ERU Postat Februarie 14, 2014 Share Postat Februarie 14, 2014 Cum afara a iesit soarele si miroase a primavara, majoritatea a inceput sa caute diverse pt pregatirea mobrei pt sezon. Asa mi-am adus si eu aminte, ca in toamna bateria mobrei mi-a facut niste mici figuri si cum este cea originala, [2008] probabil ca i se cam apropie sfarsitul. Avand si o tura mai lunga in perspectiva, ma gandesc sa o schimb. O sinapsa rebela, imi aduce aminte ca am citit chestii despre baterii cu tehnologii noi, undeva pe ADVRider, dar fiind destul de haotic nu am mi-am marcat topicul. Cu ceva munca de cautare am reusit sa regasesc topicul de pe ADV. Asa ca l-am recitit in viteza si as vrea sa-mi cumpar o baterie Antigravity. Zis si facut le trimit un mail in care ii intreb daca au un dealer in EU, dar cum nu am primit raspuns m-am gandit sa deschid acest topic poate ..poate stiti voi "colective knowlege". 1 Stie cineva de unde poate fi achizitionata o baterie Antigravity in EU preferabil in afara granitelor României dar daca stiti la noi pe cineva e ok si asa ? 2 Sunt deschis si la alte tipuri/brand-uri dar sa fie LiFePo4. 3 Am cunostiinta de un dealer de Shorai in Bg dar in urma topicului citit la ADV parca nu mi-as mai lua Shorai. Am pozitionat acest topic in zona Enduro Touring & Adventure intentionat pt ca aceste baterii sunt folosite in general al curse [mai putin in Ro] si la Adventure, deci sansele maxime sa aflu ceva sunt cu un topic in aceasta zona. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hysaf Postat Februarie 14, 2014 Share Postat Februarie 14, 2014 Iti recomand -> http://www.ballisticparts.com/products/batteries/batteries.php . Mymoto iti poate aduce. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M800 Postat Februarie 15, 2014 Share Postat Februarie 15, 2014 Acumuatorii de genul acesta au nevoie de incarcare balansata, altfel se distrug destul de repede. Ce inseamna incarcare balansata: Acumulatorul este format din mai multe celule (acumulatori individuali) legati in serie in cazul de fata 4 in serie. Prin incarcarea balansata se asigura incarcarea tuturor celulelor la aceeasi tensiune maxima 3.6V. Depasirea acestei valori poate duce la distrugerea acumulatorului. De asemenea si o descarcare sub pragul de 2.8V pe celula poate distruge acumulatorul. Prin urmare ai nevoie de un incarcator dedicat si o monitorizare permanenta a incarcarii si descarcarii, se poate face, dar nu in timpul mersului. Pentru astfel de acumulatori ar fi nevoie de un alt tip de releu de incarcare. Au avantaje nediscutabile: greutate si volum muuult mai mici la aceeasi capacitate, posibilitatea de a debita curenti mult mai mari decat acumulatorii cu plumb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 15, 2014 Share Postat Februarie 15, 2014 Acumulatorul este format din mai multe celule (acumulatori individuali) legati in serie in cazul de fata 4 in serie. Prin incarcarea balansata se asigura incarcarea tuturor celulelor la aceeasi tensiune maxima 3.6V. Depasirea acestei valori poate duce la distrugerea acumulatorului. De asemenea si o descarcare sub pragul de 2.8V pe celula poate distruge acumulatorul. Pai asa e si la bateriile clasice, singura diferenta este faptul ca sunt 8 elementi iar valoarea tensiunii pe element e intre 1.4V si 1.8V. Daca pui 12V la capete vei avea 1.5V pe element daca sunt descarcati egal, daca au aceeasi rezistenta interna. Altfel, cel mai descarcat va avea o tensiune mai mare pe el. Curentul e acelasi prin toti elementii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M800 Postat Februarie 15, 2014 Share Postat Februarie 15, 2014 Andrei, gresesti, acumulatorii clasici pt moto sunt Pb acid si au tensiunea nominala de 2V si 6 elementi. Acestia nu necesita balansare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 15, 2014 Share Postat Februarie 15, 2014 OK. 6 elementi. Si incarcarea e diferita in functie de cat de consumat e fiecare element in parte. Prin urmare, incarcarea balansata reprezinta asigurarea aceleiasi tensiuni de incarcare pt fiecare element, indiferent de descarcarea lui? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M800 Postat Februarie 15, 2014 Share Postat Februarie 15, 2014 De obicei incarcatoarele specializate pentru acumulatorii cu litiu (LiFe, LiPo), asigura tensiuni sensibil egale la sfarsitul procesului de incarcare. In timpul incarcarii diferentele intre celule pot fi mai mari daca acumulatorul nu are celule selectionate, daca e uzat, daca a fost incarcat des fara balansare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Februarie 15, 2014 Share Postat Februarie 15, 2014 DAP ! Acumuatorii pe litiu sunt impresionanti ca peformante. Le citesti caracteristicile si .. le mai citesti odata ca parca nu-ti vine a crede ... Sunt scumpi dar cistigi la curent si greutate ! Asa cum ati scri si voi mai sus, mentinerea incarcarea descarcarea sunt la un alt nivel fata de clasicele acumulatoare cu plumb/electrolit lichid. Orice acumulator cu litiu achizitionat trebuie sa duca la achizitionarea unui incarcator cu management. Daca asta se intimpla intr-o tara in care n-ai iarna, sa zicem ca nu, dar la noi da. Legat de balansarea elementilor dintr-un Lipo, e intr-adevar cea mai corecta varianta de a incarca la maxim elementii, totusi, un Lipo se poate incarca si daca nu-i balansezi. Sa nu se inteleaga gresit ca nu poti incarca Lipo cu incarcator cu management dar fara balansare ! Este adevarat ca in timp, fara balansare, performanta acumulatorului se va limita, din cauza ca intotdeauna un element va fi incarcat mai putin decit celalalt. Daca stai sa te gindesti, n-ar fi extraordinar de mutat toata partea de balansare din incarcator in acumulator (e doar o electronica la cost de productie citiva dolari) ? Vine oricum ziua aia iute .... La fel e si cu acumulatorii cu gel, care se folosesc des la motociclete. Incarcarea cu un redresor chior o va face praf mult mai repede decit ar crede multi. Iar acolo unde motoarele trebuiesc invirtite mai mult, si de regula atunci cind esti in noroi, ploua si te bate vintul, n-ai ! cei cu motoare mari stiu ... bafta ! Radu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu2000v Postat Februarie 15, 2014 Share Postat Februarie 15, 2014 Am investit intr-un incarcator "inteligent" iMAX B6. Deocamdata il folosesc la niste acumulatori LiIon ptr. o masina de insurubat. L-am mai folosit la incarcarea acumulatorului cu Pb de la moto si scuter. Va urma un Ballistic (probabil) ptr. moto. Recomand cu incredere iMax B6 (originalul nu clonele). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M800 Postat Februarie 15, 2014 Share Postat Februarie 15, 2014 Nu mai are sens sa cumperi si ballisticul, au acelas soft, foloseste cu incredere B6 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOTORIOUS Postat Februarie 16, 2014 Share Postat Februarie 16, 2014 (editat) Am o Yuasa fara intretinere din 2008.Invarte motorul ca si in prima zi de functionare.Si umblu mult si prin oras.Porniri-opriri la greu,dar nu am sesizat nici o ezitare.Iarna pornesc putin motorul odata pe luna.Atat.Si tot se achita cu brio. Editat Februarie 16, 2014 de MOTORIOUS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 16, 2014 Share Postat Februarie 16, 2014 Dar e grea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Februarie 17, 2014 Autor Share Postat Februarie 17, 2014 La Antigravity nu trebuie sa ai incarcator dedicat. Este unul din motivele pt care am ales brand-ul asta in detrimentul mult mai cunoscutului Shorai. Daca aveti rabdare sa cititi topicul din linkul catre ADV scrie pe acolo despre un fenomen numit "overflow" daca imi amintesc bine care face ca atunci cand un alement a ajuns la incarcare maxima curentul sa curga peste el catre elementii mai putin incarcati pana cand se incarca la capacitate toti. Sper ca imi amintesc corect intrucat topicul ala l-am citit acum niste luni. In alta ordine de idei revin obsesiv cu intrebarea. De unde imi cumpar Antigravity ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mianmar23 Postat Februarie 17, 2014 Share Postat Februarie 17, 2014 (editat) La Antigravity nu trebuie sa ai incarcator dedicat. Este unul din motivele pt care am ales brand-ul asta in detrimentul mult mai cunoscutului Shorai. Daca aveti rabdare sa cititi topicul din linkul catre ADV scrie pe acolo despre un fenomen numit "overflow" daca imi amintesc bine care face ca atunci cand un alement a ajuns la incarcare maxima curentul sa curga peste el catre elementii mai putin incarcati pana cand se incarca la capacitate toti. Sper ca imi amintesc corect intrucat topicul ala l-am citit acum niste luni. In alta ordine de idei revin obsesiv cu intrebarea. De unde imi cumpar Antigravity ? Ebay....http://www.ebay.co.uk/itm/Lithium-Ion-Motorcycle-Battery-for-Yamaha-XS-2-1972-LIPO12E-/281242443728?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item417b5b1fd0 sau...http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-Anigravity-12-Cell-Lithium-Battery-2-3-lb-Motorsport-Battery-PWC-Motorcycle-/221216521564?hash=item3381883d5c Editat Februarie 17, 2014 de mianmar23 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOTORIOUS Postat Februarie 17, 2014 Share Postat Februarie 17, 2014 Dar e grea. Hai sa fim seriosi....Vorbim despre motoare mari,nu free style.450 de grame in plus chiar conteaza la stradale? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
greenharleyd Postat Martie 23, 2018 Share Postat Martie 23, 2018 Hai ca reinvii eu topicul asta. Oare stie cineva de unde pot comanda Shorai LiFePo? Si anume asta: https://www.shoraidirect.com/en/p86-lfx18-a-polarity-case-type-1?uid=86%3A197314%3D200308 Multam tare mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Martie 24, 2018 Share Postat Martie 24, 2018 Hai ca reinvii eu topicul asta. Oare stie cineva de unde pot comanda Shorai LiFePo? Si anume asta: https://www.shoraidirect.com/en/p86-lfx18-a-polarity-case-type-1?uid=86%3A197314%3D200308 Multam tare mult. Ce este asta de special la bateria asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
greenharleyd Postat Martie 24, 2018 Share Postat Martie 24, 2018 Ce este asta de special la bateria asta? Poi cred ca recomandarile din acest topic vin de la cineva cu destul de multa experienta: http://www.horizonsunlimited.com/hubb/tech/lithium-ion-batteries-63311#post372112 si asta: http://www.horizonsunlimited.com/hubb/tech/lithium-ion-batteries-63311-2#post377963 Daca-s bune pentru conditiile alea, ma gandesc ca se vor descurca si cu ce-mi trebuie mie . Io zic ca,puteai sa postezi aici,in acest topic,astfel ca,datele ulterioare sa ramana cat de cat la un loc: /index.php?/topic/491264-baterii-moto-incarcareintretinerecomparatii/ Corect, dar azi noapte numai de topicul asta am dat. Daca gasesc o solutie, postez link-ul si acolo. Multam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Martie 24, 2018 Share Postat Martie 24, 2018 Poi cred ca recomandarile din acest topic vin de la cineva cu destul de multa experienta: http://www.horizonsunlimited.com/hubb/tech/lithium-ion-batteries-63311#post372112 si asta: http://www.horizonsunlimited.com/hubb/tech/lithium-ion-batteries-63311-2#post377963 Daca-s bune pentru conditiile alea, ma gandesc ca se vor descurca si cu ce-mi trebuie mie . Asa pare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.