Sari la conținut

Postări Recomandate

Aceste BMW-uri obosite GS1150 sau GS1200 sunt mai bune decat un vstrom (indiferent ca e 650 nou/vechi 4-5ani ~20k km,1000 vechi de 5-6 ani ~20k km) ?

 

1150 l-as exclude. obosite, neobosite - dunno, decizi tu. eu m-am dat cu R12GS la 100k+ si V-Strom la 24k… m-am simtit mai bine pe 100k+…

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 373
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Se merita sa iei BMW sau VStrom in acest caz ?

 

Nu am tras vreo concluzie, cand o sa iau o decizie, am sa va anunt, plec direct in Germania, si ma intorc calare.

 

Cheers!

 

Dupa cum vezi, discutia a ajuns ( firesc, zic eu ) spre V-Strom . Apoi , treaba cu plecatul in Germania a fost si in mintea mea permanent . Insa am cumparat in final din Romania si bine am facut , sincer . Lasand la o parte costurile logistice mari , imposibilitatea venirii calare iarna , probabilitatea ca mobra sa nu-ti placa , etc , orice furnizor din Romania iti va da o garantie . Mai ales daca te gandesti totusi la o motocicleta noua , eventual .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si, in cazul lui Radu, tur de tara + Alpi "cu saptamanile" va insemna un mod de viata ...

 

nu, nu inseamna "mod de viata" ci inseamna "vacanta" :D

 

Celelalte enumerate pe aici sunt doar niște touringuri cu alură de enduro.

 

da' se potrivesc bine pe tur de tara / alpi, nu? nu vorbim de africa / asia centrala ori extrema… EE/CE - aka mostly touring.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu, nu inseamna "mod de viata" ci inseamna "vacanta" :D

 

 

da' se potrivesc bine pe tur de tara / alpi, nu? nu vorbim de africa / asia centrala ori extrema… EE/CE - aka mostly touring.

 

Da , touring cu forestiere , ceva light, de vacanta prelungita . Foc de tabara , trait la firul ierbii , haiducie :) . Tehnic, asta se poate face si cu IJ-ul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Robert...asa cum am procedat si cu Crosstourer, inca nu ma pronunt cu privire la noul V-Strom 1000 pana nu am ce povesti. Si asa au sarit unii de poponeata in sus ca am avut eu ocazia sa ma dau cu ea la primul SMAEB la care a fost adusa in Romania de catre Honda. Dar asta-i Romania din pacate.

 

Daca omul nu are probleme de buget si vrea o motocicleta adevarata i-as recomanda Honda Crosstourer, care din punct de vedere al propulsorului este cu mult peste concurenta. 2 cilindri nu au legatura cu 4, indiferent de cum sunt asezati.

 

Dar....depinde ce vrea de la motocicleta respectiva ! S-ar putea sa-si schimbe modul de viata...Alpi...chestii :)

Editat de MotoMax
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa ca ... V-Strom 1000 DL ABS 2014 , cu accesorii de touring si 6-7 ani de acum incolo n-o sa mai vezi casa decat in pozele puse de familie pe feisbuc .

 

Glumesc , o sa mai ajungi si la sapat sonde/extras titei din cand in cand...



E clar ca sunt subiectiv , iata ca profesionistul a pus punctul pe i :

Daca omul nu are probleme de buget si vrea o motocicleta adevarata i-as recomanda Honda Crosstourer, care din punct de vedere al propulsorului este cu mult peste concurenta. 2 cilindri nu au legatura cu 4, indiferent de cum sunt asezati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cred ca toata lumea care s-a pronuntat asa, pe neve, nu evalueaza decat ce zice ochiul privitorului, brosura modelului si traditia marcii . Din toate astea rezulta ca e de bine . Nu cred ca se asteapta cineva sa fie altfel decat foarte bun.

 

pai eu ce ziceam? nu ca "lumea" isi da cu parerea de pe net? si din ce stiu pe mobre de 10 ani vechime ale producatorului respectiv. Dar e clar. Impartial. Si de luat in considerare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca omul nu are probleme de buget si vrea o motocicleta adevarata i-as recomanda Honda Crosstourer, care din punct de vedere al propulsorului este cu mult peste concurenta. 2 cilindri nu au legatura cu 4, indiferent de cum sunt asezati.

 

man, mai inainte esti fan motor simplu, carburatie, fara electronica etc. dintr-o data, bada-bing.. v4 uber complicat :) … si 2 vs 4… tru', da' se citeste in ambele directii… pana mea, deja sunt curios sa vad cum e v4 asta - nu m-am dat asa ca n-am ce sa ma pronunt decat din ce stiu de altele… dar… pe poze tot arata uber complicat motoru'… in fine, cu vfr-ul nou te-ai dat? e diferit de ala?

 

Desi, Crosstourer are 280 kg ... e cat Varadero

 

se cheama "heritage" ;)

 

Eu aș lua o Africa Twin de 3-4000 de euro, aș mai băga vreo mie în îmbunătățiri și de restul apă, paie și bătaie.

 

eu as face blocaj mental sa dau 4k pe o mobra care nu se mai face, are minim 10 ani in care mai bag inca 1k in imbunatatiri ….

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Desi, Crosstourer are 280 kg ... e cat Varadero . Uitam de giumbuslucuri .

 

scuze ca ma bag in seama pe segmentul asta, neavand experienta la asa ceva, dar 280 kg mi se pare MULT.... (inteleg ca-s la ''plin'',dar totusi)..

 

asa din lipsa mea de experienta ....dar tot ma duce capul ca o greutate sporita, pardon.....masa mai mare, nu prea ajuta pe teren accidentat/off-road...

 

Pana la urma cat de '''grea''' tre sa fie o motocicleta ca sa fie ''stabila''' ( sau cum zic unii, sa se ''aseze bine la drum')? (ca tot aud scuza asta, la motoarele grele/masive)

 

Depinde si de fizicul omului, eu de ex la 1.76 si 64 kg nici prin cap nu mi-ar trece sa-mi iau Cross-Tourer,tocmai datorita greutatii....si manevrabilitatii la viteza mica/pe loc.

 

Ca motorizare,sunt sigur ca V4 ala se bate cot la cot cu tot ce-are concurenta,dar iarasi, ai nevoie chiar de acel ''powerplant''? (cum e si cel de pe MultiStrada / KTM 1190)..

 

un mono de 660 poate parea submotorizat ( gen XT 660Z, etc) pt 2 oameni si bagaj,dar motor de 130+ cai putere.....mi se pare overkill......

 

cum a mai zis si cineva de sus, trebuie luat in calcul si consumul...

 

La o tura de 1000 km, o mobra care ia 4.5% te va costa 250 ron drumul, una care ia 6.5% te va cpsta 360 ron drumul. Cred ca putem cadea de acord ca e o diferenta considerabila, iar diferentele astea sunt si mai vizibile in traficul din orase sau unde nu se poate merge la ''croaziera''

 

Consumul si fiabilitatea sunt 2 aspecte demne de luat in considerare (fiabilitate in sensul si de cost al intretinerii)

 

just my 2 humble cents.....

Editat de Adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se cheama "heritage" ;)

 

 

eu as face blocaj mental sa dau 4k pe o mobra care nu se mai face, are minim 10 ani in care mai bag inca 1k in imbunatatiri ….

 

heritage se scrie , heritage se citeste si se aplica ....

 

apropos de Africana .... mai sunt vesti despre modelul nou ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La o tura de 1000 km, o mobra care ia 4.5% te va costa 250 ron drumul, una care ia 6.5% te va cpsta 360 ron drumul. Cred ca putem cadea de acord ca e o diferenta considerabila, iar diferentele astea sunt si mai vizibile in traficul din orase sau unde nu se poate merge la ''croaziera''

 

1000 km = 1 day… 100 ron ca sa te simti bine intr-o zi vs… plm… poti sa nu-ti mai iei mobra si sa mergi cu conserva :)… conteaza, poate… dar, plm… e motoreta… nu e "reasonable choice"… si in oras… depinde, poate la unele motorete scoti mai mult…. sau daca nu folosesti avanatajele de a fi mai "slim" in trafic…

 

Consumul si fiabilitatea sunt 2 aspecte demne de luat in considerare (fiabilitate in sensul si de cost al intretinerii)

 

depinde pentru ce. pentru livrat pizza… da… altfel e discutabil. si fiabilitatea (de fapt lipsa ei) crede ca e mai naspa cand crapa ceva neplanificat decat sa stii din start ca tre sa dai X la Z km…

 

si cu consumul… daca nu zambesti din cand in cand in casca de ce mai mergi cu moto? :D

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

man, mai inainte esti fan motor simplu, carburatie, fara electronica etc. dintr-o data, bada-bing.. v4 uber complicat :) … si 2 vs 4… tru', da' se citeste in ambele directii… pana mea, deja sunt curios sa vad cum e v4 asta - nu m-am dat asa ca n-am ce sa ma pronunt decat din ce stiu de altele… dar… pe poze tot arata uber complicat motoru'… in fine, cu vfr-ul nou te-ai dat? e diferit de ala?

 

Da, personal sunt fan motocicleta construita bine, simplu, cu cap, carburatie, spite + camera aer.....fara multa electronica..etc. Mai ales pentru combinatia asfalt + putin adventure. Sincer plecam mai linistit la drum cu Africana cu spite si cu 2 camere de rezerva sub sa fata de Varadero cu jante turnate si injectie. Cu 2 leviere mici rezolvi situatia chiar daca anvelopa e grav avariata. Din camera veche faci un manson si vii acasa. O groapa luata violent cu o janta de aliaj iti da toate sansele sa petreci ceva timp pe acolo pe unde ai luat-o, sau sa te intorci cu mobra pe remorca.

 

2 versus 4...poti sa-l citesti in ce sens vrei, iti spun eu ca n-au legatura....V4-ul de pe Crosstourer merge intr-un mare fel.

Cu VFR-ul de 1200 inca nu m-am dat, si eu sunt curios.

 

Da, i-am recomandat Crosstourer daca nu are problema bugetului, e simplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, personal as lua o Africa Twin si de restul de bani..... as calatori. O recomand ca o am de 5 ani si mi se pare destul de ok.Acum binenteles daca vrei ceva nou as merge spre ktm 990. Recomand roata de 21,preia gropile mult mai bine decat roata de 19.O spun din experienta.Cel mai mult am facut 1400 km intr-o zi cu ea,singur dar cu bagaje.La motocicletele noi ma feresc de multa electronica,pot sa ma insel dar am un principiu ca o defectiune la un carburator undeva pe munte as putea sa il repar pe când un injector? Cum a mai spus cineva pe aici,cred ca Eru, fiecare isi recomanda motocicleta care o are sau ce a avut,dar mi se pare corect lucrul asta.Te-as minti daca as spune ca ktm sau Suzuki este mai prost decat honda ,iti spun ce am si consider ca este ok.Normal este o mobra ca toate defapt daca nu faci menteneanta la timp pica. Acum ce sa zic este greu sa alegi dar pana la urma te hotarasti tu......Bafta si sfatul meu incearca sa faci macar cativa km cu fiecare mobra inainte......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

1000 km = 1 day… 100 ron ca sa te simti bine intr-o zi vs… plm… poti sa nu-ti mai iei mobra si sa mergi cu conserva :)… conteaza, poate… dar, plm… e motoreta… nu e "reasonable choice"… si in oras… depinde, poate la unele motorete scoti mai mult…. sau daca nu folosesti avanatajele de a fi mai "slim" in trafic…

 

 

depinde pentru ce. pentru livrat pizza… da… altfel e discutabil. si fiabilitatea (de fapt lipsa ei) crede ca e mai naspa cand crapa ceva neplanificat decat sa stii din start ca tre sa dai X la Z km…

 

si cu consumul… daca nu zambesti din cand in cand in casca de ce mai mergi cu moto? :D

 

nu vreau neaparat sa te contrazic, pana la urma ai exponential mai multa experienta pe motociclete de genul asta, dar ceea ce ai enuntat nu prea are legatura cu sectiunea enduro,deci imi permit sa te contrazic:

 

Am pus cifrele alea exacte (care sunt si corecte) tocmai pt a enunta ca la diferenta aia de consum intre 2 mobre,practic platesti cu 30% mai mult la una din ele, pt a face aceeasi distanta... daca vorbim de o tura de 150 km in weekend, diferentele sunt mici/irelevante. Iarasi, daca vorbim de cineva care merge rar/putini km,iarasi, diferentele nu ar fi asa relevante....

 

Si sa fim seriosi,cati fac 1000 km PE ZI? poate pentru unii e o placere, dar mi-e foarte GREU sa vad placerea in a face 1000km intr-o singura zi (decat daca esti constrans de imprejurari)...

 

faci niste analogii foarte anapoda (parerea mea)....

 

Da,stim ca motocicleta nu e cel mai practic lucru din lume,si ca e o pasiune in final,dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa ne intereseze nimic legat de performantele ei,de tehnica ei,de siguranta ei,de fiabilitatea, de consumul ei.....

 

Daca as merge pe logica ta, ca ''nu e reasonable choice'', pai atunci tot topicul omului nu mai are nici o logica si ar trebui sa o aleaga pur si simplu pe aia care ii PLACE cel mai mult,nu?

 

Nu poti da ''dismiss'' atat de usor la unii factori,cand vine vorba de achizitia unei motociclete..

 

Iar cand am zis ca diferentele de consum sunt mai vizibile in oras, cred ca oricine a experimentat pe pielea lui asta,iar motoarele mari au tendinta sa pape foarte mult in oras (oricat te-ai strecura cu ea, pana la urma sunt semafoare, trafic aglomerat,etc)... RSV meu ia 9-10 % in oras, bag mana-n foc ca 990 ADV nu ia sub 8% nici el in oras..

 

iar argumentul final cu zambetul.....pana la urma poti zambi la fel de tare si cu aia care-ti papa 4.5% si cu aia care-ti papa 6.5%, depinde de ce te face sa-ti ticaie inima.....

 

daca acceleratia brutala si caii putere sunt scopul,da,cu siguranta consumul tre sa sufere...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus cifrele alea exacte […]

 

dap. prea exacte. de fapt daca e sa te iei dupa cifre nu mai conteaza nimic. ce poti sa faci cu mobra de 5k faci si cu mobra de 500. de ce s-o mai iei p-aia de 5k atunci?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceste BMW-uri obosite GS1150 sau GS1200 sunt mai bune decat un vstrom (indiferent ca e 650 nou/vechi 4-5ani ~20k km,1000 vechi de 5-6 ani ~20k km) ?

 

Se merita sa iei BMW sau VStrom in acest caz ?

 

 

intreaba un BMW-ist ca sigur te va lamuri daca merita sau nu merita

 

dar mai bine nu te obosi ca uricum niciodata un BMW-ist nu va recunoste punctele slabe, asa ca tu cumpara-ti ce tie tie drag

Editat de vlady_80
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Dupa cum vezi, discutia a ajuns ( firesc, zic eu ) spre V-Strom . Apoi , treaba cu plecatul in Germania a fost si in mintea mea permanent . Insa am cumparat in final din Romania si bine am facut , sincer . Lasand la o parte costurile logistice mari , imposibilitatea venirii calare iarna , probabilitatea ca mobra sa nu-ti placa , etc , orice furnizor din Romania iti va da o garantie . Mai ales daca te gandesti totusi la o motocicleta noua , eventual .

Pentru o mobra noua cat si pentru auto nou garantia este europeana. Orice dealer oficial este OBLIGAT sa asigure garantia indiferent de unde din UE cumperi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Salut Radu !

 

Nu stiu ce mobra iti vei cumpara si nici nu ma intereseaza, de aceea nu-ti voi recomanda o motocicleta anume, dar retine un sfat:

 

Nu ingropa o mica avere intr-un fier nenoricit, ci investeste cat mai mult in calatorii cat mai lungi si cat mai frumoase in locuri in care nu ajung multi, de aceea iti sugerez sa te orientezi la o mobra ieftina, fiabila, economica (atat ca service cat si consum), pentru ca drumul se vede la fel si din saua unui BMW 1200 GS din 2013 si din saua unui ...Royal Enfield ! Ideea nu este sa detii o nava spatiala, ci sa te plimbi cu ea !

 

Bafta mare iti doresc si calatorii cat mai plecute ... cu orice motocicleta le vei face ! :)

Petrica

post-10224-0-38933800-1388995154_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parca am mai spus: Royal Enfield - the King of Himalaya si Hero Honda - the Queen of Himalaya :D Un fel de Dacii: ti le mestereste orice serpas de pe acolo.

Pt restul planetei:

Enduro-touring: vechi Africa Twin, nou KTM 990/1190

Touring-enduro: vechi VStrom650, nou R1200GS

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Tenere 660 - putere suficienta , consum mic, bun in offf, monociclindru mai slab pe asfalt cu pasager si poate mai incomod

000

. Consum 5- 5,5 daca te dai la el. Suspensia spate + saua= solutie neinspirata. Trage mult mai bine decat te astepti la 48 cp si Poti merge 150 hmh constant pe autostrada fara sa ai semzatia ca se chinuie.

 

Ktm990R 2012 ar fi la Sibiu unul de vanzare: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut pe toti !

 

Numele meu este Radu, am 28 de ani, sunt inginer oil & gas, si ma aflu intr-o mare dilema: Alegerea unui motor.

 

Dupa cativa ani de mers pe motocicleta, un Dragstar 650 Classic

 

Ce caut acum, este sa evadez cu saptamanile, sa plec in locuri linistite unde sa n-am semnal la mobil, si sa am la mine tot ce trebuie de supravietuit.

Imi doresc mai multa putere, sa pot atasa niste ZegaPro si un top-case, sa mearga fara vibratii si sa am confort la ~120km/h, sa am pasager, si sa fie usor de intretinut si fara sa fii doctor sau sa-ti trebuiasca service oriunde ai fi. Drumurile or sa fie lungi probabil voi incepe cu turul Romaniei, si apoi o excursie de o vara in Europa (Alpii, si orasele simbolice ale batranului continent). Ma voi abate de la asfalt probabil pe un drum forestier ca sa ajung la o cabana sau pensiune.

 

Intrebarea, si scopul acestui topic este ca voi, posesori de adventure/enduro/touring, sa imi spuneti, ce v-ati lua voi, daca ati avea ocazia sa va luati alta motocicleta decat ce aveti acum, sau daca sunteti multumiti, ce avantaje va ofera si ce nu va ofera in prezent. Trebuie sa avem in vedere ca suntem niste muncitori si nu suntem plini de bani.

 

Vreau ca voi, cititori sau motociclisti experimentati, sa imi dati niste pareri, ca eu sa fac o alegere optima.

 

"Banii nu sunt o problema, dar sunt". Am bani sa dau pe ceva mare si bun, dar oare se merita ? Acelasi lucru pot sa-l fac si cu ceva mai ieftin, sunt sigur.

 

Pentru asta sunteti voi si voi citi cu atentie ce scrieti.

 

Salut si asfalt uscat !

Salut,

 

am fost in situatia ta acum cativa ani:

 

Am avut un Dragstar de 650, am simtit aproape aceleasi + si -. Vroiam cam acelasi lucru ca si tine acum: 2 pers+bagaje+off

 

Cu 2 persoane + bagaje iti trebuie un motor mai puternic (in jur de 1000).Asta-i partea mai usoara, acum intrebarea este, cat de mult si pe unde vrei sa te dai pe off?

 

 

Dupa ce am sapat o gramada dupa review-uri, pareri etc. am ajuns la concluzia : BMW R1200GS sau KTM 9X0 ADV (restu' am eliminat din cauza: puterii,kg etc.)

 

Pana la urma am decis sa iau KTM-ul pt ca vroiam sa ma dau destul de mult pe off si am luat in calcul urmatoarele chestii:

 

- pe atunci, neavand experienta pe off si vrand un motor mare, acesta trebuia sa fie manevrabil - motorul acesta a fost gandit si construit cu ajutorul lui Meoni, cu scopul de a castiga Dakar(a si castigat), modelul de strada difera foarte putin de cel de competitie - deci e manevrabil.

 

- vine din fabrica cu suspensii WP, roti Excel 21 cu 18, frane Brembo,2 rezervoare, 198 kg dry.

 

Daca vroiam numai ocazional pe off, sigur imi luam BMW-ul

 

Asta am fact eu, nu zic ca eu am facut cel mai bine, dar nici nu ma plang.

 

Sfatul meu e sa nu bagi multi bani in mobra, numai daca ai posibilitate. Mai bine orienteaza-te dupa ceva mai ieftin si bucura-te de calatorii, decat sa sa ai o mobra faina si sa te plimbi "prin zona".

 

P.S. Click pe semnatura, pe blogul personal si vezi cam la ce am folosit pana acum LC8-ul.

Editat de Hosszu Toll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut pe toti !

...

 

Voiam sa-ti dau si eu un sfat, dar vad ca mi-a luat-o petrica inainte. Poate te ajuta sa il auzi inca o data:

Nu ingropa prea multi bani in aceasta mobra. Cand vii dintr-o alta categorie si nu stii la ce sa te astepti sau ce vrei de la noua mobra, e foarte greu sa faci "alegerea optima" din prima. Si e o greseala mare sa cumperi o mobra scumpa / noua.

 

Cu ~3000 de euro gasesti mobre suficient de bune, care sa te tina 1 - 2 ani fara probleme, pana te lamuresti ce conteaza cel mai mult pentru tine: confort, putere, veleitati offroad, consum, fiabilitate, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...