ivan pedala Postat Noiembrie 11, 2013 Share Postat Noiembrie 11, 2013 Un detaliu nu lipsit de importanta! Azi, prietenul nostru Marian din Bals (vorbesc despre cei cu parul alb, atit cit mai au din pretioasa podoaba ), a revenit acasa...si dupa mult timp l-am putut auzi la telefon. Starea lui de sanatate este buna din spusele lui, cu toate ca mai are de recuperat mult pina sa ajunga iarasi in saua motocicletei. Ma bucur nespus de mult ca este optimist, ca se va reface si sper ca si starea celorlati doi baieti implicati in accident sa fie una buna! Sa auzim numai de bine si sanatate tuturor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iFeel Postat Noiembrie 11, 2013 Share Postat Noiembrie 11, 2013 Un detaliu nu lipsit de importanta! Azi, prietenul nostru Marian din Bals (vorbesc despre cei cu parul alb, atit cit mai au din pretioasa podoaba ), a revenit acasa...si dupa mult timp l-am putut auzi la telefon. Starea lui de sanatate este buna din spusele lui, cu toate ca mai are de recuperat mult pina sa ajunga iarasi in saua motocicletei. Ma bucur nespus de mult ca este optimist, ca se va reface si sper ca si starea celorlati doi baieti implicati in accident sa fie una buna! Sa auzim numai de bine si sanatate tuturor! Ah..ce ma bucur ca aud vestea asta,poate unul dintre putinele accidente din care iese cineva ok avand in vedere gravitatea situatiei.Ureaza-i din partea noastra sanatate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Musta Postat Noiembrie 20, 2013 Share Postat Noiembrie 20, 2013 Cineva mai sus parea sa stie ceva mai multe detalii. Postul meu a fost scris taman in vederea aflarii lor. Postul tau insa, desi aparent corect, este total inutil. DA, e important sa invatam din evenimente de genul asta. INSA din bla bla bla e greu sa inveti ceva. Sau poate nu m-am prins eu cum merg lucrurile. Sanatate! Din pacate sunt prea putini cu adevarat implicati in situatie si prea multi dornici sa creasca numarul de postari, chiar daca sunt alaturi cu drumul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fulguletz Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 Din pacate sunt prea putini cu adevarat implicati in situatie si prea multi dornici sa creasca numarul de postari, chiar daca sunt alaturi cu drumul. e bine ca tu ai fost foarte informativ. meriti un premiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 (editat) Zilele trecute Marian a fost internat din nou si apoi operat pentru a-i elibera plaminii de niste depuneri cauzate de ranile provocate din cauza coastelor rupte care au perforat pleura. Acum este mai bine, comunica si nu mai are acele dureri ingrozitoare la nivel de torace. Am vorbit azi cu el si va multumeste tuturor pentru gindurile bune! Si, ca sa-l citez, va doresc sanatate! Sa auzim numai de bine! Editat Noiembrie 24, 2013 de ivan pedala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Musta Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 e bine ca tu ai fost foarte informativ. meriti un premiu. Nu am fost informativ, dar nici nu m-am dat expert tehnic sau bun sfatuitor in ale fenomenului. Am tras o concluzie logica la tot ce s-a postat. Precum probabil ca ai vazut nu este genul meu sa ma implic in topicurile de accidente, dar daca nu pot fi de ajutor cu nimic, macar nu incarc topicul cu prostii. Scuza-ma daca te-am deranjat premiantule. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Decembrie 3, 2013 Share Postat Decembrie 3, 2013 (editat) Abia acum fac legatura, prietenul Marian disparuse de pe fb. Mi se pare incredibil tot ce s-a intamplat, mai ales ca Marian este in privinta echilibrului si calmului, unul dintre cei mai "ardeleni " dintre toti veteranii olteni pe care ii cunosc. Mai "ardelean" cu mult decat mine. In plus e un om deosebit, cald si dragut cu toti semenii lui si era si intr-o conditie fizica de invidiat, inotator si schior deopotriva, incat imi vine greu sa-mi explic cum de a putut sa fie surprins de catre maxiscuter. Era probabil ultimul la care m-asi fi gandit ca ar putea fi implicat in asa ceva. Tocmai din acest motiv il intreb pe colegul motociclist stulewa daca scuterul avea urme de franare si cam cat de lungi. Singura explicatie care imi vine in minte in afara de ipoteza cu soarele, este ca probabil scuterul iesise in mod neasteptat din coloana si depasise alt autoturism, surprinzandu-l pe Marian. Problema de neasigurare voluntara nu se pun, veteranul Marian stia ca trebuie sa se asigure intrand in principala, ceva insa n-a mers. In privinta vitezei motorului si comportamentului utilajului Cielo, avand in vedere daunele, consider ca viteza de impact a fost undeva pe la 60-70 mai degraba spre 70 . Daca era sub 60, daunele nu ar fi fost nici pe departe atat de nasoale, acolo s-a disipat ceva energie cinetica. Am vazut destule accidente la 50, din pacate unele chiar de pe sa si alea s-au soldat cu indoituri relativ minore de tabla. Janta scuterului e clar rupta si telescoapele indoite bine ceea ce avand in vedere in ce au intrat (spre norocul lor) viteza era peste 60. Nici eu nu cred insa ca avea viteza mai mare de 70 la impact, asta pentru ca am si eu un cielo si un golf 4 si pot face diferenta intre o "cutie de bere" si o masina serioasa. Cielo, ca de altfel toate daewoo-urile este o "cutie de bere" care se indoaie spectaculos la un simplu sut cu cizma, ce sa mai zic de un accident. Iar pragurile sunt o gluma, e o problema delicata si ridicatul lor pe cric. Asa ca maximum 70 la ora fuse viteza de impact si o valoare total necunoscuta viteza initiala inainte de franare. Inclin sa cred ca aveau probabil vre-o 90-100, altfel nu-mi pot explica surpriza lui Marian care are reflexe de motociclist. Sper din tot sufletul ca toate victimele sa se refaca complet si Marian sa nu aiba necazuri majore in acest caz tipic de culpa comuna. Viteza peste cea legala in localitate pe de o parte si deficit de asigurare pe de alta. Brrr, rectific, ala e cbr nu maxiscuter asa ca faza incepe sa se incadreze in tiparul tipic. In aceste conditii viteza initiala a motorului putea linistit sa treaca bine de 100 si accidentul incepe sa aiba o explicatie logica in clasica ecuatie de zeci de metri parcursi intr-o secunda, care iata ca nu lasa timp suficient de asigurare nici macar unui motociclist. Editat Decembrie 3, 2013 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Decembrie 4, 2013 Autor Share Postat Decembrie 4, 2013 urme de franare(derapaj) nu au fost din partea motoretei, din spusele pasagerului, la franare, motoreta s-a ridicat in stoppie si asa a parcurs ultimii metrii. impactul a fost cumva de sus in jos cei de pe motoreta lovind masina in partea de sus a stalpului. cred ca roata s-a spart la impactul cu pragul. despre viteza tot pasagerlu mi-a zis ca era sub suta. intradevar mersesera foarte tare pana in Bals dar in momentul accidentului nu aveau viteza mare. si eu am zis ca impactul s-a produs la o viteza sub 80km/h...tot din relatarea pasagerului se pare ca si pilotul a fost surprins de manevra lui Marian si a inceput sa franeze dupa o atentionare(strangere de brate) a pasagerului. posibil ca si el s fi fost orbit de soare.... Ma bucur pentru Marian ca si-a revenit, n-am nici o alta veste de la ceilalti baieti, sa speram ca si pilotul e intr-o stare buna! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 (editat) Marian va fi externat probabil azi, dupa aproape doua luni de spitalizare. Am vorbit cu el ieri. Saracul trecuse putin dincolo, a stat ceva timp in coma cu cutia toracica zdrobita (cel putin 10 coaste rupte in tot hemitoracele stang si unele infipte prin organele interne). Pentru el a fost un calcul normal cand a intrat in principala, erau coloane pe ambele sensuri dar spatiu si timp suficiente sa vireze stanga. Baietii cu cbr-ul l-au surprins insa total, depaseau coloana care venea din stanga. Coloanele astea se deplaseaza in general cu 40-55. Baietii aveau insa viteza mult mai mare, potrivit martorilor oculari, probabil cel putin dubla si fiind mascati de catre coloana auto din pacate invizibili pentru Marian pana aproape de impact. Oare cat ar fi putut frana din momentul in care bikerul a vazut autoturismul cielo ? In mod sigur organele de ancheta vor evalua atat viteza de impact cat si viteza initiala aflata insa in mod sigur mult peste limita legala. Mare nesansa (desi previzibila si mereu posibila) pentru toti cei implicati in accident, aflati in locul si la momentul nepotrivit. Si ghinion in special pentru Marian care desi motociclist cu experienta fiind, nu a putut sa se asigure asupra acestui factor care apare mereu intempestiv. E vorba despre bolizii supersport aparuti parca de nicaieri, a caror proprietari nu inteleg ca locul lor este doar pe circuite. Pozitia pilotului in sa presupune de la inceput un minim de confort doar la viteza si pentru viteza este setata si curba de cuplu la fel ca si treptele cutiei de viteza.La fel si mintea celor care aleg sa motocicleze pe asa ceva, deficitul lor de adrenalina. Cunosc foarte putini motociclisti din aceasta tagma capabili sa mearga "la pas" prin traficul aglomerat si sa o "arda" doar cand au conditii optime. "Ghinionul " pe care il au in timp majoritatea dintre ei, nu este de fapt decat rezultatul previzibil al unui calcul probabilistic. Ulciorul merge de multe ori la apa, dar intr-o zi in mod sigur se face bucati impreuna cu sanatatea si poate chiar vietile eroilor vitezisti. Viteza legala ori cat de nedrept pare setata uneori, TREBUIE respectata in special si macar in localitatile virajate si in zone cu trafic intens, altfel declansarea unor asemenea drame e doar o chestiune de cadenta si ritm. Pentru ca altfel chiar un motociclist experimentat care stie sa recunoasca si sa evite motoarele inclusiv cand e la volan poate fi surprins, nu doar mosnegi decrepiti, pitipoance sau muieri ochelariste. Despre motociclistii din Slatina implicati in accident nu se stie deocamdata mai nimic, unul este parca internat la Slatina si celelat la Bucuresti, ambii cu trumatisme cranio cerebrale se pare. Unul dintre ei este parca fiul unui antrenor de lupte greco-romane din Slatina, Ion Radutescu il cheama parca, poate stie cineva ceva. De starea lor depind necazurile viitoare ale lui Marian.Urata drama oricum, dar din pacate asa cum am amintit nesingulara, atat ca derulare cat si ca si cauze. Doar ca in acest caz toti ghinionistii participanti sunt motociclisti sau pasageri moto. Am vizionat cu atentie intre timp filmul Olt-TV si "scobitura" din Cielo este mai profunda decat parea in poza difuzata in presa scrisa, trece de mijlocul scaunului soferului care a incasat o parte insemnata a socului. Daca era izbit in portiera in mod sigur Marian nu ar fi supravietuit. Ajuns acasa am mers glont la utilajul din dotare (Cielo). Impactul a fost exact in stalpul median al masinii caruia ii corespunde dedesubt lonjeronul care sustine scaunele fata, asa dar in afara de roti, poate cel mai rezistent punct al acestei "conserve". In plus socul de impact a fost distribuit pe intreg stalpul pana la plafonul autoturismului care s-a indoit deasemenea(motocicleta a percutat probabil in "stoppie" autoturismul). Organele de ancheta vor stabili cu siguranta destul de exact viteza de impact a motocicletei care este posibil sa fi fost chiar mai mare de 70 -80km/h datorita timpului scurt de franare si absenta urmelor evidente de frana, asa cum afirma stulewa. Editat Decembrie 4, 2013 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Musta Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 (editat) Altul care se vede cat de impartial este! Pacat ca ai talent de scriitor! Poate ca nu este tarziu pentru tine, ca dealtfel pentru toti cei care trag beshini d'astea foarte zgomotoase pe forum cum ca ei stiu cel mai bine. Citeste bine ceea ce-ti spun acum. indiferent cata experienta consideri tu ca ai pe moto sau auto, ti se poate intampla si tie oricand, ceea ce nu-ti doresc. Nu crezi ca ar fi mai bine sa-ti tii gura si sa nu mai incerci sa te dai destept ? Accidentele sunt si vor fi indiferent cati d'astia ca tine vor incerca sa se transforme in Sherlock Holmes in mizerie si sa elucideze ei intocmai cauzele accidentului. Un singur fapt este sigur si de necombatut. Prioritatea, care nu poate fi negata si nici combatuta, indiferent de viteza riderului. Zici ca faci parte dintr-un "spatiu decent". Ar trebui sa ai macar decenta sa te abtii, ca oricum esti ca "bomboana pe coliva". Ai aparut tarziu si te dai destept. Oameni buni, suntem pe un topic de motociclism si nimeni, dar chiar nimeni nu mai da informatii despre cei doi aflati pe motocicleta care a suferit un accident de circulatie. Chiar suntem orbiti de fatrul ca cel care a produs acest accident este si el motociclist ? O fi, dar asta nu-i sterge cu nimic fapta. Poate fi si cel mai motociclist dintre noi. Nu s-a asigurat si numai legea poate sa-l inculpe sau sa-l disculpe. Noi nu suntem in masura sa facem asta, iar daca o facem, ne vom condamna singuri pentru toate cele ce se vor intampla. Am avut un prieten care a murit in conditii oarecum similare. Va rog sa nu mai comentati aiurea sau sa ignorati faptul ca sunteti expusi totdeauna greselilor altora. /index.php?/topic/664304-accident-grav-in-zona-cotroceni-b-glw/?hl=%2Baccident+%2Braducu Si asta este numai un caz. Ce sa mai spunem de cele doua din Constanta, parca trase la indigo ? Editat Decembrie 4, 2013 de Musta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Decembrie 5, 2013 Share Postat Decembrie 5, 2013 Din postul tau nu reiese altceva decat ca esti incepator. Mai povestim peste cativa ani daca ii mai apuci. Sanatate maxima! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Decembrie 5, 2013 Share Postat Decembrie 5, 2013 Citeste bine ceea ce-ti spun acum. indiferent cata experienta consideri tu ca ai pe moto sau auto, ti se poate intampla si tie oricand, ceea ce nu-ti doresc. Musta, eu sunt de acord cu afirmatia ta, dar in acest caz daca dinamica accidentului estea cea descrisa de Galen, nu prea ai dreptate. Eu te asigur ca cineva cu mai multe sezoane moto si km in spate, in nici un caz nu va face prostia care a facut-o motociclistul. Sa depasesti coloana de masini, intr-o localitate cu strazi laterale, cu viteza mult mai mare decat acestea, se numeste ca te joci cu focu'. Repet, ce am scris mai sus e valabil daca dinamica accidentului este cea descrisa de Galen. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Decembrie 5, 2013 Share Postat Decembrie 5, 2013 Altul care se vede cat de impartial este! Pacat ca ai talent de scriitor! Poate ca nu este tarziu pentru tine, ca dealtfel pentru toti cei care trag beshini d'astea foarte zgomotoase pe forum cum ca ei stiu cel mai bine. Citeste bine ceea ce-ti spun acum. indiferent cata experienta consideri tu ca ai pe moto sau auto, ti se poate intampla si tie oricand, ceea ce nu-ti doresc. Nu crezi ca ar fi mai bine sa-ti tii gura si sa nu mai incerci sa te dai destept ? Accidentele sunt si vor fi indiferent cati d'astia ca tine vor incerca sa se transforme in Sherlock Holmes in mizerie si sa elucideze ei intocmai cauzele accidentului. Un singur fapt este sigur si de necombatut. Prioritatea, care nu poate fi negata si nici combatuta, indiferent de viteza riderului. Zici ca faci parte dintr-un "spatiu decent". Ar trebui sa ai macar decenta sa te abtii, ca oricum esti ca "bomboana pe coliva". Ai aparut tarziu si te dai destept. Oameni buni, suntem pe un topic de motociclism si nimeni, dar chiar nimeni nu mai da informatii despre cei doi aflati pe motocicleta care a suferit un accident de circulatie. Chiar suntem orbiti de fatrul ca cel care a produs acest accident este si el motociclist ? O fi, dar asta nu-i sterge cu nimic fapta. Poate fi si cel mai motociclist dintre noi. Nu s-a asigurat si numai legea poate sa-l inculpe sau sa-l disculpe. Noi nu suntem in masura sa facem asta, iar daca o facem, ne vom condamna singuri pentru toate cele ce se vor intampla. Am avut un prieten care a murit in conditii oarecum similare. Va rog sa nu mai comentati aiurea sau sa ignorati faptul ca sunteti expusi totdeauna greselilor altora. /index.php?/topic/664304-accident-grav-in-zona-cotroceni-b-glw/?hl=%2Baccident+%2Braducu Si asta este numai un caz. Ce sa mai spunem de cele doua din Constanta, parca trase la indigo ? Prietene , ai inceput cu stangul dar este ok . Mai citeste odata ce a scris Galen ( d-l Galen ptr tine ) si poate iti revizuiesti atitudinea . Daca nu reusesti sa intelegi , roaga pe cineva sa-ti explice . Majoritatea au priceput , deci nu poate fi greu . Despre cei doi aflati pe motocicleta intreaba lumea , dar nu primim raspunsuri . Poate reusesti tu sa-ti canalizezi energia in privinta asta . Nici una din partile implicate in accident nu a fost mai presus decat cealalta si nici nu cauta nimeni vinovatii . Orice concluzie am trage noi , legea va stabili ce a fost si cine va plati . Noi doar invatam din greselile altora . . . . sau nu . Pana atunci , multa sanatate si toate cele bune . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Decembrie 5, 2013 Share Postat Decembrie 5, 2013 Musta este cred cel mai aproape ca experienta cu Galen, fiind din cei mai vechi motociclisti, cu mare experienta si in ultimii ani cu mare experienta si ca mecanic. Faptul ca aveti divergente de idei nu inseamna sa va masurati iar puterile, combati ideile si atat. Oricum ar fi, am zambit cand am vazut ca fiindca nu il cunoasteti ati zis ca e vreun incepator! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Decembrie 5, 2013 Share Postat Decembrie 5, 2013 Musta este cred cel mai aproape ca experienta cu Galen, fiind din cei mai vechi motociclisti, cu mare experienta si in ultimii ani cu mare experienta si ca mecanic. Faptul ca aveti divergente de idei nu inseamna sa va masurati iar puterile, combati ideile si atat. Oricum ar fi, am zambit cand am vazut ca fiindca nu il cunoasteti ati zis ca e vreun incepator! Nu cunosc persoana iar postul nu denota nimic din cele enumerate de tine mai sus . De obicei astfel de oameni isi cantaresc de doua ori cuvintele . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fulguletz Postat Decembrie 5, 2013 Share Postat Decembrie 5, 2013 Poate un lucru important de stiut despre motociclistul implicat este ca, in cele 3 zile de stat in spital langa Marian, nu a fost vizitat nici macar de familie (care stiau de accident). Mai multe nu vreau sa comentez ca as fi impartial. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Decembrie 5, 2013 Share Postat Decembrie 5, 2013 Poate un lucru important de stiut despre motociclistul implicat este ca, in cele 3 zile de stat in spital langa Marian, nu a fost vizitat nici macar de familie (care stiau de accident). Mai multe nu vreau sa comentez ca as fi impartial. Ok , nu comentam dar starea lor ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Decembrie 5, 2013 Share Postat Decembrie 5, 2013 Musta este cred cel mai aproape ca experienta cu Galen, fiind din cei mai vechi motociclisti, cu mare experienta si in ultimii ani cu mare experienta si ca mecanic. Faptul ca aveti divergente de idei nu inseamna sa va masurati iar puterile, combati ideile si atat. Oricum ar fi, am zambit cand am vazut ca fiindca nu il cunoasteti ati zis ca e vreun incepator! Adevarul e ca nu ne prea cunoastem astia din parti foarte diferite ale spectrului moto, asa ca nu-i prea pot evalua dincolo de ceea ce afirma si exprima. Galceava mea cu ei este veche si posturile lor seamana izbitor prin ani, de parca sunt scrise de aceeasi mana in general colerica, obisnuita sa traga tare de gaz si folosind cu totii acelasi limbaj de mahala. Ei sunt clar tipologii umane foarte asemanatoare. Cu unii m-am imprietenit pana la urma si pe multi i-am convins sa-si schimbe orientarea moto si sa paraseasca zona asta extrem de periculoasa, mai ales intr-o tara lipsita de circuite de viteza. Eu vin ca ideologie din zona lui Oresti ( "old scool" ) si gandesc similar cu colegul meu motociclist disparut prematur dintre noi. Spre deosebire de el nu am pe nimeni pe constiinta, dar am supravietuit ceva timp pe doua roti, am pierdut si destui prieteni sau mai rau, si stiu sa inteleg cu adevarat superbul sau articol lasat mostenire voua: http://www.grigore.dolghin.ro/2010/10/am-devenit-motociclist-cat-mai-am-de-trait/ Acum este din nou implicat un prieten de-al meu in clasica drama a "deficitului de asigurare" si cu tot respectul si compasiunea pentru victime, nu am de gand sa ma port cu manusi in privinta obiectivitatii! Sunt si inspector si evaluator de risc si ma straduiesc sa analizez ce s-a intamplat acolo ca sa invatam cu totii din drama aceasta fiind si scopul principal al acestui topic. De acord, sunt n+1 situatii clasice in care motociclisti sunt accidentati si chiar omorati de catre soferii care nu dau prioritate sau intorc peste dubla continua, etc. Insa nu ma pot abtine sa nu afirm faptul ca in majoritatea cazurilor in care sunt implicate speeduri sau s-sporturi, 'partea adversa" este intotdeuna surprinsa de catre acestia, in majoritatea cazurilor motociclistii respectivi incalca cu mult viteza legala si apar in mod neprevazut dintre autotvehicolele care se deplaseaza legal. Si ca nu intotdeuna deficitul de asigurare al soferilor implicati este obiectiv. Nu toti soferii sunt batuti in cap, batrani decrepiti, ochelaristi tarati, sau gospodine chioare. In acest caz "conservarul " este chiar motociclist veteran si experimentat. Referitor la culpa, aceasta va fi clar stabilita de catre autoritatile competente pe baza legilor actuale, bune/rele cum or fi si pe baza evaluarilor expertilor. Eu tin doar sa accentuez aspectul moral. Faptul ca fata de situatia unui sofer care accidenteaza un motociclist care se deplaseaza absolut legal, cazul de fata este cu totul alt film. Cine a provocat in acest caz accidentul? Motociclistul aflat la volan care s-a asigurat la standarde de motociclist, sau motociclistul de la ghidonul supersportului care vorba unui antevorbitor s-a jucat cu focul depasind o coloana cel mai probabil cu cel putin dublul vitezei admise in localitate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Decembrie 5, 2013 Share Postat Decembrie 5, 2013 guys, ( galen, musta) lasati copii de pe forum ca sunteti oameni mari ( la propriu ) stiu din experienta ( si pe voi va stiu de mult ) ca in aceasta cloaca numita motorizm , nemoderata si plina de pitzulici, nu exista decat ff putin informatie pozitiva, restul sunt" de ce sunt ateu " sau " pot sa merg cu R1 limitat cu A2 ". daca avem sansa sa fi prins timpurile de inceput in lumea pe 2 roti haideti sa profitam de asta si , desi poate ca intr-un asemenea topic se inflameaza usor lumea, sa revenim la ceea ce suntem si mai ales, stiu ca sunteti voi aveti copii pe acasa( si sa va tina Dumnezeu sanatosi ), tragediile pe care le-am trait, unii mai mult , altii mai lite , sa nu ne invrajbeasca, colmatati in praful mizeriei si colarismului de pe aici da, prima bere o dau eu , galene la bike on ice 2014 si musta, cand si unde ne vedem RIP Raducu, sanatate maxima la toti. respecte, man-ilor. off-topic - daca nu i cunoasteti pe cei 2, comments off si fuguta la facebook si "like" uri, pana incepe sezonul. collini out Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tomytza Postat Decembrie 6, 2013 Share Postat Decembrie 6, 2013 Poate un lucru important de stiut despre motociclistul implicat este ca, in cele 3 zile de stat in spital langa Marian, nu a fost vizitat nici macar de familie (care stiau de accident). Mai multe nu vreau sa comentez ca as fi impartial. LA MULTI ANI de Sf. Nicolae tuturor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Musta Postat Decembrie 11, 2013 Share Postat Decembrie 11, 2013 (editat) Eu vin ca ideologie din zona lui Oresti ( "old scool" ) si gandesc similar cu colegul meu motociclist disparut prematur dintre noi. Spre deosebire de el nu am pe nimeni pe constiinta, dar am supravietuit ceva timp pe doua roti, am pierdut si destui prieteni sau mai rau, si stiu sa inteleg cu adevarat superbul sau articol lasat mostenire voua: http://www.grigore.dolghin.ro/2010/10/am-devenit-motociclist-cat-mai-am-de-trait/ Acum este din nou implicat un prieten de-al meu in clasica drama a "deficitului de asigurare" si cu tot respectul si compasiunea pentru victime, nu am de gand sa ma port cu manusi in privinta obiectivitatii! Sunt si inspector si evaluator de risc si ma straduiesc sa analizez ce s-a intamplat acolo ca sa invatam cu totii din drama aceasta fiind si scopul principal al acestui topic. Tot respectul pentru faptul ca esti inspector si poti avea o parere obiectiva, dar nu o ai tocmai pentru faptul ca una din partile implicate in accident iti este prieten. @ old school Pacat. F multe pareri, si mai multe RIP'uri. Probabil ca acum cateva sapt ,si 'el' era unul dintre cei ce isi dadeau cu pererea la 'necazurile' altora. Si cu ce sa ales? a invatat destul pt a preveni cea ce sa intamplat? se pare ca nu. pacat. Si acum va intreb pe voi ,cei cu 1001 de pareri ............ Ati invatat ceva din aceste 24 de pagini? din nesansa lui? din prostia lui? Sau azi va dati cu parerea ca maine sa deveniti statistici? Scrieti mult acum pt ca realizati ca nu o sa mai aveti sansa de a scrie? Va intreb : care dintre voi este urmatorul? Oresti era prietenul tuturor si incerca sa ne invete din experienta si greselile lui. Aceste este unul dintre cele 3 sau 4 posturi pe care le-a avut la topicuri de accidente, pentru ca acolo nu prea posta. De aceea va intreb pe voi. Credeti ca va invata cineva ceva din ciorovaiala de pe aceste topicuri ? Cu siguranta nu. Credeti ca toate actiunile care se fac pentru ca soferii sa ne vada in trafic vor avea vreodata un deznodamant pozitiv atata timp cand noi ne condamnam singuri pe forumul nostru ? Cine vreodata credeti ca ne va compatimi si va incerca sa ne considere coparticipanti la trafic atata timp cat ne autointitulam "donatori de organe"? Fulguletz, on 05 Dec 2013 - 20:11, said: Poate un lucru important de stiut despre motociclistul implicat este ca, in cele 3 zile de stat in spital langa Marian, nu a fost vizitat nici macar de familie (care stiau de accident). Mai multe nu vreau sa comentez ca as fi impartial. ......................................................................... Acum 34 de ani cand mi-am luat prima motocicleta, tata, care si el fusese motociclist, mi-a spus: "Cand vei fi pe patul de spital, sa nu te astepti sa vin sa te vad. Esti un inconstient." Nu vreau sa comentez, dar vreau sa va spun, ca spre norocul meu nici nu am avut de prea multe ori nevoie de ajutorul lui moral sau de alta natura. Respect tuturor celor care au ca pasiune motociclismul. Caracterul este insa cel care le da de furca unora indiferent ce fel de participanti la trafic sunt. Editat Decembrie 11, 2013 de Musta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tomytza Postat Decembrie 12, 2013 Share Postat Decembrie 12, 2013 Inca odata mi se confirma ca sunt multi 'ingineri' printre noi. Daca ne-am comporta in traffic cum scriem sau vorbim nu cred ca s-ar mai intampla atatea accidente. Si inchei cu comentariile referitoare la acest eveniment neplacut. P.S. Am vorbit cu Marian zilele trecute si este in refacere, greu dar cu speranta ca va fi bine. Va doresc Sarbatori Fericite! Tot respectul pentru faptul ca esti inspector si poti avea o parere obiectiva, dar nu o ai tocmai pentru faptul ca una din partile implicate in accident iti este prieten. @ old school Pacat.F multe pareri, si mai multe RIP'uri.Probabil ca acum cateva sapt ,si 'el' era unul dintre cei ce isi dadeau cu pererea la 'necazurile' altora. Si cu ce sa ales? a invatat destul pt a preveni cea ce sa intamplat? se pare ca nu. pacat.Si acum va intreb pe voi ,cei cu 1001 de pareri ............Ati invatat ceva din aceste 24 de pagini? din nesansa lui? din prostia lui?Sau azi va dati cu parerea ca maine sa deveniti statistici? Scrieti mult acum pt ca realizati ca nu o sa mai aveti sansa de a scrie?Va intreb : care dintre voi este urmatorul? Oresti era prietenul tuturor si incerca sa ne invete din experienta si greselile lui. Aceste este unul dintre cele 3 sau 4 posturi pe care le-a avut la topicuri de accidente, pentru ca acolo nu prea posta. De aceea va intreb pe voi. Credeti ca va invata cineva ceva din ciorovaiala de pe aceste topicuri ? Cu siguranta nu. Credeti ca toate actiunile care se fac pentru ca soferii sa ne vada in trafic vor avea vreodata un deznodamant pozitiv atata timp cand noi ne condamnam singuri pe forumul nostru ? Cine vreodata credeti ca ne va compatimi si va incerca sa ne considere coparticipanti la trafic atata timp cat ne autointitulam "donatori de organe"? Fulguletz, on 05 Dec 2013 - 20:11, said: Poate un lucru important de stiut despre motociclistul implicat este ca, in cele 3 zile de stat in spital langa Marian, nu a fost vizitat nici macar de familie (care stiau de accident). Mai multe nu vreau sa comentez ca as fi impartial. ......................................................................... Acum 34 de ani cand mi-am luat prima motocicleta, tata, care si el fusese motociclist, mi-a spus: "Cand vei fi pe patul de spital, sa nu te astepti sa vin sa te vad. Esti un inconstient." Nu vreau sa comentez, dar vreau sa va spun, ca spre norocul meu nici nu am avut de prea multe ori nevoie de ajutorul lui moral sau de alta natura. Respect tuturor celor care au ca pasiune motociclismul. Caracterul este insa cel care le da de furca unora indiferent ce fel de participanti la trafic sunt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Decembrie 12, 2013 Share Postat Decembrie 12, 2013 (editat) Tot respectul pentru faptul ca esti inspector si poti avea o parere obiectiva, dar nu o ai tocmai pentru faptul ca una din partile implicate in accident iti este prieten. @ old school Pacat. F multe pareri, si mai multe RIP'uri. Probabil ca acum cateva sapt ,si 'el' era unul dintre cei ce isi dadeau cu pererea la 'necazurile' altora. Si cu ce sa ales? a invatat destul pt a preveni cea ce sa intamplat? se pare ca nu. pacat. Si acum va intreb pe voi ,cei cu 1001 de pareri ............ Ati invatat ceva din aceste 24 de pagini? din nesansa lui? din prostia lui? Sau azi va dati cu parerea ca maine sa deveniti statistici? Scrieti mult acum pt ca realizati ca nu o sa mai aveti sansa de a scrie? Va intreb : care dintre voi este urmatorul? Oresti era prietenul tuturor si incerca sa ne invete din experienta si greselile lui. Aceste este unul dintre cele 3 sau 4 posturi pe care le-a avut la topicuri de accidente, pentru ca acolo nu prea posta. De aceea va intreb pe voi. Credeti ca va invata cineva ceva din ciorovaiala de pe aceste topicuri ? Cu siguranta nu. Credeti ca toate actiunile care se fac pentru ca soferii sa ne vada in trafic vor avea vreodata un deznodamant pozitiv atata timp cand noi ne condamnam singuri pe forumul nostru ? Cine vreodata credeti ca ne va compatimi si va incerca sa ne considere coparticipanti la trafic atata timp cat ne autointitulam "donatori de organe"? Fulguletz, on 05 Dec 2013 - 20:11, said: Poate un lucru important de stiut despre motociclistul implicat este ca, in cele 3 zile de stat in spital langa Marian, nu a fost vizitat nici macar de familie (care stiau de accident). Mai multe nu vreau sa comentez ca as fi impartial. ......................................................................... Acum 34 de ani cand mi-am luat prima motocicleta, tata, care si el fusese motociclist, mi-a spus: "Cand vei fi pe patul de spital, sa nu te astepti sa vin sa te vad. Esti un inconstient." Nu vreau sa comentez, dar vreau sa va spun, ca spre norocul meu nici nu am avut de prea multe ori nevoie de ajutorul lui moral sau de alta natura. Respect tuturor celor care au ca pasiune motociclismul. Caracterul este insa cel care le da de furca unora indiferent ce fel de participanti la trafic sunt. Faptul ca tu personal ai avut sansa si poate si indemanarea si sangele rece sa iesi din statistica lui Oresti nu te face nici pe tine mai obiectiv. Tatal tau si-a exprimat si el in felul lui dezacordul cum a putut. La fel probabil si parintii motociclistului accidentat. In principiu si din pacate familiile sufera cel mai mult in final. In special daca motociclistul "scapa" dar ramane mai mult sau mai putin "leguma". Normal ca nici eu nu pot fi 100% obiectiv, Marian mi-e cel putin bun amic. De aceea am spus clar ca sunt alte organe care isi vor da cu parerea tot asa mai mult sau mai putin obiectiv, dar macar avand "in spate" normative si legi. Eu anchetez de vre-o 5 ani accidente de munca. E mai mult un hobby pornit tot din mobrism dupa accidentul lui Zoli. Latura preventiva, adica cum sa te bucuri de aceasta pasiune splendida minimizand riscurile. Pe o scara de la 1-7 gradul de risc evaluat ca o combinatie intre pericol si probabilitatea de producere a accidentului este pentru motociclism 7. De ce? Pentru ca efectul maxim posibil este cel mortal desi eu am alta parere, se poate si mai rau. Iar probabilitatea de producere este si ea maxima pornind de la aceeasi scara de evaluare cu probabilitatea maxima pentru evenimentele care se produc mai des decat 1 la 30 zile. Din cate stiu eu in sezon sunt pana la zeci de accidente pe saptamana si putini veterani se pot lauda ca au scapat chiar "neatinsi" chiar daca nu sunt speedisti. Nici eu nu ma pot lauda si probabil nici tu. In final, fiecare e pe cont propriu si e treaba fiecaruia sa accepte si sa aleaga, inclusiv tipul de motoare pe care le calareste. Ar fi insa minunat ca aceste optiuni sa nu influenteze pe altii, s-ar aplica doar legea selectiei naturale, care e o lege corecta. Din pacate in acest accident au fost implicati ca oponenti doi motociclisti. Care dintre ei a gresit ? Fiecare va judeca asta raportat la datele prezentate, experienta sa si la conceptiile proprii. Iar unii dintre noi, asa cum a fost Oresti cred ca e de datoria lor sa-i faca si pe altii sa mediteze. Textul lui pornit din suflet si experienta este unul dintre cele mai percutante adevarate si realiste pe care le-am citit. Insanatosire grabnica tuturor celor implicati, un nou sezon moto mai sigur si Sarbatori fericite tuturor! Editat Decembrie 12, 2013 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator ala cu F-ul Postat Decembrie 19, 2013 Share Postat Decembrie 19, 2013 Oau!!! Chiar și postările de aici au ajuns în genul tabloidelor. Sânge, mațe, mai lipsea "accident bombă" sau "accident senzațional". Nu am înteles exact ce și cum, dar sper să le fie învătare de minte. În altă ordine de idei, viteza nu ucide, doar prostia și neatenția. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat Decembrie 30, 2013 Share Postat Decembrie 30, 2013 (editat) Din capul locului le doresc celor implicaţi în accidentul ăsta urât să-şi refacă sănătatea cât mai repede şi să treacă tot la fel de grabnic peste urmările de orice soi or fi ele. Şi cu asta am lăsat accidentul şi vina deoparte. În altă ordine de idei, Cicloburu şi cu mine am căutat să-l înveselim zilele trecute pe Marian, cunoscut pe acest forum sub pseudonimul "Jethro Tull". Aşa că pe 26 decembrie i-am făcut o vizită la Institutul de Pneumoftiziologie Marius Nasta din Bucureşti, călare pe Arkadi (al meu Nipru din '79). Cu toate că pe Marian nu-l cunoscusem personal, i-am urmărit de-a lungul vremii postările şi faptele. Întotdeauna mi-a lăsat o impresie tare bună, aşa cum te-mbunează omul care nu intră-n conflicte, mai dăruieşte câte ceva şi mai spune o vorbă faină. Cum a spus cineva mai sus, cel mai ardelean oltean. Părere confirmată și-n urma vizitei pe care i-am făcut-o, cu toate că tare demoralizat mi-a părut. Ne-am povestit de plimbări mai vechi ori mai noi, de prieteni comuni, de întâmplări şi alte aventuri. Şi cu toate că discuţia revenea adesea la accident, nici măcar odată nu a vorbit de rău pe cineva. Sperăm să-i fi înseninat măcar un pic starea de spirit şi-i ţinem pumnii să meargă acasă o săptămână începând cu ziua de azi, că ne-a povestit că ar fi mari şanse! Sănătate, Marian! Post scriptum: Mi s-a părut relevant pentru secţiunea asta plină de păreri a forumului să vă spun că pe tricoul pe care l-a purtat Ovidiu în seara 'ceea s-a-ntâmplat să scrie în engleză un citat ce-i aparţine lui Gandhi. Cică: "An eye for an eye will leave the world blind". Editat Decembrie 30, 2013 de AdrianS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.