Sari la conținut

Turometrul merge invers


dori_x
 Share

Postări Recomandate

Este vorba de o Yamaha R6 din 1999.

Aproximativ functioneaza corect, dar exact invers. Asa am luat motocicleta, iar fostul proprietar a zis ca a facut scurt un fir pe la mufele din codita si de atunci nu mai merge. Este posibil sa fie din bord sau din conexiuni?

Este un mod de TEST, punand contactul, apoi scoti o mufa si o pui la loc si vezi unde se opreste acul turometrului. La mine si asa merge invers..... Si parca nu as vrea sa cumpar alt bord, daca defectiunea este altundeva. In rest, bordul functioneaza normal

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic acul trebuie sa aiba un pin de blocaj,sa nu cada sub 0 sau chiar mai sus.Daca acul este in jos trecut de pin atunci e normal sa functioneze invers,e intors cu 180 de grade.

Altfel nici nu cred ca are cum sa functioneze invers ca l-ar tine pinul,deci trebuie scoasa sticla sau ajuns cumva la ac si dat inapoi la pozitia initiala(invers acelor de ceasornic),sa se sprijine pe pin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are pinul. Cand nu este pus contactul, acul indica undeva pe la 12000. In timp ce merge, acul scade spre 0. Am desfacut ceasurile si inauntru, la turometru, in afara de placa cu piese electronice, acul este prins de un magnet parca, care se invarte liber intr-un electromagnet, in functie de curentul probabil care trece prin bobina. Am probat asa, fara cadran si se invarte tot invers.

 

O idee care imi vine acum in minte, ar fi ca, poate cumva, sunt inversate firele care "alimenteaza" turometrul cu informatia. Adica, ca si un motoras, daca ii inversezi + cu -, se invarte invers. ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema e ca se invarte in sens invers fata de cum ar trebui. Ma gandesc ca bobina sau ce e acolo care misca axul, primeste curent invers si din cauza asta se misca acul in directia cealalta. Exact ca la anumite motoare, cand inversezi firele de alimentare, schimbi sensul de rotatie al rotorului.

Un electrician ar trebui sa te descurce.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema e ca se invarte in sens invers fata de cum ar trebui. Ma gandesc ca bobina sau ce e acolo care misca axul, primeste curent invers si din cauza asta se misca acul in directia cealalta. Exact ca la anumite motoare, cand inversezi firele de alimentare, schimbi sensul de rotatie al rotorului.

Un electrician ar trebui sa te descurce.

Exact asta am scris si eu mai sus. Am gasit acum pe acasa un turometru de la o masina cu 7000 rpm si am incercat. Intradevar, daca inversez firele, se misca invers. Maine o sa incerc si la motocicleta, sa vad daca reusesc sa schimb cumva polaritatea......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In bordul tau intra o mufa cu multi pini,pe un fir vine o tensiune stabilita de si din CDI ,i-ti recomand unul sh in toate mintile.Nu se strica aiurea daca nu le bruschezi,intelegi ce zic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am umblat eu la ac, tocmai ca statea undeva intre 18000 si 0. L-am pus apoi undeva pe la 12000, tocmai in ideea de a avea loc si in stanga si in dreapta, sa vad cum functioneaza. Fara acel bolt, daca invarti cu mana, acul se invarte la infinit, fara nici un opritor. Exact ca un.... rotor de la un motor.

Editat de dori_x
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand tai contactul, revine spre 0. De aceea are acel bolt, sa stea "proptit" pe el. Daca scoti acel bolt, se invarte la infinit. Ei, eu fixandu-l spre 12000 si mergand invers, cand tai contactul, ramane pe la 12000. Dupa ce pornesc motorul, scade spre 0, proportional cu acceleratia.

 

Maine o sa-l desfac iar si incerc sa-l alimentez separat, sa vad daca se comporta si normal. O sa fac si cateva poze, poate vor ajuta si pe altii

Editat de dori_x
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intradevar pare ca firele is puse pe invers

incearca sa reglezi din arc pana ajunge la 0 si inverseaza firele

L-am desfacut iarasi si nu am reusit sa fac nimic.

Nu are nici un arc. Daca nu este alimentat, arcul se invarte oricat si poti sa-l lasi oricum. Cand se alimenteaza (se pune contactul), de oriunde ar fi acul, se invarte si se opreste pe o pozitie (care este 0).

Deci trebuie sa gasesc firele, pentru a incerca sa le inversez, dar din mufa, nu am reusit. Trebuie sa studiez manualul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu o sa gasesti schema electrica a bordului in nici un manual, decat pinout-ul in cel mai fericit caz.

 

ca sa elimini varianta cu alimentarea inversa a bobinei desfa bordul si mergi pe traseu de la bobina spre pinout si schimba-n mufa.

 

asta in conditiile in care nu exista (cel mai probabil exista) un "mini procesor" care proceseaza informatiile primite de la ecu si atunci va trebui sa desfaci mecanic firele de la bobina si sa le lipesti invers (daca ai sa poti)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu o sa gasesti schema electrica a bordului in nici un manual, decat pinout-ul in cel mai fericit caz.

 

ca sa elimini varianta cu alimentarea inversa a bobinei desfa bordul si mergi pe traseu de la bobina spre pinout si schimba-n mufa.

 

asta in conditiile in care nu exista (cel mai probabil exista) un "mini procesor" care proceseaza informatiile primite de la ecu si atunci va trebui sa desfaci mecanic firele de la bobina si sa le lipesti invers (daca ai sa poti)

Pai tocmai asta am incercat si eu, sa merg pe circuit, insa circuitul trece prin tot felul de piese electronice, iar daca masor la capat, in mufa, capetelor de la bobina nu le corespunde doar cate un fir din mufa... Sper sa intelegeti. Deci nu este chiar atat de usor.

Pana la urma, o sa iau un bord, l-am gasit cu 150 lei si o sa risc, sa vad daca merge. Sper sa nu se arda si acela

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca tensiunea care se duce spre bobinuta acului nu e alimentat de nicaieri din exterior, este generata de un circuit de pe placa de baza a bordului.

Ceva s-a stricat acolo, nu cred ca se poate repara. Nu a stat nimeni sa inverseze fire in bord..



DoriX, ai cumva posibilitatea sa inversezi magnetul de care e prins acul?

Poate a mai desfacut vreun minitehnicus pe-acolo sa vada cum functioneaza.. si l-a pus invers. Inversarea polilor acelui magnetel ar avea acelasi efect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cineva clar a mai desfacut pe acolo.... Deci asta tind sa cred si eu, ca nu a putut rezolva... Cred ca nu are rost sa ma mai complic. Numai cat trebuie sa desfac iar carena sa ajung la bord... Maine-poimaine o sa cumpar alt bord si o sa incerc cu acela. Este posibil o piesa de pe placa de baza sa fie defecta si.... O simpla dioda daca se arde....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este vorba de o Yamaha R6 din 1999.

Aproximativ functioneaza corect, dar exact invers. Asa am luat motocicleta, iar fostul proprietar a zis ca a facut scurt un fir pe la mufele din codita si de atunci nu mai merge. Este posibil sa fie din bord sau din conexiuni?

Este un mod de TEST, punand contactul, apoi scoti o mufa si o pui la loc si vezi unde se opreste acul turometrului. La mine si asa merge invers..... Si parca nu as vrea sa cumpar alt bord, daca defectiunea este altundeva. In rest, bordul functioneaza normal

man, daca functioneaza exact pe dos, si nu ii gasesti solutie , schimba gradatiile pe turometru, ca la unele masini clasice, mie unu chiar imi plac turometrele alea, numa bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...