dori_x Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 Este vorba de o Yamaha R6 din 1999. Aproximativ functioneaza corect, dar exact invers. Asa am luat motocicleta, iar fostul proprietar a zis ca a facut scurt un fir pe la mufele din codita si de atunci nu mai merge. Este posibil sa fie din bord sau din conexiuni? Este un mod de TEST, punand contactul, apoi scoti o mufa si o pui la loc si vezi unde se opreste acul turometrului. La mine si asa merge invers..... Si parca nu as vrea sa cumpar alt bord, daca defectiunea este altundeva. In rest, bordul functioneaza normal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
honda cb 500 Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 mergi la un electrician sa ferifice si se rezolva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prisihayabusa Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 Teoretic acul trebuie sa aiba un pin de blocaj,sa nu cada sub 0 sau chiar mai sus.Daca acul este in jos trecut de pin atunci e normal sa functioneze invers,e intors cu 180 de grade. Altfel nici nu cred ca are cum sa functioneze invers ca l-ar tine pinul,deci trebuie scoasa sticla sau ajuns cumva la ac si dat inapoi la pozitia initiala(invers acelor de ceasornic),sa se sprijine pe pin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dori_x Postat Martie 11, 2014 Autor Share Postat Martie 11, 2014 Are pinul. Cand nu este pus contactul, acul indica undeva pe la 12000. In timp ce merge, acul scade spre 0. Am desfacut ceasurile si inauntru, la turometru, in afara de placa cu piese electronice, acul este prins de un magnet parca, care se invarte liber intr-un electromagnet, in functie de curentul probabil care trece prin bobina. Am probat asa, fara cadran si se invarte tot invers. O idee care imi vine acum in minte, ar fi ca, poate cumva, sunt inversate firele care "alimenteaza" turometrul cu informatia. Adica, ca si un motoras, daca ii inversezi + cu -, se invarte invers. ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
X-eL Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 E montat gresit, daca sta la maxim fara contact; n-are legatura cu alimentarea cu curent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gms245 Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 Problema e ca se invarte in sens invers fata de cum ar trebui. Ma gandesc ca bobina sau ce e acolo care misca axul, primeste curent invers si din cauza asta se misca acul in directia cealalta. Exact ca la anumite motoare, cand inversezi firele de alimentare, schimbi sensul de rotatie al rotorului. Un electrician ar trebui sa te descurce. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dori_x Postat Martie 11, 2014 Autor Share Postat Martie 11, 2014 Problema e ca se invarte in sens invers fata de cum ar trebui. Ma gandesc ca bobina sau ce e acolo care misca axul, primeste curent invers si din cauza asta se misca acul in directia cealalta. Exact ca la anumite motoare, cand inversezi firele de alimentare, schimbi sensul de rotatie al rotorului. Un electrician ar trebui sa te descurce. Exact asta am scris si eu mai sus. Am gasit acum pe acasa un turometru de la o masina cu 7000 rpm si am incercat. Intradevar, daca inversez firele, se misca invers. Maine o sa incerc si la motocicleta, sa vad daca reusesc sa schimb cumva polaritatea...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 In bordul tau intra o mufa cu multi pini,pe un fir vine o tensiune stabilita de si din CDI ,i-ti recomand unul sh in toate mintile.Nu se strica aiurea daca nu le bruschezi,intelegi ce zic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dori_x Postat Martie 11, 2014 Autor Share Postat Martie 11, 2014 Pai da, dar oare o fi CDI-ul de vina sau bordul? Asta ma intereseaza sa aflu.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 Mufe ? Fire .. ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gms245 Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 Verifica toate firele din bord pana in cdi. Daca vreunul din ele e intrerupt sau oxidat, e posibil sa genereze problema asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 cand nu e alimentat, unde sta acul?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dori_x Postat Martie 11, 2014 Autor Share Postat Martie 11, 2014 (editat) Am umblat eu la ac, tocmai ca statea undeva intre 18000 si 0. L-am pus apoi undeva pe la 12000, tocmai in ideea de a avea loc si in stanga si in dreapta, sa vad cum functioneaza. Fara acel bolt, daca invarti cu mana, acul se invarte la infinit, fara nici un opritor. Exact ca un.... rotor de la un motor. Editat Martie 11, 2014 de dori_x Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gms245 Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 Eu credeam ca are un arc care il aduce la zero. Altfel cum revine cand tai contactul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dori_x Postat Martie 11, 2014 Autor Share Postat Martie 11, 2014 (editat) Cand tai contactul, revine spre 0. De aceea are acel bolt, sa stea "proptit" pe el. Daca scoti acel bolt, se invarte la infinit. Ei, eu fixandu-l spre 12000 si mergand invers, cand tai contactul, ramane pe la 12000. Dupa ce pornesc motorul, scade spre 0, proportional cu acceleratia. Maine o sa-l desfac iar si incerc sa-l alimentez separat, sa vad daca se comporta si normal. O sa fac si cateva poze, poate vor ajuta si pe altii Editat Martie 11, 2014 de dori_x Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
klausu25 Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 Daca scoti acel bolt se invarte pana cand se destinde resortul care-l face sa revina sprijinit de bolt, la pozitia 0, nu la infinit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dori_x Postat Martie 12, 2014 Autor Share Postat Martie 12, 2014 O sa-l desfac maine si o sa-l studiez mai amanuntit Iata cum merge acum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Martie 12, 2014 Share Postat Martie 12, 2014 intradevar pare ca firele is puse pe invers incearca sa reglezi din arc pana ajunge la 0 si inverseaza firele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dori_x Postat Martie 12, 2014 Autor Share Postat Martie 12, 2014 intradevar pare ca firele is puse pe invers incearca sa reglezi din arc pana ajunge la 0 si inverseaza firele L-am desfacut iarasi si nu am reusit sa fac nimic. Nu are nici un arc. Daca nu este alimentat, arcul se invarte oricat si poti sa-l lasi oricum. Cand se alimenteaza (se pune contactul), de oriunde ar fi acul, se invarte si se opreste pe o pozitie (care este 0). Deci trebuie sa gasesc firele, pentru a incerca sa le inversez, dar din mufa, nu am reusit. Trebuie sa studiez manualul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morarugeorge Postat Martie 12, 2014 Share Postat Martie 12, 2014 nu o sa gasesti schema electrica a bordului in nici un manual, decat pinout-ul in cel mai fericit caz. ca sa elimini varianta cu alimentarea inversa a bobinei desfa bordul si mergi pe traseu de la bobina spre pinout si schimba-n mufa. asta in conditiile in care nu exista (cel mai probabil exista) un "mini procesor" care proceseaza informatiile primite de la ecu si atunci va trebui sa desfaci mecanic firele de la bobina si sa le lipesti invers (daca ai sa poti) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dori_x Postat Martie 12, 2014 Autor Share Postat Martie 12, 2014 nu o sa gasesti schema electrica a bordului in nici un manual, decat pinout-ul in cel mai fericit caz. ca sa elimini varianta cu alimentarea inversa a bobinei desfa bordul si mergi pe traseu de la bobina spre pinout si schimba-n mufa. asta in conditiile in care nu exista (cel mai probabil exista) un "mini procesor" care proceseaza informatiile primite de la ecu si atunci va trebui sa desfaci mecanic firele de la bobina si sa le lipesti invers (daca ai sa poti) Pai tocmai asta am incercat si eu, sa merg pe circuit, insa circuitul trece prin tot felul de piese electronice, iar daca masor la capat, in mufa, capetelor de la bobina nu le corespunde doar cate un fir din mufa... Sper sa intelegeti. Deci nu este chiar atat de usor. Pana la urma, o sa iau un bord, l-am gasit cu 150 lei si o sa risc, sa vad daca merge. Sper sa nu se arda si acela Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morarugeorge Postat Martie 12, 2014 Share Postat Martie 12, 2014 schimba doar firele bobine intre ele direct pe cablaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 12, 2014 Share Postat Martie 12, 2014 Cred ca tensiunea care se duce spre bobinuta acului nu e alimentat de nicaieri din exterior, este generata de un circuit de pe placa de baza a bordului. Ceva s-a stricat acolo, nu cred ca se poate repara. Nu a stat nimeni sa inverseze fire in bord.. DoriX, ai cumva posibilitatea sa inversezi magnetul de care e prins acul? Poate a mai desfacut vreun minitehnicus pe-acolo sa vada cum functioneaza.. si l-a pus invers. Inversarea polilor acelui magnetel ar avea acelasi efect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dori_x Postat Martie 12, 2014 Autor Share Postat Martie 12, 2014 Cineva clar a mai desfacut pe acolo.... Deci asta tind sa cred si eu, ca nu a putut rezolva... Cred ca nu are rost sa ma mai complic. Numai cat trebuie sa desfac iar carena sa ajung la bord... Maine-poimaine o sa cumpar alt bord si o sa incerc cu acela. Este posibil o piesa de pe placa de baza sa fie defecta si.... O simpla dioda daca se arde.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CalinMZ Postat Martie 12, 2014 Share Postat Martie 12, 2014 Este vorba de o Yamaha R6 din 1999. Aproximativ functioneaza corect, dar exact invers. Asa am luat motocicleta, iar fostul proprietar a zis ca a facut scurt un fir pe la mufele din codita si de atunci nu mai merge. Este posibil sa fie din bord sau din conexiuni? Este un mod de TEST, punand contactul, apoi scoti o mufa si o pui la loc si vezi unde se opreste acul turometrului. La mine si asa merge invers..... Si parca nu as vrea sa cumpar alt bord, daca defectiunea este altundeva. In rest, bordul functioneaza normal man, daca functioneaza exact pe dos, si nu ii gasesti solutie , schimba gradatiile pe turometru, ca la unele masini clasice, mie unu chiar imi plac turometrele alea, numa bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.