SkyWay Postat Noiembrie 13, 2013 Share Postat Noiembrie 13, 2013 Salut baieti, am nevoie de cateva idei... Ieri am desfacut si eu radiatorul ca sa`mi testez antigelu` sa vad cat mai e de bun.Merge la -20 grade .. deci ii brici. Dar m`am uitat si pe buson, si m-am crucit, am vazut pilitura de aluminiu, ce sa zic, nu kg de pilitura, dar destula incat sa mi se ridice paru pe spate.. Acuma nu stiu, m`am pornit sa`mi dau jos pompa de apa sa o desfac, da imi tre o-ring ca sa il schimb, ca cica s-ar strica, ca e lipit si alea alea... ce alte surpize mai am daca desfac pompa de apa?la ce sa am grija? Si totusi, am stat si am rumegat`o ... de unde dracu sa vina pilitura aceea? sa fie de la rulmentul de pe elicea din pompa? sa fie ala defect si sa`mi fi agatat elicea in capac? nu prea cred, ca se auzea tare... si totusi .. de unde?!?! Acuma am pornit la desfacut, da mi`e frica sa nu desfac si sa stric ceva p`acolo... Antigelul e verde in ea, acuma din cauza lu` ala sa nu fi protejat ceva bine prin motor? Oricum am luat antigel G12+ rosu, si bag din ala in el... sau o fi o idee proasta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prea_rau Postat Noiembrie 13, 2013 Share Postat Noiembrie 13, 2013 Probabil ai avut antigel cu silicati. Daca e asa...atunci se explica prezenta piliturii de aluminiu. Pilitura care provine de la paletii pompei de apa. Daca te-ai pus pe cautat ...verifica pompa de apa, eventual schimb-o si pune antigel fara silicati G 12 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Noiembrie 13, 2013 Share Postat Noiembrie 13, 2013 Rulmentul de la pompa de apa sta in partea cu ulei a motorului si nu e din aluminiu. Singura explicatie ar fi la elicea pompei, sa se fi desfacut si sa frece in capac, dar ar fi trebuit sa o auzi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SkyWay Postat Noiembrie 13, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 13, 2013 un sunet subtirel e, asa ca si cum ai bate cu un cui in fier, da prea incet, prea subtire, tre sa ma pun jos langa motor, si atunci il aud, da`l pot asemana si cu segmenti sau altele, inca nu`s in clar nici cu ala, daca`i ceva bai, sau e ceva destrans. Da ma gandesc ca elicea aia sa frece in capac, ar trebui sa urle de numa numa, aia are turatii ... si se aude clar.. ce sa fie, ce sa fie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Noiembrie 13, 2013 Share Postat Noiembrie 13, 2013 In instalatia de racire ai piese in miscare in 2 locuri: la fulia pompei si la termostat. Termostatul exclude-l ca e un arc care se dilata si nu e de aluminiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SkyWay Postat Noiembrie 13, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 13, 2013 (editat) Probabil ai avut antigel cu silicati. Daca e asa...atunci se explica prezenta piliturii de aluminiu. Pilitura care provine de la paletii pompei de apa. Daca te-ai pus pe cautat ...verifica pompa de apa, eventual schimb-o si pune antigel fara silicati G 12 as schimba`o sa fie cat un pachet de tigari, da asa m`as uita la ea daca`i defecta, daca are joc elicea cu axu, as schimba rulmentu, o sa vad ce gasesc pe acolo... Antigelul habar nu am daca a fost cu silicati, ca motoru l`am luat de 2 luni deabia.. Antigel d`asta mi`am cumparat : deci decat elicea poate cauza problema... sa se fi bagat pilitura si pe unde nu trebuie? ma gandesc sa dau jos furtunele, sa le spal, si radiatorul sa`l suflu cu compresoru, si la fel si pompa si prin motor... ar fi indicat? Editat Noiembrie 13, 2013 de SkyWay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prea_rau Postat Noiembrie 13, 2013 Share Postat Noiembrie 13, 2013 Antigelul cu silicati ataca piesele din aluminiu, in cazul tau elicea de la pompa de apa . Restul pieselor de la pompa ar trebui sa fie ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SkyWay Postat Noiembrie 13, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 13, 2013 mnah, deabia astept sa vad ce`o fi p`acolo.. revin dupa ce desfac.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Noiembrie 13, 2013 Share Postat Noiembrie 13, 2013 Praful acela care se pune pentru astupat găurile din radiator are tot aspect de pilitură, poate i-a pus fostul posesor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SkyWay Postat Noiembrie 13, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 13, 2013 Praful acela care se pune pentru astupat găurile din radiator are tot aspect de pilitură, poate i-a pus fostul posesor. praful se sparge sub unghie, pilitura nu... deci inchin sa cred ca e pilitura mai mult... un plus care imi confirma asta, radiatorul nu e spart, nu nimic... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Noiembrie 13, 2013 Share Postat Noiembrie 13, 2013 Apropo de bagat diverse...unii mai bagau sare de lamaie ca sa curete instalatia, dar aia ar trebui sa fie alba. Antigelul cu silicati ataca piesele de aluminiu, dar nu il ia cu freza, il corodeaza si iese un cazmaz alb galbui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Noiembrie 13, 2013 Share Postat Noiembrie 13, 2013 Si eu am (avut) aceeasi problema: dupa ce am pus antigel din asta rosu, la urmatorul schimb antigelul era plin cu particule de aluminiu. M-am panicat si am ajuns pana la a cumpara o a doua pompa de apa crezand ca e dusa pompa dar de unde, toate erau bine mersi. Cel mai probabil ori antigelul nu e cea mai buna alegere (desi am luat special fara silicati, fostafi si pentru blocuri de aluminiu) ori combinatia antigel nou + antgelul vechi ramas in isntalatie a declansat o reactie chimica prin circuitul de racire. Solutia: desfa o bere si relaxeaza-te, pana sa pateasca motorul ceva din cauza asta e cale lunga. PS: rotorul pompei de apa e aproape sigur din plastic iar rulmentii sunt de partea cealalta. pe circuitul de ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SkyWay Postat Noiembrie 13, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 13, 2013 Si eu am (avut) aceeasi problema: dupa ce am pus antigel din asta rosu, la urmatorul schimb antigelul era plin cu particule de aluminiu. M-am panicat si am ajuns pana la a cumpara o a doua pompa de apa crezand ca e dusa pompa dar de unde, toate erau bine mersi. Cel mai probabil ori antigelul nu e cea mai buna alegere (desi am luat special fara silicati, fostafi si pentru blocuri de aluminiu) ori combinatia antigel nou + antgelul vechi ramas in isntalatie a declansat o reactie chimica prin circuitul de racire. Solutia: desfa o bere si relaxeaza-te, pana sa pateasca motorul ceva din cauza asta e cale lunga. PS: rotorul pompei de apa e aproape sigur din plastic iar rulmentii sunt de partea cealalta. pe circuitul de ulei. Pai eu o am, si am antigel verde...deci nu pierd nimic daca bag rosu:)...cu berea rezolv, ca m'am mai linistit...beau si inainte, si dupa.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bububeshi Postat Noiembrie 13, 2013 Share Postat Noiembrie 13, 2013 (editat) Din cate stiu, antigelul nu se pune dupa ureche, verde sau roz, ci in functie de specificatiile producatorului. Mai bine cauta putin pe net sa vezi clar de care iti trebuie. Lichidul de racire isi schimba proprietatile (ca si lichidul de frana) si e posibil ca impuritatile sa-ti fi aparut datorita acestui fapt, nu ca ar fi fost utilizat antigel necorespunzator. Pe masina, schimbam toate zemurile (lichid de racire, de frana si de servo) o data la 4 ani sau 60.000 km. Sunt operatii simple si necostisitoare. Daca vrei sa-i pui roz, cel mai bun ar fi Hepu G12 sau G12+ (pentru masinile VAG); sunt la acelasi pret, doar ca G12+ cica ar fi un produs mai nou si mai dichisit. Un bidon de 1,5L costa 25 - 30 de Lei. Faci amestecul raport 1:1 cu apa distilata si aia e. Instalatia se spala cu apa distilata... este mai mult decat suficient. Cred ca 1L de antigel si 2L de apa distilata iti sunt suficienti pentru toata distractia, ce ramane folosesti mai tarziu sa completezi la cerere. Totusi, tinand cont ca-i cam racoare afara, toarna-i si putin antigel la clatire (eventual, din cel pe care-l ai acum daca in final vei cumpara si un bidon de Hepu). Editat Noiembrie 13, 2013 de bububeshi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SkyWay Postat Noiembrie 14, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 14, 2013 G12+ scrie si pe antigelul de la unix..o sa il pun ala, cu raport de 2 la 1 si imi scrie pe ambalajul antigelului ca astfel ar fi protejat pana la -25 grade..il desfac in vara si ma mai uit la el, zicea un coleg care's problemele daca ataca antigelul aluminiul.. pe flacon scrie aluprotect, deci eu consider ca ar fi ok din punctul asta de vedere.. sa nu fie ok? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Noiembrie 14, 2013 Share Postat Noiembrie 14, 2013 Citeste manualul motocicletei cu privire la lighidul de racire. In mod normal se prefera concentratia 50/50 antigel/apa distilata. Daca scazi mult sub 50% antigel se vor reduce proprietatile anticorozive ale lichidului de racire (min. 40% antigel). Daca cresti peste 50% va rezista mai bine la inghet, dar daca exagerezi vei avea probleme cu racirea vara (max. 60% antigel). Din manualul Deauville-ului, citire: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Noiembrie 14, 2013 Share Postat Noiembrie 14, 2013 salut. pana la urma ce antigel trebuie sa cumpar. am avut verde, iar in carte scrie ca verde trebuie sa fie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Noiembrie 14, 2013 Share Postat Noiembrie 14, 2013 salut. pana la urma ce antigel trebuie sa cumpar. am avut verde, iar in carte scrie ca verde trebuie sa fie. Antigel cu norma VAG G12 , pentru motoare din aluminiu. Culoarea este irelevanta in momentul de fata, toti au scos ce le-a trecut prin cap. In mod normal G12 este roz si G11 (pt fonta) este albastru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Noiembrie 15, 2013 Share Postat Noiembrie 15, 2013 galben (motul motocool) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SkyWay Postat Noiembrie 15, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 15, 2013 Cati oameni, atatea feluri:)asta cere un pool? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pepsz Postat Noiembrie 15, 2013 Share Postat Noiembrie 15, 2013 Mereu au fost discutii aprinse in ceea ce priveste antigelul care se recomanda a fi folosit. Ca si in cazul uleiurilor, sunt pareri impartite. In principiu, la majoritatea motocicletelor trebuie antigel pentru bloc de aluminiu, fara silicati, culoarea contand mai putin. Cei mai multi vor recomanda G12, antigel pe care, probabil il voi pune si eu curand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SkyWay Postat Noiembrie 20, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 20, 2013 (editat) Am zis ca revin cu cateva posturi dupa ce desfac si eu pompa, din pacate nu am reusit sa desprind pompa de pe motor, ci doar sa-i dau jos capacul.. Cum l-am dat jos am vazut mizeria, ca nu a etansat bine, si niste pilitura si pe acolo. Initial m-am gandit ca elicea de la pompa sa-mi foleasca capacul si de acolo pilitura, da dupa cum se vede... nu-i asta.. am zis ca hai daca tot am dat jos antigelu schimb cu unul care deja l-am avut cumparat. Desfacut furtune inainte de a da jos capacu, alea alea, a curs aprox 2L de antigel, si a ramas in rezervorul de la apa, mai bine de jumatate. Scot cu seringa, improvizatii de ale romanului.. si cand ajung la aproape sa-l scot pe tot, ma crucesc..... il demontez, iau niste antigel de unde l-am varsat, zic sa spal sa nu ramana acolo(logic nu?), si sa il pun pe jos pe undeva sa vad cam cat ar fi .. pe cand... intrebarea mea catre voi... ce dracu sa fie bre? ca ma dispera, acuma si daca n`o fi fost umblat de mult la ea, de unde dracu atata pilitura?Plus ca in aia 2L de antigel de va povesteam, am mai gasit si ceva ce parea a fi cauciuc, parca fulgi de 2mm pe 2mm... bucatele, subtiri.. Axul de la pompa, cel cu elicea, are un anume joc, da nu ca limba in clopot, sa zic ca joaca 1mm nah ..desi poate nu e chiar atat... Editat Noiembrie 20, 2013 de SkyWay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Noiembrie 20, 2013 Share Postat Noiembrie 20, 2013 http://barsproducts.com/catalog/view/15-liquid-aluminum-cooling-system-stop-leak-1186/testimonials ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SkyWay Postat Noiembrie 20, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 20, 2013 (editat) deci imi vine sa te pup:) am mai auzit de astea ca lichidul ala ar fi problema. la ochi cam asa ar arata acela varsat jos .. da ala e cu pilitura?lichidul ala? si daca fac umpic legatura.. cred ca m-am alarmat degeaba.. daca te uiti pe capacul de la pompa de apa, vezi ca intr`o parte are mizerie mai mare, semn ca nu a inchis bine o-ringu.. si cel de la care am cumparat`o, inloc sa schimbe o-ringu, o fi pus lichid de asta sa stopeze scurgerile .. si de acolo atata mazga cu pilitura.. OARE? Editat Noiembrie 20, 2013 de SkyWay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Noiembrie 20, 2013 Share Postat Noiembrie 20, 2013 fix asa arata, ca acea pulbere care se pune pt inchiderea porilor. Oricum eu zic ca nu ai de ce sa-ti faci probleme daca motorul nu are probleme; singura chestie naspa ar fi ca pulberea aia are tendinta ca in combinatie cu antigelul sa astupe pasajele mici din radiator deci cred ca ar fi bine sa-i faci o spalatira de sistem de racire cu niste apa distilata, mers, scurs si pe urma pus antigel curat. Cu cit scoti mai mult din pulberea din sistem cu atit mai bine. pune si niste silicon sub si peste garnitura capacului sau schimba garnitura cu una noua (asta ca sa nu mai ai scurgeri de lichid) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.