Lipa Nicolae Postat Februarie 16, 2015 Share Postat Februarie 16, 2015 Salut Am pus niste surubele » Post actualizat in 16 Feb 2015 17:19 Sunt fixe » Post actualizat in 16 Feb 2015 17:24 Va las un nr de tel 0756018154 , daca doriti sa stam de vb despre ce sa fac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GIGI98 Postat Februarie 20, 2015 Share Postat Februarie 20, 2015 Spuneti si mie va rog daca doriti. Am umblat vara trecuta in motor si am schimbat ambielajul. Acum nu stiu ce am pus gresit ca am reglat aprinderea si da scanteia cand supapele sunt deschise. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaai Postat Februarie 22, 2015 Share Postat Februarie 22, 2015 Spuneti si mie va rog daca doriti. Am umblat vara trecuta in motor si am schimbat ambielajul. Acum nu stiu ce am pus gresit ca am reglat aprinderea si da scanteia cand supapele sunt deschise. Pai motive ar fi mai multe ... pinionul cel care vine pe volanta nu a fost pus in punct cu cel mic (daca te uiti atent ,dupe ce demontezi capacul de la distributie, undeva sint niste puncte date cu un punctator sau cherner il mai numesc unii care trebuie sa fie in faza , adica in momentu cind se invirt trebuie sa coincida , dar trebuie sa fii atent si la punctul mort... supapale trebuie sa fie inchise cind pui in faza puntele de pe pinioul mic si cel mare)...sau stiftul de pe magnetou nu a intrat acolo unde trebuie in angrenajul sau . Dupa mine este mai probabila chestia cu supapele ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GIGI98 Postat Martie 16, 2015 Share Postat Martie 16, 2015 Buna seara ! Am rezolvat problema cu Simsonul meu. Cineva inaintea mea a desfacut avansul centrifugal ( probabil pentru a-l repara) si cand l-a pus inapoi i-a pus cele doua jumatati invers, astfel incat gaura mica venea in locul celei mari si invers iar cama fiind pusa invers imi dadea scanteia pe cealalta tura. Acum, v-as ruga daca doriti sa imi spuneti si mie care este diferenta intre un curent continuu si unul alternativ? doar ca atunci cand ii pun un bec acesta clipeste sau nu?. Daca pun un bec si sta perfect aprins poate fi curent alternativ? Am un magnetou de Minsk caruia i-am dat jos senzorul si acum vad ca un fir din cele 4 ale magnetoului cand pornesc motocicleta da curent si becul sta perfect aprins, fara intermitente Pentru o baterie de 12 V si 7,2 A trebuie un releu special sau pot sa ii pun de oricare. Acest releu cum va trebui legat? Daca puteti va rog sa ma ajutati. Va multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Martie 16, 2015 Share Postat Martie 16, 2015 Si becuri din casa merg pe curent alternativ - cat timp curentul are o frecventa suficient de mare nu vedeti diferenta asa. Aveti nevoie de un releu de incarcare moto / scuter / .. , legaturiile le faceti in functie de ce gasiti, nu sunt toate la fel. Curentul de la alternator de minsk trebuie sa vine intre 2 fire, nu la un fir din 4. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GIGI98 Postat Aprilie 7, 2015 Share Postat Aprilie 7, 2015 Buna ziua! Stiu ca magnetoului de Minsk nu ii trebuie baterie pentru functionare. Stie cineva cum as putea sa leg acest magnetou de Minsk pentru a incarca o baterie? Daca fac instalatia cand pun ultima borna la baterie scoate scantei cam tare dar nu se incalzeste nici un fir, ci doar intensitatea unui bec legat la instalatie scade. Vreau sa ii pun instalatia electrica pe original care se alimenteaza din baterie, aprinderea Gotronic care tot din baterie sa se alimenteze iar magnetoul de Minsk sa imi incarce bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Aprilie 7, 2015 Share Postat Aprilie 7, 2015 Magnetoul de Minsk are 65W si nu are cum sa iti sustina toti consumatorii, inclusiv aprinderea pe bobina/platina/gotronic. Cea de Voshod sau mai noua de Minsk au 90W. Tot extrem de la limita. Daca nu vrei sa folosesti partea de aprindere de pe magnetoul de Minsk, mai bine te reorientezi spre un alternator de IJ care e de 140W. Partea de aprindere de pe magnetoul de Minsk/Voshod merge bine pe Simson cu avansul setat pe la 15-20 de grade inainte de PMS si cu jigler principal un pic mai mic decat cu avans centrifugal. Eu am mers mult si bine asa. La magnetou de Minsk + baterie nu mai poti folosi masa daca pui o punte de 4 diode dupa regulator, sau nu poti regula usor tensiunea daca pui puntea inainte de regulator. Astea din experientele si calculele mele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GIGI98 Postat Aprilie 8, 2015 Share Postat Aprilie 8, 2015 Stiu ca este mai bine cu cel de IJ dar nu as mai schimba sa pun pe cel de IJ. Intrebam daca se poate pune cumva mognetoul de Minsk sa imi incarce bateria, iar consumatorii sa plece din baterie. Totusi, poate stie cineva sa imi zica daca se poate acest lucru. Va multumesc mult! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Aprilie 8, 2015 Share Postat Aprilie 8, 2015 (editat) Cu faza scurta / lunga pornita consumul ajunge repede pest 65W si se va consuma baterie, care preia diferenta intre puterea generata si consumata. Pana se goleste. Dar nu stiu la ce turatie ar genera 65W. Eu am gasit un bec LED pentru faza scurta ca sa rezolv problema asta. Bate cam aiura pentru ca era ieftin, dar sunt vazut in trafic si nu merg noapta, nu orbesc pe nimeni. De mentionat ca nici macar nu am alternator de minsk ci ceva bobinat pe genunchi de mois. O alta abordare ce merita incercat, din punctul meu de vedere, era sa leg faza scurta direct pe alternator si sa vad daca mai ramana energie destula pentru restul (prin releu de incarcare / baterie). Dar nu mai am avut chef sa mai trag fire in plus. Editat Aprilie 8, 2015 de Falkenberg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Aprilie 9, 2015 Share Postat Aprilie 9, 2015 Teoretic, folosind un regulator pt curent alternativ, 12V, monofazat, poti folosi generatorul de Minsk pt incarcat baterie. Sau gasesti de la un scooter, sau cumperi unul de Powerdynamo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
thvlad Postat August 14, 2015 Share Postat August 14, 2015 Salutare! Poate nu sunt eu chiar "ultimul mohican" care isi monteaza aprindere electronica pe SIMSON, insa nemultumit de alte variante apoi indrumat pas cu pas de catre CISU am adoptat si eu aceasta varianta pe care am pus-o in practica cu succes saptamana asta. Imi aduc si eu contributia la acest topic cu cateva poze privind etapele modificarilor facute. Nu mai postez foto cu conexiunile electrice, fiindca schema acestora este foarte clara la pag.3 al acestui topic, postata de catre "vlad58". Componentele folosite sunt cele de scuter GY 50, comandate de pe site costa in total cca. 120 lei ( foto nr.1). Restul este manufactura personala, saiba de centrare si pozitionare a statorului pe axul motorului si un capac blind care se monteaza in locul aprinderii originale si care are si rolul de sustinere a senzorului de aprindere (foto nr.2). Simsonache merge de rupe... Numai bine! Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat August 14, 2015 Share Postat August 14, 2015 Felicitari! Sigur vei fi f.multumit de avantajele oferite!E OK sa incercam sa pastram originalul, dar uneori, daca vrei sa si folosesti motocicleta, cred ca e mai bine asa! Arata OK si important este (cred eu) sa nu "mutilam" carterele, astfel ca la un moment dat, daca se doreste, sa se revina la ceva original. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosminx11 Postat August 15, 2015 Share Postat August 15, 2015 Am un releu de ăsta...nu știu intrarile,iesirile,dacă știe cineva îl rog să îmi spună. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EAGLEMAX Postat Septembrie 23, 2015 Share Postat Septembrie 23, 2015 Salutare. A folosit cineva aprinderea asta completa de la powerdynamo : Merita oare 460euro? Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
thvlad Postat Octombrie 7, 2015 Share Postat Octombrie 7, 2015 Salutare. A folosit cineva aprinderea asta completa de la powerdynamo : Merita oare 460euro? Multumesc Salut! Nu am cunostinta daca a folosit careva acest tip de aprindere + magnetou. Cu siguranta merita banii, pentru cine-i are si este dispus sa investeasca. Ai totul de-a gata la pachet. Insa cu un total de cca. 50 euroi si ceva munca personala poti sa realizezi acelasi lucru urmand exemplele anterioare din acest post. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Octombrie 9, 2015 Share Postat Octombrie 9, 2015 Salutare! Poate nu sunt eu chiar "ultimul mohican" care isi monteaza aprindere electronica pe SIMSON, insa nemultumit de alte variante apoi indrumat pas cu pas de catre CISU am adoptat si eu aceasta varianta pe care am pus-o in practica cu succes saptamana asta. Imi aduc si eu contributia la acest topic cu cateva poze privind etapele modificarilor facute. Nu mai postez foto cu conexiunile electrice, fiindca schema acestora este foarte clara la pag.3 al acestui topic, postata de catre "vlad58". Componentele folosite sunt cele de scuter GY 50, comandate de pe site costa in total cca. 120 lei ( foto nr.1). Restul este manufactura personala, saiba de centrare si pozitionare a statorului pe axul motorului si un capac blind care se monteaza in locul aprinderii originale si care are si rolul de sustinere a senzorului de aprindere (foto nr.2). Simsonache merge de rupe... Numai bine! Asfalt uscat! @thvlad,ai frezat putin si din capacul motorului sau a incaput fara modificari magnetoul? Cati watti are magnetoul?Becuri de 6 sau 12 volti?E stabila sau scade intensitatea luminii la relanti cu toti consumatorii porniti?E nevoie si de baterie sau nu?Cum merge motorul la relanti si cum/cat de repede urca in ture? Sunteti cativa care ati facut deja aceste modificari,puneti fratilor si un video ca sa vedem concret cum functioneaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Octombrie 9, 2015 Share Postat Octombrie 9, 2015 ... am si eu pe Simson asa: alternator trifazic de Aprilia pe 12 V care necesita baterie fata de magnetoul de scooter care nu necesita baterie insa produce un curent mai slab, releu de incarcare de Honda CBR F4, senzor si CDI de scooter chinezesc ( foarte fiabile si ieftine ). Becuri am de 12V dar avand baterie nu fluctueaza lumina. Aprinderea e net superioara celei pe platina iar motorul merge perfect de sus pana jos. ( am si carb vacc. ) Functioneza perfect si la ture foarte mici contrar aberatiilor care s au spus pe aici ca, un motor de Simson sau un SV-u nu merge bine la relanti cu carb vacc sau cu CDI. Ie-te ca merge si inca foarte bine. hai noroc! » Post actualizat in 09 Oct 2015 20:19... da eu a trebuit sa frezez capacul distributiei si cred ca orice tip de incarcare ai pune frezarea este necesara! Pana acum am adaptat 3 tipuri de alternatoarein locasul dinamului, de Dacie, de Ij 12V, de scooter. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Octombrie 11, 2015 Share Postat Octombrie 11, 2015 Da' videoul unde-i maestre?Ada sa vaz si io cum functioneste. Daca modificarile astea nu sunt reversibile la original,nu ma prea intereseaza sa le pun in practica.Zici ca se schimba capacul din fata si gata,se rezolva dar eu deja am mai multe capace frontale killerite(de altii),decat blocuri motor! Magnetoul asta GY50 a lui @thvlad pare mic si cred totusi ca intra fara modificari.Dar e fiabil ori ba,ca asa put pune si de mobra cu gotronic.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Octombrie 11, 2015 Share Postat Octombrie 11, 2015 ... aprilia are 100 de mm. Mai mic nu stiu sa existe. Stii f bine ce diametru are statorul german. Statoarele se mai ard si ele si depinde cat intentionezi sa mergi. Simsonul este la iernat iar video nu am. Cicloburul l a vazut mergand iar alti useri s au dat cu el. Hai noroc. » Post actualizat in 11 Oct 2015 15:13Nu ma dau mare expert si nici nu sunt insa sap in tot felul de adaptari de vro 30 de ani si am capatat ceva experienta, nu neaparat folositoare cuiva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Octombrie 12, 2015 Share Postat Octombrie 12, 2015 Dintre variantele care nu se numesc powerdynamo, alternatorul de IJ incape sigur fara modificari la Simson. Ceva poze am pe undeva, dar nu stiu daca se vede esenta. Rotorul se strunjeste pana imbuca complet conul, iar de pe stator se depreseaza inelul de baza de aluminiu si in functie de masuratori se face flansa. In flansa va intra direct miezul statorului, si in cel mai rau caz e necesara o garnitura de 3mm la capacul din fata. Powerdynamo cu releu (fara aprindere) costa aprox 160 de euro la momentul de fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zaha.ionel Postat Octombrie 25, 2015 Share Postat Octombrie 25, 2015 Salutare tuturor,alternatorul de ij 12 v se potriveste la fix ,fara a freza in capacul distributiei doar cu flansa de adaptare fata de acesta,singurul inconvenient e ca ai de facut un distantier de max 30mm intre capacul de protectie si corpul motor.......atat e diferit si se vede,cand vrei inapoi 6v le dai jos si revii la original.spor......cand vin acasa pun eu un filmulet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zaha.ionel Postat Februarie 17, 2016 Share Postat Februarie 17, 2016 Salutare,nu e filmulet pun poze,doar garnituri de etansare nu am pus acolo ............dar urmeaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morriss Postat Martie 6, 2016 Share Postat Martie 6, 2016 Salutare! Poate nu sunt eu chiar "ultimul mohican" care isi monteaza aprindere electronica pe SIMSON, insa nemultumit de alte variante apoi indrumat pas cu pas de catre CISU am adoptat si eu aceasta varianta pe care am pus-o in practica cu succes saptamana asta. Imi aduc si eu contributia la acest topic cu cateva poze privind etapele modificarilor facute. Nu mai postez foto cu conexiunile electrice, fiindca schema acestora este foarte clara la pag.3 al acestui topic, postata de catre "vlad58". Componentele folosite sunt cele de scuter GY 50, comandate de pe site costa in total cca. 120 lei ( foto nr.1). Restul este manufactura personala, saiba de centrare si pozitionare a statorului pe axul motorului si un capac blind care se monteaza in locul aprinderii originale si care are si rolul de sustinere a senzorului de aprindere (foto nr.2). Simsonache merge de rupe... Numai bine! Asfalt uscat! Salutare. Nu ai niste cote pentru flansa de adaptare (cel putin cotele de grosime). Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Aprilie 12, 2016 Share Postat Aprilie 12, 2016 Salut , am citit cate ceva despre montarea unui magnetou de Minsk pe Simson , insa prea succint , Iata problema mea : Ma rugat un simsonar sa ii montez magnetou de Minsk cu tot cu instalatia electrica , lumini , semnalizare , scanteie etc . Dorinta omului respectiv , este sa aiba amandoua sisteme pt aprindere , respectiv aprinderea de Minsk , in paralel cu aprinderea originala cea cu avansul centrifugal . In cazul cand ar functiona pe aprindere de Minsk , cealalta nu e afectata de faptul ca nu e consumat curentul produs ? Adica , omul vrea sa aiba doua fise cu lulea pt functionare , atunci cand se strica una , sa schimbe fisa cealalta . Deci daca merg in paralel , cea care e in standby , si produce scanteia incontinuare , nu e afectata ? Si inca ceva , ce platini se pot adapta si ce cod de bujii merg , deoarece Minskul are un alt regim de lucru fata de Simson . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Aprilie 12, 2016 Share Postat Aprilie 12, 2016 Bujia e in functie de motor, nu in functie de aprindere. Cu avans fix jiglerul principal trebuie sa fie mai mic, pt ca la turatii mari nu poate arde motorul la fel de bine amestecul. Bobina originala se strapunge intr-o veselie daca e magnetoul montat si nu are o bujie sau un eclator unde sa dea scanteie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.