Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Aprilia cu rsv-ul si agusta cu f4 au zis ca nu se baga inca pt ca au modele noi care ies fix acu in primavara.

 

Care bre? RSV-4 a fost doar puţin updatat pentru 2015 (câţiva căluţi în plus şi alte faruri), iar MV vin cu vin doar cu versiunea aia supermegaşmecherăşiscumpă de F4 care are ca singur scop omologarea pentru WSBK. Ce noutăţi la ăştia doi?

 

Singura motoretă cu adevărat nouă pentru 2015 este R1. Restul sunt de fapt modele existente cu update-uri mai mult sau mai puţin importante.

Cele mai profunde revizuiri sunt la S1000RR şi la 1299 Panigale, care vin cu update-uri la motor, echipamente, electronică şi design.

Fireblade SP e aceeaşi motoretă plictisitoare cu care ne-a obişnuit Honda, doar că acum vine cu echipamente premium la un preţ foarte competitiv.

ZX-10R nu ştiu cu ce vine nou sincer, nu m-am interesat.

GSX-R nu cred că intră în discuţie. Nu ştiu exact cât costă, dar sper pentru Suzi că e mult mai ieftin faţă de competiţie, altfel nu ştiu cine (şi de ce) ar cumpăra motocicleta aia...

» Post actualizat in 19 Mar 2015 22:01

 

Şi dacă tot vorbim despre motorete...

 

Vyrus-987-C3-4V-lateral.jpg

» Post actualizat in 19 Mar 2015 22:14

Şi totuşi ceva on topic:

10865940_1052177504799126_69365495600904

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ceva dragut ... Top 10 F1 team radio messages :

 

https://www.youtube.com/watch?v=hpBB7JabaOg

 

Sunt acolo vreo zece filmulete part1,2,3 ...eu m-am distrat copios :))


» Post actualizat in 20 Mar 2015 08:36


L.E. Noul R1 nu cred ca are vreo sansa in fata Bmw-ului ...cel putin nu in linie dreapta

Editat de Fatal Fury
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

GSX-R nu cred că intră în discuţie. Nu ştiu exact cât costă, dar sper pentru Suzi că e mult mai ieftin faţă de competiţie, altfel nu ştiu cine (şi de ce) ar cumpăra motocicleta aia...

 

Pentru ca e cea mai ieftina ,fiablia si cu un filtru ,un soft si o evacuare scoate 190 cai adica mai mult ca orice ducati,yamaha,honda fabricat vreodata ?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu fiabilitatea mi se pare pe cât de subiectivă, pe atât de irelevantă.

Apoi, Suzuki pretinde 182cp la arbore pentru GSX-R 1000 2015, stoc. Nu am înţeles exact ce teste a făcut băiatul ăla acolo, dar am văzut 179cp la roată pentru varianta stoc. Greşesc? Asta presupune o pierdere de 3cp în cutie, transmisie si cauciuc. Cam neverosimil, zic eu. Dar din nou, poate greşesc. Puterea oficială la arbore pune GSX-R 1000 mai sus faţă de CBR 1000RR (178cp), dar sub toate celelalte competitoare de nişă: RSV-4 (201cp), S 10000RR (199cp), 1299 Panigale (205cp) şi R1 (200cp). Toate pretind cu vreo 20cp mai mult la arbore. Evident, intervine tuning-ul, dar îmi vine greu să cred că prin modificări echivalente, gixerul reuşeşte să recupereze un asemenea handicap de putere.

De asemenea, puterea nu este totul. La partea de electronică şi echipamente, GSX-R este departe de competiţie. E pur şi simplu o motocicletă veche, care a fost timid updatată de-a lungul timpului. Iar pentru 2015 am impresia că singurul (!) update este un nou colorit, similar cu cel pe care Suzuki îl foloseşte în MotoGP.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Care bre? RSV-4 a fost doar puţin updatat pentru 2015 (câţiva căluţi în plus şi alte faruri), iar MV vin cu vin doar cu versiunea aia supermegaşmecherăşiscumpă de F4 care are ca singur scop omologarea pentru WSBK. Ce noutăţi la ăştia doi?

 

Singura motoretă cu adevărat nouă pentru 2015 este R1. Restul sunt de fapt modele existente cu update-uri mai mult sau mai puţin importante.

Cele mai profunde revizuiri sunt la S1000RR şi la 1299 Panigale, care vin cu update-uri la motor, echipamente, electronică şi design.

Fireblade SP e aceeaşi motoretă plictisitoare cu care ne-a obişnuit Honda, doar că acum vine cu echipamente premium la un preţ foarte competitiv.

ZX-10R nu ştiu cu ce vine nou sincer, nu m-am interesat.

GSX-R nu cred că intră în discuţie. Nu ştiu exact cât costă, dar sper pentru Suzi că e mult mai ieftin faţă de competiţie, altfel nu ştiu cine (şi de ce) ar cumpăra motocicleta aia...

» Post actualizat in 19 Mar 2015 22:01

 

Şi dacă tot vorbim despre motorete...

 

Vyrus-987-C3-4V-lateral.jpg

Asta parca se numeste Vyrus,nu?Mi se pare o prostie.

Sincer sa fiu mi se par penibile aceste incercari ale diversilor mici constructori de a gasi alternative la o suspensie foarte competitiva as zice eu,adica suspensia fata cu 2 telescoape usd cu arc integrat.Acea suspensie mi se pare foarte simpla si foarte corecta.Orice crosetare pe marginea acestei solutii cu paralever,duolever,etc mi se pare o solutie complicata (vezi cazul de fata) iar respectivele complicatii nu vin si cu vreun beneficiu notabil pe handling.Si atunci de ce?

Tobele acelea sub sa ca la motorete de acum 10 ani...

Dar la suspensia spate ma enerveaza ca nu lucra nimeni,acolo ar fi mult loc de imbunatatire.Pt ca acea bucata de fier care e denumita glorificat "bascula" si cu un arc aruncat acolo pe ea mi se pare o solutie tehnica invechita si proasta.Ori pe asta o iau toti in brate,la ea nu lucra nimeni,nu,nu-hai sa lucram la fata care e foarte ok.

Si iarasi la suspensia spate,amortizarea cu ansamblul arc-telescop e in capatul basculei,lucru care numai bun nu mi se pare a fi.Amortizarea trebuie sa porneasca de la roata,de la radacina problemei ca sa zic asa,nu din capatul parghiei.

Nu am vazut never o asemenea motoreta "inovativa" gen acest Vyrus cu alta solutie decat acea bascula spate obosita.Mai nene,de ce?Pt ca dupa cum am zis, loc de imbunatatire ar fi.

Daca nu stiu cum,sa se uite la F1 - multi-link sau un double-wishbone si la partea de sus si la partea de jos si amortizare prin pushrod sau pullrod (normal ar fi pushrod,dar deh,sunt variante).Simplu.Perfect.

 

 

Pentru ca e cea mai ieftina ,fiablia si cu un filtru ,un soft si o evacuare scoate 190 cai adica mai mult ca orice ducati,yamaha,honda fabricat vreodata ?

 

Intru totul de acord si eu cu ce a zis colegul PZk...mai sus - Suzuki e "absolete".

Fiabilitatea Suzuki e ceva foarte subiectiv,s-ar putea sa fie cea mai fiabila probabil avand in vedere ca e tehnologia cea mai veche,deci ar trebui sa fie cel mai ok.Poate din punctul asta de vedere.Totusi eu as spune ca toate sunt relativ fiabile,poate doar R1 sa fie suspect de ceva probleme la punctul asta pt ca motorul e brand new tot si dus destul de la extrem.

Suzuki sunt convins ca pus pe dyno scoate stock undeva la 160 de cai la roata,deci poti sa-i sufli in panze cat vrei,mai mult de 15-20 cai nu scoti din astea si sa mai ai si sa si dureze peste mia de km.

Are cea mai slaba putere la roata dintre toate as spune eu,finisarile lasa de dorit in general,handling-ul deja e slab si uitate sunt vremurile de demult cu K5-K6 care era tatic,electronica ioc,ce sa mai zic,noroc ca e ieftina.

Mi-a placut un compare facut de nush ce site,in care compara modelul actual (parca 2012 sau 2013 era) cu K6-le.Deci iesea aproape identic K6 si era mai usor.Tot timpul am spus ca Suzuki ar fi trebui sa continuie productia K6-lui,cred ca aveau vanzari mai bune :)

» Post actualizat in 23 Mar 2015 10:23

Puterile reale la roata din cunostintele mele :

 

Honda CBR 1000 RR - aprox 165

Kawa ZX10 R - aprox 180

Suzy Gixxer 1000 - aprox 160

Yamaha R1 - aprox 180

 

BMW S1000 - peste 195

Ducati 1300 - pe la 190

RSV-4 - sub 160

Agusta - in jur de 180

 

Eu as zice ca estimarea mea are o eroare de aprox 3-4 cai.Ne vom putea verifica pt ca pe mcn la comparativul asta vor face si teste dyno.

A,si pt prima oara vom vedea un R1 2015 pe dyno.

Cred insa in continuare ca BMW-ul va fi peste tot ca si putere bruta.Sa ne aducem aminte ca au fost deja puse pe dyno modelele 2015 de catre echipele ce le-au primit deja pt Man TT si puterea stock e peste 195 de cai (198 cai la roata in varianta stock ca sa fiu mai exact).Cred in continuare ca nimeni nu va reusi sa egaleze sau chiar sa depaseasca aceasta putere.Nici chiar Ducati care a ajuns la capacitate de Hayabusa in disperarea de a ajunge la caii BMW-ului si deja e in afara regulilor WSBK.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta parca se numeste Vyrus,nu?Mi se pare o prostie.

 

Da, este un Vyrus - 987 C3 4V mai exact. Nu încerca să găsești rațiune în complexitatea tehnică inutilă pe care o afișează. Lumea care cumpără așa ceva, nu cumpără pentru a se lua la întrecere pe circuit cu SBK-urile de ultima generație. Motocicletele astea se cumpără pentru că plac, pentru că sunt altfel. Din acest punct nu mai contează cât de ineficient este plasat radiatorul ăla de ulei sau cât de inutil de grele sunt evacuările. În schimb contează că are o suspensie față unică sau o priză de aer frontală asimetrică. Design-ul este foarte polarizant - love it or hate it, dar e pur și simplu altceva, și asta nu poți nega ;)

 

Personal îmi place mult și mi-aș dori să ajung să dețin un Vyrus (orice model) la un moment dat.

» Post actualizat in 23 Mar 2015 11:39

Au scos kit și pentru CBR 600RR (o motocicletă anostă din punctul meu de vedere) și au făcut o treabă bună, zic eu.

 

Vyrus_986_M2_3.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci sa nu ma intelegi gresit,iubesc motocicletele "custom",tot ce inseamna custom,prototip,etc,tot ce e diferit,one of a kind,etc.

Dar prin custom inteleg motoare gen chopper sau power-cruiser sau ceva gen naked-hooligan bike.

Nu poti customiza un motor sport.Sau bine,normal ca poti customiza un motor sport,dar motoarele sport se vor judeca dupa performante in primul rand.Asta e lege.

Orice alt gen de motor poti sa-l judeci cum vrei,dar motorul sport trebuie sa-l judeci invariabil in primul rand prin prisma performantelor.

Motoreta asta ai zis bine,e complicata de dragul de a fi complicata.Solutiile lor tehnice nu au un scop,par pur si simplu aruncate acolo doar pt a fi altfel.

O solutie tehnica cum e suspensia urmareste imbunatatirea performantelor.Ea nu e frumoasa (decat daca e facuta de Pagani :P ).Deci nu poti infrumuseta o motoreta punandu-i o suspensie complicata.Iar daca prin acea suspensie complicata nici nu castigi un avantaj,atunci e pur si simplu useless.

Inteleg sa-i faci o piesa de carenaj altfel,rezervorul,aripile,ceva etc care sa-i schimbe look-ul,dar suspensia?Si ce solutie nefericita....A,si dupa cum ma lamentam eu in van mai devreme,observi bascula spate,nu s-au atins de ea,aia e "clasica".Daca faceau ce au facut pe fata in spate,nu mai comentam nimic.Desi,repet,e o solutie inferioara chiar si basculei acel paralever.

 

Din alt film - Villeneuve face un "dare" cu Zonta ca sa intre amandoi cu accel jos pe Eau Rouge. Iata ce se intampla :

 

Bai nene,ce inseamna sa ai sange in tine...pai Hamilton ar mai putea face asa ceva acuma?Cred ca daca ar pati un asa accident,ar iesi din masina si ar incepe sa planga dupa care ar spune ca e o conspiratie si ca vinovat principal e Rosberg :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În legătură cu ce ziceai acum ceva timp despre diferitele arhitecturi de motor din F1, Button dă un început de răspuns în ceea ce privește motorul Honda:

It’s probably wrong for me to say… it’s probably more like a Mercedes than it is the other two manufacturers. In terms of design, aggressiveness and packaging.


Mai multe, în acest articol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În legătură cu ce ziceai acum ceva timp despre diferitele arhitecturi de motor din F1, Button dă un început de răspuns în ceea ce privește motorul Honda:

 

 

Mai multe, în acest articol.

Sa dea Dumnezeu.

 

Intr-adevar arhitectura turbinei e foarte asemanatoare cu Mercedes,turbina e split doar ca nu e aruncat compresorul in partea cealalata a motorului.Daca sasiul e capabil de ce spun ei in acel articol,foarte bine,daca poate da gripul asemanator cu al celor de la varf.

Personal mai degraba as masura viteza in apex decat sa masor g-ul,dar si asta e un punct de referinta,un g crescut inseamna o aderenta crescuta,si asta e de bine.Desi eu as paria mai degraba pe sasiul celor de la RB ca fiind cel mai bun si nu al celor de la AMG...

 

Ce am vazut in teste insa era un McLaren foarte dezlanat si foarte tail-happy,mai ales la Jerez.Dar poate lucrurile s-au schimbat de atunci.

Oricum,dupa cum a spus si Button,Honda are un design foarte agresiv in materie de packing,asta se vede din faptul ca pur si simplu masina nu mai are fund,cred ca e cea mai miniona in acea zona,si asta e numa de bine,desi echipa McLaren e in opinia mea prin traditie foarte incapabila.

Dar sa speram ca japonezii ii pun la punct si ca performanta e acolo si au nevoie doar de km pt a putea avea fiabilitatea necesara,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi eu as paria mai degraba pe sasiul celor de la RB ca fiind cel mai bun si nu al celor de la AMG...

 

Nu spun că nu-i aşa, dar uite ce a zis Cyril Abiteboul (fost şef la Caterham şi actual managing director la Renault Sport F1) despre şasiul celor de la RedBull: [ils ont] quelques difficultés châssis qui n'arrangent pas la situation. En particulier le manque de stabilité du train arrière. (sursa) - pe lângă problemele cu motorul Renault, RB se pare că are probleme şi cu şasiul până la urmă. Abiteboul a fost chiar virulent şi i-a acuzat pe cei de la RedBull că (citez) "mint".

 

Ce am vazut in teste insa era un McLaren foarte dezlanat si foarte tail-happy,mai ales la Jerez.

 

Nu aş da prea multă importanţă acestui aspect. Cred că ce am văzut acolo avea mai mult de-a face cu motorul (care era în fragedă pruncie) decât cu şasiul. Părerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de F1 :D ,l-au dat afara pe Clarkson.Cum vi se pare ?Si cum va arata Top Gear?Pt mine nu mai exista fara Clarkson.Si am inteles ca Hammond si May nu mai filmeaza fara el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu știu despre voi, dar eu nu mă mai uit la TopGear de câțiva ani. Mai precis, de când a devenit un show senzaționalistic, avid de audiență și a renunțat la a fi o emsiune relevantă pentru iubitorii de mașini și mecanică. Glumele regizate nu prea sunt amuzante à la longue. Fifth Gear sau Wheeler Dealers sunt variante mai bune ca emisiuni auto care combină interesantul cu plăcutul, iar dacă vrei doar să vezi review-uri de exotice, Chris Harris este de urmărit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asta e si parerea mea, JC s-a departat prea mult de ceea ce s-ar chema "jurnalism auto"; daca pastreaza clasamentul turului de pe circuitul TG (cea mai auto chestie din toata emisiunea) atunci se cheama ca va fi o emisiune mai buna, parerea mea.

 

Methoade, la cite chestii cunosti despre motorizate nu cred ca nu stii motivul pentru care se incearca tot felul de nazdravanii la suspensia fata: separarea amortizarii de virare, principala buba a motocicletelor in materie de tinuta de drum pe viraje. Teoretic ar trebui sa genereze un handling mai bun si tele-lever-ul si paralelogramul celor de la Vyrus, dar se pare ca se pierde foarte mult din feeling cu aceste solutii (si greutatea creste foarte mult, de asemenea).

 

Cu bascula ai dreptate, si eu cred ca acolo mai e piine buna de mincat; de vreo saptamina m-a lovit revelatia ca ar trebui inventata o bascula cu o cinematica mai speciala care ar trebui sa nu mai descarce spatele la frinare, ci sa distribuie incarcarea egal fata/spate, axa orizontala a motocicletei sa ramina paralela cu pamintul in toate fazele frinarii. Cred ca imi cumpar un joc Mecano sa exersez ...

Editat de FLEX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu bascula ai dreptate, si eu cred ca acolo mai e piine buna de mincat; de vreo saptamina m-a lovit revelatia ca ar trebui inventata o bascula cu o cinematica mai speciala care ar trebui sa nu mai descarce spatele la frinare, ci sa distribuie incarcarea egal fata/spate, axa orizontala a motocicletei sa ramina paralela cu pamintul in toate fazele frinarii. Cred ca imi cumpar un joc Mecano sa exersez ...

 

Nu sunt inginer mecanic, dar chiar nu văd cum s-ar putea realiza asta. Chiar și cu suspensii active care se întăresc (preventiv) pe față la frânare, este imposibil să nu descarci spatele. Eventual cu un giroscop care sa deplaseze o greutate spre bascula spate la frânare, dar nici asta nu ar rezolva problema. Ar combate-o, dar nu ar elimina-o.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie imi place TG,e un show,e funny,e divertisment,nu este o emisiune despre masini cu format si review-uri.

Imi place ideea,imi place ce fac,ce masini testeaza si ce fac cu ele.Normal ca nu e o emisiune serioasa despre masini,adica daca vrei sa afli sfaturi despre ce masina ar fi mai buna pe un segment de clasa te uiti la emisiunile "clasice".

Dar TG nici nu isi propune sa fie o emisiune clasica de masini.Trebuie privita ca o emisiune de divertisment,in nici un caz ca o emisiune serioasa.

 

 

Methoade, la cite chestii cunosti despre motorizate nu cred ca nu stii motivul pentru care se incearca tot felul de nazdravanii la suspensia fata: separarea amortizarii de virare, principala buba a motocicletelor in materie de tinuta de drum pe viraje. Teoretic ar trebui sa genereze un handling mai bun si tele-lever-ul si paralelogramul celor de la Vyrus, dar se pare ca se pierde foarte mult din feeling cu aceste solutii (si greutatea creste foarte mult, de asemenea).

 

Cu bascula ai dreptate, si eu cred ca acolo mai e piine buna de mincat; de vreo saptamina m-a lovit revelatia ca ar trebui inventata o bascula cu o cinematica mai speciala care ar trebui sa nu mai descarce spatele la frinare, ci sa distribuie incarcarea egal fata/spate, axa orizontala a motocicletei sa ramina paralela cu pamintul in toate fazele frinarii. Cred ca imi cumpar un joc Mecano sa exersez ...

Da stiu ca asta e idealul,dar e extrem de dificil asa ceva.Si in nici un caz nu se va face aceasta treaba cu aceste sisteme invechite as spune eu.In primul rand pt ca sunt foarte complicate si nu mai "simti" motoreta,feeling-ul se pierde,iar in al doilea rand pt ca foarte greu se pot aplica la moto principiile suspensiei de la masina cu o singura roata si aia sub tine.Iar daca ai vrea sa faci asa ceva,apai nu ar fi normal sa preiei un double wishbone despre care stii ca e de departe cea mai buna suspensie si sa o transpui pe moto si nu acea struto-camila de telelever?In fine.

Ce vroiam eu sa spun e ca suspensia fata (sau mai degraba lipsa ei) mi se pare foarte competenta la ora actuala,singurul ei neajuns fiind dupa cum ai spus si tu faptul ca nu separa foarte bine amortizarea de virare.Dar asta tine mai mult de natura motoretelor si mai ales a felului cum vireaza motoarele pe de o parte,iar pe partea cealalta totusi suspensia fata insist ca e foarte competenta.

Spre deosebire de cea spate care e din anii '50 ca si gandire.Si ce ma uimeste e ca nimeni nu cauta s-o imbunatateasca.

 

Personal nu cred ca faptul ca se descarca spatele pe fata e marea problema,desi,da,nu e o situatie ideala.Daca vrei sa rezolvi aceasta situatie trebuie sa te uiti din nou la F1 :P - prin 92-93 la Williams parca aveau suspensia aceea hidraulica controlata de calc care isi regla in mod constant garda la sol si baga presiune sau o lasa pe un anume telescop in functie de apasare (apasare provenita din forta exercitata pe viraje si/sau pe franare),pastrandu-si aceeasi tinuta de drum si garda la sol constanta la 6cm mi se pare (garda minima prevazuta de regulamente).

Cred ca prinicipala problema este (cel putin in prima faza) acea bascula grea si hidoasa care nu transmite nici un feeling.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iar dacă vrei doar să vezi review-uri de exotice, Chris Harris este de urmărit.

 

AMIN! Iar acum are propriul sau canal de youtube, dupa ce fomistii de la Drive au luat decizia de a infiinta Drive+, sa platesti pentru a avea acces la clipurile full. Iar pe canalul Drive dadeau cateva firimituri. Evident ca a fost FAIL, ca au pierdut grav din public, plus ca acel canal cu plata nu functiona in multe tari. Da, stiu... se cheltuie enorm. Dar nu stiu cine a fost atat de batut in cap incat sa creada ca o sa fie un succes metoda asta cu plata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur ca MVAgusta scoate asa ceva,e superba.Chiar daca e inaccesibila noua,tot superba e.Motorcycle Art :P

 

Nu știu despre voi, dar eu nu mă mai uit la TopGear de câțiva ani. Mai precis, de când a devenit un show senzaționalistic, avid de audiență și a renunțat la a fi o emsiune relevantă pentru iubitorii de mașini și mecanică. Glumele regizate nu prea sunt amuzante à la longue. Fifth Gear sau Wheeler Dealers sunt variante mai bune ca emisiuni auto care combină interesantul cu plăcutul, iar dacă vrei doar să vezi review-uri de exotice, Chris Harris este de urmărit.

Ma uit la TG inca de la prima serie (a formatului nou).Inca de atunci TG nu avea nimic in comun cu Fifth Gear (in afara de juma de nume).TG tot timpul a fost un show,un entertainment nu un raport asupra unei masini sau un review.Parerea mea e ca cei de la TG au revolutionat jurnalismul auto si l-au dus in alta dimensiune.

Cei de la Fifth Gear mi se par foarte slabi.E o plictiseala acolo de se scorojesc peretii.Plus prezentatorii boring si care imi dau impresia ca nu prea stiu despre ce vorbesc.Nu textul lor ma deranjeaza,care e ok desi plictisitor,ci faptul ca au acel aer de prompterista,deci ei vorbesc dar par ca nu stiu despre ce vorbesc acolo.Cu exceptia lui Tiff care e foarte foarte ok din toate punctele de vedere (mai incearca el sa fie funny si nu e,dar in fine,omul e un cunoscator al tot ce inseamna auto-moto) si Plato care era chiar funny.

Jason Plato da,ala e prezentator.

Wheelers Dealers da ,aia e o emisiune ff interesanta,dar nu cred ca e in acelasi segment cu TG si Fifth Gear.

 

Cat despre review-uri ale supercarurilor,Chris Harris...de ce m-ar (sau ne-ar) interesa un review obiectiv al unei masini gen Pagani Huayra???Isi ia careva,e cineva de aici "in the market" pt asa ceva?De ce ar interesa pe cineva o parere obiectiva despre un supercar?Ce sa-i analizam si de ce?Sa fim seriosi.

Despre supercaruri,Hammond a avut parerea cea mai pertinenta - trebuie sa indeplineasca o singura conditie : sa te faca sa te simti ca la 12 ani.In rest - cifre,performante,totul e minciuna daca nu iti dau acel sentiment.

Review-uri la supercaruri fac foarte bine cei de la TG,chiar as spune ca sunt foarte specializati in asa ceva.

 

In concluzie,as spune ca BBC face o mare greseala concediindu-l pe Clarkson,greseala care ii va costa scump ca si bani.Iar pe partea ailalta,Clarkson facea misto de BBC si cand era la ei,acum sa te tii :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din câte am citit, Clarkson și-a recunoscut vina, și-a cerut scuze în repetate rânduri față de cel pe care l-a lovit și și-a acceptat pedeapsa. Nu văd de ce să fie ranchiunos față de BBC.


» Post actualizat in 27 Mar 2015 12:38




Yamaha a făcut treabă bună. Și ca să vă tai suspansul de la început (Circuito de Jerez):

image.png
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut.Faina treaba.Asteptam totusi shootout-ul americanilor de la motorcycle.com care va fi mult mai detaliat.Castigatorul insa se vede deja din testul acesta.

Si dyno (le-am nimerit doar partial :P ) :

 

1.Ducati - 196 hp

2.BMW - 196 hp

3.Yamaha - 189 hp

4.Kawa - 180 hp

5.Honda - 173 hp

6.Suzy - 166 hp

 

Le-am nimerit cu BMW si Ducati (la BMW era clar pt ca deja fusesera urcate pe dyno modelele 2015 si bateau la peste 195 de cai,Ducati era clar pt ca deja are cilindree de dacie),pe Kawa l-am nimerit la perfect,si pe Suzy,Honda insa se pare ca a mai adaugat niste caluti (probabil si cu modelul SP) pt ca inainte nu reusea sa iasa peste 170 de cai.

Oricum foarte bine pt Yamaha pt ca in sfarsit au detronat dominatia bmw-ului,dominatie totala din 2009 incoace.

Sa speram ca Honda isi va rupe de la gura si va scoate o motoreta noua macar in 2016,pt ca draq,ar cam fi cazul.La Suzuki nici nu ma mai astept.

 

Dpdv tehnic zic eu ca ,odata cu aparitia acestui R1,deja s-a ajuns la maximul a ceea ce inseamna stock.In sus nu mai ai unde sa te duci decat milimetri.Atat.

Bine,eu continui sa-mi zic opinia si anume ca tot ceea ce s-a intamplat de la aparitia FZR-ului pana acum a fost doar o evolutie.Nimeni nu a facut o revolutie (de aceea respect H2R-ul pt ca incearca sa faca o revolutie,desi nu prea stie cum,dar oricum jos palaria KHI).

Urmatorul pas de aici in sus ar fi ca designerii sa gandeasca outside the box si sa lase cadrul din Al si basculele din bucati de fier.

Pt ca progrese inca ar mai fi de facut in opinia mea : se poate implementa injectie directa,pozitia motorului se poate "intoarce" (vezi Yamaha YZ 250) pt a avea un traseu mult mai rapid si mai scurt al evacuarii,se poate pune dry sump (vezi K 1200R) pt a permite motorului o pozitie mai joasa in cadru,se poate pune rezervorul jos de tot in spatele motorului,se pot regandi suspensiile pt a avea si pe spate o suspensie competenta si altele si altele.Numai ca trebuie sa ne departam putin de FZR :D

Pt ca mai sus de acest R1,eu nush unde se mai poate mere.Cred ca s-a atins limita.

Oricum bravo celor de la Yamaha pt ca dintre toti constructorii japonezi au fost in stare (e adevarat dupa foarte mult timp,dar totusi) sa bata BMW-ul.Jos palaria.

 

Va fi foarte interesant care va fi urmatoarea mare motocicleta dupa acest R1.Sunt foarte curios.Eu pariez pe BMW.Au si tehnica si tupeul necesar pt a pasi in afara tiparelor si a crea ceva superb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Să revenim la F1. Au fost calificări în Malaysia azi-dimineaţă. Ajutat de ploaie, Vettel a reuşit să se intercaleze între cele două Mercedes-uri şi va pleca din prima linie în cursă. Fără ploaie şi în cursă, cred că este un foc de paie: în condiţii normale, Vettel nu se poate bate cu Rosberg pentru locul 2. Dar dacă plouă, s-ar putea să avem o cursă interesantă.

11025656_1056922154324661_13104099719521

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alonso ultimul.Oare nu se loveste in c.oaie pt ca a plecat de la Ferrari?Pe cat de bun e ca pilot pe atat de ghinionist.

Vorba ta,sa speram ca ploua maine,ca altfel cred ca iar va fi o plictiseala crunta.

Sa nu uitati ca la noapte se schimba ora,se da ceasul cu o ora inapoi.

Cursa e maine dim la ora 10 dupa ora noua,ora 9 dupa ora veche.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...