Sari la conținut

Nu am scanteie


Postări Recomandate

Salut. Am o problema la motor. Motorul suzuki rf 400 (da stiu, e chinezesc, sa il vand, sa scap de el ca nu e bun....etc, asa au zis unii "prieteni" dar nu vreau )

Sa explic problema si inca o data rog pe cei care sunt de parere ca sa il vand ca nu se merita, sa se abtina, daca sfat de reparatie nu pot da.

 

Nu am scanteie deloc. Am lumini, claxon, invarte cand dau la automat dar scanteie nu. Am schimbat bobinele cu unele sh, le-am luat de la un motociclist de pe forum care a zis ca sunt bune si merg. Le-am montat si nimic, nici farama. De la ce altceva poate fi? Cineva a zis ca CDI. E posibil? Am zis ca o sa incerc sa iau de la un amic o bobina care stiu sigur ca merge(o demontam de pe motorul lui) si incercam sa vedem daca da sau nu (poate bobinele sh luate nu sunt bune).

In caz ca nu da scanteie ce e de facut?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sfatul meu e sa-ti cauti shema electrica pe net si sa verifici toate continuitatiile care se refera la CDI ( sau TCI ca nu stiu cu ce e echipata)

Poti fi conditionat de un senzor de cric sau oprirea de urgenta de pe ghidon etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand zici oprirea de urgenta de pe ghidon, te referi la on/off? de cric nu cred sa fie vorba. imi arata in bord cand e pe N, plus ca daca e bagata in viteza si ai cricul pus, daca ai vrea sa o pornesti nu invarte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce m-am lovit de aceeasi problema la un bandit de 400(impart acelasi motor cu aproximativ acelasi TCI) as tinde sa cred ca TCI-ul e problema. Eu luasem tot la mana, verificat si masurat si concluzia finala a fost ca TCI-ul e problema. Ia instalatia electrica la mana si verifica traseele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica senzorul de aprindere (pick-up coil) si continuitatea firelor pana in modulul de aprindere.

care e si unde e senzorul asta? :))

 

Dupa ce m-am lovit de aceeasi problema la un bandit de 400(impart acelasi motor cu aproximativ acelasi TCI) as tinde sa cred ca TCI-ul e problema. Eu luasem tot la mana, verificat si masurat si concluzia finala a fost ca TCI-ul e problema. Ia instalatia electrica la mana si verifica traseele.

TCI adica CDI sau e altceva tci-ul?

ideea e ca ultima oara motocicleta a mers, in iarna pana sa ninga. apoi a stat la iernat. Eu aveam bobinele duse, adica erau alea de cand e motorul si nu mai dadeau pic de scanteie si de aia am luat altele, gandindu-ma ca saracele au cedat fiind si ruginite la capetele metalice. Daca ar fi cdi-ul de ce ar fi cazut, asa din senin.

Daca iau un aparat de masura sa il pun la cele 2 fire care ajung la bobina cum verific. Ma gandesc sa verific daca intra curent in ele. spre rusinea mea, nu am facut acest lucru inca ca nu am avut la indemana ap de masura, dar fac rost azi si maine verific. deci, cum verific cu el? ohm, volti.....?

 

cineva mi-a zis ca sa incerc cu un fir direct de la + la bobina si ca normal ar trebui sa dea scanteie. adica sa dau pe direct. e ok? ard ceva?

am schema de fire si am vazut care pleca din cdi spre bobine. o sa le verific pe alea. daca aveti ceva sugestii sunt deschis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand downlodezi un manual de reparatie.

Faci rost/cumperi un multimetru, masori bobinele pe primary si secondary (iti explica in manual)

Ca sa verifici TCi/cdi iti trebuie un osciloscop, ala costa mai muklt decat motocicleta, cauta un electronist benevolent.

 

Pick-up coil poate sa fie problema, dar tot cu osciloscopul se verifica.

 

Firele alea 2 care vin la bobine au o catare, daca le pui invers scanteia e mai slaba.

Cum ai vazut ca nu ai scanteie? atins bujia de capacul de la chiulasa? poate sa nu aiba masa cand faci asa si sa te pacaleasca, trage un fir direct de la baterie.

 

Bateria incarcata bine, probabil ca ai dat la automat pana ai omorat-o.

 

Am vazut un TCI din ala desfacut, e un tank cu lipiturile facute ruseste si extrem de simplu , daca incarcarea este ok nu prea cred ca ai cum sa-l arzi.

 

Fisele sunt puse bine? bobina stanga 1-4, dreapta 2-3.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pick-up coil se poate verifica lejer cu un multimetru, ii masori rezistenta a carei valoare o gasesti in manual. In cele mai multe cazuri aceasta masuratoare este concludenta, pentru cazuri mai ciudate e nevoie de osciloscop dar asta se intampla destul de rar. Fizic la rf pick-up coil e in partea dreapta a motorului sub un capac (ai ulei acolo din cate imi amintesc). In prima faza nu e nevoie sa desfaci capacul, e suficient sa masori pe firele care ajung in modulul de aprindere. Masoara la capatul dinspre modulul de aprindere ca sa fii sigur ca si firele sunt ok. Mi s-a intamplat chiar la un rf ca unul din cele 2 fire ale pick-up coil sa fie intrerupt pe traseu fara sa fie vizibil , era intrerupt conductorul iar izolatia era intreaga.

Daca zici ca nu ai scanteie deloc nu e de la bobine, practic e imposibil ca ambele bobine sa se defecteze simultan. Daca una ar fi ok motorul ar porni in 2 cilindri sau macar ar da semne ca incearca sa porneasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand downlodezi un manual de reparatie.

Faci rost/cumperi un multimetru, masori bobinele pe primary si secondary (iti explica in manual)

Ca sa verifici TCi/cdi iti trebuie un osciloscop, ala costa mai muklt decat motocicleta, cauta un electronist benevolent.

 

Pick-up coil poate sa fie problema, dar tot cu osciloscopul se verifica.

 

Firele alea 2 care vin la bobine au o catare, daca le pui invers scanteia e mai slaba.

Cum ai vazut ca nu ai scanteie? atins bujia de capacul de la chiulasa? poate sa nu aiba masa cand faci asa si sa te pacaleasca, trage un fir direct de la baterie.

 

Bateria incarcata bine, probabil ca ai dat la automat pana ai omorat-o.

 

Am vazut un TCI din ala desfacut, e un tank cu lipiturile facute ruseste si extrem de simplu , daca incarcarea este ok nu prea cred ca ai cum sa-l arzi.

 

Fisele sunt puse bine? bobina stanga 1-4, dreapta 2-3.

fisele sunt puse 1-4 si 2-3

cu firele alea mici de intra la fiecare bobina am pus firele in ambele feluri si nimic. m-am gandit eu ca poate fi si de la alea, ca poate nu sunt puse bine dar nici schimbandu-le nu aveam scanteie.

bateria era mereu contectata prin cabluri la o masina pornita, tocmai ca sa nu o golesc.

 

pai si cu firul tras de la baterie unde il pun? :P

verificarea de scanteie am facut-o cu o bujie in fisa si am apropiat bujia de caroserie, unde nu e vopsea. m-am apropiat si de pompa de apa si tot nimic. am schimbat si fisa cu una de la cele 2 bobine(bobinele le-am luat cu tot cu fise) inainte cand mai avea probleme asa faceam si dadea scanteie la ambele incercari. si eu am zis ca nu au cum sa fie ambele bobine duse.

repet, bobinele sunt luate sh, dar de la cine le-am luat e user vechi aici pe forum, nu e tepar plus ca a zis ca mergeau si au fost verificate. si ma gandesc ca sunt de pe un motor trosnit, nu unul pe care a cazut un meteorit ca sa zici ca s-au bulit ambele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pick-up coil se poate verifica lejer cu un multimetru, ii masori rezistenta a carei valoare o gasesti in manual. In cele mai multe cazuri aceasta masuratoare este concludenta, pentru cazuri mai ciudate e nevoie de osciloscop dar asta se intampla destul de rar.

cand verifici ceva vrei sa excluzi orice posibilitate ca piesa respectiva este stricata, ca altfel poti sa o schimbi direct sau sa ghicesti in ghioc.

 

cum ar fi sa pui un client sa cumpere cdi, bobine, fise, bujii si sa constati cu stupoare ca era practic de la pick-up coil... frumos nu?

 

pai si cu firul tras de la baterie unde il pun? :P

de la MINUS la filetul bujiei... daca trebuie sa intrebi asta mai bine duci mobra la un mecanic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand verifici ceva vrei sa excluzi orice posibilitate ca piesa respectiva este stricata, ca altfel poti sa o schimbi direct sau sa ghicesti in ghioc.

 

cum ar fi sa pui un client sa cumpere cdi, bobine, fise, bujii si sa constati cu stupoare ca era practic de la pick-up coil... frumos nu?

 

de la MINUS la filetul bujiei... daca trebuie sa intrebi asta mai bine duci mobra la un mecanic

pai intreb ca cineva zicea ca de la plus sa trag. si de asta intreb

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand verifici ceva vrei sa excluzi orice posibilitate ca piesa respectiva este stricata, ca altfel poti sa o schimbi direct sau sa ghicesti in ghioc.

Hai sa nu exageram, verifici in prima faza cu ce ai si intr-un caz deasta daca stii sa folosesti multimetrul ai sanse f mari sa gasesti problema. Sunt multe manuale in care nu se furnizeaza vreo oscilograma pt pick-up coil ca sa ai cu ce compara .

pai intreb ca cineva zicea ca de la plus sa trag. si de asta intreb

Nu ai inteles, superbec vorbea de conexiunea corpului bujiei la masa pe care o poti face cu un fir intre corpul bujiei si minusul bateriei ca sa fii sigur ca ai masa la bujie atunci cand e demontata din motor si vrei sa vezi daca da sau nu scanteie.

Prietenul ala al tau vorbea despre altceva, anume alimentarea directa cu + la bobine pentru a mai elimina din necunoscute. La cum ai pus problema nu-ti recomand sa faci asta pt ca ai sanse sa strici cand incerci sa faci chestii pe care nu le intelegi.

Daca stii sa folosesti un multimetru si poti intelege o schema electrica , citeste bine manualul in care gasesti schema+ indicatii referitoare la modul incare se fac verificarile ce au legatura cu problema ta.

Daca nu , e mai bine sa apelezi la cineva care stie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

In primul rand vreau sa multumesc tuturor celor care au acordat 5 min problemei mele si au venit cu sfaturi. Nu stau acum sa nominalizez care au fost bune si care nu, in the end toate au fost de folos.

Ce am facut?

Am stat si m-am gandit logic. Motocicleta asta a fost facuta de oameni nu de extraterestri si deci eu, un om, o pot repara. Nu iti trebuie premiu nobel ca sa te pricepi. Nu vb aici de sincronizat carb sau mai stiu eu ce care chiar necesita niste cunostinte, dar sa identifici de ce nu ai scanteie si sa repari e chiar simplu, vointa sa ai.

Asa ca, ieri, plin de hotarare mi-am luat sculele si am plecat spre ea. Am luat aparatul de masura, chei, imbusuri, surubelnite, topor, baros mai aveam sa iau flexul si aparatul de sudura.

Am ajuns la ea, am desfacut o bere si am inceput sa vb cu ea, promitanduii ca o voi face bine. Am desfacut carenele sa am accesc usor la tot ce inseamna fire. M-am gandit in prostia mea(nu stiu daca am dreptate) ca rotorul nu are nici o legatura cu pb mea. Verificand schema nu apare ca ar avea, poate gresesc. Savurand berea mi-am amintit ca anul trecut am ajutat un user de pe forum care avea tot un rf de 400 si instant l-am sunat, i-am explicat ce problema am (nu ceream sfaturi) si l-am rugat, in cazul in care nu ii dau de cap, sa imi imprumute si mie CDI-ul pt o proba, omul a zis ca nici nu se pune problema, ma ajuta cu drag. Parca deja prinsesem curaj si nadejde.

Am inceput sa sun toate firele, si am sunat fratilor de mai aveam sa o sun pe mama. Am verificat si cdi-ul, tot cu ap de masura(o sa ziceti acum ca nu se poate, ba se poate) cum?

Pai in schema arata ca din cdi pleaca 3 fire colorate care culmea ajung la bobine( 1 din ele ajunge la ambele, celelalte 2 sunt impartite, deci 4 fire) Am pus un capat al ap la firul de iesire din cdi si unul la capatul de la bobina......suna. deci curent este. la fel si cu celelalte.........sunau. Concluzie....cdi-ul nu are nici pe dracu. Am schimbat bobinele intre ele, da-i la automat(aveam motorul in permanenta legat la masina unui amic care saracul a stat cu ea pornita vreo ora, ca sa nu omor bateria de pe motor, i-am da o bere si 2 L de benzina) nimic. Nici farama de scanteie. M-am gandit ca poate sunt duse bujiile, am fugit la magazin si am luat 2 bujii, rezultatul..........pauza scanteie.

 

Am stat si m-am gandit, frate, nu vrea ea. Ce-o fi zis mititika, fraere......m-ai tinut toata iarna in frig si ninsoare si ploi, o husa nu ai pus pe mine, ca sa nu mai vorbim de garaj......asa ca, cand o da caldura te fac eu pe tine.

Am inceput sa vb iar cu ea, ca nu o sa apucam sa ne plimbam decat 2 saptamani ca apoi plec sa fac bani pt noi ca sa pot sa ii schimb ce e de schimbat si ca ramane nepornita pana la anul cand ma intorc, ca o rog frumos......dupa inca vreo 4-5 incercari la automat miracolul s-a produs. A dat scanteie. Si ce scanteie, zici ca era 4th of july si revelionul impreuna. Si culmea....la toate 4 fisele.

 

In concluzie, ce a avut? Multa, multa PERSONALITATE. Da fratilor. Nu a vrut ea cand am vrut eu si punct. Deci motorul e ca femeia. Ii vb frumos, ai grija de ea.....are si ea grija de tine.

Am tinut-o pornita pana a pornit ventilatorul. Azi ma duc iar sa ii dau o cheie sa vedem ce zice, mai ales dupa ploaia de aseara.

 

Inca o data multumesc pentru sfaturi si asfalt uscat.

Nu stiu de ce nu ma lasa sa incarc o poza cu ea, dar o sa o pun in semnatura ca sa o vedeti.


Ea e..........poza e facuta anul trecut dar nu s-a schimbat nimic pana acum

post-66141-0-10500100-1402464475_thumb.jpg

Editat de Ursuletzul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schema electrica, se verifica circuitele de tip cut-off pe aprindere dupa schema logica descrisa in manualul de reparatii. Abia apoi apelam la vrajitor penru CDI, senzori, alte alea!

Cine este de acord, cine este impotriva...se abtine cineva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schema electrica, se verifica circuitele de tip cut-off pe aprindere dupa schema logica descrisa in manualul de reparatii. Abia apoi apelam la vrajitor penru CDI, senzori, alte alea!

Cine este de acord, cine este impotriva...se abtine cineva?

nu vezi ca merge sa dai la automat si sa-i vorbesti frumos???:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...