Sari la conținut

Jivina Sovietica


Vizitator MosRahao
 Share

Postări Recomandate

La moto in doi cilindri si doi timpi,tot de 350 cmc efortul este mai mic pt ca de fapt pornesti numai 175 cmc pt cine nu stie.....nu cred ca e cazul tau.

Am inceput pe comunista,stiu cu ce se mananca....

Eu nu am zis in mod ironic,sau in alt fel.Pur si simplu am intrebat,si chiar am inteles cum ai explicat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 68
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

La moto in doi cilindri si doi timpi,tot de 350 cmc efortul este mai mic pt ca de fapt pornesti numai 175 cmc pt cine nu stie.....nu cred ca e cazul tau.

Am inceput pe comunista,stiu cu ce se mananca....

 

Comunista in stare buna nu te lasa in drum ....eventual chestii minore..pana cauciuc,bujie,platina....dar astea trebuie sa se afle la bord cand ai plecat cu ea de acasa.

Personal nu am ramas in drum nici cu Mobra nici cu Planeta 5...

Si eu tot pe comunista am inceput, deci si eu stiu cu ce se mananca. Cand plec in tura prefer sa imi iau in spate prietena si cortul, nu intreaga cutie de scule. N-am sa uit niciodata drumul pe care l-am facut cu un Simson an '61 pana la Corabia. 140 de km in 4 ore. Pe drum s-a rupt cablul de ambreiaj, pe urma m-au lasat franele, dupa care a trebuit sa mesteresc la platini ca nu mai dadeau scanteie. Reper, fiecare cu placerea lui,dar cand te trezesti dimineata sa pleci la munca nu prea ai chef sa o gadili ca sa binevoiasca a pornii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am zis in mod ironic,sau in alt fel.Pur si simplu am intrebat,si chiar am inteles cum ai explicat

:peace:

 

Mai bine plec pana nu ma "virusez" si eu cu IJ :crack:

Virusul de comunist se ia de la clasa 125...sau chiar 50 cmc...tu deja observ ca deja vrei sa treci la clasa super-comunista din prima fara efectuarea uceniciei si trecerea prin etapele pregatitoare pt.statutul de "comunist"(amestecarea uleiului cu benzina,curatat bujia cu peria de sarma la aragaz,curatarea tobei plina de calamina prin ardere,suflat in jiglere si in robinetul de benzina....etc)

:crack:
Editat de ALEX-CRUISER
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

pai incepe cu ineputul. Unde ai facut lucrarile de sablare vopsire si cat te au costat.

 

Inceputul: asa cum spuneam, mi s-a nazarit sa plec intr-o tura relativ indepartata cu o motocicleta cu atas. De-aici a plecat totul...

 

Lucrarile de sablare si vopsitorie: sablare a fost facuta doar cadrului motocicletei, nu stiu exact cat a costat intrucat de asta s-au ocupat niste prieteni ai mei, nu cunosc cu exactitate cat a costat sablatul cadrului. Unul dintre ei a vopsit si cadrul plus motocicleta, dupa reparatii la rezervor (curgea si era lovit si burdusit cu chit) si la "coditza" (era rupta si prezenta cateva gauri date aiurea cu bormasina de fostul proprietar) si desigur, a pregatit si suprafata, nemaipunand la socoteala montatul/demontatul... In ce priveste atasul, vopsitoria lui a costat 500 de ron, pret ce a inclus toate materialele necesare, demontatul/montatul. Pregatirea de vopsitorie a atasului a fost partial facuta de mine si finalizata de catre prietenul care l-a si vopsit.

 

Alte costuri: (preturile sunt asociate unor piese noi, pentru IJ Planeta 5, furnizate de Gaspar in anul 2012) :

- ROBINET BENZINA REZERVOR --------------------------- - 20 lei

- CARBURATOR K68 PEKAR ------------------------------- - 150

- SET COMPLET CU TOATE GARNITURILE MOTOR - -----------10

- SEGMENTI (pret pe bucata) -------------------------- ---- - 5

- AMBIELAJ COMPLET (include rulmentii) - ------------------- 250

- BUCSA DE BRONZ BIELA - -------------------------------- 5

- PINIONUL DE ATAC ---------------------------------------- - 20

- FOAIA DE SPATE ---------- --------------------------------- 50

- LANTUL DE TRACTIUNE ------------------------------------- 50

- LANTUL PRIMAR (DE DISTRIBUTIE) ------------------------- 40

- SET BURDUFURI CAUCIUC PT. PROTECTIE LANT ------------ 20

- SET SURUBURI INTINZATOR LANTZ ------ ----------------- 5

- SET PLACI DE AMBREIAJ - -------------------------------- 30

- AXUL DE LA MELCUL DE PORNIRE ---- ------ --------------- 30

- PEDALA DE PORNIRE ---- - ---- - ----------------------- 40

- SETUL COMPLET DE SEMERINGURI MOTOR -- --------------- 15

- PEDALA SCHIMBATOR VITEZE "cu calcai" -------------------- 30

- FILTRU AER complet - ---------------------- --------------- 45

- SET CAPACE MOTOR CE ACOPERA CARB+FILTRU AER ------ 80 (folosite)

- PLATINA -------------- -------------------------------------- 10

- SET CARBUNI ALTERNATOR - --- --------------------- - 5

- CABLURI DE COMANDA (pret/ buc) - ------------------------ - 5

- MANETA DECOMPRESOR / MANETA SOC (pret/buc)----------- 15

- BORD COMPLET PLANETA 5 - ----------------------------- - 150

- CONTACT CU CHEIE - -------------- ------------------------ - 15

- TOBA ESAPAMENT COMPLETA (include:toba+cot) ----------- 200

- SET SABOTI DE FRANA -------------------------------------- 30

- SET BUCSE BASCULA CU AX CU TOT - --------------------- - 60

- SET CUTII+CAPACE LATERALE - STG-DR, CU CHEIE, CUTIE+CAPAC+ORNAMENTE - 140

- SEMNALIZATOR pret/buc (include carcasa, fasung, sticla galbena) - -------------- -- - 10

- STOP SPATE COMPLET, CU RAMA, OGLINDA SI CARCASA - ------------------------ -- 20

- ARIPA FATA PENTRU FURCA CLASICA (include sistemul de prindere stg/dr) ----------- 90

- HUSA IJ din vinilin, PENTRU SHEA - ------ ------------------------------------------- - 25

- SET "PRESURI" CAUCIUC fata/spate - ---- ------------------------------------------ - 15

 

Adica aproximativ 320 de euro. Costul de cumparare a motocicletei a fost de 400 de euro, sarabanda inmatricularii cca 100 euro, costurile de transport (la dus cu trenul si la intoarcere pe rotile ei) de cca 80 de euro.

 

Se adauga:

 

- inca 450 ron un alt atas, de IJ4 - cu tot cu cadru, roata si toate partile componente, in stare buna

- inca 380 ron refacere tapiterie scaun atas

- plus 80 ron costuri de transport scaun dus-intors

- inca 100 ron un alt motor, din care s-au folosit carterele si alte piese marunte

- inca 30 ron alte doua semnalizatoare sh, model vechi

- inca 30 ron un cric lateral

- inca 900 ron (cca, ca nu mai stiu exact), insemnand: vopsitorie motocicleta, inclusiv sablare cadru, inlocuit shea, refacere instalatie electrica, diverse alte remedieri de tinichigerie, electrice si la motor, inlocuit cartere, cumparare alte piese marunte, platit posta, manopera pentru toate astea

- inca 50 ron 4 alte tampoane de cauciuc pentru atas

- inca 50 ron diverse suruburi, saibe si piulite ce au fost inlocuite la atas

 

Adica cca 480 euro.

 

Am uitat sa socotesc cauciucurile si camerele noi, cca 180 euro toate trei si diverse sprayuri cu vopsea si materiale pentru vopsitorie de cca 250 ron ( cca 60 euro) cat si manopere diverse, din care imi amintesc 700 de ron odata si inca vreo 150 de ron - adica 200 de euro. Dar a fost mai mult.

 

TOTAL: 1.950 de euro.

 

 

Costurile ce le-ai suportat tu pentru readucerea la viata a unei motociclete in varsta de aproximativ 20 de ani sunt minime.

 

Absolut. Sper ca si cu ocazia asta entuziasmul "comunistelor ieftine" sa se risipeasca. Nu sunt ieftine deloc. Adica, fiecare chestie daca o iei in parte nu e chiar asa scumpa insa, impreuna, se cam aduna... De asemenea, calitatea pieselor noi este foarte slaba iar pentru cele vechi iti trebuie pricepere si multa experienta pentru a le alege.

 

Nu in ultimul rand (sau mai curand in primul rand) conteaza calitatea celor care te ajuta. Lucrul cel mai important, inainte de calitatea fiarelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai grija cum vei distribui incarcatura cand vei pleca la drum sa nu patesti ca astia .

http://www.220.ro/auto/O-Tura-Cu-Motocicleta-Cu-Atas/vPHcilaz2c/

Radeau ca "sfeclele" aia inainte,dar dupa am ras eu =))))))

Editat de emy15
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Unele motociclete se piloteaza cu mainile, altele cu inima.

 

Foarte frumos spus. Asa cred si eu... :mexicanwave:

 

 

precis si-au regizat plecarea asta "furtunoasa"... dar e happy clipuletzul. :laugh:

 

de unde ai cumparat tampoanele de cauciuc pentru atas?

 

de-aici, de pe forum, de la colegul (si prietenul) nostru Balshoi. inca nu am apucat sa le aleg si sa le montez pe cele mai bune dintre ele, probabil la primavara. dupa aceea insa, celelalte vor fi disponibile pentru alti atasisti. nu erau neaaparat distruse cele vechi insa am tinut mult sa le am foarte bune pe toate.

 

Felicitari. Si eu am in plan un proiect din asta. Nimic nu se compara cu o motocicleta veche la care mesteresti singur

 

Multumesc! Partea cu mesteritul -in ce ma priveste- o agreez doar partial, insa pot sa-ti spun ca nimic nu se compara cu o tura calare pe o motocicleta batraioara... e foarte, foarte funny!

 

fiecare cu placerea lui,dar cand te trezesti dimineata sa pleci la munca nu prea ai chef sa o gadili ca sa binevoiasca a pornii.

 

corect, insa o asemenea motocicleta, zic eu, nu e pentru folosirea de zi cu zi. asa cum nimeni nu si-ar lua o masina de epoca pentru a merge cu ea zilnic la serviciu.

 

mai ales IJ-ul intr-un cilindru daca nu esti atent iti suceste glezna .....

 

cand avansul era prost reglat, si pe mine m-a durut piciorul cateva zile bune dupa ce "a zvacnit" pedala. insa, cu reglajul corespunzator, nu mai sunt asemenea probleme. a mea porneste intotdeauna la cel mult a 3-a, a 4-a pedala si fara "sa-ti arunce" piciorul.

 

Ai un BIG LIKE de la mine :))

arata ( si cred ca functioneaza ) foarte bine. Felicitari !

De iesit a iesit ceva frumos, fara indoiala.

 

Multumesc pentru aprecieri! In numele tuturor care, cu buna credinta, au lucrat la aceasta motocicleta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte frumos spus. Asa cred si eu... :mexicanwave:

 

 

precis si-au regizat plecarea asta "furtunoasa"... dar e happy clipuletzul. :laugh:

 

 

de-aici, de pe forum, de la colegul (si prietenul) nostru Balshoi. inca nu am apucat sa le aleg si sa le montez pe cele mai bune dintre ele, probabil la primavara. dupa aceea insa, celelalte vor fi disponibile pentru alti atasisti. nu erau neaaparat distruse cele vechi insa am tinut mult sa le am foarte bune pe toate.

 

 

Multumesc! Partea cu mesteritul -in ce ma priveste- o agreez doar partial, insa pot sa-ti spun ca nimic nu se compara cu o tura calare pe o motocicleta batraioara... e foarte, foarte funny!

 

 

corect, insa o asemenea motocicleta, zic eu, nu e pentru folosirea de zi cu zi. asa cum nimeni nu si-ar lua o masina de epoca pentru a merge cu ea zilnic la serviciu.

 

 

cand avansul era prost reglat, si pe mine m-a durut piciorul cateva zile bune dupa ce "a zvacnit" pedala. insa, cu reglajul corespunzator, nu mai sunt asemenea probleme. a mea porneste intotdeauna la cel mult a 3-a, a 4-a pedala si fara "sa-ti arunce" piciorul.

 

 

Multumesc pentru aprecieri! In numele tuturor care, cu buna credinta, au lucrat la aceasta motocicleta!

ok cand faci selectia acelor tampoane de cauciuc de la atas te rog mult nu ma uita, chiar am nevoie de cateva daca nu chiar de toate 4 Multumesc Mult si Craciun Fericit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Frumoasa motocicleta. Intentionezi sa o pastrezi pentru tine sau sa o vinzi? Intreb, deoarece am vazut ca multi de aici muncesc la restaurarea unei motociclete si apoi o vand ....

 

Motocicleta NU a fost revitalizata in scopul vanzarii.

 

Pe de alta parte, faptul ca unii de-aici muncesc la restaurarea unei motociclete si apoi o vand nu mi se pare un lucru rau... Chiar, pana la urma tu cu cat ti-ai vandut comunista ? (/index.php?/topic/696692-vand-ifa-bk350/) ?!?

 

ok cand faci selectia acelor tampoane de cauciuc de la atas te rog mult nu ma uita, chiar am nevoie

 

probabil nu mai devreme de primavara; la momentul respectiv am sa scot surplusul spre vanzare (sau, dupa caz, donatie - pentru cei care si ei m-au ajutat in acest fel sau in alt mod ce nu a presupus urmarirea castigului in bani). impreuna cu multe alte piese ramase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Festina nici eu nu am spus ca e un lucru rau ca unii restaureaza mobre si apoi le vand ... ba dimpotriva asta chiar e un lucru bun, deoarece exista destui care nu au timp sau nu se pricep la restaurat, dar si-ar dori o moto comunista ... si atunci apeleaza la restauratorii care le vand. Era o simpla intrebare de curiozitate.

Cat priveste partea cu comunista (chinezoaica mea) nu am reusit sa o vand. Cred ca voi ramane cu ea in batataura. Nu mi-a facut nimeni nici o oferta in bani. Majoritatea au venit cu oferte de genul schimbi cu scuter, telefon, laptop, etc., dar nimeni nu mi-a facut oferta de bani. Totusi, judecand la rece nu ma incomodeaza prea mult, pentru ca nu stau eu in cele 2200-2300 de lei cat as vrea pe ea. Am sa o tin intr-un garaj la Pitesti pana o va vrea cineva... sau daca nu va ramane la mine.

LE dar e o mica confuzie pe care o vad acum. Mobra din link-ul tau nu e a mea, a mea e asta:/index.php?/topic/688083-vand-first-bike-concorde/ . Eu am crezut ca la ea faci referire ... acum am vazut ca acolo e altceva.

Editat de robertkiran
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

nici eu nu am spus ca e un lucru rau ca unii restaureaza mobre si apoi le vand ... ba dimpotriva asta chiar e un lucru bun, deoarece exista destui care nu au timp sau nu se pricep la restaurat, dar si-ar dori o moto comunista ...

 

corect. din pacate deseori lumea le sare in cap acestora (celor care renoveaza/restaureaza motorete vechi in vederea revanzarii) condamnandu-i in bloc. pana la urma-urmei, fiecare motoreta salvata astfel bucura un omuletz in loc sa ajunga la remat. ca unii dintre ei le spoiesc doar si le revand reparate doar cat sa mearga pana la coltul strazii, profitand cu nerusinare de nestiinta/nepriceperea multora dintre noi - e o alta discutie insa cum nu imi place sa bag oamenii in aceeasi oala, pot spune doar ca, cu timpul, si la noi "se vor cerne" cei seriosi de aia pusi "pe harneala".

 

asa cum am mai spus, povestea motocicletei mele a inceput cu un simplu gand, o idee; in urma cu doi ani, cand am scris pentru prima oara despre asta pe acest forum. intre timp, posturile au fost comasate intr-un alt topic insa pot fi citite, amestecate insa de catre moderatori si cu alte subiecte.

 

povestea e de-aici: #1053 si pana aici: #1523.

 

cel mai important insa, rasfoind acum paginile din trecut ( in care se pot citi atat sfaturi pertinente, maini intinse de ajutor, incurajari si opinii pro sau contra dar si pacaleli diverse, insulte si chiar amenintari) este ca ... "binili invinge", asa cum spunea si nemuritorul Tamango. :-)))

 

1515046_10153619986480201_720893996_n.jp

 

(fotografie din timpul actiunii "moshociclistilor", la care si Jivina mea Sovietica a participat; spre deliciul copiilor)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Vizitator MosRahao

ai rezolvat problema cu husa aia la atas?

 

nu inca, din pacate. acum si atasul si motocicleta sunt sub cate o husa moto dar as vrea musai una - nu doar ca-i buna la ploaie dar previne si calarirea atasului de toti care au chef sa se pozeze-n el fara sa ceara voie... cunoasteti fenomenul.

 

voi merge la un tapiter in curand, sa-mi confectioneze una (m-am gandit ca rosie "da" mai bine, nu?)

 

(esti cumva berbec ? :P )

 

(scorpion) :grinbandit:

 

multumesc pentru aprecieri, ai sesizat corect situatiile despre care vorbesti.

totusi, acum toate neplacerile sunt in urma... si acum doar ma bucur de motocicleta.

 

toate bune si spor si tie la lucru! in vara aceasta hai, sa o vedem mergand!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

husa aia la atas?

 

cu ocazia husei ce acopera atasul, as vrea sa comand tapiterului si o husa de protectie dintr-o singura bucata care sa acopere atat atasul cat si motocicleta in perioadele de nefolosire. husele astea moto care sunt acum pe ea nu se aseaza bine. sper sa gasesc un material bun, care sa nu favorizeze condensul (m-am gandit la o prelata impermeabila la exterior dar dublata cu ceva panza mai groasa la interior) ...

 

ai gasit una originala ca model sau o faci asa...din poze.

daca vrei te pot ajuta eu cu una ca model si mana de lucru.

 

nu, nu am gasit una. crezi ca mi-ai putea-o imprumuta pe a ta? m-ar ajuta foarte, foarte mult si dau si o bere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut eu am la eM husa pentru atv merge la fix si este si impermeabila si pretul este super ,o am de 2ani si este OK sa mai decolorat dar tine,vad ca mai au astia pe stoc7115660MA

dbdc3713d88b206d0ab5bae98e4a7597.image.8


Prelata ATV impermeabila kaki 208x122x80 cm (marime M)


73.43 Lei cu TVA
56.26 Lei fara TVA
Discount: 5%
69.76 Lei cu TVA

Adauga: no_picture_3.gif este pe stoc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

bagam duminica o tura cu atasele pana la Zimnicea? ar merge si Zidu'(fara atas) daca ne decidem, poate ciocnim un ceai cald cu Choppermaniac & Co

 

da !

 

singura mea rugaminte: sa nu plecam mai devreme de 11, sa se mai incalzeasca putin afara. maine ma apuc s-o pregatesc de drum si vorbim la telefon.

 

(cred ca e de la sine inteles ca orice alt calaret de "comunista" e binevenit sa ne insoteasca, nu?)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...