Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Eu asa stiam,ca nu pot face schimbari pe parcursul sezonului,deci motoarele sunt "inghetate" cum zic ei din 28 feb pana acum,la sfarsitul sezonului.De acum si pana in 28 feb.2015 sunt liberi sa lucre la ele.Iar pe 28 feb vor depune din nou la FIA un motor complet si un cd cu toate schitele,iar FIA e libera sa-i controleze oricand si sa se asigure ca motorul pe care l-au depus ei e identic cu motoarele cu care concureaza.

Nu are sens altfel,pai daca e cum zici tu inseamna ca cel putin 7 ani de-acum (cat a zis Bernie ca regulile vor sta neschimbate) o sa domine Mercedes,ca astia nu vor avea voie sa schimbe nimic la motoare?Nu are logica.

Este o regula care se aplica doar in sezon,in offseason sunt liberi sa surubareasca cum vor ei.Dar nu pot face teste decat pe banc.

 

Cei de la Ferrari/Renault faceau gat pt ca vroiau sa-si bage mainile in ele si in timpul sezonului (trebuia acordul tuturor pt treaba asta),insa Mercedes s-a opus (cum era si normal),pt ca li s-ar fi evaporat avantajul.Banuiesc ca le era frica mai ales de RB care zic eu ca a avut un sasiu superior in 2014.

Da,Honda teoretic a procedat perfect sa intre din 2015,ar trebui sa fie pusa la punct cu toate solutiile tehnice actuale,sa vedem insa.

 

Da, Ferrari si Renault vor si asta: sa poata umbla la motoare in timpul sezonului. Dar miza principala este sa poata schimba arhitectura motorului acum, in intersezonul 2014-2015 - lucru cu care Mercedes nu este de acord. Am gresit cu proportia pieselor care se pot schimba in motor (la ora actuala): procentul se pare ca este de ~48%. Tot nu este destul si tot nu au dreptul sa schimbe planul motorului in mod radical. Daca toti 3 motoristii ar fi liberi sa umble la PU, de unde fobia celor doi (Ferrari & Renault) ca Mercedes isi poate pastra avantajul actual si in 2015? Aici este tot laimotivul disputei.

 

Se pare ca asta este si logica din spatele inlocuirii lui Mattiacci cu Arrivabene la Ferrari: cel din urma este mult mai familiar cu politica din F1 si poate fi mult mai eficient in a impune punctul de vedere al Scuderiei in politica interna a competitiei - in primul rand in ceea ce priveste disputa asta legata de regulamentul motor.

 

Nu asta inseamna un sezon spectaculos.A fost un fake 2012,repet.

Formula 1 este un circ, un spectacol. Si din acest punct de vedere, sezonul 2012 a fost unul frumos si intens. Iar ultima cursa din acel sezon a fost printre cele mai palpitante pe care le-am urmarit vreodata.

"Fake"? Artificial? Cred ca sunt atribute care se potrivesc formulei 1 in general, nu doar sezonului 2012: DRS, ERS/KERS, puncte duble la ultima cursa din sezon, etc. Ba din contra, in 2012 au reusit sa faca aceste artificii sa merga asa cum ar fi trebuit, si sa creeze interes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da, Ferrari si Renault vor si asta: sa poata umbla la motoare in timpul sezonului. Dar miza principala este sa poata schimba arhitectura motorului acum, in intersezonul 2014-2015 - lucru cu care Mercedes nu este de acord. Am gresit cu proportia pieselor care se pot schimba in motor (la ora actuala): procentul se pare ca este de ~48%. Tot nu este destul si tot nu au dreptul sa schimbe planul motorului in mod radical. Daca toti 3 motoristii ar fi liberi sa umble la PU, de unde fobia celor doi (Ferrari & Renault) ca Mercedes isi poate pastra avantajul actual si in 2015? Aici este tot laimotivul disputei.

 

Se pare ca asta este si logica din spatele inlocuirii lui Mattiacci cu Arrivabene la Ferrari: cel din urma este mult mai familiar cu politica din F1 si poate fi mult mai eficient in a impune punctul de vedere al Scuderiei in politica interna a competitiei - in primul rand in ceea ce priveste disputa asta legata de regulamentul motor.

N,nu sunt de acord.Orice ai spune tu,motoarele nu sunt "inghetate" in extrasezon,doar pe parcursul sezonului exista aceasta regula.

Cei 2 au tot facut presiuni pt a se putea dezgheta motoarele pe parcursul sezonului pt a putea recupera acest handicap destul de mare pe care il au.

De acum si pana pe 28 feb 2015,cei 4 (mai nou) motoristi sunt liberi sa faca ce vor,atata timp cat respecta bineinteles regulile de ansamblu : V6 de 1600 cu inj directa,etc,etc,etc.Pe 28 feb,dupa ce au depus un motor la FIA,gata,se ingheata dezvoltarea.

Mi-e lene sa caut in regulamente,dar eu asa stiu.

Fobia celor 2 e de inteles pt ca ei sunt mult in urma : au la dispozitie 3 luni ca sa recupereze handicapul.Deci gandeste-te daca schimba pozitionarea compresorului si a mgu-h,ce inseamna asta dpdv al packing-ului : repozitionare airbox,trasee furtune,regandire intercooler (la Merc e mai mic pt ca aerul e mai rece,compresorul neschimband caldura cu turbina),un real aport pe racire,asta inseamna regandire coolere si radiatoare,asta inseamna regandire sidepods,ehe.E de lucru gramada.

Si apoi dupa ce le-au facut,cum stiu ca au facut ok totul?Pt ca nu poti testa.Se poate simula pe banc si in tunel,dar nu e aceeiasi treaba cu testele adevarate.Dpdv al fiabilitatii va fi o mare problema,pt ca se umbla exact la punctul care a fost foarte sensibil pe inceput de sezon : racirea.

De aceea urlau cei 2 sa-i lase sa continuie dezvoltarea in sezon : oricum stiau ca nu au nici o sansa in 2014,dar ar fi recuperat terenul facand teste reale in curse.Nu e nimic mai bun pt dezvoltarea unei masini decat sa performeze intr-o cursa cu noile solutii tehnice,alaturi de concurenta.Sunt convins ca pana la ora aceasta ar fi recuperat handicapul de performanta si ar fi rezolvat si problemele (daca apareau) ale fiabilitatii.

Asa...ei vor copia designul Merc-ului,dar teste,fiabilitate?Ioc.La anul.Nasol momentul,pt ca sunt mult in urma ceilalti fata de Merc.

De asta plangeau ei ca si in 2015 Mercedes va avea un real avantaj,si sunt perfect de acord.In lunile din extrasezon ei probabil vor ajunde la nivelul la care e Mercedes acum,dar netestat.Si Mercedes pe partea ailalta nu va sta cu mainile in san,va continua dezvoltarea.

Pe de o parte aceasta inghetare a motoarelor in sezon nu e buna pt spectacol,pt ca iata,ceilalti nu pot recupera rapid,dar pe partea ailalta,trebuie facut asa ceva pt ca si asa sunt costuri foarte mari.

 

Formula 1 este un circ, un spectacol. Si din acest punct de vedere, sezonul 2012 a fost unul frumos si intens. Iar ultima cursa din acel sezon a fost printre cele mai palpitante pe care le-am urmarit vreodata.

"Fake"? Artificial? Cred ca sunt atribute care se potrivesc formulei 1 in general, nu doar sezonului 2012: DRS, ERS/KERS, puncte duble la ultima cursa din sezon, etc. Ba din contra, in 2012 au reusit sa faca aceste artificii sa merga asa cum ar fi trebuit, si sa creeze interes.

Formula 1 este o competitie in primul rand.

Bernie prin faza cu gumele a facut ceva in genul : "hai sa le aruncam ulei pe pista si sa vedem care are noroc si nu o comite,ala castiga cursa".Pt ca prea castiga RB.Treaba asta mi s-a parut penibila.Fake,am zis bine.

Trebuie apreciata si rasplatita performanta.Nu trebuie impiedicata.Nu m-a deranjat nici Ferrari cand a dominat in 2000-2004 nici RB cand a dominat in 2009-2013.M-au deranjat ceilalti,concurenta (Williams,respectiv Ferrari) pt ca in ambele cazuri au avut masini putin mai bune dar nu au avut stiinta si strategie si pregatire pt a profita din plin de ele.

Bernie a facut treaba cu gumele efectiv pt ca ii scadeau audientele pe tv si acolo sunt banii cei grei.Si le-a tras presul de sub picioare la toti,pt a cadea in primul rand cei mari.Il inteleg pe Bernie,nu inteleg de ce il aplaudati.

Cand nu castiga pilotul cel mai bun si/sau masina cea mai buna,ci e aproape 80% chestie de noroc,cum poate sa-ti placa treaba asta?Doar pt ca e diversitate?Pfff...

 

Mi se pare penibil ori de cate ori se vede ca de ex cateodata gumele soft sunt mai rapide decat cele supersoft,sau cand unele gume efectiv nu intra in temperatura sau cand vine Loterrer din anduranta si declara ca ei au gume mai rezistente si in acelasi timp mai aderente decat cei din F1...tot timpul trebuie sa meri cu gandul la gume.Si de multe ori le menajezi si tot degeaba,efectiv nu vor sa performeze.Asta vi se pare ok dpdv al competitiei?Mie deloc.

 

Cursa buna a fost in 2007 cand a castigat Raikkonen la real.Aia a fost cursa,Interlagos 2007.S-a vazut ca Dumnezeu iubeste finlandezii :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pzkpfw are dreptate, sunt limitati in dezvoltarea motoarelor de la un an la altul.

 

Current rules state a certain amount of development can be undertaken on engines year-on-year, with manufacturers able to change 48% of 45 engine components at the end of the current campaign.

But changes are only allowed to take place out of season and will be scaled down from 2015 onwards. This season engines were homologated on February 28, after which point changes were only allowed for reliability, safety or cost saving reasons.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Formula 1 este o competitie in primul rand.

 

Nu, F1 este un business. Poate s-a subliniat de atat de multe ori pana acum incat afirmatia a devenit cliché. Formula 1 este o afacere a carei obiect de activitate este spectacolul, si a carei principal scop este sa genereze profit actionarilor CVC.

 

Bernie prin faza cu gumele a facut ceva in genul : "hai sa le aruncam ulei pe pista si sa vedem care are noroc si nu o comite,ala castiga cursa".Pt ca prea castiga RB.Treaba asta mi s-a parut penibila.Fake,am zis bine.

Trebuie apreciata si rasplatita performanta.Nu trebuie impiedicata.Nu m-a deranjat nici Ferrari cand a dominat in 2000-2004 nici RB cand a dominat in 2009-2013.M-au deranjat ceilalti,concurenta (Williams,respectiv Ferrari) pt ca in ambele cazuri au avut masini putin mai bune dar nu au avut stiinta si strategie si pregatire pt a profita din plin de ele.

Bernie a facut treaba cu gumele efectiv pt ca ii scadeau audientele pe tv si acolo sunt banii cei grei.Si le-a tras presul de sub picioare la toti,pt a cadea in primul rand cei mari.Il inteleg pe Bernie,nu inteleg de ce il aplaudati.

Cand nu castiga pilotul cel mai bun si/sau masina cea mai buna,ci e aproape 80% chestie de noroc,cum poate sa-ti placa treaba asta?Doar pt ca e diversitate?Pfff...

 

Mi se pare penibil ori de cate ori se vede ca de ex cateodata gumele soft sunt mai rapide decat cele supersoft,sau cand unele gume efectiv nu intra in temperatura sau cand vine Loterrer din anduranta si declara ca ei au gume mai rezistente si in acelasi timp mai aderente decat cei din F1...tot timpul trebuie sa meri cu gandul la gume.Si de multe ori le menajezi si tot degeaba,efectiv nu vor sa performeze.Asta vi se pare ok dpdv al competitiei?Mie deloc.

 

...Iar prin prisma faptului ca este o afacere, nu trebuie sa avem pretentii de "spirit de competitie", de "sanse egale" si alte balarii. Cand va fi nevoie, oamenii care fac bani din F1 (si aici nu ma refer doar la acei actionari ai CVC) vor face necesarul pentru ca spectacolul sa mearga inainte, pentru ca acei bani (cam 1.5 miliarde de $/an) sa curga in continuare.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe scurt, McLaren Honda a facut 5 ture in doua zile de teste, toate "de incalzire" (niciunul cronometrat). Au avut probleme atat ieri cat si azi, dar mai grav este ca pur si simplu nu au habar care a fost problema de astazi: Eric Boullier has admitted a "completely unknown problem" was to blame for their latest woes.


» Post actualizat in 26 Nov 2014 23:20

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E,e normal zic eu ca la inceputul perioadei de teste sa se intample treburi de-astea.

Sa ne aducem aminte cum plezneau prin februarie-martie 2014 motoarele la toti,inclusiv Mercedes.Trebuie sa identifice problemele,sa le rezolve si sa treaca mai departe.Asta e perioada de teste,se trece prin toate problemele.

 

@ PzKPfW :

Vis-a-vis de ce discutam in legatura cu dezvoltarea motoarelor,m-am documentat din curiozitate si e putin mai complicata treaba :

Fiecare componenta care alcatuieste "power unit" este clasificata in functie de importanta ei cu o valoare in functie de importanta : 1,2 sau 3.Totalul lor e 66.

In fiecare an (probabil in aceasta perioada),fiecare constructor trebuie sa spuna ce componente vrea sa dezvolte (adica sa schimbe,etc) si numai pe acelea va avea voie sa le schimbe in respectivul an pana pe 28 feb.Fiecare componenta are o valoare (1,2 sau 3 dupa cum am zis mai sus).Suma componentelor care pot fi schimbate este de 32 in 2015 (adica 50% din motor) si scade de la an la an dupa cum urmeaza :

2015 - 50% (32 tokens)

2016 - 41%

2017 - 32%

2018 - 23% (15 tokens)

 

Cu acest "token system",in fiecare an este ingradita din ce in ce mai mult dezvoltarea.

Dar in 2015 se poate schimba jumate din motor.Asta e de bine pt Renault si Ferrari,pt ca vor putea sa schimbe turbine,etc. pt a imita arhitectura Mercedes.

Mai multe aici : FIA F1 Power Unit leaflet.pdf

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce inteleg eu deci, motivul pentru care Ferrari si Renault fac scandal nu este pentru ca nu pot schimba arhitectura turbinei, ci pentru ca daca fac asta vor fi mult mai limitati in dezvoltarea si modificarea celorlalte subcomponente ale motorului fata de Mercedes, care plecand deja cu avantajul acestui design fara a folosi "token-uri".

Bun.

Mercedes are tot dreptul sa culeaga roadele unei dezvoltari ingenioase. Cat timp vor avea dreptul sa faca asta si sa castige autoritar nu decidem noi. Cert este ca daca se mentine regulamentul actual si avand in vedere avantajul pe care il au acum, va fi aproape imposibil pentru Renault si Ferrari sa ii prinda din urma. Dar daca 2015 va semana cu 2014, voi incepe sa imi gasesc alte activitati duminica dupa-masa.

 

Iar comparatia cu RedBull nu mi se pare justa: avantajul tehnic al RBR nu a fost niciodata atat de clar. Spun asta pentru ca RedBull nu a fost niciodata in posibilitatea de a realiza duble la fiecare cursa din sezon, asa cum a fost cazul pentru Mercedes anul asta. Vicoriile lui Ricciardo au venit doar pe fondul problemelor celor de la Mercedes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce inteleg eu deci, motivul pentru care Ferrari si Renault fac scandal nu este pentru ca nu pot schimba arhitectura turbinei, ci pentru ca daca fac asta vor fi mult mai limitati in dezvoltarea si modificarea celorlalte subcomponente ale motorului fata de Mercedes, care plecand deja cu avantajul acestui design fara a folosi "token-uri".

Partial.Nu puteau face schimbari in timpul sezonului oricum.

Ferrari si Renault,cand au vazut ce diferenta era intre ei si Merc,normal ca au vrut sa desfinteze treaba cu freezu inca din timpul sezonului.Pt ca aveau 2 avantaje : recuperau gap-ul pe care il aveau fata de Mercedes si reuseau probabil sa stranga mai multe puncte in campionat adica mai multi bani.Ma gandesc.

 

 

Mercedes are tot dreptul sa culeaga roadele unei dezvoltari ingenioase. Cat timp vor avea dreptul sa faca asta si sa castige autoritar nu decidem noi. Cert este ca daca se mentine regulamentul actual si avand in vedere avantajul pe care il au acum, va fi aproape imposibil pentru Renault si Ferrari sa ii prinda din urma. Dar daca 2015 va semana cu 2014, voi incepe sa imi gasesc alte activitati duminica dupa-masa.

Iar comparatia cu RedBull nu mi se pare justa: avantajul tehnic al RBR nu a fost niciodata atat de clar. Spun asta pentru ca RedBull nu a fost niciodata in posibilitatea de a realiza duble la fiecare cursa din sezon, asa cum a fost cazul pentru Mercedes anul asta. Vicoriile lui Ricciardo au venit doar pe fondul problemelor celor de la Mercedes.

Acum pe partea ailalta eu zic ca nu e cazul sa disperam.In primul rand pt ca nu trebuie subestimati nici Renault nici Ferrari.

Adica,chiar ma uitam la o scurta istorie a motoarelor in F1 - Renault e tatic,a dominat ani intregi la rand de-a lungul timpului.

Iar pe partea ailalta,Marchionne e un manager desavarsit si din cate am inteles e cu ochii pe Ferrari F1.

Sunt 2 companii care au bani si tehnologie cacalau.

 

Tunul cel mare a fost dat de Mercedes acum,in 2014,pt ca au venit cu aceasta solutie superioara care nu a putut fi copiata rapid (cum ar fi fost cazul cu ceva aerodinamic) si care a avut multiple avantaje : putere crescuta,raspuns superior al motorului,usurarea greutatii PU,un packing mai bun si o racire mult mai buna si a motorului si a aerului de pe intake.Deci avantajul lor a fost major in 2014.

In 2015 sunt convins ca Ferrari si Renault vor copia si poate vor imbunatati designul Merc.

Cei de la Mercedes nu mai au ce joben sa scoata din palarie.Adica o solutie din asta geniala vine odata la 4-5 ani : sasiu fara chila,blown diffuser,tea-tray,coanda effect,etc.Nu le scoate nimeni pe banda rulanta an de an.

Iar avand in vedere ca nici anul acesta Merc nu a avut cel mai bun sasiu,sunt convins ca la anul cel mult de la jum sezonului,avantajul Merc se va evapora.Dar as zice ca in mod real mult mai repede.Se prea poate ca direct din Australia altul sa fie alfa dog.

Eu as paria pe Ferrari sub obladuirea atenta a lui Marchionne.Si pe RB daca ii mai ajuta Newey cu aero.

 

Mie personal mi-a placut sezonul 2014 pt ca a venit cu multe surprize si multe rasturnari de situatie.E adevarat,nu a avut nici o sansa la titlu nimeni in afara de cei de la AMG,dar la astia au fost multe intorsaturi,exact cum a fost (pastrand proportia) intre Senna-Prost pe vremuri.Si in pluton la fel,foarte multe scandaluri si curse faine.Sincer,mi-a placut.

Iar 2015 cred ca va fi hardcore,va fi scandal mare pt ca si Ferrari si RB dupa cum am spus,vor recupera avantajul,McLaren nu stiu ce sa zic,dar ramane o necunoscuta.S-ar putea sa fie 3-4 echipe la bataie pt locul 1.

Oricum,in mod sigur,nu va mai domina AMG.100%.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma astept ca 2015 sa fie de fapt cel putin la fel de monoton ca 2014 - si se pare ca nu sunt singurul.

Doar pe cei de la Honda ii vad ca posibili challenger-i ai AMG-ului, dar sunt multe variabile in joc: trebuie ca si masina (sasiu + aero) sa fie performanta, trebuie ca Honda sa treaca rapid peste "bolile tineretii" (probleme de fiabilitate), iar performanta in sine a motorului trebuie sa fie buna. Sunt sigur ca japonezii si-au facut niste calcule aici in functie de puterea motoarelor de anul asta, dar nu pot sa stie cati cai mai pot Mercedes sa scoata din motor peste iarna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Breaking oameni buni!
Sainz Jr noul coechiper a lui Verstappen la TR. Foarte bine .De cand astept clipa asta :D o sa pun o mica suma de bani pe Sainz jr.....
Sainz jr>Verstapen jr.Parerea mea.
Cat despre titlul 2014..hamilton vs...rosberg .nu-mi pasa ...

....Alonso ramane nr1 :D

Editat de Fatal Fury
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu Sainz Jr. era evidenta de cel putin o saptamana si a devenit cat se poate de clara miercuri, cand Vergne a anuntat ca pleaca de la Toro Rosso.

Comparatia intre el si Max Verstappen este complet inutila deocamdata. Nu cred ca va fi relevanta nici la sfarsit de 2015. Daca Sainz are 20 de ani (o varsta oarecum acceptabila pentru a intra in F1), Max nici major nu este inca. La experienta nici incape discutie: unul are 4 sezoane in campionate puternice in spate - dintre care unul castigat, celalalt un singur campionat european pe care l-a incheiat pe 3.

Va urma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma astept ca 2015 sa fie de fapt cel putin la fel de monoton ca 2014 - si se pare ca nu sunt singurul.

 

Doar pe cei de la Honda ii vad ca posibili challenger-i ai AMG-ului, dar sunt multe variabile in joc: trebuie ca si masina (sasiu + aero) sa fie performanta, trebuie ca Honda sa treaca rapid peste "bolile tineretii" (probleme de fiabilitate), iar performanta in sine a motorului trebuie sa fie buna. Sunt sigur ca japonezii si-au facut niste calcule aici in functie de puterea motoarelor de anul asta, dar nu pot sa stie cati cai mai pot Mercedes sa scoata din motor peste iarna.

Oricat de arogant as parea,nu sunt de acord cu mister Horner.

In primul rand nu AMG,ci RB a avut cel mai bun pachet aero,s-a vazut asta de departe.Si aveau un pachet si mai bun daca aveau un motor asa de bun si compact ca Mercedes.Ei au trebuit sa raceasca suplimentar motorul de Renault,care avea oricum un intercooler imens si cu toate astea au avut aero mai bun.Deci nici nu se discuta.Ganditi-va ca in timp ce restul constructorilor nu stiu cum sa-si mai puna apasare pe masina, ei aveau probleme in partea ailalta,in multe curse au mers cu pachete de low downforce (si nu ma refer aici la Monza sau etc,ci la Spa si inca vreo 2 curse) tocmai pt a ajuta motorul Renault care era foarte underpowered.

AMG aveau probleme in a aduce fata in temp mai tot timpul,deci nu as clasifica pachetul lor aero ca cel mai bun.Nush nici pe locul 2 daca l-as pune.

In al doilea rand,dupa cum am mai zis,singurul avantaj al Mercedes a fost acea idee geniala cu turbina despartita si de acolo si o mai buna racire si packing si un raspuns mai bun si un avantaj mare de putere.Deci din acea mica si ingenioasa solutie tehnica a iesit acest avantaj enorm.Dupa cum am spus,inginerului care s-a gandit la smecheria aia ar trebui sa-i dea Hamilton trofeul linistit.Pt ca s-a vazut ca daca n-ar fi avut acel avantaj,cred ca ii manca nasosul de Ricciardo pe paine :) . Si pe Rosberg si pe primadona...

Deci daca ceilalti motoristi copiaza aceasta solutie (cum sunt convins ca vor face),avantajul AMG se va evapora brusc.

Sa fim intelesi,nu e ca si cum AMG ar fi un pachet complet superior.Nuu,aia e,turbina despartita.Fara aia,masina lor e inferioara celor de la RB.Si,dupa cum am mai zis,asta a fost avantajul dupa 2-3 ani de cercetari.Deci nu mai pot scoate acum,intr-o iarna,alta inovatie asa de game-changing cum e asta.

Si vor pierde acel avantaj,acea solutie va fi copiata de toti,garantat.Si odata acel avantaj pierdut,zic eu ca sunt la mana lupilor...

Deci in concluzie,nu,nu sunt de acord,AMG nu vor domina in 2015.Bag mana-n foc.Poate vor fi mici scapari,mici probleme de fiabilitate,dar pana la Barcelona - Monaco zic eu ca avantajul AMG se va evapora.

Eu pariez pe RB si posibil si pe Ferrari.

Speram si la Honda sa revina la vremurile de glorie din anii'90.

 

 

Asta cu Sainz Jr. era evidenta de cel putin o saptamana si a devenit cat se poate de clara miercuri, cand Vergne a anuntat ca pleaca de la Toro Rosso.

 

Comparatia intre el si Max Verstappen este complet inutila deocamdata. Nu cred ca va fi relevanta nici la sfarsit de 2015. Daca Sainz are 20 de ani (o varsta oarecum acceptabila pentru a intra in F1), Max nici major nu este inca. La experienta nici incape discutie: unul are 4 sezoane in campionate puternice in spate - dintre care unul castigat, celalalt un singur campionat european pe care l-a incheiat pe 3.

:agree:

Nu cred ca pot fi comparati cei 2.

Pe de alta parte,acest trend care ma exaspereaza pe mine,cel al pilotilor cu nume celebre iata ca ia amploare din ce in ce mai mult.Dar iata ca nu devin campioni mondiali.

Mare greseala asta cu pilotii cu nume celebre,am mai zis.Li se deschid usi,li se fac punti,in locuri in care altii tre sa traga cu dintii.Si de aici e problema lor : ceilalti vin in F1 mult mai bine pregatiti si mai "rai".Ei sunt mai mielusei.Plus ca sunt convins ca numele tatalui in spate care a avut performante mult mai notabile si asta ii complexeaza.Exemplul cel mai graitor e al lui Rosberg.

Eu zic ca cele 2 mari sperante de la TR se vor fasai repede.In GP2 era cel putin un baiat mai bun decat Verstappen jr (am uitat cum il cheama),de Sainz nu stiu nimic.Dar personal nu dau 2 bani pe oricare din ei.

 

....Alonso ramane nr1

:bow:

Ce a facut Alonso inca din perioada cand era la Minardi...si ce face inca...godlike.Nici nu incape discutie.

 

Pacat insa ca nu are si el norocul de a pune mana pe o masina performanta,uite,cum a pus Hamilton anul asta.Ce mutare brilianta a facut primadona de Hamilton la sf lui 2013! Sa sari de la McLaren la AMG....mutare de geniu,iata.Daca era la McLaren,freca luleaua cu Button anul asta...

Sunt fan Alonso si sper ca si el sa fi facut o mutare de geniu cand trecu la McLaren.Sper.

McLaren-Honda si campion Alonso in 2015.Cum ar fi asta frate??

 

Deci,ca o recapitulare,in urma locului ocupat de Sainz au ramas asa :

- Caterham (care va fi prezenta in 2015) cu 2 locuri

- McLaren-Honda care nu si-a anuntat inca nici un pilot,dar clar va fi unul din cei 3 - Alonso,Button si Magnussen.

In rest grila e cam stabilita.A,Bernie a dat licenta si lui Forza Rossa pt 2015 (echipa reprezentantei Ferrari din romanica condusa de Calin Kolles,marele nostru manager de echipe de succes),dar nu as paria ca ii voi vedea la start in Australia.

Asteptam totusi confirmarile pilotilor de la McLaren,am inteles ca la inceputul lui decembrie va fi dat anuntul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Seby?

 

Dap, el era :) Mi-am raspuns singur, ca am gasit stirea si pozele pe skysports.

» Post actualizat in 29 Nov 2014 16:37

2015 nose design

 

http://www.formula1.com/news/technical/2014/0/1246.html

Editat de Jorge Lorenzo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aham,am vazut si eu,la "teste" pe Fiorano cu modelul 2012,pt ca mai sus de 2012 nu ii da voie regulamentul.Ce draq o testa pe modelul 2012 nush...

Dar in fine,banuiesc ca se distreaza,deci e de bine :)

 

Da,in 2015 vor impune reguli clare cu privire la nasoc.Jos si fara split nose gen Lotus sau alte chestii gen "gentleman saussage" vorba lui Clarkson.

Deci cam toate masinile vor fi in genul Ferrari,stil aspirator.Ii va durea pt ca nu vor mai putea aduce aer pe tea-tray si implicit pe eleronul spate.Ferrari-ul actual avea si acum foarte putina apasare pe spate comparativ cu restul masinilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cica Seb - primele impresii din teste :D

"It's amazing,all this facilities and you make a piece of crap like this !"

Nici ca se potrivea mai bine cu situatia actuala a celor de la Ferrari.

 

@PzKpfW :

Am vizionat si eu acum filmultezul pe care l-ai pus despre Mercedes si smecheria cu turbina despartita.Fain.In general nu e nici o surpriza pt mine ce zice filmuletzul ala.

Un singur lucru nu stiam : cum ma,ei au alea 2 protuberante doar pt a respecta regulamentele probabil cu latimea max?Deci wow,mare diferenta.Faza aia tre sa recunosc ca m-a lasat masca.Inseamna ca au reusit sa subtieze enorm masina pe spate.Spre deosebire de concurenta.Asta nu are cum sa nu ii ajute foarte mult.Si iarasi,reiterez,totul porneste in cascada de la smecheria cu turbina despartita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai probabil cu Magnussen. Echilibrul perfect intr-o echipa e cu un pilot rapid, tanar si de viitor & unul cu experienta si valoare dovedita, care sa iti aduca puncte in mod constant, care sa fie acolo cand "juniorul" da cu bata-n balta si care sa te ajute sa dezvolti masina. E adevarat ca McLaren vor avea nevoie in primul rand de dezvoltare in 2015, dar nu prea are sens sa promoveze doi piloti care sunt deja batrani si care mai au in principiu 2, maxim 3 ani de performanta inaintea lor.

Dennis stie asta si se gandeste la viitorul pe termen mediu si lung. Ar fi o gresala sa-l piarda pe Magnussen acum. Asta desi este atat de tarziu incat danezul nu prea mai are unde sa mearga in 2015. Un compromis perfect ar fi sa-l faca pilot de teste in 2015 si sa-i ofere un contract de pilot oficial pentru 2016+. Dar asta nu cred ca l-ar multumi pe Button: cred ca i-au propus ceva de genul asta, de acolo declaratiile lui Jenson de acum cateva saptamani, ca "nu va accepta orice contract pus pe masa de catre McLaren".


» Post actualizat in 03 Dec 2014 14:55

Poveste cu Lauda si Dumnezeu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,dar problema (majora) a lui Magnussen e ca Button l-a batut de l-a ascultat cu urechea si in calif si in cursa.

Asta e un lucru nasol pt el,pt ca o fi Button campion mondial ,dar hai sa nu ne prostim siguri sa credem ca Button ar fi un supertalent.Button a devenit campion mondial datorita blown-diffuser ului acela.

Deci faptul ca l-a dominat Button e un mare punct in minus pt Magnussen.

E o situatie inversata fata de situatia de la RB : in timp ce acolo Ric l-a lesinat pe "veteranul" daca se poate numi asa Vettel,aici marele talent Magnussen si-a luat-o destul de rau de la adormitul de Button.

Iar pe partea ailalta,conform zvonurilor,daca Alonso il prefera pe Button,s-ar putea sa aiba o problema musiu Magnussen.


» Post actualizat in 05 Dec 2014 12:30

Funny : 10 momente stupide ale lui 2014 in F1

http://www.planetf1.com/editorial/9590621/10-Stupid-Moments-From-2014

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai probabil cu Magnussen. Echilibrul perfect intr-o echipa e cu un pilot rapid, tanar si de viitor & unul cu experienta si valoare dovedita, care sa iti aduca puncte in mod constant, care sa fie acolo cand "juniorul" da cu bata-n balta si care sa te ajute sa dezvolti masina. E adevarat ca McLaren vor avea nevoie in primul rand de dezvoltare in 2015, dar nu prea are sens sa promoveze doi piloti care sunt deja batrani si care mai au in principiu 2, maxim 3 ani de performanta inaintea lor.

 

Dennis stie asta si se gandeste la viitorul pe termen mediu si lung. Ar fi o gresala sa-l piarda pe Magnussen acum. Asta desi este atat de tarziu incat danezul nu prea mai are unde sa mearga in 2015. Un compromis perfect ar fi sa-l faca pilot de teste in 2015 si sa-i ofere un contract de pilot oficial pentru 2016+. Dar asta nu cred ca l-ar multumi pe Button: cred ca i-au propus ceva de genul asta, de acolo declaratiile lui Jenson de acum cateva saptamani, ca "nu va accepta orice contract pus pe masa de catre McLaren".

 

Dennis a pierdut batalia interna, McLaren l-a confirmat pe Button langa Alonso pentru 2015. Cum ma gandeam, l-au pastrat si pe Magnussen ca pilot de teste.

 

Ma intreb pe cati ani este noul contract al lui Button. Suspectez ca este pe 2015, cu optiune bilaterala pentru 2016, cu multe clauze de performanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...