Sari la conținut

Indicator rezerva benzina


Postări Recomandate

Pt Honda vtr 1000f '97

LED-ul de la rezerva nu se mai aprinde cand e benzina pe terminate. Am verificat LED, legaturi in bord, contacte la sonda din rezervor (toate par ok). Imi scapa ceva? La sonda din rezervor "ies" 3 fire insa mufa este doar pt 2 si legatura la + si masa pe motor e tot pe 2 fire...

Apreciez orice informatie obiectiva,

post-45894-0-87104200-1399926593_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 89
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

ti-e ars termistorul...gasesti la magazine de electronice..e vreo 2 lei unul..mi se pare ca e de 100ohmi...va trebui sa desfaci capsula si sa il schimbi...spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa cum a spus si Bica , acel senzor e un termistor

cand este racit cu benzina , are rezistenta mare , si nu permite trecerea curentului electric

atunci cand este in aer , si nu mai este racit cu benzina , ii scade rezistenta si permite inchiderea circuitului , aprinzand martorul din bord

 

in general , daca imi amintesc corect , intradevar sunt de 100 ohmi

 

ideea e ca , nu cred ca vei gasi tot asa incapsulat , si va trebui sa te orientezi , sa faci in asa fel incat sa fie cat mai protejat , pentru a evita alarmele aiurea de la valurile si stropii din rezervor . In sensul ca , daca el nu mai este scufundat in benzina , dar din cauza virajelor , este inca stropit ,nu ii va permite sa se incalzeasca , motiv pentru care nu iti va aprinde martorul .

 

propun inainte de a te apuca de treaba , sa probezi circuitul punand o rezistenta in locul senzorului . Pentru siguranta , poti pune intai una de 470 ohmi . Daca nu se aprinde martorul corespunzator , incearca cu una de putere mai mica , pana se va aprinde cum trebuie :) .

Editat de campers
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun asa, mersi pentru toate explicatiile. Acel termistor are masa pe tija metalica, merge sa-l verific "pe direct"? gen, sa decositoresc + de la termistor si sa-l testez cu tija? Inca ceva, sistemul asta are vreo siguranta separata? s-o verific eventual si pe aia

Multumesc pentru toate informatiile, foarte de ajutor :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

de obicei sistemul asta e un circuit inchis si separat..dar pentru lamurire uita-te in manual la schema electrica...

 

Nu mai verifica nimic....mai mult ca sigur ala e copt...de la incalzire pana la urma se sfarma...costa 1 leu 50 unul...si eu am avut amu-s vreo 2 ani problema asta...desfaci cu grija si talent capsula si tot cu stil si talent si un letcon bun il schimbi si inchizi capsula la loc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) la capsula aia cred ca o sa ma muncesc cel mai mult :) am tot ce-mi trebuie, numa piesa de schimb si timp sa mai am

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut si eu am aceeasi problema. am schimbat termistorul cu unul de 470 dar a dat semne ca functioneaza doar o singura data cand am lasat mobra in soare posibil sa trebuiasca unul mai mic. daca esti din buc iti pot da eu un termistor de 470.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Yah0o0, am in vedere oferta ta (sunt din Buc dar am un program mai dubios). Campers, am de citit :) din cate am aruncat un ochi, se par eca acel termistor a suparat mai multa lume, probabil ca si la mine e aceeasi situatie :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai stiu un caz care a avut aceasi problema , si i l-am reparat .

La el nu am putut refolosi acea capsula si am fost nevoit sa ii confectionez una , simpla , dar eficienta . Au mai fost probleme cu etansarea cablurilor la el , dar la tine nu pare a fi cazul , vad ca are papuci acolo .

Apropro ( ca de asta am si scris acest mesaj) - acum e prilejul perfect pentru a ridica 'rezerva' un pic mai sus . La cazul cu care am avut eu de-a face , i se aprindea becul cand mai avea vreo 3-4 litri , si am ridicat termistorul pentru a i se aprinde cand mai avea vreo 7-8 litri . Asta , in cazul in care nu esti multumit de actuala configuratie .

Editat de campers
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) anul asta il las asa. De la anul am de gand sa-i maresc rezervorul pentru ca autonomia este cea a unui motor de circuit, ori eu il folosesc la touring

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am in minte sa fac unul din aluminiu, ramane de vazut cum se va concretiza toata treaba. Optiunea mai la indemana mi-era din fibra dar nu am gasit rasini care sa se comporte ok in contact cu benzina. Deschisesem un topic in trecut pentru a cere astfel de sfaturi



Revin cu update-uri: trigger-ul indicatorului pentru motorul meu nu este un termistor si nici plutitor. Sunt 2 fire (+ si - ) care fac masa prin benzina, prinse de o urechiusa din textolit. Am termistorul de 470 ohm de la yah0o0 (multumesc man :) ) si inca 6 de 100 ohm pe care ii donez cui are nevoie.

Spor maxim tuturor,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Firele alea erau conectate la un termistor, care nu arata ca astea din comert si oricum e posibil sa se fi spart si nu-l mai gasesti acolo, am patit si eu la fel.

Ca sa alegi valoarea corecta a termistorului e bine sa faci niste teste inainte de montajul final, folosind becul din bord. Daca 470 e prea mare ca valoare si 100 e prea mica, din cei de 100 daca-i polizezi poti scoate valori intermediare. Prin polizare le creste rezistenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) nush cum e cu termistoarele dar la mine n-au mers nici testate. Are cineva o schema? eu din ce am gasit acolo nu era nimic spart, umblat etc ... am testat si termistor de 100 lasat minute bune pe menghina rece si tot nu a deschis circuitul, n-a miscat nimic. Mai e vreo metoda in afara de potentiometru?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

esti sigur ca ai procedat cum trebuie ?

pentru simplitate si testarea circuitului , sa fii sigur ca e acolo defectul , poti scoate papucul maro ( e papuc acolo , nu? ) , si pus termistorul intre cel maro si masa. (in timp ce ai contactul pus la motocicleta - poate ai uitat chiar acest mic detaliu .. )



daca tot nu e cum vrem , poti folosi un multimetru , masurand continuitatea cablului maro in limitele sale extreme : din borna de la rezervor , pana la martorul din bord .

post-60554-0-47396200-1400359002_thumb.jpg

Editat de campers
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multimetru am folosit, scuze pentru confuzie. Am verificat continuitatea circuitelor. Din observatiile mele, acel sistem bimetalic, cand este scufundat in lichid, nu face contact. Nici termistorul nu intrerupe circuitul cand sta la rece. Asta-mi e dilema

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inteleg ca , circuitul ar fi ok pana acolo , deci problema este clar de la senzor . Corect ?

Sunt un pic obosit si nu inteleg foarte clar . Ce termistor nu intrerupe ? cel care era in poza care ai atasat-o ? Iti tine martorul aprins mereu ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-45894-0-86695300-1400366774_thumb.pngIn capsula din imagine este "gadget-ul" care inchide circuitul si aprinde LED-ul cand intru pe rezerva. Nu este un termistor, e un fel de sonda de nivel care, cand este scufundata in lichid, face contact si inchide circuitul. Am atasat o imagine, sper ca ma exprim pe inteles

 

 

Editat de Roni
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e nici o sonda frate...e un amarat de termistor....du-te la un magazin de piese electronice si cere 2 sau 3 termistori...unu de 100 unu de 200 si unu de 450 gen...conecteaza-i si o sa vezi ca merge....nu trebuie sa fie sparta piesa ca sa fie defecta....daca era o chestie care indica si nivelul in mod clar arata ca si chestia din poza mea...chestie pe care eu am avut-o la un motor...si e umpec mai complexa decat asta pe care o ai tu....dar acolo exista un ac in bord care indica nivelul precis de tzitzei....

post-39574-0-20066200-1400392707_thumb.jpg

Editat de Bica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cum ai testat dar ca sa mearga , trebuie sa testezi musai cu becul din bord sau cu altul de aceeasi putere. In gol termistorul nu-si modifica mult rezistenta cand e scufundat in benzina fata de cand e in aer. Cand este inseriat cu un bec , prin termistor trece mereu curent insa cand termistorul este in benzina acesta nu se incalzeste , rezistenta lui ramanand aproximativ constanta si suficient de mare incat becul sa nu se aprinda vizibil. Cand se termina benzina si termistorul ramane in aer din cauza curentului care trece prin el se incalzeste , rezistenta lui scade si becul se aprinde. Pe langa valoarea termistorului pai important este tipul acestuia , in cazul asta fiind nevoie de un termistor NTC a carui rezistenta scade o data cu cresterea temperaturii.

Tu tot spui ca ai LED in bord. Daca chiar e led si nu e bec s-ar putea ca circuitul sa difere fata de cele pt bec iar valoarea termistorului sa fie cu totul alta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in general , cel putin cu ce am avut eu de-a face , atunci cand este circuit normal (cel de care tot vorbim noi aici ) , martorul se aprinde progresiv . (din ce in ce mai tare pana la luminozitate maxima ) .

Asa ti se aprindea cand functiona ? Sau se aprindea brusc la capacitate maxima ?



La o alta jucarie , 2t , am intalnit la rezervorul de la ulei un ax pe care era fixat un plutitor , care cand ajungea jos , inchidea circuitul .

Era tot ceva f simplist , dar la o scara mai mare . Nu cred sa ai asa ceva in capsula aia asa mica .

Dar acolo era la ulei . Ma gandesc ca la benzina nu se face asa ceva , existand riscul de scanteie .

Editat de campers
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) e sigur pe LED, becuri are in bord pt martori, vitezometru si turometru. O sa pun toate componentele la locul lor cand e motorul gata si verific ce si cum. Voi incerca si cu termistor, in caz ca ce am eu nu merge. Sincer, pe termistor mi-ar fi mut mai la indemana ca-i mult mia simplu de inlocuit. Nu sunt prea familiarizat cu domeniul, am verificat circuitul cum stiam eu. Astept sa-nchei tot procesul de revizie si-i dau bice :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...