marook Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 Buna dimineata! Apelez la cei ce-mi pot da un sfat, pe acest site, intrucat m-am cam incurcat... Am o Nevada de 750 cmc, din 2001, pe care am cumparat-o acum un an si jumatate, avand pana-n 3000 km la bord si nefolosita din 2003... Am adus-o acasa, am bibilit-o, i-am sincronizat (ma rog, nu eu, ci mecanicul) carburatoarele s.a.m.d., i-am schimbat bujiile, ca mergea doar intr-un cilindru, am plecat cu ea si gata, mergea ca-n vis! Am mai lasat-o o vreme, din lipsa de bani, dar, mai ales, din indolenta, fara inspectie tehnica, dupa care merg cu ea la RAR. Toate bune si frumoase, pana cand sa plec cu ea; sub motor, balta de benzina!... De unde dracu?! Am aflat de la "cunoscatori" ca din supraplinul carburatorului din dreapta. Si de-atunci a inceput cosmarul... Periodic, adica LA CATEVA ZILE!!!, ma duc cu ea la doctor, "simptomele" fiind urmatoarele: merge bine, dar am impresia, din cum miros gazele de esapament (si dupa cum ma tapeaza de bani la peco...), ca ar consuma prea multa benzina, dupa care, brusc, unul din cilindri, DOAR cel din dreapta!, nu mai "arde", evident, nu mai are putere si, mai ales cand opresc SI O PUN PE CRICUL LATERAL, rarisim cand sta si pe cel central, curge benzina la greu din niste furtunase ce pleaca de la carburatorul cilindrului din dreapta, iar ganitura cilindrului e umeda, ceea ce, zic eu, inseamna ca acel carburator e plin ochi. O duc iar la mecanic, iar imi spune ca n-are nimic, ca totul se datoreaza ruginei din rezervor (v-am spus ca a stat aproape 10 ani fara sa mearga, iar rezervorul, e-adevarat, e plin de rugina...; ce sa-i fac?!...), care intra in carburatorul (din dreapta) ce curge si-i blocheaza cuiul pontou, bla-bla-bla, ii face ceva, merge o zi, apoi o iau de la cap... E important sa va spun si urmatoarele: 1) motocicleta nu e prevazuta din constructie cu filtru de benzina, dar primul mecanic la care am dus-o, i-a pus unul de Dacie, si am impresia ca, dupa montarea lui, a pierdut din putere; 2) tot desfacand si strangand colierele galeriei de admisie, care e, de fapt, un furtun de cauciuc, lung de aprox. 8 cm si cu peretii grosi de aprox 4 mm, care face legatura dintre carburatorul si cilindrul drept, aceasta s-a fisurat, a inceput sa traga aer fals, iar cilindrul deservit fie nu mai mergea, fie dadea rateuri, drept care l-am inlocuit cu un alt furtun, cu diametru usor mai mare, cu peretii mai subtiri (cica ar avea insertie de kevlar...), pana voi primi piesa originala, pe care, in treacat fie spus, un bun prieten de-al meu, ce detine un magazin de piese auto-moto, mi-a gasit-o si comandat-o din U.S.A.... (ce dracu', motoreta e italiana!!!). Deocamdata am tras-o pe dreapta, am luat-o pe cealalta la calarit, dar marea mea pasiune e Guzza, cum ii spune Antenuta (asa-i ca nimeni nu ti-a mai spus asa de ceva vreme, Olguta?!... he-he-he!...) si sunt tare, tare amarat. M-as bucura sa pot face ceva sa mearga si ea mai mult de 100 de km, dupa care sa moara... Stiu ca nu se dau "consultatii" prin telefon, sau pe forum, dar incerc si eu... Astept sugestii, sfaturi si solutii si va multumesc, anticipat, pentru orice ajutor pe care mi-l veti da! O zi frumoasa si drumuri doar pe inima voastra! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 (editat) In primul rand rezolva problema ruginei in rezervor http://www.instructables.com/id/Electrolytic-Rust-Removal-From-A-Motorcycle-Gas-Ta/ Apoi am asa o vaga presupundere ca cuiul poantou nu mai inchide bine din cauza ruginei si uzurii cauzata de ea. Cauta un kit de reparatie, eventual pentru ambele carburaoare, care sa includa si cuiul poantou+ garnituri si problema ar trebui sa dispara total. Prin curatarea asta zilnica/saptamanala nu faci decat sa elimini periodic problema dar nu si cauza. Editat Aprilie 11, 2014 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 (editat) Pana nu curati rezervorul de rugina nu o sa scapi de probleme. Soluti sunt multe duscutate pe forum, de la lanturi de moto sau bile metalice si apoi agitat rezervor, pana la feruginol sau electroliza cu detergent. Apoi curatat bine carburatoarele inclusiv cui pontou. Eventual inlocuiesti si cui pontou. Un filtru 'de dacie' poate sa fie buna sau rau, daca e ca la asta al meu, diferenta de nivel intre rezervor si carburator nu e mare si un filtru prea restrictiv poate da la o insuficienta de benzina in carburatoare, mai ales cand mergi tare. Eu am probat mai multe si am ramas la un filtru gasit la o statie de benzina Petrom care da rezultate bune pe motoretele mele. Daca rezervorul are multe mizerie in ea, filtru s-ar putea sa cere schimbarea destul de des la inceput. Cum a ajuns rugina aia acolo? Busonul se inchide bine? Ai verificat oificiu de scurgere pe rezevror, sub dopul de benzina? Site cu piese Guzzi: https://www.stein-dinse.biz/ Eu caut pe site ala cu cod de piesa gasit intr-un catalog de piese pentru modeulul meu de Guzzi. Daca caut pe site ala dupa model, nu gasesc mare lucru, e un model mult prea rar. Dar un Nevada cred ca gasesti. Editat Aprilie 11, 2014 de Falkenberg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marook Postat Aprilie 11, 2014 Autor Share Postat Aprilie 11, 2014 In primul rand rezolva problema ruginei in rezervor http://www.instructables.com/id/Electrolytic-Rust-Removal-From-A-Motorcycle-Gas-Ta/ Apoi am asa o vaga presupundere ca cuiul poantou nu mai inchide bine din cauza ruginei si uzurii cauzata de ea. Cauta un kit de reparatie, eventual pentru ambele carburaoare, care sa includa si cuiul poantou+ garnituri si problema ar trebui sa dispara total. Prin curatarea asta zilnica/saptamanala nu faci decat sa elimini periodic problema dar nu si cauza. Da, m-am gandit si eu la asta, doar ca rezervorul e, in exterior, intr-o excelenta stare (optica) si mi-e teama sa nu-l stric, cumva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 (editat) Da, m-am gandit si eu la asta, doar ca rezervorul e, in exterior, intr-o excelenta stare (optica) si mi-e teama sa nu-l stric, cumva... pai ti-e teama sa nu strici vopseaua dar strici motocicleta... lool uite aici ce-ti trebuie, functioneaza garantat si n-o sa mai ai probleme cu rugina http://www.tankcure.nl/Engels/aanbrenguk.html Editat Aprilie 11, 2014 de superbec Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marook Postat Aprilie 11, 2014 Autor Share Postat Aprilie 11, 2014 Pana nu curati rezervorul de rugina nu o sa scapi de probleme. Soluti sunt multe duscutate pe forum, de la lanturi de moto sau bile metalice si apoi agitat rezervor, pana la feruginol sau electroliza cu detergent. Apoi curatat bine carburatoarele inclusiv cui pontou. Eventual inlocuiesti si cui pontou. Un filtru 'de dacie' poate sa fie buna sau rau, daca e ca la asta al meu, diferenta de nivel intre rezervor si carburator nu e mare si un filtru prea restrictiv poate da la o insuficienta de benzina in carburatoare, mai ales cand mergi tare. Eu am probat mai multe si am ramas la un filtru gasit la o statie de benzina Petrom care da rezultate bune pe motoretele mele. Daca rezervorul are multe mizerie in ea, filtru s-ar putea sa cere schimbarea destul de des la inceput. Cum a ajuns rugina aia acolo? Busonul se inchide bine? Ai verificat oificiu de scurgere pe rezevror, sub dopul de benzina? Site cu piese Guzzi: https://www.stein-dinse.biz/ Eu caut pe site ala cu cod de piesa gasit intr-un catalog de piese pentru modeulul meu de Guzzi. Daca caut pe site ala dupa model, nu gasesc mare lucru, e un model mult prea rar. Dar un Nevada cred ca gasesti. As vrea tare mult sa pastrez totul, la aceasta motocicleta, asa cum au conceput-o cei din fabrica, adica sa nu-i mai pun filtrul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 Cred ca are / a avut totusi un filtru tip sita in rezervor. Daca nu mai exista, trebuie rezolvata si problema asta. Dar asta nu te salveaza de rugina in carburatoare. Bec spune bine, mergand asa, nu faci bine deloc motorului. Rezolva problema cu rezervorul. Intai curatat, apoi poti s-o tratezi cu un produs cum a recomandat Bec (sunt mai multe marci). Daca tii asa de mult la original, nici rugina din rezervor nu e originala si nici uzura la motor nu e din fabrica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VRAI Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 As vrea tare mult sa pastrez totul, la aceasta motocicleta, asa cum au conceput-o cei din fabrica, adica sa nu-i mai pun filtrul... Rugina din rezervor nu este "din fabrica", daca nu vei trata cauzele, vei continua fie sa tratezi simptomele fie sa te uiti lung la motor... Sfaturile sunt bune si primul lucru de facut este sa "renunti" la rugina din rezervor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 isi pierde din caracter daca functioneaz... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 ) It's a Guzzi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marook Postat Aprilie 11, 2014 Autor Share Postat Aprilie 11, 2014 isi pierde din caracter daca functioneaz... ...Daaa, aici ai perfecta dreptate! Dracoaica are caracter, nu gluma! E cea mai sucita si mai afurisita dintre toate "damele" din viata mea! Am primit si galeria de admisie, dar n-am s-o montez pana cand nu rezolv problema cu filtrul si carburatorul, ca sa n-o mai stric si pe-asta, tot scotand-o si bagand-o... de fiecare data cand se infunda, ba sita, ba cuiul pontou, ba dracu' mai stie ce. Multumesc mult si astept, in continuare idei si sugestii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 Serios acuma, ai speranta sa-ti spune cineva o metoda gratis, fara munca, si cu rezultate minune? Ai mizerie in rezervor, asta e root cause. Si nu o sa pleaca singur de acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Saracie Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 Stiu un Guzzi cu aceiasi problema. a incercat baiatul cateva metode si in final a gasit rezolvare... rezervor nou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 Stiu un Guzzi cu aceiasi problema. a incercat baiatul cateva metode si in final a gasit rezolvare... rezervor nou. linkul pe care l-am pus mai sus rezolva orice rezervor ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marook Postat Aprilie 11, 2014 Autor Share Postat Aprilie 11, 2014 linkul pe care l-am pus mai sus rezolva orice rezervor ... Am intrat pe link si par a fi ok, dar inca nu m-am dumirit, cum zice Dan Puric, de unde iau produsele respective; mai caut. Multam fain! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 Am ceva de la tapox de 2 ani in pivnita, tot un sealant din asta. Dar nu am incercat inca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 Fa-i nene o electroliza ... solutia e apa cu 2-3 pastile de spalat vase(pentru masina de spalat vase), un redresor de baterie si o sarma de otel care sa nu atinga tabla nicaieri, ce e asa rocket science? Nu esti primul si nici ultimul care face sau a facut asta. Nu are nimic de-a face cu vopseaua sau alte treburi ... goodkat facuse parca la a lui recent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 (editat) Si eu am facut electroliza, dar nu am testat rezultatul. Editat Aprilie 11, 2014 de Falkenberg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marook Postat Aprilie 11, 2014 Autor Share Postat Aprilie 11, 2014 Fa-i nene o electroliza ... solutia e apa cu 2-3 pastile de spalat vase(pentru masina de spalat vase), un redresor de baterie si o sarma de otel care sa nu atinga tabla nicaieri, ce e asa rocket science? Nu esti primul si nici ultimul care face sau a facut asta. Nu are nimic de-a face cu vopseaua sau alte treburi ... goodkat facuse parca la a lui recent. ...Ok... Am sa incerc cu electroliza, pentru inceput. Ma intreb, totusi, daca in clipa asta i-am curatat luna carburatorul, i-am pus filtru nou, merg cu ea cam 150 de km, drum intins, fara s-o fortez (de parc-as putea forta o Guzzi!...), o las in iesle pan-a doua zi, cand iar schioapata-ntr-un cilindru, n-o fi si altceva?!... Da-l in saracie de filtru, ca e nou! Sa treaca prin el, in doar maxim doua ore de functionare smooth, atata rugina incat sa blocheze cuiul pontou?!... Asa o fi; nu stiu ce sa mai zic... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 Poate mai avea ceva pe traseu, poate s-a stricat cuiul de la atatea rugina / curatat. poate mai trece ceva prin filtru.. Mai gasesti rugina in paharele (camera de nivel constant) de la carburatoarele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marook Postat Aprilie 12, 2014 Autor Share Postat Aprilie 12, 2014 Poate mai avea ceva pe traseu, poate s-a stricat cuiul de la atatea rugina / curatat. poate mai trece ceva prin filtru.. Mai gasesti rugina in paharele (camera de nivel constant) de la carburatoarele? Nu m-am mai uitat la ea in ultimele zile, dupa ce m-a "tradus" ultima data... Si nici nu prea mai pot face mare lucru pe vremea asta, intrucat nu am un garaj propriuzis, ci le tin sub terasa... Astept sa se mai zvante putin pe-afara, o "deschid", vad ce are-n burta, pardon, in carburator, si-ti spun. Vreau, mai ales, sa verific daca are, asa cum mi-ai spus, o sita in rezervor; daca da, o curat si scap de filtru. Rugina "a ajuns" in rezervor pentru ca motoreta a stat nefolosita aproape 10 ani, afara, in ploaie, vant, frig, arsita etc, iar rezervorul fiind gol, a oxidat... Multumesc mult de sfaturi si de ajutor! Te tin la curent cu evolutia "pacientului". Toate cele bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Aprilie 14, 2014 Share Postat Aprilie 14, 2014 Pentru ca eu am intrat de curand in lumea de Guzzi, am cautat ceva informatie despre carburatoarele. Daca ai si tu Dellorto, s-ar putea sa ai niste filtre de benzina tip sita pe carburator, de vazut pe pagina 5 in ducumentul pdf de aici: http://www2.motoguzziv50nato.nl/downloads/Zelfsleutelen_Ruud/carburateurs%20reinigen.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.