Sari la conținut

Intrebari upgrade frana fata Moto Guzzi V75


Postări Recomandate

Am de curand un Moto Guzzi V75, si mi se pare ca frana fata, sau mai bine spus, frana de ghidon, nu tine destul de bine. Discul pare bun, am inlocuit si placutele cu unele noi (nu e un brand celebru, dar sunt noi), pistonasele se misc liber, dar tot am impresie ca nu ma pot baza pe frana.

 

Am deschis topicul asta cu speranta sa primesc ceva idee despre ce as putea sa incerc pentru niste frane mai de zilele astea.

 

Ma gandesc ca posibile variante ar fi:

 

Renunt la sistemul linked si voi avea 2 discuri pe fata comandate cu frana de ghidon, dar nu stiu ce sa fac cu frana spate in cazul asta,

 

Etrier(e) mai bun(e), vad pe net ca s-au facut adaptari dar prefer ceva bolt-on, daca nu, trebuie sa ma conving ca adapter plates la alte etrieri sunt sigure. As putea sa fac upgrade la doar un singur etrier pe fata, dar ma intreb ce spuna ITP, RAR, despre asa ceva. Distanta intre gauri de prindere pe furca pare sa fie 95mm.

 

Discuri mai mari (are 270mm cred, inima se zvoneste ca ar fi compatibil si cu alte discuri de la Moto Guzzi, Ducati etc).

 

Si nu ultima, as putea sa montez niste placute foarte bune, oare exista ceva sa ofere o eficienta de franare cu, sa zicem, 100% peste unele placute mai no-name?

 

Si aici doua poze cu frana:

 

post-46304-0-10061200-1398776394_thumb.jpg

post-46304-0-62317600-1398776434_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Furtunele observ ca sunt clasice.Ele cu trecerea timpului,imbatranesc si devin un pic elastice.Se poate sa fie probleme si cu pompa.Apropo,servisarea ai facut-o bine la etrierii ?Adica i-ai si gresat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e elastica maneta. Etrier nu a fost servisat, am verificat doar miscarea pistonaselor.

Placute sunt noi, disc am curatat bine cu brake cleaner inainte de montaj. Am 2 - 300km de la montajul lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ce te referi cand zici ca frana nu tine? Tragi cu efort prea mare sau e elastica.La mobrele care le-am avut cu frana fata pe disc efortul facut ca sa franez mi se pare foarte mic si imi este mereu teama sa nu cumva sa-mi blochez roata fata (si amandoaua sun chinezesti). Oricum o franare eficienta se obtine si cu fata si cu spatele, din cate inteleg la tine sunt cuplate (habar nu aveam ca la Moto Guzii sunt asa) sa nu fie nevoie de umblat pe la vreun repartitor.

Ok intre timp ai postat si mai am o remarca.Daca discul e vechi placutele trebuie sa se aseze cu timpul o sa-ti creasca eficienta tin minte ca mai demult inainte de Cluj m-au lasat placutele de frana, le-am gasit la un PECO si le-am schimbat.A urmat Feleacul de coborat si afost un chin, aveam masina plina si frane aproape zero.Cu timpul s-au asezat si nu am mai avut probleme.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e elastica maneta. Etrier nu a fost servisat, am verificat doar miscarea pistonaselor.

Placute sunt noi, disc am curatat bine cu brake cleaner inainte de montaj. Am 2 - 300km de la montajul lor.

Atunci ar fi cazul sa il servisezi.Dar fa-o cu simt de raspundere.Eu unu am fost la 2 mecanici,dintre care unu chiar e "ridicat" in slavi pe aici pe forum cum ca le stie pe toate,si tot nu a rezolvat nimic.Asa ca m-am apucat singur sa imi rezolv problema.Nu mai zic ca l-am platit cu vreo 500 ron,degeaba....Ma rog....noi sa fim sanatosi si el poate invata altdata sa faca frane.

Revenind la problema ta,serviseaza bine etrierii si verifica atunci cand scoti incet pistonasele(am impresia ca asta are doar unu) sa nu agate inelusul de praf.Eventual vei vedea daca e uzat.Dupa ce faci bine curatarea,greseaza-l cu o vaselina speciala.O sa vezi ca se schimba problema;).Ti-o zic pentru ca sunt patzit pe buzunarul meu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tragi cu efort prea mare sau e elastica.

Daca discul e vechi placutele trebuie sa se aseze cu timpul o sa-ti creasca eficienta

Mi se pare ca efortul e prea mare, asta dupa ce am mers 4 ani pe o Kawasaki din 1987. Si dozabilitatea mi se pare redusa.

Am ceva sute de km pe placute noi in Bucuresti, cred ca s-au cam asezat.

 

Atunci ar fi cazul sa il servisezi.

Are 2 pistonase. Cu etrier demontat si placute scoase, pistonase s-au miscat fara sa depun forta pe maneta. Am putut sa le imping inapoi in etrier cu mana.

Servisarea nu cred ca ar dubla forta de franare. Dar as putea sa le curat intr-un weekend.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ suzukirf 600 "Eu unu am fost la 2 mecanici,dintre care unu chiar e "ridicat" in slavi pe aici pe forum cum ca le stie pe toate,si tot nu a rezolvat nimic.Asa ca m-am apucat singur sa imi rezolv problema.Nu mai zic ca l-am platit cu vreo 500 ron,degeaba...." Nomineaza sa stim si noi cine da rasol.

@Falkenberg Inainte de schimbare era ok?

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare ca efortul e prea mare, asta dupa ce am mers 4 ani pe o Kawasaki din 1987. Si dozabilitatea mi se pare redusa.

Am ceva sute de km pe placute noi in Bucuresti, cred ca s-au cam asezat.

 

Are 2 pistonase. Cu etrier demontat si placute scoase, pistonase s-au miscat fara sa depun forta pe maneta. Am putut sa le imping inapoi in etrier cu mana.

Servisarea nu cred ca ar dubla forta de franare. Dar as putea sa le curat intr-un weekend.

curata si greseaza.Trebuie sa intre le poti impinge inapoi doar cu 2 degete.Ar mai fi o solutie prin schimbarea pompei de frana cu una care are denitul marit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Falkenberg Inainte de schimbare era ok?

Nu, era si mai rau.

 

Ar mai fi o solutie prin schimbarea pompei de frana cu una care are denitul marit

Da, cred ca cu diametru mai mic, sa fac presiune mai mare, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ suzukirf 600 "Eu unu am fost la 2 mecanici,dintre care unu chiar e "ridicat" in slavi pe aici pe forum cum ca le stie pe toate,si tot nu a rezolvat nimic.Asa ca m-am apucat singur sa imi rezolv problema.Nu mai zic ca l-am platit cu vreo 500 ron,degeaba...." Nomineaza sa stim si noi cine da rasol.

Iti scriu pe privat daca vrei.Nu imi place sa arunc cu noroi...pentru ca oricum vor "sari" alti care vor lua apararea zicand ca mint.Dovezile le am si acum asa ca pot dovedi ceea ce spun,dar cum ziceam,prefer sa ma abtin....Prostia a fost a mea pentru ca m-am lasat convins de el cum ca e "expert" si ca poate rezolva problema garantat...Asa ca am lasat ca sa comande ineluse OEM,a desfacut etrierii(lucru pe care il puteam face si eu frumusel acasa),i-a curatat cu surubeltina(ceea ce mi se pare ca primitiv sincer) si apoi le-a montat pe cele noi.Dupa ce a remontat instalatia de franare.a inceput sa puna lichid si a facut(nu mint cu absolut nimic) 5 aerisiri....fara nici un rezultata bun in favoarea mea.Concluzia dupa ce a facut asta:frate e momentul sa punem alta pompa.Ok am facut si asta...Am cumparat pompa de la el(la un pret mult peste cel a pietii,adica 200 ron pt una care se vinde cu 100),am montat-o si aceeasi poveste.Concluzia...frate nu am ce sa ii fac.Asta dupa ce i-am platit manopera pentru tot....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@suzukirf 600 Scuza-ma ca te contrazic dar debit marit nu ajuta ci unul mai mic adica cu cat cursa manetei e mai mare cu atat placutele ar trebui sa se miste mai putin si atunci ai avea forta maxima chestie de mangealac.



Da sunt unii care profita si nu e bine nu sunt adevarati meseriasi unul adevarat nu face treaba de mantuiala dar astia sunt tot mai putini.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@suzukirf 600 Scuza-ma ca te contrazic dar debit marit nu ajuta ci unul mai mic adica cu cat cursa manetei e mai mare cu atat placutele ar trebui sa se miste mai putin si atunci ai avea forta maxima chestie de mangealac.

Nu ma supar:)).Dar ajuta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea:

fa servisare, ca prinde bine, dar:

eu am scapat de problema cu un alt set de placute. Primele mi le-am pus si eu super extra mega smechere (si erau, da pt speeduri pe circuit, nu pt chopperul pe care il aveam) si m-am chinuit 2 ani cu aerisiri, curatari, verificat pompe etc). Nu eram mutumit deloc de frana, si acelasi lucru ca la tine: trebuia sa trag o gramada de maneta si dozarea era ca si cum n-ar fi;

la un moment dat m-am lasat pagubas si m-am obisnuit cu frana, mi-a cam iesit din minte;

dupa 2 ani am schimbat placutele (cu unele bune, dar nu rocket science), si ma punea in cap mobra :)

nu cred in schimbarea pompelor, etrierilor, sistemelor, decat daca faci cu mobra ceva ce nu a fost proiectata sa faca (circuit, stunt, etc). altfel sistemul din fabrica daca functioneaza corect, ar trebui sa te satisfaca :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma supar:)).Dar ajuta...

La ce ? Daca ai forta in mana franezi mai repede?

 

parerea mea:

fa servisare, ca prinde bine, dar:

eu am scapat de problema cu un alt set de placute. Primele mi le-am pus si eu super extra mega smechere (si erau, da pt speeduri pe circuit, nu pt chopperul pe care il aveam) si m-am chinuit 2 ani cu aerisiri, curatari, verificat pompe etc). Nu eram mutumit deloc de frana, si acelasi lucru ca la tine: trebuia sa trag o gramada de maneta si dozarea era ca si cum n-ar fi;

la un moment dat m-am lasat pagubas si m-am obisnuit cu frana, mi-a cam iesit din minte;

dupa 2 ani am schimbat placutele (cu unele bune, dar nu rocket science), si ma punea in cap mobra smile.png

nu cred in schimbarea pompelor, etrierilor, sistemelor, decat daca faci cu mobra ceva ce nu a fost proiectata sa faca (circuit, stunt, etc). altfel sistemul din fabrica daca functioneaza corect, ar trebui sa te satisfaca smile.png

Iata solutia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ce ? Daca ai forta in mana franezi mai repede?

 

Iata solutia.

Cauze ar fi multe:)).Asa se poate da vina si pe amortizorul fata care poate fi prea elastic,pe cauciucl fata care poate fi vechi.

Faza cu placutele,eu am scos-o din calcul caci am CL si nu sunt deloc proaste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea:

nu cred in schimbarea pompelor, etrierilor, sistemelor, decat daca faci cu mobra ceva ce nu a fost proiectata sa faca (circuit, stunt, etc).

O folosesc pentru ceva pentru care nu a fost proiectata: trafic in Bucuresti. Si m-as muta de aici, dar cere $$$.

Interesanta relatarea cu placute. As face o incercare cu ceva bun, dar ce?

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sincer nu-mi amintesc ce am pus, am mers pe recomandarea service-ului.

dar e ca si la motoare: daca benzineste si scanteieste, porneste (in traducere, daca pompa e buna, etrierul functioneaza bine, nu ai aer in instalatie si placutele sunt bune, atunci tre sa franeze)

mai putin la cei care cred in forte supranaturale, da asta e alta discutie :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O folosesc pentru ceva pentru care nu a fost proiectata: trafic in Bucuresti. Si m-as muta de aici, dar cere $$$.

Interesanta relatarea cu placute. As face o incercare cu ceva bun, dar ce?

Ar fi si asta o problema.Motocicleta e un touring totusi.La recomandare de placute,sincer nu ma bag.Am incercat CL,SBS dar nu mi se par extraordinare...

Editat de suzukirf 600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine cam la 300 km făcuţi în Bucureşti a început să ţină frâna cu toate că aveam şi discul nou, în cazul unui disc mai vechi durează mai mult rodarea plăcuţelor iar dacă materialul e mai dur uzura lor e mai mică dar şi efectul de frânare e mai redus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cele cu probleme la mine au fost ceva CL, dar nu stiu care varianta

Pe Kawa am vesrah organic, si tine foarte bine.

Pe Guzzi cred ca merg si unele sintered. Sunt mici, cam asa arat: http://www.ebay.de/itm/Original-Bremsbelage-vorn-fur-Moto-Guzzi-Breva-750-Nevada-350-750-Strada-750-/331181882698?pt=DE_Motorradteile&hash=item4d1bfa7d4a

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am de curand un Moto Guzzi V75, si mi se pare ca frana fata, sau mai bine spus, frana de ghidon, nu tine destul de bine. Discul pare bun, am inlocuit si placutele cu unele noi (nu e un brand celebru, dar sunt noi), pistonasele se misc liber, dar tot am impresie ca nu ma pot baza pe frana.

 

Am deschis topicul asta cu speranta sa primesc ceva idee despre ce as putea sa incerc pentru niste frane mai de zilele astea.

 

Ma gandesc ca posibile variante ar fi:

 

Renunt la sistemul linked si voi avea 2 discuri pe fata comandate cu frana de ghidon, dar nu stiu ce sa fac cu frana spate in cazul asta,

 

Etrier(e) mai bun(e), vad pe net ca s-au facut adaptari dar prefer ceva bolt-on, daca nu, trebuie sa ma conving ca adapter plates la alte etrieri sunt sigure. As putea sa fac upgrade la doar un singur etrier pe fata, dar ma intreb ce spuna ITP, RAR, despre asa ceva. Distanta intre gauri de prindere pe furca pare sa fie 95mm.

 

Discuri mai mari (are 270mm cred, inima se zvoneste ca ar fi compatibil si cu alte discuri de la Moto Guzzi, Ducati etc).

 

Si nu ultima, as putea sa montez niste placute foarte bune, oare exista ceva sa ofere o eficienta de franare cu, sa zicem, 100% peste unele placute mai no-name?

 

Si aici doua poze cu frana:

Salut,

In primul rând, felicitări pentru achizitie, eu sunt un fan al mărcii.

In al doilea rând, ca posesor al unui exemplar, pot să-ti relatez sumar cum am rezolvat eu problema (aceeasi cu care te confrunţi şi tu).

Cănd am luat-o, frânele erau varză. Discuri ruginite, pistonaşe blocate, furtunuri înfundate. Am refăcut totul: kituri de reparatie originale Brembo pentru toţi etrierii, inclusiv pistonaşe noi; kituri de reparaţie pentru pompele de frână; înlocuit furtunuri de frână cu tipul mai nou cu inserţie metalică; am frecat discurile de rugină; nu am schimbat plăcuţele, sunt cele originale, pentru că motocicleta nu a rulat decât ceva peste 13000km, doar că a stat în cea mai mare parte a timpului. In primii km, frânele erau cam elastice, dar s-au aşezat bine şi acum lucrează normal. Nu te aştepta să ai frâne ca pe GPZ, modelul pe care-l ai pare cam de la sfârşitul anilor 80, începutul celor 90, dar te poţi baza temeinic pe ele. A mea este chiar mai veche, 1976, dar sistemul este la fel. Este cam costisitor, dar merită. Nu ştiu dacă merită să faci upgrade. Succes şi bine ai venit printre guzzişti.

Editat de recool
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bart, nu poti scoate minuni din sistemul ala cu un singur disc pe fata si presupun ca motoreta e destul de grea...

 

1. furtun cu insertie

2. scapi de dual link (sau cum se numeste), cred ca ai nevoie doar de un furtun si un banjo bolt scurt, vezi si tu.

3. placute HH, incearca EBC

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi recool pentru detalii. Asta a mea nu pare statuta, discurile ruginesc si dupa o singura ploaie.. Frana de picior tine foarte bine, dar imi introduce un delay mic in franare, pana pozitionez picior pe pedala.

A mea e din 96, dar nu cred ca sunt diferente in afara de carenaj si electrica.

 

Si eu sunt fan, ma rog, imi plac, imi doresc un big block, 850T3 sau un Le Mans, dar am inceput acuma cu V75.

 

Bec - daca scap de dual link, nu stiu cum ramana cu frana spate. Probabil gasesc informatie pe net, stiu ca mai multi au renuntat, trebuie sa fie un DIY sau kit-uri de conversie. Dar e un pas in plus.

 

O sa incerc niste placute mai de doamne-ajuta, apoi mai vad.

 

LE: Ce fac altii: http://forum.guzzioot.nl/index.php/topic,8632.0.html

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...