Jump to content
Sign in to follow this  
sanduionut

ktm 450 exc 2003 inceputuri....

Recommended Posts

Pinionul il schimbi de urgenta (poate ar fi bine tot kit-ul, adica si lant si foaie) iar ambreiajul se mai intampla sa se inmoaie daca il patinezi mult. Se incing placile si se dilata iar sistemul de actionare al lor nu mai ajunge sa le impinga. Practic cursa ambreiajului se muta mult spre ghidon. Acest lucru mi s-a intamplat si la ambreiaj cu cablu si la ambreiaj hidraulic. Cand motorul incepe sa se raceasca, totul revine la normal.

PS Lantul la crossuri stiu ca nu are O-ringuri. Se schimba mai des decat la enduro dar este mai ieftin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca s-a inmuiat maneta, s-ar putea sa scapi ieftin. Dar, daca ai reusit sa barbieresti un pinion fara sa bagi in seama zgomotele metalice, eu zic sa duci motorul la un mecanic.

in vara am barbierit si eu un pinion fara avertisment....am fost destul de consternat de situatie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foaia si lantul nu trebuie schimbate fiindca le-am verificat, am gasit pinionul fata pe net la 60 ron 15T, sper sa scap ieftin. Legat de ambreaj da l-am fortat f f tare ca prietenii mei se cam dau har hard endoro si pe unde mergeau ei eu nu prea faceam fata .... si am abuzat la greu de ambreaj... Doamne sper sa fie numa aia si sa isi revina... @ andrei trbuie sa mai fac eu ceva (adica sa setez ceva la ambreiaj) sau isi revine la normal singur ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai vezi daca acum e OK, ca sa stii ca asta a fost cauza. Nu ai ce altceva sa-i faci decat sa nu-l mai freci chiar asa mult. E motor cross in devinitiv si la urma urmei, unde ambreiajul se foloseste decat la start.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in vara am barbierit si eu un pinion fara avertisment....am fost destul de consternat de situatie :)

 

Suntem enduristi, nu? Verificam motorul vizual dupa fiecare iesire, maxim dupa 2 iesiri, ne uitam dupa suruburi slabe, nivel de ulei, intindere lant, etc.

 

Asa eram si eu in primul an, ma urcam pe motor si gaz, fara sa ma uit. Si am reusit performanta sa pierd 5 din cele 6 suruburi care tin foaia de roata, pur si simplu mi s-a blocat roata pentru ca imi iesea ULTIMUL surub care mai tinea foaia, si s-a blocat intre foaie si bascula.

 

Atentie mare la nimicuri din astea, ca din cauza lor ramanem prin munti, cu motorul in pana.

 

Pinionul, inainte de a ajunge sa se barbiereasca, se ascute foarte mult, e imposibil sa nu vezi dintii uzati, indoiti, foarte subtiri.

 

Cat despre ambreiaj....mai ai lichid in vas? (e ambreiaj hidraulic, nu?). Ai observat vreo scurgere de lichid pe traseul ambreiajului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-am lasat sambata la prietenul meu in garaj si astazi s-a uitat el si mi-a spus ca mai mult ca sigur am avut o pierdere de lichid fiindca maneta ii moarta si se aude zgomotul specific de aer in instalatie cand actionezi maneta.. (sambata am abuzat de ambreiaj grav si am si rasturnat motoru de 2 ori pe o parte intr-un sant) si de atunci am inceput sa vad ca nu ami actionea cum trebuie.. cand actionam clapeta si era in a 1 motorul pleca incet de pe loc si mi-am dat seama ca nu ii ceva bine dar nu am mai insistat pana ce am vazut ca nu mai actiona deloc) acum urmeaza partea funny cum aerisesc instalatia pentru ca nu ii ca si frana de la dacie.. :))

@MIRCEA fiind pininul din fata nu imi era neaparat la indemana vizual cand facea un check in la motor mai degraba ma uitam la foaie si lant.. si probabil nu am observat din timp.. urmeaza luni sa ma duc la garaj sa comand si pinionul fata si sa vad ce ii de facut cu ambreiajul..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se aeriseste ca orice frana de motor: torni lichid in vas, desfaci putin aerisitorul de jos, infigi peste el un furtun (cred ca furtunul de 6mm grosime intra la fix) si tragi cu gura din furtun, ca sa tragi in el lichidul din instalatie. Atentie, in acelasi timp sa completezi pe sus, sa nu ramai fara lichid in vas. Dupa ce nu iti mai ies bule de aer in furtun, strangi aerisitorul, inchizi capacul de la vas, apoi incerci sa scapi de aerul care se aduna la curbura conductei de sus, de la ghidon, prin urmatoarea metoda: apleci motorul usor spre dreapta, apoi apesi de cateva ori maneta de ambreiaj, si o eliberezi brusc. Aerul ramas in conducta ar trebui sa-ti revina in vas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mircea - meri foarte mult, astazi dupa servici ma duc sa rezolv problema. Cum se face ca la http://www.motodiscount.ro/produse/pinioane-fata-jt/?good_detail=pinion-fata-jtf-1901-15-15-dinti-731 pinionu ii mai ieftin ca pe ebay la orice vanzator ? ii de slaba calitate sau ce > ?

 

vad ca esti din cluj , nu te mai coii atata :) , suna-l pe Bart si dute la el si ia un pinion si gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipul de la motodiscount e super ok! Piesele sunt aceleasi ca la restul magazinelor doar ca nu are adaos asa mare! Nu e de blamat ca nu face bisnita precum 90% din magazinele moto de la noi! Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cand este exc450 cross?

In legatura cu ambreiajul...ia niste lichid si o surubelnita dupa tine si cand te lasa pe coclau mai completezi...amorsezi...si pleci mai departe.daca nu ai scurgeri de lichid vizibile mai mult ca sigur o sa trebuiasca sa investesti intr-un cilindru receptor si pistonas. Este boala specifica ambreiajului asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, am desfacut azi tot sistemu deoarece am avut mari probleme cu desurubarea surubului pentru aerisire a ambreajului si am fost nevoit sa il scot tot capacul acela prins in 3 imbusuri de ambreaj deoarece era intepenit si mi-a luat 3 ore sa il demomntez (mai bine zis dezintegrez fiind-ca nu mai poate fi refolosit) - asa surub intepenit de cand is eu pe aceasta lume nu am mai vazut/intalnit. Bun o mica constatare atunci cand am desfacut capacul acela nu a curs ulei deloc din inauntru si pe furtun mai era extrem de putin. Ramane doar sa fac rost de surubul problematic de complectat si vazut daca v-a functiona..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mircea...aerisirea corect si eficienta se face impingand lichidul de jos in sus, invers o faci doar daca ai instalatie de vid ce poate trage rapid bulele de aer de pe traseu.

@sanduionut.....daca vrei sa mergi la trasee mai dificile, atunci pinion de 15 pe fata la 450 nu e prea potrivit, mai degrama 14 sau chiar 13. Nu am auzit pana acum sa se rupa dintii de la pinion decat atunci cand a ajuns la un grad de uzura mult dincolo de momentul la care ar fi trebuit inlocuit. Mai ales ca nu e mai mult de 15 euro, e pacat sa iti bati joc de fier.

 

p.s. atentie ce lichid pui la ambreiaj, nu face ca mine ca a trebuie sa schimb garniturile :(



apropos, ti e buna armura?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut soso, da am avut ceva probleme cu fermuarul dar cu chiu cu vai am rezolvat.

Ideea ii ca in momentul de fata, eu am demontat chestia asta jos de tot - pentru ca nu am reusit sa desfac surubul de aerisire in acea pozitie (nu stiu daca atunci cand o desfaci trebuie sa curga ulei din interior - partea cu motor- sau nu, dar mie nu mi-a curs deloc (infim desi are urme de ulei inauntru), defapt mi-a curs doar atunci cand am desfacut surubul cu nr doi din poza. adica ceea ce ramasese pe tub -> extrem de putin. Am cumparat un ulei de la shimbano (mineral nu dot) care se foloseste la biciclete (cred ca la frane pe disc sau ceva de genu) culoare rosie.

Am 2 probleme acum: 1 trebuie sa imi fac rost de surubul de aerisire fiind-ca a fost intepenit si numa distrus l-am putut scoate de acolo

iar a 2 cum sa fac calumea umplelerea si aerisirea conductei .. nu gasesc free nicaieri manualui de la Haynes.

TU ce tip de ulei ai pus de ti-a dus garnitura ?

post-70592-0-94378700-1387898250_thumb.jpg

Edited by sanduionut

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu mai stiu exact, insa pe capacul rezervorului pompei de ambreiaj de pe ghidon ar trebui sa scrie ce se potriveste la tine. Daca nu ma inseala memoria, la exc mai vechi era lichid "magura"(un ulei siliconic) o sticluta parca e 80 lei si ajunge la cel putin 2 schimburi complete, plus ca are putza aia pe care sa o mufezi pe surubul de aerisire astfel incat sa poti umple de jos in sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La multi ani tuturor.
Ieri in sf dupa ce mi-am facut rost de surubul de aerisire de la ambreaj m-am apucat sa il montez si sa imi rezolv problema cu lichidul, insa surpriza....

Dupa mai multe incercari nereusite de a aerisi sistemul am desis sa desfac pistonasul de la maneta sa vad care ii treaba. Am constatat ca 2 garnitura de pe tub (teava aia lunga) imi era rupta si de aceea nu facea compresie.. Nu va pot arata exact pe poza pt ca nu imi dau seama unde ii si nu am nici piesa mea in mana. ideea ii ca is 2 garnituri un o ring negru si una verde ( cel putin la mine). (de la piulita inspre arc)

Toate bune pana cand am aflat pretul de 160 ron al kitului de reparatie.. (care contine toate elementele din poza 32).

Preziez ca prima garnitura O ring (negru) nu parea sa aiba nimic vizibil defect insa cred ca am sa o inlocuiesc si pe aceea.

Acuma eu nu as vrea sa imi cumpar tot kitu acela ci doar cele 2 garnituri fiind-ca is mai mult ca sigur ca restul sunt in stare f buna de functionare..

Aveti vreo idee de unde fac rost cu precadere de a doua garnitura ? ( cea verde, nu o ringu).

Multam fain !

post-70592-0-24059300-1389348270_thumb.jpg

Edited by sanduionut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu o sa le prea gasesti separat, probabil in magazine de semeringuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca arata ca un o-ring normal, deci nu are vreo forma deosebita, poti incerca cu orice o-ring din comert (instalatii sanitare, magazine cu de toate, etc) Nu ai benzina acolo ca sa iti trebuiasca cauciuc special. Vezi cum se comporta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e un semering mai ciudat, pe acolo pierde presiunea din pompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da arata un pic mai special, nu ii ca un o ring. Daca va mai aduceti aminte functioneaza pe sistemul pompelor vechi de umflat cauciucul, adica buza din exterior se muleaza ca sa faca presiune si sa nu treaca uleiul. Anyway am facur rost de o garnitura de pe un pison mai vechi multumita baietilor de la KTM cluj ( Bart's team :)) ) si am rezolvat, am presiune totul functioenaza oki. Dar as vrea sa vad de unue mi-as putea face rost de garnitura aia ca sa scap mai ieftin pe viitor.



L.E

Ce tip de antigel trebuie sa pun in instalatie ?



Fratilor cauciucuri pirelli scorpion second recomandati ? cine a mai avut.. ? sau alte pareri sunt binevenite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fratioare exista doar pirelli scorpion mid-soft ptr mine.

ma excita cand vad crampoanele alea.din pacate second nu iti recomand fiindca nu stii cat de vechi sunt si s-ar putea sa nu faci nimic cu ele in padure.

 

oricum este o anvelopa excelenta,o recomand cu caldura(nu conteaza ca avem -12 gradeCelsius afara).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, am o noua problema.. astazi am iesit pe deal si la un moment dat cand nu aveam viteza mare, mi s-a blocat roata spate... instant am oprit motoru, si am vazut ca pinionul de atac (cel mic) era efectiv scos din locasul lui, si statea blocat cu lantul pe el + ca nu mai avea nici piulita de strangere ( mai mutl ca sigur s-a desurubat si pierdut). Noroc ca la sosea m-a lasat, fiind-ca am avut cu cine sa ma duc acasa.

Bun, ajuns acasa am desfacut frumos lantul, am eliberat pinionul si am vazut ca curge ulei din interiorul axului. M-am uitat pe net la manual si imi arata ca acolo trebuie sa fie un semering, m-am uitat mai atent si ala pare a fi rupt, deteriorat. Am verificat si pinionul respectiv sa vad daca are joc sau daca s-a produs ceva uzura pe "dinti'' si totul parea in regula...

Sa scap oare doar cu un semeringul respectiv si surubul care strange pinionul de atac ? Banuiesc ca nu ii bine ca o curs ulei pe acolo si ar trebui sa schimb si garnitura aia nu ?

Daca ar mai trbui sa verific ceva sau daca aveti alte sfaturi, pareri sunt BINEVENITE .

atasez pozele mai jos

 

conform pozei din manual mie imi lipseste acum piesele 22 (surub + saiba) si o ringul respectiv 25. am observat ca dupa pinon pe ax se afla piesa nr 18 si aia am scos-o afara si nu avea nimic nelalocul ei, asa am putu sa observ mai bine o ringul acela. Aveti idee cum trebuie scos afara o ringul ?



Prieteni de doua zile am vandut motocicleta, si astazi mi-am luat o Honda Hornet 2006, pana la urmatoarea achizitie enduro/cross, va salut cu respect :)

p.s se poate inchide.

post-70592-0-76879700-1393687627_thumb.jpg

post-70592-0-92552200-1393687628_thumb.jpg

post-70592-0-94957100-1393687629_thumb.jpg

post-70592-0-86774300-1393687630_thumb.jpg

post-70592-0-23917700-1393687643_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna asta, ar trebui sa le scriem celor de la KTM ceva de genul ... Va "multumim" ca ne faceti sa renuntam la enduro

Share this post


Link to post
Share on other sites

mentenanta e obligatorie la orice mobra de enduro, mai sus avem dovada ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...