Roni Postat Mai 12, 2014 Share Postat Mai 12, 2014 Pt Honda vtr 1000f '97 LED-ul de la rezerva nu se mai aprinde cand e benzina pe terminate. Am verificat LED, legaturi in bord, contacte la sonda din rezervor (toate par ok). Imi scapa ceva? La sonda din rezervor "ies" 3 fire insa mufa este doar pt 2 si legatura la + si masa pe motor e tot pe 2 fire... Apreciez orice informatie obiectiva, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Mai 12, 2014 Share Postat Mai 12, 2014 ti-e ars termistorul...gasesti la magazine de electronice..e vreo 2 lei unul..mi se pare ca e de 100ohmi...va trebui sa desfaci capsula si sa il schimbi...spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Mai 12, 2014 Autor Share Postat Mai 12, 2014 ok, mersi. O sa intreb de unul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
campers Postat Mai 12, 2014 Share Postat Mai 12, 2014 (editat) asa cum a spus si Bica , acel senzor e un termistor cand este racit cu benzina , are rezistenta mare , si nu permite trecerea curentului electric atunci cand este in aer , si nu mai este racit cu benzina , ii scade rezistenta si permite inchiderea circuitului , aprinzand martorul din bord in general , daca imi amintesc corect , intradevar sunt de 100 ohmi ideea e ca , nu cred ca vei gasi tot asa incapsulat , si va trebui sa te orientezi , sa faci in asa fel incat sa fie cat mai protejat , pentru a evita alarmele aiurea de la valurile si stropii din rezervor . In sensul ca , daca el nu mai este scufundat in benzina , dar din cauza virajelor , este inca stropit ,nu ii va permite sa se incalzeasca , motiv pentru care nu iti va aprinde martorul . propun inainte de a te apuca de treaba , sa probezi circuitul punand o rezistenta in locul senzorului . Pentru siguranta , poti pune intai una de 470 ohmi . Daca nu se aprinde martorul corespunzator , incearca cu una de putere mai mica , pana se va aprinde cum trebuie . Editat Mai 12, 2014 de campers Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Mai 13, 2014 Autor Share Postat Mai 13, 2014 Bun asa, mersi pentru toate explicatiile. Acel termistor are masa pe tija metalica, merge sa-l verific "pe direct"? gen, sa decositoresc + de la termistor si sa-l testez cu tija? Inca ceva, sistemul asta are vreo siguranta separata? s-o verific eventual si pe aia Multumesc pentru toate informatiile, foarte de ajutor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Mai 13, 2014 Share Postat Mai 13, 2014 de obicei sistemul asta e un circuit inchis si separat..dar pentru lamurire uita-te in manual la schema electrica... Nu mai verifica nimic....mai mult ca sigur ala e copt...de la incalzire pana la urma se sfarma...costa 1 leu 50 unul...si eu am avut amu-s vreo 2 ani problema asta...desfaci cu grija si talent capsula si tot cu stil si talent si un letcon bun il schimbi si inchizi capsula la loc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Mai 13, 2014 Autor Share Postat Mai 13, 2014 la capsula aia cred ca o sa ma muncesc cel mai mult am tot ce-mi trebuie, numa piesa de schimb si timp sa mai am Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Yaho0o Postat Mai 13, 2014 Share Postat Mai 13, 2014 salut si eu am aceeasi problema. am schimbat termistorul cu unul de 470 dar a dat semne ca functioneaza doar o singura data cand am lasat mobra in soare posibil sa trebuiasca unul mai mic. daca esti din buc iti pot da eu un termistor de 470. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
campers Postat Mai 13, 2014 Share Postat Mai 13, 2014 (editat) depinde si de puterea martorului ! LE : am mai gasit o discutie aici despre asta /index.php?/topic/676951-senzor-benzina-rezervor/ Editat Mai 13, 2014 de campers Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Mai 13, 2014 Autor Share Postat Mai 13, 2014 Multumesc Yah0o0, am in vedere oferta ta (sunt din Buc dar am un program mai dubios). Campers, am de citit din cate am aruncat un ochi, se par eca acel termistor a suparat mai multa lume, probabil ca si la mine e aceeasi situatie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
campers Postat Mai 13, 2014 Share Postat Mai 13, 2014 (editat) Mai stiu un caz care a avut aceasi problema , si i l-am reparat . La el nu am putut refolosi acea capsula si am fost nevoit sa ii confectionez una , simpla , dar eficienta . Au mai fost probleme cu etansarea cablurilor la el , dar la tine nu pare a fi cazul , vad ca are papuci acolo . Apropro ( ca de asta am si scris acest mesaj) - acum e prilejul perfect pentru a ridica 'rezerva' un pic mai sus . La cazul cu care am avut eu de-a face , i se aprindea becul cand mai avea vreo 3-4 litri , si am ridicat termistorul pentru a i se aprinde cand mai avea vreo 7-8 litri . Asta , in cazul in care nu esti multumit de actuala configuratie . Editat Mai 13, 2014 de campers Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Mai 13, 2014 Autor Share Postat Mai 13, 2014 anul asta il las asa. De la anul am de gand sa-i maresc rezervorul pentru ca autonomia este cea a unui motor de circuit, ori eu il folosesc la touring Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Mai 13, 2014 Share Postat Mai 13, 2014 ce variante sunt pt marirea rezervorului? Sau il iei de pe alt motor? Necesita modificari? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Mai 17, 2014 Autor Share Postat Mai 17, 2014 Am in minte sa fac unul din aluminiu, ramane de vazut cum se va concretiza toata treaba. Optiunea mai la indemana mi-era din fibra dar nu am gasit rasini care sa se comporte ok in contact cu benzina. Deschisesem un topic in trecut pentru a cere astfel de sfaturi Revin cu update-uri: trigger-ul indicatorului pentru motorul meu nu este un termistor si nici plutitor. Sunt 2 fire (+ si - ) care fac masa prin benzina, prinse de o urechiusa din textolit. Am termistorul de 470 ohm de la yah0o0 (multumesc man ) si inca 6 de 100 ohm pe care ii donez cui are nevoie. Spor maxim tuturor, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 17, 2014 Share Postat Mai 17, 2014 Firele alea erau conectate la un termistor, care nu arata ca astea din comert si oricum e posibil sa se fi spart si nu-l mai gasesti acolo, am patit si eu la fel. Ca sa alegi valoarea corecta a termistorului e bine sa faci niste teste inainte de montajul final, folosind becul din bord. Daca 470 e prea mare ca valoare si 100 e prea mica, din cei de 100 daca-i polizezi poti scoate valori intermediare. Prin polizare le creste rezistenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Mai 17, 2014 Autor Share Postat Mai 17, 2014 nush cum e cu termistoarele dar la mine n-au mers nici testate. Are cineva o schema? eu din ce am gasit acolo nu era nimic spart, umblat etc ... am testat si termistor de 100 lasat minute bune pe menghina rece si tot nu a deschis circuitul, n-a miscat nimic. Mai e vreo metoda in afara de potentiometru? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
campers Postat Mai 17, 2014 Share Postat Mai 17, 2014 (editat) esti sigur ca ai procedat cum trebuie ? pentru simplitate si testarea circuitului , sa fii sigur ca e acolo defectul , poti scoate papucul maro ( e papuc acolo , nu? ) , si pus termistorul intre cel maro si masa. (in timp ce ai contactul pus la motocicleta - poate ai uitat chiar acest mic detaliu .. ) daca tot nu e cum vrem , poti folosi un multimetru , masurand continuitatea cablului maro in limitele sale extreme : din borna de la rezervor , pana la martorul din bord . Editat Mai 17, 2014 de campers Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Mai 17, 2014 Autor Share Postat Mai 17, 2014 multimetru am folosit, scuze pentru confuzie. Am verificat continuitatea circuitelor. Din observatiile mele, acel sistem bimetalic, cand este scufundat in lichid, nu face contact. Nici termistorul nu intrerupe circuitul cand sta la rece. Asta-mi e dilema Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
campers Postat Mai 17, 2014 Share Postat Mai 17, 2014 Inteleg ca , circuitul ar fi ok pana acolo , deci problema este clar de la senzor . Corect ? Sunt un pic obosit si nu inteleg foarte clar . Ce termistor nu intrerupe ? cel care era in poza care ai atasat-o ? Iti tine martorul aprins mereu ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Mai 17, 2014 Autor Share Postat Mai 17, 2014 (editat) In capsula din imagine este "gadget-ul" care inchide circuitul si aprinde LED-ul cand intru pe rezerva. Nu este un termistor, e un fel de sonda de nivel care, cand este scufundata in lichid, face contact si inchide circuitul. Am atasat o imagine, sper ca ma exprim pe inteles Editat Mai 17, 2014 de Roni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Mai 18, 2014 Share Postat Mai 18, 2014 (editat) nu e nici o sonda frate...e un amarat de termistor....du-te la un magazin de piese electronice si cere 2 sau 3 termistori...unu de 100 unu de 200 si unu de 450 gen...conecteaza-i si o sa vezi ca merge....nu trebuie sa fie sparta piesa ca sa fie defecta....daca era o chestie care indica si nivelul in mod clar arata ca si chestia din poza mea...chestie pe care eu am avut-o la un motor...si e umpec mai complexa decat asta pe care o ai tu....dar acolo exista un ac in bord care indica nivelul precis de tzitzei.... Editat Mai 18, 2014 de Bica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 18, 2014 Share Postat Mai 18, 2014 Nu stiu cum ai testat dar ca sa mearga , trebuie sa testezi musai cu becul din bord sau cu altul de aceeasi putere. In gol termistorul nu-si modifica mult rezistenta cand e scufundat in benzina fata de cand e in aer. Cand este inseriat cu un bec , prin termistor trece mereu curent insa cand termistorul este in benzina acesta nu se incalzeste , rezistenta lui ramanand aproximativ constanta si suficient de mare incat becul sa nu se aprinda vizibil. Cand se termina benzina si termistorul ramane in aer din cauza curentului care trece prin el se incalzeste , rezistenta lui scade si becul se aprinde. Pe langa valoarea termistorului pai important este tipul acestuia , in cazul asta fiind nevoie de un termistor NTC a carui rezistenta scade o data cu cresterea temperaturii. Tu tot spui ca ai LED in bord. Daca chiar e led si nu e bec s-ar putea ca circuitul sa difere fata de cele pt bec iar valoarea termistorului sa fie cu totul alta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
campers Postat Mai 18, 2014 Share Postat Mai 18, 2014 (editat) in general , cel putin cu ce am avut eu de-a face , atunci cand este circuit normal (cel de care tot vorbim noi aici ) , martorul se aprinde progresiv . (din ce in ce mai tare pana la luminozitate maxima ) . Asa ti se aprindea cand functiona ? Sau se aprindea brusc la capacitate maxima ? La o alta jucarie , 2t , am intalnit la rezervorul de la ulei un ax pe care era fixat un plutitor , care cand ajungea jos , inchidea circuitul . Era tot ceva f simplist , dar la o scara mai mare . Nu cred sa ai asa ceva in capsula aia asa mica . Dar acolo era la ulei . Ma gandesc ca la benzina nu se face asa ceva , existand riscul de scanteie . Editat Mai 18, 2014 de campers Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Mai 18, 2014 Share Postat Mai 18, 2014 eu zic ca-i cu bec..avand in vedere anul motorului.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Mai 18, 2014 Autor Share Postat Mai 18, 2014 e sigur pe LED, becuri are in bord pt martori, vitezometru si turometru. O sa pun toate componentele la locul lor cand e motorul gata si verific ce si cum. Voi incerca si cu termistor, in caz ca ce am eu nu merge. Sincer, pe termistor mi-ar fi mut mai la indemana ca-i mult mia simplu de inlocuit. Nu sunt prea familiarizat cu domeniul, am verificat circuitul cum stiam eu. Astept sa-nchei tot procesul de revizie si-i dau bice Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.