Sari la conținut

Jivina Sovietica


Vizitator MosRahao
 Share

Postări Recomandate

Vizitator MosRahao

Este un IJ Planeta 5, achizitionat in decembrie 2011, in stare de functionare insa abuzat.

A fost o motocicleta de zi cu zi, folosita de fostul proprietar in scop utilitar.

 

Asa era motocicleta acum doi ani, la momentul cumpararii:

 

 

ij-22.jpg?w=625

 

ij11.jpg?w=625

 

.

.

 

 

Dupa doi ani de straduinta, motocicleta este aceasta:

 

 

ij-2013-1.jpg?w=625&h=416

 

ij-2013-2.jpg?w=625&h=416

 

Mai sunt lucruri de pus la punct, nu este gata cu totul si cu totul...

 

.

 

De ce a durat atat de mult restaurarea ei ? Cine m-a ajutat si in ce fel ? Cine m-a pacalit si cine a fost de buna credinta ? Cat costa sa aduci o motocicleta IJ Planeta 5 cu atas de la stadiul de "junghi" la cel pe care il vedeti in pozele de mai sus ? Este de vanzare ? "Merita" sa ai o asemenea motocicleta ?

 

Am sa raspund, in curand, la toate aceste intrebari. Cat si la toate celelalte intrebari ale voastre, eu doar am anticipat cateva ... Desigur, povestea va fi impanata cu multe alte fotografii.

 

Asfalt uscat tuturor!

 

 

 



Cea mai lunga distanta dintr-o bucata am parcurs-o cu Jivina Sovietica de la Husi la Bucuresti, inainte de reconditionare, la momentul cumpararii ei; vreo 350 de km. Am povestit aici: http://calatoriifestinalente.wordpress.com/2011/12/20/calare-pe-jivina-sovietica/ . Am achizitonat motocicleta cu nadejdea ca e posibil, dupa restaurarea ei, sa parcurg cu ea 6.000 de km intr-o calatorie spre Nord. Sa urc prin Ungaria, Slovacia, Polonia si Tarile Baltice, sa traversez din Tallin la Helsinki si apoi mai departe pe uscat prin Rusia si Ucraina inapoi acasa: http://calatoriifestinalente.wordpress.com/2011/11/16/spre-nord-pe-o-motocicleta-cu-atas/ . Apoi am mers cu ea ca pieton, tinuta de coarne: http://calatoriifestinalente.wordpress.com/2012/06/14/cu-jivina-prin-oras-de-coarne/. ... Asadar, domnilor... daca sunt intrebari?

Editat de Festina Lente
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 68
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am eu o intrebare si sa nu fie cu suparare te rog.

Nu inteleg "fenomenul" asta al motocicletelor vechi/foarte vechi, care e scopul lor, de ce le restaurati, din pasiune sau este chestie de profit ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ca nu ai mers niciodata cu o comunista. Sa te bucuri cand porneste si mai ales sa ajungi cu ea la destinatie. Eu personal am o Yamaha Fazer si un IJ 56 cu atas reconditionat in care am bagat multi bani. Nu as mai putea recupera banii niciodata. Cu japoneza in afara de faptul ca ajung cu ea la 100 in 3 secunde nu am nicio satisfactie. Parerea mea - ,,e un virus".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Superba

 

Multumesc! Nu ar fi fost asa fara incurajarile, sprijinul, munca si donatiile multor oameni. Nu am sa-i nominalizez acum pentru ca mi-e teama sa nu uit pe careva dintre ei... Sunt multi, foarte multi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Probabil ca nu ai mers niciodata cu o comunista. Parerea mea - ,,e un virus".

 

Raspunsul tau cred ca se adreseaza intrebarii lui Wtf:

 

Am eu o intrebare si sa nu fie cu suparare te rog.

Nu inteleg "fenomenul" asta al motocicletelor vechi/foarte vechi, care e scopul lor, de ce le restaurati, din pasiune sau este chestie de profit ?

 

Nu este suparare, din contra: intrebarea ta e foarte buna.

 

Scopul acestor motociclete este sa ne distram cu ele - unii oameni se distreaza reparandu-le, altii calarindu-le sau si una si alta. De ce le restauram? Pentru ca e mult mai funny sa mergi cu o motoreta veche, fie si pentru scurt timp si chiar cu problemele inerente in functionare; pentru ca unora le place foarte mult sa mestereasca la ele (nu e si cazul meu dar am cunoscut numerosi asemenea oameni).

 

Pentru ca asemenea motociclete sunt parte din trecutul nostru colectiv si fiecare dintre ele, dintre aceste motociclete vintage, paraind pe strazi, starnesc zambete, amintiri, nostalgie...

 

Le restauram/reconditionam mai ales din pasiune, insa e uneori vorba si de profit si e normal sa fie asa. Daca tot ai adus vorba, bunaoara, tu pentru ce profit ai restaura o motocicleta ca a mea? Vezi, multi oameni nu se gandesc la asta, desi unii au doar profitul in cap... Fireste ca unele sunt restaurate/reconditionate in vederea profitului dar ce e rau in asta? Pana la urma, tot pe mana unui pasionat ajung si ca proprietarul se bucura de motocicleta cea veche, ca si trecatorii afumati de "partzaitoarea" readusa la viata...

 

foarte frumos ceea ce ai realizat !

 

ma bucur ca-ti place! asa cum am mai spus, e un efort colectiv... eu sunt proprietarul ei dar realizarea le apartine tuturor care au lucrat la ea.

 

Felicitari! A iesit super. Pacat ca este iarna.

 

multumesc! totusi, nu-i rau ca e iarna, e cam vremea lor, a celor pe trei roti. sincer ? de-abia astept zapada!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Sper sa imparti si bucuria distractiei pe zapada, particip cu interes si un termos cu ceai (vin fiert) fierbinte .

 

Absolut! Cu mare drag! Cum da zapada, ne dam cu Jivina Sovietica! Bucurie va fi si de partea mea! :drink:

 

Ei bine, spor la reparatii si distractie placuta

 

Multumesc mult, distractie frumoasa si tie! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ca nu ai mers niciodata cu o comunista. Sa te bucuri cand porneste si mai ales sa ajungi cu ea la destinatie. Eu personal am o Yamaha Fazer si un IJ 56 cu atas reconditionat in care am bagat multi bani. Nu as mai putea recupera banii niciodata. Cu japoneza in afara de faptul ca ajung cu ea la 100 in 3 secunde nu am nicio satisfactie. Parerea mea - ,,e un virus".

Ai un BIG LIKE de la mine :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Costuri. Cat a costat total. daca nu vrei aici astept pe privat

 

Costuri: sunt de trei tipuri: de bani, de timp... de nervi.

 

Nu am de ce sa povestesc pe privat despre oricare din ele, mie imi e cam tarshe de cate ori vad replica celebra "ai PM". ... Are si pm-ul rostul lui dar nu mi se pare ok ca la chestii comune lucrurile sa fie ascunse. Nu e ok sa ne shobolanim intre noi, zic si eu. ... ori nu suntem o comunitate si am inteles eu gresit?

 

Asadar, eu sunt deschis oricarei intrebari legate de orice fel de cost si, la fel, am toata deschiderea sa raspund cinstit despre orice alt subiect legat de aceasta motocicleta. Desi, nu ascund ca nu intrebarile despre costuri mi se par cele mai interesante, dimpotriva. Sunt curios si cati dintre cei pasionati de costuri ar fi dispusi sa si le asume... In fine. Mi se pare cam naspa daca fix la costuri ne poticnim, asa, deodata. Dar...

 

Vox populi, vox Dei. ...

 

 

Astept sa povestesti.

 

Asadar, cu ce sa incep? :)

Editat de Festina Lente
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rares........costurile ce le-ai suportat tu pentru readucerea la viata a unei motociclete in varsta de aproximativ 20 de ani sunt minime, avand in vedere faptul ca tu ai lucrat la ea foarte putin ( ceilalti oameni ce au pus mana pe "organele" ei si-au lasat amprenta pe moto )....si ar mai fi si costul pieselor ce le-ai cumparat "noi" ( toti cei ce surubaresc la motociclete sovietice/germane/"comuniste" cunoastem calitatea si pretul pieselor ce se gasesc de vanzare la ora actuala in comert - indiferent ca sunt site-uri ce vand replici sau diferiti intermediari ).

Sunt curios ce ai fi spus in momentul in care ti s-ar fi lucrat o moto mai batrana cu, cel putin, 20 de ani decat cea pe care o ai.


La capitolul costuri.....intr-adevar....tine de bani, timp si rabdare dar totul creste exponential in functie de "varsta fierului lucrat".


Treaba cu "Vox populi, vox Dei" este neimportanta in discutia asta deoarece motocicleta iti apartine si , din moment ce tie iti place cum arata si functioneaza , nu prea mai are sens sa vorbim de ceea ce place celorlalti.


Oricum ..... arata ( si cred ca functioneaza ) foarte bine.

Felicitari !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am eu o intrebare si sa nu fie cu suparare te rog.

Nu inteleg "fenomenul" asta al motocicletelor vechi/foarte vechi, care e scopul lor, de ce le restaurati, din pasiune sau este chestie de profit ?

Nimic nu se compara cu pornirea unei comuniste,mai ales IJ-ul intr-un cilindru daca nu esti atent iti suceste glezna .....iar la Dnepr tre sa te lasi cu toata greutatea ......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar la ala in doi cilindri ?

Nimic nu se compara cu pornirea unei comuniste,mai ales IJ-ul intr-un cilindru daca nu esti atent iti suceste glezna .....iar la Dnepr tre sa te lasi cu toata greutatea ......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce pot sa spun... De iesit a iesit ceva frumos, fara indoiala. Dar iti trebuie mult timp si multa rabdare. In fine, fiecare cu pasiunea lui. Mie de, exemplu imi place sa merg cu motoreta nu sa surubaresc la ea. Ca fost proprietar de de comuniste, vorbesc din proprie experienta. Chiar nu inteleg satisfactia despre care vorbesc cei mai sus, aceea de a lucra la ea doua zile pentru un drum pana la Brasov,sa zicem. Te mai lasa japo in drum, daramite vechitura ruseasca. Repet, motoreta arata f bine, dar cata incredere ai in ea? Toata admiratia pentru nostalgicii care se mai chinuie cu ele, dar personal cred ca le-a cam trecut timpul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar la ala in doi cilindri ?

La moto in doi cilindri si doi timpi,tot de 350 cmc efortul este mai mic pt ca de fapt pornesti numai 175 cmc pt cine nu stie.....nu cred ca e cazul tau.

Am inceput pe comunista,stiu cu ce se mananca....

 

Ce pot sa spun... De iesit a iesit ceva frumos, fara indoiala. Dar iti trebuie mult timp si multa rabdare. In fine, fiecare cu pasiunea lui. Mie de, exemplu imi place sa merg cu motoreta nu sa surubaresc la ea. Ca fost proprietar de de comuniste, vorbesc din proprie experienta. Chiar nu inteleg satisfactia despre care vorbesc cei mai sus, aceea de a lucra la ea doua zile pentru un drum pana la Brasov,sa zicem. Te mai lasa japo in drum, daramite vechitura ruseasca. Repet, motoreta arata f bine, dar cata incredere ai in ea? Toata admiratia pentru nostalgicii care se mai chinuie cu ele, dar personal cred ca le-a cam trecut timpul.

Comunista in stare buna nu te lasa in drum ....eventual chestii minore..pana cauciuc,bujie,platina....dar astea trebuie sa se afle la bord cand ai plecat cu ea de acasa.

Personal nu am ramas in drum nici cu Mobra nici cu Planeta 5...

Editat de ALEX-CRUISER
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...