Sari la conținut

ktalinn
 Share

Postări Recomandate

oate gresesc, dar is curios caci vreau si eu sa renunt la ele ca unii spun ca iti da mai multa putere in ture putine.

 

Invers - cu clapetele secundare ai mai mult cuplu jos in ture.

Dar... motorul ala al tau trece foarte rapid de la 1500 la 5000 de exemplu, unde nu te mai deranjeaza eliminarea clapetelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 81
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

da, dar neavand sonda lambda, de unde stie sa faca corectia ?

poate gresesc, dar is curios caci vreau si eu sa renunt la ele ca unii spun ca iti da mai multa putere in ture putine.

Pai vorbim de clapete secundare sau de sonda lambda?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@tng si atunci cum se face corectia amestecului? intreb ca nu stiu.

 

din cate am citit pe forumurile dedicate z-ului

unui z1000 s-a anulat clapetele secundare si s-a incarcat harta noua

a zis ca pe la 3000-4000 se ridica roata fata

 

i have done this mod & have rode in the rain numerous times. when u disconnect the rear aft sensor on the right throttle body & turn the key on, it opens the secondary flies. then when u unplug the connector for the butterflies, they stay in the open position. then plug the rear aft sensor on the throttle body back up. ur done. good thing about this, wont trigger an fi light & only takes a minute to do. if u dont like the results, then plug it back in, no harm, no foul. alot easier than removing them. as soon as u ride it, u will notice the difference. alot more power down low where i like it. rolling in first at 3 or 4k rpm, small blips on the throttle will effortlessly lift the front tire. been several debates about this mod. some like it, some dont. in theory to get more power down low, u lose it somewhere else. to me this is a very good mod with definate gains on the low end. if u try it u can always plug it back up if u dont like it.

 

There is definitely a lot more urge below 4k, most noticeable between 2k-3k. Instead of it picking up slowly and then surging forward above 4k, it now just goes. I will give it a try for a bit, and if I decide to stick with it, I will get some dyno time and get my own custom map, but thanks to Htech71 for giving me his map so I could try it out. I would not recommend trying this without the map, as it will run very lean below 4k and would not be a good idea, and you definitely must have a PCIII. The whole mod took about 10 minutes. If anyone wants to try it, let me know and I will let you have the map. Best thing about this is if you don't like it, it is just 10 minutes to switch it back. Unlike actually removing the secondaries, as that is a much bigger job and harder to reverse.

 

Editat de dark_lord86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@tng si atunci cum se face corectia amestecului? intreb ca nu stiu.

Pai e musai sa se faca? :D Asa credeam si eu, ca injectie = amestec optim, in orice moment, coafura rezista. Debitul de benzina se face dupa fluturasii (parca asa li se zicea pe vremuri, asa-s eu, mai nostalgic) primari, adica dupa cit aer lasi sa intre. Daca e injectie nu inseamna necesar ca e un sistem in bucla, poate sa fie sau nu.

La carburatie cum se face corectia? Nu se face, si totusi merge.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poi asta e ideea.

z-ul are 2 randuri de fluturasi. unul comandat de pilot si unul de calculator.

daca il pacalesti si ii spui ca clapetele comandate de calculator is deschise la 20%, ele fiind anulate (deschise la 100%), intra mai mult aer decat benzina si corectia nu se mai face iar amestecul devine sarac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poi asta e ideea.

z-ul are 2 randuri de fluturasi. unul comandat de pilot si unul de calculator.

daca il pacalesti si ii spui ca clapetele comandate de calculator is deschise la 20%, ele fiind anulate (deschise la 100%), intra mai mult aer decat benzina si corectia nu se mai face iar amestecul devine sarac.

Gresit!

De pomana ai clapetele secundare deschise sau eliminate total ele nu influenteaza amestecul carburant.

Amestecul este dat de ECU prin hartile de benzina,aferente vitezei in care esti,Ram air, si coordonatele din harta ale TPS si RPM. Adica cat deschizi tu acceleratia!

Peste ele vin corectii de temperatura exterioara,presiune admosferica,temperatura interna,si corectii lambda narrow band,(asta fiind cel mai folosita pe moto)

Lambda narrow band,nu stie sa faca corectii de cat in regim de relanti si croaziera adica deschidere constanta de TPS.

Clapetele secundare au fost create pentru a optimiza cuplu la turatii mai scazute,dar si pentru frana de motor,restrictii de putere,nivel scazut de zgomot provenit din admisie...etc

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De obicei citesc in diagonala postarile foarte lungi si mi-a sarit in ochi ce ai zis aici

 

O eroare de TPS nu inseamna neaparat TPS defect. Sper ca nu am mai ratat ceva din cele descrise de tine.

 

Verifica clapetele secundare cum ti-am zis din prima.

Primul indiciu ca motorul care le actioneaza a luat-o razna, e sa auzi un carait anormal cand pui contactul. Nu-l confunda cu zgomotul pe care il face pompa de benzina.

 

Bafta!

pai sa stii ca are un carait aiurea de fiecare data cand ii pun contactul. cunosc foarte bine sunetul pompei de benzina dar el caraie la clapetele secundare. stiu sigur asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pt lamuriri TNG.

Deci zici ca nu e nici o problemă daca renunț la clapetele secundare?

 

Cu placere. :hug:

Daca mergi mai mult subturat si pe urma deschideri violente de TPS ...da, atunci o sa ai ceva intarziere daca nu ai clapetele.

Dar daca mergi mai sportiv cu RPM mai mare atunci nu ai probleme,o sa fie chiar o inbunatatire. :peace:

 

Eliminarea clapeteleor sa nu fie total,adica si motorul si senzorul.

Doar mecanic (clapetele si atat)

Daca vrei si electronic atunci se complica putin treaba pentru ca va fi nevoie sa-si spui lui ECU, ca tu inca ai acele componente pe care le supravegheaza "el" acolo. :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poi asta e ideea.

z-ul are 2 randuri de fluturasi. unul comandat de pilot si unul de calculator.

daca il pacalesti si ii spui ca clapetele comandate de calculator is deschise la 20%, ele fiind anulate (deschise la 100%), intra mai mult aer decat benzina si corectia nu se mai face iar amestecul devine sarac.

 

Rolul clapetelor secundare nu este sa faca amestecul mai bogat in ture joase.

La motoarele short stroke, patrate sau superpatrate, viteza aaerului pe admisie, in ture joase este prea mica si presiunea prea mare, astfel benzina injectata nu vaporizeaza suficient.

Cu claptele secundare, Creste viteza aerului pe timpul de admisie jos in ture, scade presiunea in aval de clapete si in amonte de injectoare si astfel rezulta un amestec mai omogen de aer-vapori de benzina fata de aer - benzina nevaporizata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pt lamuriri TNG.

Deci zici ca nu e nici o problemă daca renunț la clapetele secundare?

 

Ktalin, ce auzi cand pui contactul chiar clapetele secundare sunt.

da se aude motorasul ala mare de la mijlocul clapetelor si am pus mana pe el si se simte cum se misca ceva pe acolo. eu am zis ca este normal sa se auda asa ca nu am mai avut motor pe injectie pana acum . tu cand pui contactul auzi ceva ? in afara de pompa de benzina????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma inebuneste motorul asta. ma gandesc ca da acusi caldura si incepe sa ma zgataie iar prin oras. sambata numai sa nu fie gheatza pe jos ca ii scot senzorul le deschid la maxim cu mana si ies sa vad cum merge



salutare. am iesit azi cu clapele deschise la mana si motorul merge lin acum aricum as merge cu el. , se accelereaza mult mai repede asa . acum intrebarea este ce ar trebui sa fac sau ce ar trebui sa schimb sa nu mai am probleme? ce s a defectat? motorasul ala dintre clapete sau ce ? am mai desfacut si intinzatorul la distributie si intinde 7 dinti . cum imi dau seama cand trebuie sscimbata distributia????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omule, ti-am zis din prima ca sunt capetele :)

Rezolvarea definitivă e sa le elimini.

Intinzatorul e automat. Daca lantul de distribuție face zgomot, recomandarea mea e sa îl schimbi.

Tensionarea la mana a intinzatoarelor se poate solda uneori cu dezastre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mai vazut pe you tube ca le taie si le face mai mici. da stiu ca mi ai zis si multumesc mult si tie si celorlalti ce m au ajutat. nu cred ca am fost inteles cu distributia,. am vrut sa fac doar o verificare sa vad daca functioneaza intinxatorul ca am gasit la cineva unul blocat si suna tare lantul ca era slab. intinzatorul meu are 18 sau 19 dinti de la minim la maxim. si cand l am montat la loc am inumarat sa vad cate clicuri face si totau au iesit 7 si ma gandesc ca nu este intins tare lantul ala. el nu face zgomot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

salut. am gasit o problema la clapete. le am dat jos sa le curat si am desfacut cele 4 suruburi de deasupra lor de unde se face sincronizarea lor si acolo gasesti surubul un arc o saiba plata si un oring la toate cele 4 suruburi. problema suna in felul urmator: nu mai am doua oringuri si la alt surub avea pusa prima data saiba si apoi oringul. ma poate ajuta cineva cu o informatie de unde as putea gasi 4 oringuri ? multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut. am gasit o problema la clapete. le am dat jos sa le curat si am desfacut cele 4 suruburi de deasupra lor de unde se face sincronizarea lor si acolo gasesti surubul un arc o saiba plata si un oring la toate cele 4 suruburi. problema suna in felul urmator: nu mai am doua oringuri si la alt surub avea pusa prima data saiba si apoi oringul. ma poate ajuta cineva cu o informatie de unde as putea gasi 4 oringuri ? multumesc

La orice magazin cu oring-uri

Esti sigur ca nu a ramas in gaura ?

Stii ca dupa asta tre sa ii faci sincronizare neaparat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut. am gasit o problema la clapete. le am dat jos sa le curat si am desfacut cele 4 suruburi de deasupra lor de unde se face sincronizarea lor si acolo gasesti surubul un arc o saiba plata si un oring la toate cele 4 suruburi. problema suna in felul urmator: nu mai am doua oringuri si la alt surub avea pusa prima data saiba si apoi oringul. ma poate ajuta cineva cu o informatie de unde as putea gasi 4 oringuri ? multumesc

Pe cuvantul tau ca nu ai suflat cu aer si l-ai pierdut?

Putin probabil sa umble cineva acolo inaintea ta,ele vin setate din fabrica intr-o anumita pozitie in functie de AFR-ul pe relanti...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate am vb cu el tin sa cred ca nu el le-a pierdut. In manual scrie ca referinta ca sunt reglate la 2¼ ture afara. El avea 2 strânse pana la capat si 2 cate 1 tura inapoi.

Tot in manual scrie ca daca nu iese sincronizarea, se dau jos si se curata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

am rezolvat cu oringurile. dupa ce am dat jos clapetele am venit direct in casa cu ele si nu am compresor. prima data am zis ca nu umblu acolo si dupa m am razgandit si le am desfacut ca oricum aveam de gand sa fac sincronizare. la surubul de reglaj ce avea ordinea schimbata intre oring si saiba surubul era negru iar celelalte erau curate. si nu au ramas sigur nicaieri. e curat tot acolo. m am uitat si pe canal cu o lumina si e gol .



va salut baieti. in sfarsit s a rezolvat problema cu adevarat si la motorul meu. dupa ce am pus oringurile am spalat clapetele de jeg , le am montat saptamana trecuta dar nu am postat cu rezultatul pentru ca am vrut sa fiu sigur ca nu ma insel si merge asa cum trebuie . sincer nu am apucat sa i fac sincronizare dar le am pus cum da in manual si nu mi a mai facut niciodata cum facea. acum merge foarte lin cu acceleratia tinuta in acelasi punct iar turatia nu scade, nu creste. saptamana viitoare am programare la sincronizat. eu am mers cu el asa pentru probe si consuma mult. am facut cu un plin 164 de km si a mai stat pornit la garaj. acum si la relanty sta turometrul fix si nu mai oscileaza. multumesc tuturor ce au sarit in ajutor si nu s a facut bascalie de problema mea asa cum am vazut prin alte parti. ASFALT USCAT!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut!

Sa nu mai deschid alt topic scriu aici.

De o bucata de timp incepe sa ma enerveze din ce in ce mai tare urmatoarea problema: cand accelerez foarte usor, zgomotul din toba nu e constant, se aude balbait.

La fel patesc si cand merg constant pe la 3000-3500 rpm. Daca merg constant la o turatie mai mare "balbaiala" are o frecventa mai mare, abia se mai sesizeaza.

Daca accelerez progresiv nu apare aceasta "balbaiala", dar problema e ca trebuie sa ma opresc undeva cu acceleratia din cauza limitelor de viteza :D

In rest, motocicleta merge bine, accelereaza puterinic, totul e ok. Cand apare "balbaiala" motocicleta nu zmunceste sau altceva. Doar apare acest sunet neplacut.

 

Ce am facut pana acum la motocicleta incercand sa elimin aceasta zgomot.

-dat jos si curatat clapetele de jeg.

-sincronizat clapetele sau reglat AFR-ul

-verificat tps-ul

-verificat tensiunea lui ca in manual.

 

Motocicleta este cu toba sport Arrow fara db-killer, si cu "airbox" mod, filtru aer stock.

post-50769-0-50292600-1399272458_thumb.jpg

Editat de dark_lord86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...