajuta cineva? Cu un sfat sau chiar o mana de ajutor?

 

Capatul axului are "dinti spiralati" deoarece cablul kilometrajului este antrenat de acel ax. La IJ-ul tau cablul kilometrajului este antrenat de roata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...