Sari la conținut

Curatare rugina crom/nichel


Postări Recomandate

Multumesc pentru indrumari,dar am sa incerc cum au zis colegi cu detartran pentru petele de rugina si pentru jante cu o solutie degresanta cum a zis Geo cred ca o sa functioneze daca nu incerc si cu cola.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au iesit foarte bine,mai ales ca pretul pentru solutie este pana in 10 lei,multumesc pentru indrumari Geo.

Un video interesant

.

Vazusem video si e pe "to try" list, cel putin pentru ghidon. Totusi, sunt sceptic :).

 

Mai e si asta:

 

Dar nu am inteles la ce epoxy se refera, si part 2 nu am gasit ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, eu am luat o solutie din Practiker care zice ca "dizolva" rugina. Aveam o pata pe rezervor, am dat cu o carpa pana a ramas locul stralucitor si de 2 ani nu a mai aparut.

La mine era in plan sa si vopsesc zona ca rezervorul meu e negru dar n-am avut timp pana acum.

Daca te intereseaza fac o poza la sticla.

Editat de danny_nt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

crede-ma pe cuvant.... cola nu face nici 10% din ce face o solutie chimica gandita pt rugina si piatra. am observat ca cel mai bine e sa lasi piesa in detartrant, dar cum la piesele mari nu prea ai cum, cea mai buna solutie e sa pui detartrant intr-un bidonas cu spray (cum sunt cele pt geamuri) si pulverizezi pe piesa. lasi 10-15 minute, freci putin (sau mai mult, dupa caz) cu buretele de vase (atentie, nu burete de sarma, ala zgarie), clatesti si mai dai o tura... iar lasi... pana iese, teoretic cam 2-3 ture maxim. nu face minuni, nu scoate piesele ca noi, dar e cea buna solutie din tot ce am incercat. am avut si spray pt jante, dar nu se compara, e undeva cu putin peste cola, ca sa zic asa :))))

ia-ti manusi de menaj, groase. spor la frecat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@rimio nu am stiut ca mai este un topic asemanator,am facut si eu unul,citeste acolo Geo a explicat in detaliu cum se curata si nu coasta o avere.Cand am timpul necesar am sa curat si eu cu detartrant.Asta cu folia de aluminiu nici eu nu o prea inteleg(poti sa incerci),mi sa parut interesant dar nu stiu daca chiar functioneaza.

Editat de dragan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca te apuci sa demontezi toata mobra sa o cureti... te costa :)) detartrantul, la mine, a fost cea mai scumpa "piesa" :)) am bagat pana acum cam 10-12 sticle cred... cam 100 lei in detartrant, in conditiile in care urmatoarea piesa ca valoare a fost setul de garnituri pt etrier de 75 lei.

oricum, la mine era statuta rau mobra si cu multa mizerie si rugina. a fost un caz mai "special", 2 ani de stat afara isi pun amprenta pe fieratanie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu tot ce zboara se mananca... am incercat si eu o "solutie" de indreptat tabla (incalzita bine tabla si racita cu spray cu aer - fix pix), tutorial luat de pe net... evident ca nu a functionat.

folia aia actioneaza ca un burete abraziv... si ce avea el pe bicicleta aia numai rugina nu se poate numi. oricum, daca nu i-ar tremura mana cu telefonul cu care filmeaza, s-ar vedea si urmele si zgarieturile ramase. nu am incercat, dar la rugina mai serioasa nu vad cum ar functiona mai bine ca un burete usor abraziv si solutie chimica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da inteleg,dar cred ca la mine nu este cazul,am doar cateva pete de rugina pe cadru,iar pe jante este ulei si praf,daca la tine sa dus eu nu imi fac probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la cadru am folosit smirghel, feruginol si retusat cu spray, vopsea neagra. nici nu se cunoaste, a iesit perfect. nu stiam ca e vorba de cadru, parerea mea e ca degeaba cureti de rugina daca nu il si protejezi dupa aceea. 1 l de feruginol e 21 lei, iti ajunge pt 3 motociclete, se da cu pensula in 2-3 straturi la distanta de 30 minute (pana se usuca), splat cu apa, degresat si dat cu spray negru (25 lei tubul de duplicolor negru lucios cu 50% bonus :D )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum crezi, tu stii cel mai bine :) multumesc, mai sunt mici defecte unde e sarit cromul, dar nu sunt f vizibile... fata de cum era, sunt multumit. spor la treaba si tie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu tot ce zboara se mananca... am incercat si eu o "solutie" de indreptat tabla (incalzita bine tabla si racita cu spray cu aer - fix pix), tutorial luat de pe net... evident ca nu a functionat.

folia aia actioneaza ca un burete abraziv... si ce avea el pe bicicleta aia numai rugina nu se poate numi. oricum, daca nu i-ar tremura mana cu telefonul cu care filmeaza, s-ar vedea si urmele si zgarieturile ramase. nu am incercat, dar la rugina mai serioasa nu vad cum ar functiona mai bine ca un burete usor abraziv si solutie chimica.

Sunt destule piese mai ascunse pe care pot incerca si cu folia :). Oricum, peste o saptamana o sa ma apuc de curatat si o sa pun si poze (before/after), cu diferite metode.

 

Btw, am vazut ca unii acopera petele de rugina (dupa curatare, bineinteles) cu o vopsea argintie ce aduce a crom, folosind o pensula fina (cum sunt alea de pictat). Cred ca asta protejeaza cat de cat zona.

 

@rimio nu am stiut ca mai este un topic asemanator,am facut si eu unul,citeste acolo Geo a explicat in detaliu cum se curata si nu coasta o avere.Cand am timpul necesar am sa curat si eu cu detartrant.Asta cu folia de aluminiu nici eu nu o prea inteleg(poti sa incerci),mi sa parut interesant dar nu stiu daca chiar functioneaza.

Cred ca eu l-am deschis dupa tine, dar nu inteleg de ce mi-a scapat. Am citit intre timp si threadul tau, foarte informativ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca in autovit pe la magazinele cu vopseluri casesti niste tuburi in forma celor de pasta de dinti pe care scrie Autosol,costa 25 de lei unul.Pui pe o carpa de bumac si freci cu incredere, ai sa fi extrem de multumit de rezultat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca in autovit pe la magazinele cu vopseluri casesti niste tuburi in forma celor de pasta de dinti pe care scrie Autosol,costa 25 de lei unul.Pui pe o carpa de bumac si freci cu incredere, ai sa fi extrem de multumit de rezultat.

Mersi de info! O intrebare totusi: operatiunea o fac pentru curatare sau dupa curatare (i.e. polish)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Speli cu apa piesa care doresti sa o cureti de rugina,pui pe o casrpa pasta si freci pe rugina.Pasta este usor abraziva si slefuieste fin,plus ce substante o mai fi prin ea ca readuce luciul la piesele cromate...nu face minuni dar nu cred ca nu exista ceva mai bun de atat.

Eo o folosesc sa slefuiesc tobele si galeriile de culorile urate lasate in urma forjarilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Revin, fara poze din pacate, moto e in alta localitate si cand am plecat nu mi-am luat aparat foto :).

 

Postez cateva concluzii pe care le-am tras dupa ce am dezasamblat/curatat juma' de motocicleta, in speranta sa ajute alti novici pe viitor:

- un spatiu de lucru mare ajuta foarte mult

- o moto SH are mai multe probleme decat pare ca are; ma bucur ca am desfacut-o, altfel nu gaseam carcasa sparta de la "calcultator", iar dupa cateva ploi probabil postam prin bazar

- o sa iti trebuiasca mai multe scule decat ai preconizat

- daca moto e mai veche (ca a mea), asteapta-te sa nu mai gasesti unele piese, deci trebuie sa repari ce ai sau sa improvizezi

- pune suruburile/piulitele langa piesele de care apartin sau in pungi etichetate; am respectat doar partial asta, drept urmare am avut ceva bataie de cap la reasamblare

- daca nu faci poze sau nu notezi cum erau rutate cablurile printre piese o sa trebuiasca sa dezasamblezi piesele de mai multe ori; memoria nu ajuta foarte mult

- daca cablurile electrice sunt color coded nu inseamna ca nu pot fi mai multe de aceeasi culoate; lipeste etichete pe ele cand le desfaci ca sa nu folosesti mai tarziu multimetrul

- varnis pe oriunde protectia cablurilor vechi a cedat

- munca pe care o bagi in a incerca sa salvezi un set de semanlizatoare vechi probabil nu se merita

- daca incerci sa demontezi esapamentul de unul singur e posibil sa il pici

- in lipsa de Autosol, T-CUT Silver functioneaza ok pe piese shiny; disclaimer: nu face minuni

- atentie cu plasticele, poti sa le botzesti repede

- pregatirea pentru vopsire a pieselor nichelate e oribila daca nu sablezi suprafata

- pedala de frana poate fi extra tricky la reasamblare

- monteaza saua pana sa montezi ghidonul si chestiile de pe ghidon, altfel nu prea poti sa iti dai seama de pozitia confortabila a "controalelor"

 

O sa revin cu poze, dar pe alta categorie din forum, cand o sa devin posesor de A. Pana atunci va doresc asfalt uscat voua si rabdare de fier mie :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...