iulian86 Postat Iunie 30, 2014 Autor Share Postat Iunie 30, 2014 Da' întăritor la chit ai pus? am pus. reteta era cu 2% intaritor, am pus chiar mai mult.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Iunie 30, 2014 Share Postat Iunie 30, 2014 La care sora te referi? japoneza vanduta? Fosta sora sau , mai bine zis , fostele surori ( Manet-ul albastru si Planeta 5 rosie ) : Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Iulie 1, 2014 Autor Share Postat Iulie 1, 2014 Fosta sora sau , mai bine zis , fostele surori ( Manet-ul albastru si Planeta 5 rosie ) : ma sperie ideea ca ai poze cu fieratania si pare ca o stii..cand am luat ij-ul se afla in subsolul unei hale, mai era un ij langa , dar nu l-am bagat de seama. nici nu stiam de celelalte motociclete. » Post actualizat in 01 Jul 2014 16:45 profitand de vremea de cacao m-am apucat sa ansamblez motorul. cu atentie am refacut cutia si am montat partea de la ambreiaj. as vrea sa il refac cat mai bine mecanic, de aceea va cer sfatul in legatura cu ambreiajul. butoiasele care tin placile de ambreiaj presate, cat de tare se strang? le-am strans pana cand surubul a iesit la nivelul acelor piulite ciudate. de data asta nu ma mai grabesc si voi astepta mai mult timp pana sa ii bag ulei. la parghiile de la ambreiaj, cate bile sunt? 2 sau 3? ar fi 3 locuri unde pun: una intre placa care tine discurile de ambreiaj si tija lunga, urmeaza o tija mai scurta, unde pare ca ar fi loc de bile si inca o bila intre tija scurta si parghia de actionare a ambreiajului cu cablu. este corect asa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Iulie 1, 2014 Share Postat Iulie 1, 2014 io am procedat in felul urmator am decupat un capac de cutie cu grija,astfel incat sa pot vedea ce se petrece inauntru,sa pot verifica jocul dintre pinioane,melc etc,si sa pot aproxima grosimea saibelor care trebuiesc adaugate sau la care sa renunt - dupa caz. conteaza mult aici si garnitura de carter cat si cea de la capacul cutiei. si de ce se blocheaza cutia? exact ca la minsk,ai pus un pinion invers, ala de a treia din cate imi amintesc. verifica axele cu pinioanele pe ele in mana,nu in cutie,si ai sa vezi ca un pinion este pus invers pe ax,de aia ti se blocheaza. ochiometric pare ok dar punandu-l invers furca sta atacata pe el,si blocheaza melcul - mai e si furca aialalta care-si stie traiectoria ei si nu poate fi pacalita. sper ca nu te-am incurcat de tot - asadar,scoate tot din cutie afara si verifica pinionul pe care l-ai pus invers cu curu-n sus ,mai mult ca sigur e pinionul care actioneaza pinionul de a 4-a,ala care ramane pe capac. scoate-l afara si pune-l invers apoi monteaza linistit cutia,s-o sa mearga. bafta! Salut! Frate Glisici, da si tu un nr de telefon pe pm , daca ai, ca poate s or gasii cateva minute internationale sa ne salutam si noi. Cele bune si Sanatate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Iulie 2, 2014 Share Postat Iulie 2, 2014 sunt 2 bile: una intre tije si una in cap la melcul de debreiere. dupa ce ai strans discurile sper ca ai debraiat de cateva ori fara capac sa vezi daca ti se deplaseaza uniform placile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Iulie 2, 2014 Autor Share Postat Iulie 2, 2014 (editat) Exact. O să înveţi că IJ-ul e o motocicletă.... intuitivă. După ce o să mergi cu ea, în funcţie de cum se comportă ambreiajul (patinează sau nu debreiază) le mai strîngi sau le desfaci. Bilă e doar UNA între tije. Dacă îţi este de folos.... http://racitcuaer.wordpress.com/2012/10/01/operatie-in-mate-de-ij/ Blogul respectiv l-am folosit cand am ansamblat prima oara motorul..Acum fiind la a 4-a ansamblare deja nu mai am probleme in al monta, poate doar reglajele din el, dar si pe alea sper sa le invat cu timpul sunt 2 bile: una intre tije si una in cap la melcul de debreiere. dupa ce ai strans discurile sper ca ai debraiat de cateva ori fara capac sa vezi daca ti se deplaseaza uniform placile Nu am incercat sa vad cum debraiaja placa, capacul de la ambreiaj nu l-am montat inca, banuiesc ca voi face treaba asta cand pun motorul pe cadru. Azi am montat aproape tot pe motor si l-am pornit. Cu avansul nu sunt pe deplin sigur..L-am reglat cu chiuloasa data jos. aproximativ 4 mm, platina in regula, la prima pedala mi-am dat inapoi pedala destul de tare, apoi dupa multe alte pedale s-a comportat bine. De data asta nu m-am mai grabit si am lasat siliconul sa isi faca treaba, si singurul loc pe unde am vazut o picatura era la pedala de pornire, cu toate ca banuiesc ca pe acolo la oricare ij mai iese ulei. » Post actualizat in 05 Jul 2014 07:09 am nevoie de ceva ajutor. Cum verific daca dinamul produce curent? motorul il pornesc de la o sursa de curent, folosesc bobina si platina. restul firelor de la dinam sunt libere. am pus aparatul de masura pe toate bornele si nimic. unde gresesc? » Post actualizat in 07 Jul 2014 18:18 Revin cu noi probleme. am tot incercat azi sa pornesc motorul cu instalatia electrica completa si degeaba. Motorul este pozitionat pe un stand, sursa de curent era o baterie 6V 7 Ah. Prima data am facut schita electrica din manualul de ij 56 in limba romana- rezultat nimic a doua oara am gasit pe forum aceeasi schita numai ca „-„ era la masa- rezultat nimic am mai gasit printr-un topic o schita de mana, si nici aceea nu a vrut cea din urma era o schita in rusa si nici asta nu a vrut. Toate schitele aveau cate ceva diferit la ele. De fiecare data cand puneam borna pe baterie de la 6V imi scadea brusc a 2-1,7V. Bujia nu a dat nici o scanteie. Este posibil sa fie dus releul sau dinamul? » Post actualizat in 07 Jul 2014 20:32 Editat Iulie 2, 2014 de iulian86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Iulie 11, 2014 Share Postat Iulie 11, 2014 (editat) Daca tensiunea pe baterie scade la cca 2 V, inseamna ca o pui in scurtcircuit - e clar ca nu ai legat ceva ceva bine. verifica circuitul de baterie. Atentie, sa nu pui bateria direct la periile dinamului (ar putea sa fie un motiv pentru care tensiunea scade la 2V Ai grija de asemenea sa montezi becul martor de incarcare (6V 5W) fara de care este posibil sa nu ti se amorseze dinamul (pentru ca excitatia este derivatie si nu separata, initial, excitatia dinamului se face prin acel bec - daca nu il ai, dinamul este initial neexcitat si chiar daca motorul functioneaza si rotorul dinamului se roteste nu ai flux de excitatie > tensiunea indusa este nula > ciercuitul de excitatie cuplat la rotor este evident nealimentat samd > motorul functioneaza dar alimentat de la baterie) Deci o prima confirmare a corectitudinii instalatiei tale este functionarea motorului macar pe baterie PS: am pus undeva pe aici schema circuitului de incarcare (dinam+releu+baterie) desenata mai "citet" (evident, nu o mai am pe calculator... ) Editat Iulie 11, 2014 de elm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Iulie 11, 2014 Autor Share Postat Iulie 11, 2014 becul imi lipsea din instalatie. am zis ca ar fi un consumator in plus si am renuntat la el. am zis sa rezolv definitiv cu partea de cadru, etc si apoi sa trec la partea electrica. imi vine mai bine sa lucrez cu motorul pus pe cadru. Acum astept salariul sa cumpar vopseaua si sa termin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Iulie 31, 2014 Share Postat Iulie 31, 2014 de ce nu treci tu pe 12v? » Post actualizat in 31 Jul 2014 10:59p.s. ambreiajul se regleaza cu lera daca vrei sa ai unul "ca de japoneza". ia ceva timp dar rezultatul merita! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Iulie 31, 2014 Share Postat Iulie 31, 2014 Pentru ca trecerea pe 12V se numeste improvizatie Acu' ceva ani, am luat jupiterul3 cu tot cu alternator si flansa de adaptare. Doar ca atunci cind am vrut sa trec la treaba s-a dovedit ca nu este suficient sa scoti dinamul si sa pui alternatorul si flansa. Trebuie sa prelucrezi mecanic (a se citi sparge, taia, poliza) carterul si capacul drept carter. O alternativa ar fi taierea din flansa de adaptare a partilor care iesa in afara carterului... Acum fiecare face cum considera, dar eu prefer sa fortez dinamul sa genereze 12V decit sa-l inlocuiesc cu alternator cu modificarile / improvizatiile de rigoare. PS: de fapt eu am trecut jupiterul 3 in conservare in momentul in care s-a dovedit ca dinamul are rotorul prajit (de vreme ce mai am alte doua ijuri in stare mai buna, n-a meritat achizitia de dinam nou sau rebobinare). Dar (fara gluma) daca as fi avut doar jupiterul 3 as fi preferat varianta cu dinam folosit la 12 V (au fost voci care au sustinut ca varianta fortarii dinamului merge mult si bine) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Iulie 31, 2014 Share Postat Iulie 31, 2014 doar se polizeaza, atat. nu spargi, nu tai. e mai fiabil (ca-s mai bune piesele... atat cat se poate spune despre piesele de ij) si ai aprindere si lumini mai bune. fortarea dinamului duce la arderea rotorului. cei care sustin ca merge mult si bine cel mai probabil fac pana-n 1000 de km pe an... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Iulie 31, 2014 Autor Share Postat Iulie 31, 2014 Trecerea pe 12V intentionam sa o fac cand am luat prima oara motocicleta. Insa de atunci lucrurile s-au schimbat. Acum pe piata se gasesc la discretie si becuri de 6V. Pentru far sa ai lumina suficienta se pot folosi becuri cu halogen de 6V-25W, o faza. Acum toate becurile ( mai putin cel de la far ) le-am facut cu led ( fasungul de la becuri normale, am facut module de leduri, pentru 6V - 0,5W si dupa ce am indepartat sticla de la bec, am conectat cu adeziv acel modul cu leduri. le pot monta in locul oricarui bec) si astfel am lumina buna la semnalizari, stop, etc si raman destui Watti si pentru far si aprindere. La trecerea pe 12 V mai este si partea economica. Iti trebuie buget pentru alternator sau magnetou, plus modificarile necesare, iar daca dinamul isi face treaba nu vad rostul modificarii, plus ca seara nu prea voi intentiona sa merg. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat August 1, 2014 Share Postat August 1, 2014 In masura in care se poate folosi, utilizarea instalatiei originale de 6V ramine cea mai fiabila varianta PS: rotorul se arde nu de la cresterea tensiunii la 12V ci de la depasirea de lunga durata a curentului nominal de 45W/6V adica cca 8A. Fortarea pentru 12V se face prin cresterea curentului de excitatie, deci in stator cresc pierderile. Dar curentul de excitatie este relativ mic Singura fortare suplimentara a rotorului este in tensiune, izolatia este solicitata la dublul tensiunii nominale. Dar cum dublul asta inseamna inca 6V... Mie sincer imi pare rau ca rotorul meu nu m-a lasat sa incerc (prajit fiind, iar a investi intr-o motocicleta pe care nu o folosesc inseamna sa risc sa nu mai maninc acasa... ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daniancu06 Postat August 2, 2014 Share Postat August 2, 2014 Exact. O să înveţi că IJ-ul e o motocicletă.... intuitivă. După ce o să mergi cu ea, în funcţie de cum se comportă ambreiajul (patinează sau nu debreiază) le mai strîngi sau le desfaci. Bilă e doar UNA între tije. Dacă îţi este de folos.... http://racitcuaer.wordpress.com/2012/10/01/operatie-in-mate-de-ij/ Blogul respectiv l-am folosit cand am ansamblat prima oara motorul..Acum fiind la a 4-a ansamblare deja nu mai am probleme in al monta, poate doar reglajele din el, dar si pe alea sper sa le invat cu timpul Nu am incercat sa vad cum debraiaja placa, capacul de la ambreiaj nu l-am montat inca, banuiesc ca voi face treaba asta cand pun motorul pe cadru. Azi am montat aproape tot pe motor si l-am pornit. Cu avansul nu sunt pe deplin sigur..L-am reglat cu chiuloasa data jos. aproximativ 4 mm, platina in regula, la prima pedala mi-am dat inapoi pedala destul de tare, apoi dupa multe alte pedale s-a comportat bine. De data asta nu m-am mai grabit si am lasat siliconul sa isi faca treaba, si singurul loc pe unde am vazut o picatura era la pedala de pornire, cu toate ca banuiesc ca pe acolo la oricare ij mai iese ulei. » Post actualizat in 05 Jul 2014 07:09 am nevoie de ceva ajutor. Cum verific daca dinamul produce curent? motorul il pornesc de la o sursa de curent, folosesc bobina si platina. restul firelor de la dinam sunt libere. am pus aparatul de masura pe toate bornele si nimic. unde gresesc? » Post actualizat in 07 Jul 2014 18:18 Revin cu noi probleme. am tot incercat azi sa pornesc motorul cu instalatia electrica completa si degeaba. Motorul este pozitionat pe un stand, sursa de curent era o baterie 6V 7 Ah. Prima data am facut schita electrica din manualul de ij 56 in limba romana- rezultat nimic a doua oara am gasit pe forum aceeasi schita numai ca „-„ era la masa- rezultat nimic am mai gasit printr-un topic o schita de mana, si nici aceea nu a vrut cea din urma era o schita in rusa si nici asta nu a vrut. Toate schitele aveau cate ceva diferit la ele. De fiecare data cand puneam borna pe baterie de la 6V imi scadea brusc a 2-1,7V. Bujia nu a dat nici o scanteie. Este posibil sa fie dus releul sau dinamul? » Post actualizat in 07 Jul 2014 20:32 Salutare. Am cam aceleasi probleme cu ambreiajul/cutia. Cu motorul pornit nu reusesc sa bag in viteza. Caraie. Oprit merge 1-neutru-2. Am montat ambreiajul corespunzator, am studiat si blogul respectiv. Am strans suruburile, am pus bilele. Am incercat sa debraiez cu capacul jos dar parca nu se misca nimic Vreo 2 placi de textolit le lipsesc vreo 2-3 dinti. Sa fie asta problema? Lantul cat de intins trebuie sa fie? Nu e f lesinat, dar nici super intins... Cutia nu sunt foarte sigur ca am pus-o bine, cu toate ca am urmat pas cu pas ce face rusul aici dar parca pinionul de jos (cel mai aproape de tip) nu arata la fel ca al lui Capatul dinspre ambreiaj are niste dinti spiralati, la el nu are nimic Sunt in ceata complet. Ma poate ajuta cineva? Cu un sfat sau chiar o mana de ajutor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat August 2, 2014 Share Postat August 2, 2014 pai baga ceva poze...dar pe topicul IJ-ului nu aici. ala in filmulet tot arata ceva semne cand aseaza furcile alea. spor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat August 3, 2014 Share Postat August 3, 2014 Salutare. Am cam aceleasi probleme cu ambreiajul/cutia. Cu motorul pornit nu reusesc sa bag in viteza. Caraie. Oprit merge 1-neutru-2. Am montat ambreiajul corespunzator, am studiat si blogul respectiv. Am strans suruburile, am pus bilele. Am incercat sa debraiez cu capacul jos dar parca nu se misca nimic Vreo 2 placi de textolit le lipsesc vreo 2-3 dinti. Sa fie asta problema? Lantul cat de intins trebuie sa fie? Nu e f lesinat, dar nici super intins... Cutia nu sunt foarte sigur ca am pus-o bine Pentru asta exista mecanici. O sa crezi ca sunt rautacios dar gandeste-te ca experimentele pe care le faci pot duce la uzura prematura a pieselor/motorului, motor pe care , presupun, vrei sa-l reconditionezi. Sa mai vorbim si de timpul pierdut, de nervi ? » Post actualizat in 03 Aug 2014 22:08 ....pinionul de jos (cel mai aproape de tip) nu arata la fel ca al lui Capatul dinspre ambreiaj are niste dinti spiralati, la el nu are nimic Sunt in ceata complet. Ma poate ajuta cineva? Cu un sfat sau chiar o mana de ajutor? Capatul axului are "dinti spiralati" deoarece cablul kilometrajului este antrenat de acel ax. La IJ-ul tau cablul kilometrajului este antrenat de roata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daniancu06 Postat August 4, 2014 Share Postat August 4, 2014 Am luat legatura cu un user de aici. Poate trece azi sa ma ajute. Am sperat sa pot rezolva singur, am facut poze inainte tocmai pt a.mi fi usor la asamblare. Cred, totusi, ca e din ambreiaj... Ma gandeam eu ca e de la cablul de km, am si o gaura in capacul din stanga pe unde iese cablul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat August 4, 2014 Share Postat August 4, 2014 Ma gandeam eu ca e de la cablul de km, am si o gaura in capacul din stanga pe unde iese cablul ..........inseamna ca ai un motor construit din "n" motoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daniancu06 Postat August 4, 2014 Share Postat August 4, 2014 Tot ce e posibil. Faza e ca seria de pe carter coincide cu cea de pe sasiu si din acte. Posibil a pastrat carterul si a mai inlocuit din componente... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat August 4, 2014 Share Postat August 4, 2014 Verifica seriile capacelor motorului, carterelor si al capacului cutiei de viteze. Daca nu coincid inseamna ca e facut din bucati. Cand vorbesc de serii nu ma referla seria motorului ce e pansonata pe carterul stanga al motorului. Fiecare componenta a motorului, in afara de chiulasa si cilindru, are o serie pansonata ( formata din 3,4 sau 5 caractere ) ce o vezi daca speli bine cu benzina exteriorul lor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Septembrie 21, 2014 Autor Share Postat Septembrie 21, 2014 Dupa o lunga pauza in care mi-am schimbat locatia de lucru la motor si domiciliul am reusit sa termin de vopsit toate piesele si sa ma apuc de montare. Intre timp am facut cateva modificari farului. Pe ij 56 am montat un far de jupiter 3. deoarece pe piata nu se gasesc martori si acel ornament de la contact, am decis sa astup cu fibra acele orificii si sa pastrez doar kilometrajul. Sunt multumit de ce a iesit. Urmeaza sa gasesc un loc si pentru contact, banuiesc ca va fi undeva in lateral. La unele piese am avut ceva batai de cap, ca de exemplu, bascula dupa vopsire a avut o reactie ciudata la vopsea si s-a incretit ( din vina mea, fiindca am aplicat strat gros de vopsea). De asemenea la bascula originala de ij 56 am renuntat si am folosit-o pe cea de jupiter. Bineinteles ca intr-o intalnire cu Lolo a zis ca este necesar un gresor pe bascula si cum bascula de ij 56 avea gresor, deja imi faceam griji ca voi avea probleme, fiindca cea de jupiter 3 nu are asa ceva. Dupa putina cugetare am realizat ca axul de la jupiter 3 este prevazut in lateral cu gresor, iar cel de ij 56 nu. Aripa spate este o combinatie intre ij 56 si jupiter 3. Am ales aceasta formula, fiindca pe fata voi avea aripa de j3 si era pacat sa nu am acea evazare si pe spate. Sper sa o scot anul acesta pe drum, insa nu sunt asa optimist ca voi face acest lucru. mai am de lucru la jenti si sa caut cauciucuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daniancu06 Postat Septembrie 22, 2014 Share Postat Septembrie 22, 2014 gasesti si martori: http://www.oldtimergarage.eu/catalog/product_info.php?products_id=1447 sau doar sticla: http://www.oldtimergarage.eu/catalog/product_info.php?products_id=47 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Septembrie 23, 2014 Autor Share Postat Septembrie 23, 2014 Astazi am facut de la 0 partea electrica. Fiindca la incept cand am luat-o si am dat cateva ture cu ea nu aveam martori luminosi vin cu o intrebare. Cand am pus contactul, unul din martori s-a aprins- pana aici ok-, a pornit si apoi s-a stins, insa este ok ca dupa circa 30 secunde sa se aprinda si sa ramana aprins? Cel de al doilea martor ce indica? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Septembrie 23, 2014 Share Postat Septembrie 23, 2014 Daca ti se aprinde martorul de incarcare in timp ce functioneaza motorul inseamna ca ai generatorul defect. Cel de-al doilea martor este de neutral ( iti indica momentul in care esti la puntul liber in cutia de viteze ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Septembrie 23, 2014 Autor Share Postat Septembrie 23, 2014 Daca ti se aprinde martorul de incarcare in timp ce functioneaza motorul inseamna ca ai generatorul defect. Cel de-al doilea martor este de neutral ( iti indica momentul in care esti la puntul liber in cutia de viteze ). Daca dinamul este defect, atunci in timpul functionarii cand am scos bornele la baterie, motorul nu trebuia sa se opreasca? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.