mitza Postat Octombrie 2, 2013 Share Postat Octombrie 2, 2013 (editat) Salutare, Din ce am citit pana acum: Avantaje EXC300 : gata de hard enduro "out of the box" , protectii , cuplu , racire buna. Dezavantaje EXC300 : pret mare , intretinere scumpa, piese scumpe. Avantaje YZ250 : greutate mai mica , putere mai mare, piese mai ieftine Dezavantaje : necesitatea unei volante mai grele pentru domolire si crestere cuplu pe hard enduro, necesitate protectii in plus (radiator, handguards ...) reglarea suspensiilor pentru hard enduro Pe langa aceste aspecte, exista cineva care sa fi avut ocazia sa incerce ambele tipuri de motorete astfel incat sa poata face diferenta si care sa isi poata da cu parerea daca un YZ250 2T merita tot chinul de a-l modifica din cross in hard enduro pentru a profita de faptul ca este mai usor si mai puternic decat un EXC 300 ? Te pot ajuta semnificativ greutatea in minus si puterea in plus a unui YZ250 2T fata de un EXC300 pe hard enduro ? Si inca o intrebare , sasiul de YZ , implicit pozitia pe motoreta , o face competitiva pe enduro ? Sau este un sasiu gandit numai pentru Cross , incomodand atunci cand este folosit pe hard enduro ? Multumesc frumos. Editat Octombrie 2, 2013 de mitza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Beatrice Postat Octombrie 2, 2013 Share Postat Octombrie 2, 2013 De cand iesi cu noi te bate gandul la hard enduro? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mitza Postat Octombrie 2, 2013 Autor Share Postat Octombrie 2, 2013 Un amic vrea iar hard enduro . Si acum e nehotarat daca sa mearga la sigur cu un EXC300 sau sa se complice cu solutii mai neortodoxe gen crossuri modificate. Si am zis sa-l ajut sa-i mai gasesc sfaturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat Octombrie 2, 2013 Share Postat Octombrie 2, 2013 (editat) Daca esti incepataor in ale enduro-ului, EXC300 e prea mult din prima. De la Yamaha WR-urile sunt pentru enduro, YZ sunt pentru cross, au altfel cutia. Cred ca cel mai potrivit, in functie de greutatea ta e wa incepi pe un WR de 125 sau 250. Daca te simti ca ai talent innascut si/sau esti greu, ai putea incerca si un 450, dar exista riscul prima iesire sa fie si ultima. La WR fata de YZ ai lumina, demaror electric, radiator mai mare. Editat Octombrie 2, 2013 de mettal86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Suzuki_RM_125 Postat Octombrie 2, 2013 Share Postat Octombrie 2, 2013 ca unul care a bagat o avere in a-si modifica cross-ul sa il faca enduro, iti spun ca NU MERITA SA IEI CROSS PENTRU ENDURO ! Sunt modele cate vrei de enduro, de ce sa te complici cu un YZ250 care e racheta si n-are nicio treaba cu mersul in padure? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mitza Postat Octombrie 2, 2013 Autor Share Postat Octombrie 2, 2013 (editat) Daca esti incepataor in ale enduro-ului, EXC300 e prea mult din prima. De la Yamaha WR-urile sunt pentru enduro, YZ sunt pentru cross, au altfel cutia. Cred ca cel mai potrivit, in functie de greutatea ta e wa incepi pe un WR de 125 sau 250. Daca te simti ca ai talent innascut si/sau esti greu, ai putea incerca si un 450, dar exista riscul prima iesire sa fie si ultima. La WR fata de YZ ai lumina, demaror electric, radiator mai mare. Nu e vorba de mine , e vorba de cineva cu aproape 3 ani de experienta pe enduro si cateva concursuri participate. A avut 250 2 timpi si simte nevoia de mai multa putere pentru ca-i moare in urcari uneori. E mai grea persoana respectiva. WR-urile sunt incercate si sunt slabe la putere , sunt pentru incepatori. KTM 300 este scump si cam greu fata de YZ. ca unul care a bagat o avere in a-si modifica cross-ul sa il faca enduro, iti spun ca NU MERITA SA IEI CROSS PENTRU ENDURO ! Sunt modele cate vrei de enduro, de ce sa te complici cu un YZ250 care e racheta si n-are nicio treaba cu mersul in padure? Ce cross ai modificat in enduro si cat te-au costat modificarile ? Exemplifica cu cifre pentru fiecare modificare in parte. Merci! Editat Octombrie 2, 2013 de mitza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Octombrie 2, 2013 Share Postat Octombrie 2, 2013 pai daca are 3 ani de experienta de enduro , a fost la curse, 250 2t moare la deal si wr e pentru incepatori, atunci nu prea mai sunt multe de zis ))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bydy4pc Postat Octombrie 2, 2013 Share Postat Octombrie 2, 2013 Honda CR 500 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mitza Postat Octombrie 2, 2013 Autor Share Postat Octombrie 2, 2013 Honda CR 500 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aragon Postat Octombrie 2, 2013 Share Postat Octombrie 2, 2013 (editat) Daca are experienta stie ce sa isi aleaga si daca are si concursuri site cu ce se umba pe acolo ca doar nu o fost singur la concurs nu?! .. eu as merge cu 300 e perfect dar daca nu are buget poate se incerce linistit 250 yz chiar si fara modificari singurele modificare care o sa le fac sunt la acomodare cu genu ala de motor stilul mult mai agresiv . EDIT: E fan cele doua marci sau din ce a auzit ca sunt bune pentru genu ? pentru ca mai sunt si alte modele gen ... gasgas , husqvarna wr 360 ...... Editat Octombrie 2, 2013 de Aragon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KTMelcu Postat Octombrie 2, 2013 Share Postat Octombrie 2, 2013 300 de la Ktm e foarte bun,cuplu de jos,putere te ajuta pe uracari...crossul te chinuie la padure,te zmunceste i-ti oboseste bratele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
macacu Postat Octombrie 3, 2013 Share Postat Octombrie 3, 2013 voi chiar nu ai inteles pana la varsa asta ca apa calda si roata au fost deja inventate? ce placere au unii sa se chiunuie duamnee ktm 300 6 mii euro nou, il folosesti 2-3 sezoane il vinzi cu 3500-4000 yamaha 5 mii , schimibi: cuite viteza( 5-8 sute), amortizoare( fara numar 1000-2000), volanta etc rezultat, o Puu... si ti-o cumpara tot dansa cand vei intelege ce prostie ai facut.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Octombrie 3, 2013 Share Postat Octombrie 3, 2013 probat motor de cross la enduro,inebunesti la "pedure cu dansul",telescoape beton, cutie cu trepte scurte,stai mai mult pe jos cu el..imi pare rau ca nu am filmari cu motorul si cu proprietarul,non stop credeam ca il plezneste o vena la gat de nervi. recomandari :300 ktm,husaberg,gas gas,sherco si husqwarna.oricum in ideea ante"scriitorilor"mei cu ani de curse si experienta ma mir ca prietenul nu stie ce sa isi cumpere.in ceea ce priveste piesele,pentru ktm si husaberg la orce concurs cred ca gasesti placute si manete in gunoi si orice piesa pe stoc undeva in tarisoara asta bolnava dupa hard enduro.. te pupa fane... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mitza Postat Octombrie 3, 2013 Autor Share Postat Octombrie 3, 2013 (editat) Pai n-am zis ca nu stie ce sa-si ia. Stie ca i-ar trebui 300 exc. Un 300 exc e ideal , lumea ii spune "cheater's bike" datorita volantei grele care-i da impresia de motor cu cuplu. Dar e scump , chiar si sh cu cativa ani vechime, tot se tine scump. Omul vine de pe Husaberg TE250 (90 kg) , a incercat toate cele 3 tipuri de arcuri pt power valve. Acum nu mai are TE250-ul. Si incearca sa faca o giugudea , sa nu mai cheltuie asa multi bani pe motoreta. Cei de la Husaberg au pus pe TE250 printre cele mai grele volante pentru a se putea merge mai "la pas" ... mai pentru incepatori. Tipul e si mai greu (90+ kg) ... Asa ca 250 de la KTM/Husaberg da impresia de lipsa de putere . Cica a fost cat de cat ok. Dar fiind pus in situatia de a alege iar o motoreta nu ar mai alege un 250 2T de la KTM. Asa ca vroiam sa intreb daca se poate si mai bine , cu ceva mai ieftin mai usor si mai puternic gen YZ250 Am gasit ceva informatii despre YZ250: http://www.thumpertalk.com/topic/939936-06-yz-250-for-enduro-good-idea/ Majoritatea zic ca e o motoreta f buna si pt enduro.... Una peste alta , pana nu il probezi nu ai cum sa-ti dai seama Mai asteptam impresii intre timp. Merci de raspunsuri pana acum. Bafta! Editat Octombrie 3, 2013 de mitza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sher Postat Octombrie 3, 2013 Share Postat Octombrie 3, 2013 Husaberg TE250 are 90 kg, huh? Si e ieftin, adica si l-a permis! In schimb Ktm 300 este greu si scump ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bibanu Postat Octombrie 3, 2013 Share Postat Octombrie 3, 2013 Pai n-am zis ca nu stie ce sa-si ia. Stie ca i-ar trebui 300 exc. Un 300 exc e ideal , lumea ii spune "cheater's bike" datorita volantei grele care-i da impresia de motor cu cuplu. Dar e scump , chiar si sh cu cativa ani vechime, tot se tine scump. Omul vine de pe Husaberg TE250 (90 kg) , a incercat toate cele 3 tipuri de arcuri pt power valve. Acum nu mai are TE250-ul. Si incearca sa faca o giugudea , sa nu mai cheltuie asa multi bani pe motoreta. Cei de la Husaberg au pus pe TE250 printre cele mai grele volante pentru a se putea merge mai "la pas" ... mai pentru incepatori. Tipul e si mai greu (90+ kg) ... Asa ca 250 de la KTM/Husaberg da impresia de lipsa de putere . Cica a fost cat de cat ok. Dar fiind pus in situatia de a alege iar o motoreta nu ar mai alege un 250 2T de la KTM. Asa ca vroiam sa intreb daca se poate si mai bine , cu ceva mai ieftin mai usor si mai puternic gen YZ250 Am gasit ceva informatii despre YZ250: http://www.thumpertalk.com/topic/939936-06-yz-250-for-enduro-good-idea/ Majoritatea zic ca e o motoreta f buna si pt enduro.... Una peste alta , pana nu il probezi nu ai cum sa-ti dai seama Mai asteptam impresii intre timp. Merci de raspunsuri pana acum. Bafta! Mitza... lasa Bizonu sa dea cu capul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mitza Postat Octombrie 3, 2013 Autor Share Postat Octombrie 3, 2013 (editat) Husaberg TE250 are 90 kg, huh? Si e ieftin, adica si l-a permis! In schimb Ktm 300 este greu si scump ) Am gresit editarea, vroiam sa zic ca omul are 90 kg ... Pai n-am zis ca nu stie ce sa-si ia. Stie ca i-ar trebui 300 exc. Un 300 exc e ideal , lumea ii spune "cheater's bike" datorita volantei grele care-i da impresia de motor cu cuplu. Dar e scump , chiar si sh cu cativa ani vechime, tot se tine scump. Omul vine de pe Husaberg TE250 (90 kg) , a incercat toate cele 3 tipuri de arcuri pt power valve. Acum nu mai are TE250-ul. Si incearca sa faca o giugudea , sa nu mai cheltuie asa multi bani pe motoreta. Cei de la Husaberg au pus pe TE250 printre cele mai grele volante pentru a se putea merge mai "la pas" ... mai pentru incepatori. Tipul e si mai greu (90+ kg) ... Asa ca 250 de la KTM/Husaberg da impresia de lipsa de putere . Cica a fost cat de cat ok. Dar fiind pus in situatia de a alege iar o motoreta nu ar mai alege un 250 2T de la KTM. Asa ca vroiam sa intreb daca se poate si mai bine , cu ceva mai ieftin mai usor si mai puternic gen YZ250 Am gasit ceva informatii despre YZ250: http://www.thumpertalk.com/topic/939936-06-yz-250-for-enduro-good-idea/ Majoritatea zic ca e o motoreta f buna si pt enduro.... Una peste alta , pana nu il probezi nu ai cum sa-ti dai seama Mai asteptam impresii intre timp. Merci de raspunsuri pana acum. Bafta! Mitza... lasa Bizonu sa dea cu capul! .... Chiar sunt curios daca-i iese combinatia cu YZ-ul Editat Octombrie 3, 2013 de mitza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aragon Postat Octombrie 3, 2013 Share Postat Octombrie 3, 2013 Dud YZ e mai ieftin dar nu se compara cu 300 practic 300 vine cu tehnica de enduro in el . de aia e asa la moda acuma . yo ma dau cu YZ426 fac enduro si alte porcari ma rupe la enduro dar sunt tanar in vana si imi place la nebunie vana lui cu cat ma dau mai mult cu atata il stapanesc mai bine . ma dau Hobby spre Crazy enduro ) . L-am luat pentru ca a fost mai ieftin la intretinere . lojic ca imi place 300 cum merge as avea si mai mult potential pe tehnica dar pentru mine pare prea scump . daca omul vrea performanta asta costa chiar daca isi ia 300 ready to race sau isi face yz250 pentru race . bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Octombrie 3, 2013 Share Postat Octombrie 3, 2013 L-am luat pentru ca a fost mai ieftin la intretinere . Asta e prima data cand o aud: un motocross mai ieftin la intretinere decat un enduro. Pana si uleiul din suspensii se schimba la 2-3 ture/curse. Nu mai zic de ulei, ambreiaj, filtru de aer. Dar bine, intretinerea unei mobre e atat de ieftina cat de rar ii face proprietarul mentenanta. Sunt curios ce e mai frustrant: sa mergi cu un motocross la enduro sau sa mergi cu un enduro la motocross. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sher Postat Octombrie 3, 2013 Share Postat Octombrie 3, 2013 (editat) Cam la fel. Efectiv la motocross cu mobra de enduro te termina aterizarile... Aaa,,,si la start te intrec toti ) Editat Octombrie 3, 2013 de Sher Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dmikel Postat Octombrie 3, 2013 Share Postat Octombrie 3, 2013 (editat) http://www.thumperta...duro-good-idea/ nu va mai luati dupa povestile americanilor ca aia n-au idee de hard. Se dau pe trasee poteca-viteza (amenajate) de aceea zic ca YZ250 e o alegere buna. YZ250 nu e deloc mai usor decat un 300exc >2008 fara starter, greutatea de 96kg e doar pe hartie pe cantar e mai grea (105 cu 1.5 l benzina + 1l antigel + 0.7 ulei + handguard al.), iar in teren se simte si mai grea (ma refer ca cadrul de al. 2005->). - geometrie diferita (yz mai stabila la viteze mari, coborari; la ktm ridici mai usor fata - e mai manevrabila la hard si se simte mult mai usoara cand tragi de ea sau o ridici de jos. - cea mai mare problema la YZ este ambreajul care nu are nici o treaba cu hard vs. ktm care e un vis (nu intru in detalii....prea multe neajunsuri la yz) - roata pe 19' pt. care nu gasesti cauciucuri de enduro si aluneci in draci pe radacini si bolovani. - cutia stoc de la yz e ok pt. hard (schimbi doar raportul din 14:50 in 13:51) si mai buna e o cutie de wr400/426 - motorul fierbe mult mai greu la yz vs. ktm insa la yz nu ai posibilitatea sa pui ventilator ca n-ai curent - un ktm/husa de 250 poti sa-l faci la fel ca un yz d.p.d.v. al motorului, invers mai greu. Si cu cea mai grea volanta+avans aprindere modificat pe soft yz-ul isi ia mult mai repede ture fata de exc => mai putin control Nu inteleg ce probleme avea la 90kg cu te250-ul. Nea Eric Brandauer depaseste bine de tot 100 si face fata cu brio la hard pe Freeride, care e o lesinatura vs. 2T. Sunt rideri mai grei de 90 kg (vezi Knight) care au castigat multe curse de hard cu 250/300. Editat Octombrie 3, 2013 de dmikel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mitza Postat Octombrie 3, 2013 Autor Share Postat Octombrie 3, 2013 http://www.thumperta...duro-good-idea/ nu va mai luati dupa povestile americanilor ca aia n-au idee de hard. Se dau pe trasee poteca-viteza (amenajate) de aceea zic ca YZ250 e o alegere buna. YZ250 nu e deloc mai usor decat un 300exc >2008 fara starter, greutatea de 96kg e doar pe hartie pe cantar e mai grea (105 cu 1.5 l benzina + 1l antigel + 0.7 ulei + handguard al.), iar in teren se simte si mai grea (ma refer ca cadrul de al. 2005->). - geometrie diferita (yz mai stabila la viteze mari, coborari; la ktm ridici mai usor fata - e mai manevrabila la hard si se simte mult mai usoara cand tragi de ea sau o ridici de jos. - cea mai mare problema la YZ este ambreajul care nu are nici o treaba cu hard vs. ktm care e un vis (nu intru in detalii....prea multe neajunsuri la yz) - roata pe 19' pt. care nu gasesti cauciucuri de enduro si aluneci in draci pe radacini si bolovani. - cutia stoc de la yz e ok pt. hard (schimbi doar raportul din 14:50 in 13:51) si mai buna e o cutie de wr400/426 - motorul fierbe mult mai greu la yz vs. ktm insa la yz nu ai posibilitatea sa pui ventilator ca n-ai curent - un ktm/husa de 250 poti sa-l faci la fel ca un yz d.p.d.v. al motorului, invers mai greu. Si cu cea mai grea volanta+avans aprindere modificat pe soft yz-ul isi ia mult mai repede ture fata de exc => mai putin control Nu inteleg ce probleme avea la 90kg cu te250-ul. Nea Eric Brandauer depaseste bine de tot 100 si face fata cu brio la hard pe Freeride, care e o lesinatura vs. 2T. Sunt rideri mai grei de 90 kg (vezi Knight) care au castigat multe curse de hard cu 250/300. Merci frumos ! Cam asta e genul de raspuns pe care-l asteptam. Ne-am lamurit pana la urma. A inceput sa caute 300 EXC . Multa bafta si multumesc inca o data! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Octombrie 12, 2013 Share Postat Octombrie 12, 2013 bah, cand va aud cu lipsa de putere la 250 ma termen de ras )))) are o maneta pe dreapta de care se rasuceste asa... da tre sa sti cat si cand. eu de cand am luat 125-ul de la Sher am ajuns la caoncuzia ca am fost un dobitoc atatia an cu 525-ul prin padure. dupa un an de cures cu el trec la 200. abia peste ceva vreme voi face pasul la 250. deh, asa-i romanaul, sa aiba cai frate, cati mai multi si sa bage 300! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Octombrie 12, 2013 Share Postat Octombrie 12, 2013 Jumba, poate renunti si la inaltatoarele alea de ghidon. Moda posetelor a cam trecut.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.