Sari la conținut

Bec de 100/80w in far


31alex
 Share

Postări Recomandate

Am instalat in VN un bec de 100/80W . Daca mai vrea cineva sa-si faca o astfel de imbunatatire , trebuie sa ia in considerare ca sistemul electric al motocicletei nu e gandit pt un astfel de bec asa ca am atasat aici o schema pentru cine va fi interesat sa faca chestia asta. Mie mi-a iesit cu putina munca :) Daca ai lightbar pe motor atunci nu mai are rost sa pui astfel de bec in far plus ca s-ar putea sa arzi niste sigurante.

Iti trebuie:

2 relee 12V/30amp.(cate unu pe fiecare faza)

cativa metri de cablu multifilar de 2 (eu am pus de 2.5)

cativa metri de cablu multifilar de 1

siguranta fuzibila 20A cu soclu de pus pe fir (pt +)

papuci mama/tata

tub termocontractibil

rola de banda izolatoare

mufa H4 (recomand una din ceramica heavy duty)

 

headlamp_relays.doc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am citit pe forumuri astia zic ca nu se topeste farul. Cat despre soclu eu mi-am luat unul de ceramica. Oricum daca apare ceva legat de supraincalzire am sa revin pe postul asta

Editat de 31alex
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La montarea unor becuri de putere mai mare decat specificatiile din carte , date de constructor , trebuie tinut cont de urmatoarele : creste consumul de curent , deci trebuie verificat daca resizta cablajul la astfel de solicitari deoarece suntem obligati sa circulam cu luminile aprinse si ziua . Releul de protectie devine obligatoriu . Trebuie verificate solicitarile la care se supune incarcarea ( de la alternator la releu ) . Nu stiu daca nu ar fi o varianta mai rezonabila dar mai scumpa , xenon-ul .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La montarea unor becuri de putere mai mare decat specificatiile din carte , date de constructor , trebuie tinut cont de urmatoarele : creste consumul de curent , deci trebuie verificat daca resizta cablajul la astfel de solicitari deoarece suntem obligati sa circulam cu luminile aprinse si ziua . Releul de protectie devine obligatoriu . Trebuie verificate solicitarile la care se supune incarcarea ( de la alternator la releu ) . Nu stiu daca nu ar fi o varianta mai rezonabila dar mai scumpa , xenon-ul .

Pai de aia am pus schema aia mai sus. Faci o alimentare separata cu cablu mai gros cu siguranta separata si cate un releu pe fiecare faza

Editat de 31alex
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am citit pe forumuri astia zic ca nu se topeste farul. Cat despre soclu eu mi-am luat unul de ceramica. Oricum daca apare ceva legat de supraincalzire am sa revin pe postul asta

Am avut, s-a topic becul. Adica sticla.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca informatie: eu am pe TA un bec de 100-90w. Xenoanele sunt lumanari pe langa asta. Inclusiv ziua. Montat clasic de mai bine de 2 ani.

Eu zic sa nu va luati dupa d-l Kato . El are , totusi , o Honda :) . Cu stima .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa nu va luati dupa d-l Kato . El are , totusi , o Honda :) . Cu stima .

Hai man, sa fim seriosi. Totul depinde de cit disipa ansamblul farului, cit ajuta sa se raceasca becul ala. Ca fapt divers, ia o Honda naked, un Suzuki naked, un Kawa naked etc, din alea cu far, rotund si examineaza-l cu atentie. O sa observi ca nu e fabricat nici de Honda, nici de Suzuki, nici de Kawa etc, scrie pe el.

 

Si mai e ceva. Se pierde ceva putere pe fire. Daca masori cit ai la bornele bateriei si cit ai la bornele becului, e posibil sa treaca de 1V diferenta. Eu am aflat asta cind mi-am pus xenon, nu stiam de ce in casa merge si pe motor nu. Nu mai stiu cit era diferenta, dar trecea sigur de 1V. Sirme lungi, relativ subtiri si citeva contacte pe drum. Acuma, daca ai niste pierderi de sa zicem 15% cu bec normal, de 55W, cu bec de 100W pierderile o sa fie pe undeva la 30%. Daca pui fire groase, o sa fie neglijabile, dar o sa se si incalzeasca mai tare.

Tot ce recomand eu e sa fiti precauti, ca eu am patit-o si mi-a si prajit conectorii pt. bec. Nu spun ca o s-o patesca oricine, dar dupa cum a confirmat cineva mai sus, multora li s-a supraincalzit ansamblul farului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai man, sa fim seriosi. Totul depinde de cit disipa ansamblul farului, cit ajuta sa se raceasca becul ala. Ca fapt divers, ia o Honda naked, un Suzuki naked, un Kawa naked etc, din alea cu far, rotund si examineaza-l cu atentie. O sa observi ca nu e fabricat nici de Honda, nici de Suzuki, nici de Kawa etc, scrie pe el.

 

Si mai e ceva. Se pierde ceva putere pe fire. Daca masori cit ai la bornele bateriei si cit ai la bornele becului, e posibil sa treaca de 1V diferenta. Eu am aflat asta cind mi-am pus xenon, nu stiam de ce in casa merge si pe motor nu. Nu mai stiu cit era diferenta, dar trecea sigur de 1V. Sirme lungi, relativ subtiri si citeva contacte pe drum. Acuma, daca ai niste pierderi de sa zicem 15% cu bec normal, de 55W, cu bec de 100W pierderile o sa fie pe undeva la 30%. Daca pui fire groase, o sa fie neglijabile, dar o sa se si incalzeasca mai tare.

Tot ce recomand eu e sa fiti precauti, ca eu am patit-o si mi-a si prajit conectorii pt. bec. Nu spun ca o s-o patesca oricine, dar dupa cum a confirmat cineva mai sus, multora li s-a supraincalzit ansamblul farului.

Eu glumeam :) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e mai simplu sa montezi bec Philips Power Vision sau Xtreme? Nu ai probleme nici cu RAR-ul in caz de ceva. Asa mi-am montat in faruri, diferenta este semnificativa fata de becurile normale, iar consumul este acelasi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

La montarea unor becuri de putere mai mare decat specificatiile din carte , date de constructor , trebuie tinut cont de urmatoarele : creste consumul de curent , deci trebuie verificat daca resizta cablajul la astfel de solicitari deoarece suntem obligati sa circulam cu luminile aprinse si ziua . Releul de protectie devine obligatoriu . Trebuie verificate solicitarile la care se supune incarcarea ( de la alternator la releu ) . Nu stiu daca nu ar fi o varianta mai rezonabila dar mai scumpa , xenon-ul .

Subscriu.Eu am pati-o pe pielea mea cu o instalatie de xenon care consuma doar 55w.Cu becul de 100 sigur va ceda pe undeva instalatia si nu cred ca e placut sa ramai in mijlocul drumului...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pus osram +110% cate unu' pe fiecare faza, lumineaza puternic dar parca lumina nu este difuzata ca un xenon

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...