Sari la conținut

Despre suspensii


MVA
 Share

Postări Recomandate

Cu mare placere te-as ajuta dar e greu sa-mi dau seama si sa cuantific avand in vedere ca nu am vazut cum functioneaza amortizoarele pe care le ai montate.

Teoretic, o revenire buna este una in care spatele motocicletei urca suficient de rapid dar in acelasi timp "controlat". Nu trebuie sa lase vizual senzatia ca amortizorul franeaza revenirea ci doar o controleaza astfel incat sa nu topaie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 678
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

Multunesc de raspuns, dar sunt insistent si cu intrebarea referitor la montarea unor amortizoare cu revenire diferita, poate mai stii, eu am facut o proba scurta dar sa vedem cum se comporta la un drum lung si atunci s-ar putea sa iau in calcul aceasta varianta.

Vlad58, fara a lua in cosideratie celelalte variabile ale cazului tau, nu cred ca folosirea a doua telescoape diferite sa reprezinte o problema deosebita. La multe motoare sport telescoapele furcii fata lucreaza un pic diferit, unul cu rol principal pe compresie iar celalalt pe rebound. Nu asta e problema ci, asa cum zicea si Cezar, rezultatul final, comportamentul dinamic. Acuma sper sa nu te superi dar trebuie sa fac precizarea ca la motoarele de tip chopper, datorita distributiei si comportamentului dinamic al greutatii, suspensiile au ca rol principal asigurarea confortului si mai putin al performantei... cu alte cuvinte nu prea e loc de "fineturi".

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad58, fara a lua in cosideratie celelalte variabile ale cazului tau, nu cred ca folosirea a doua telescoape diferite sa reprezinte o problema deosebita. La multe motoare sport telescoapele furcii fata lucreaza un pic diferit, unul cu rol principal pe compresie iar celalalt pe rebound. Nu asta e problema ci, asa cum zicea si Cezar, rezultatul final, comportamentul dinamic. Acuma sper sa nu te superi dar trebuie sa fac precizarea ca la motoarele de tip chopper, datorita distributiei si comportamentului dinamic al greutatii, suspensiile au ca rol principal asigurarea confortului si mai putin al performantei... cu alte cuvinte nu prea e loc de "fineturi".

Nu ma supar deloc caci eu confortul il caut. Sunt uimit ce-mi spui despre telescoapele fata ca nu ar fi simetrice ca amortizare la unele motociclete, eu imi faceam probleme ca la bascula spate poate aparea un cuplu care sa-mi solicite articulatia ceea ce ar duce la o uzura prematura. La telescoapele fata inseamna ca apare in acest caz o frictiune mai accentuata pe laterale, oare asta nu produce o uzura mai rapida a oringurilor si simeringurilor din ele? Mi se pare o solutie ciudata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

urmareste filmul ce se intampla pe franarile puternice cate bounce`uri are furca fata minutul 9:33-34 , minutul 10:10-11 si lista poate continua

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa-mi zici de ce crezi ca e problema de rebound si nu de sasiu sau compresie high velocity?

Nu de alta, dar eu am dubii in timp ce tu pari foarte sigur :)

In plus, daca amortizezi si mai mult revenirea, cam cum crezi ca se va vedea imaginea? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mers cu un r6 al unui prieten in secuime care facea identic cu asta ,am mai strans reboundul 1-2 clickuri si au incetat topaielile


» Post actualizat in 23 Oct 2015 09:15


mai sunt cum ai spus si tu sunt si alte cauze care genereaza asta ,eu ii sugeram asta sa incerce sa vada cum se comporta si dupa si sa vada usor pas cu pas

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred pt ca este de la sasiu pt ca baiatul merge chiar incet,de valve high velocity nu stiu ce sa zic pt ca sunt paralel si nu ma pricep ,de rebound mi-am dat cu parerea pt ca am mers cu una care facea identic si cu 2 clickuri spre hard nu a mai facut,bounce`urile au fost inca de la inceput deci nu vascozitatea/incalzirea uleiul este una dintre probleme ,am zis sa incerce cu reboundul pt ca baiatul merge incet spre lent si pt ca in situatia asta nu cred/credeam ca este vorba de sasiu :)


» Post actualizat in 23 Oct 2015 09:34

eu sincer am incercat sa-l ajut ,cu siguranta daca ajunge la un doctor priceput o sa-i fie mai bine

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu crezi ca-l judeci cam aspru spunand ca merge incet? :)

 

Sasiul (arcurile intra la acest capitol) se vad cel mai usor pe filmare indiferent de motocicleta. Daca vrei sa faci un experiment extrem, pune camera pe o motoreta sport si apoi pe una enduro. Mergi pe orice drum cu denivelari, uita-te la filmari si n-o sa mai ai nelamuriri.

Legat de comportament pe franare + pista usor denivelata, uita-te putin la video-ul asta si incearca sa intuiesti cam ce s-ar intampla daca ar mai amortiza putin revenirea. Tine minte ca Rossi franeaza cel mai tare in MotoGP.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar astazi am urmarit fp2 live si mai dadeau onboarduri din moto2 , ma miram cat de denivelat este Sepangul ,cum le facea pe franare lui Zarco si compania ,multumuesc mult oricum pt video !

Cand am zis sa-l mai stranga nu am zis sa-l stranga la maxim :) ,ma refeream la 1,2 click`uri sau 1/4 tura "sa incerce/de acolo sa inceapa :)",sunt foarte multe zone denivelate pe circuit pe care nu ii face chiar asa ,problemele apar pe franarile puternice chiar si unde asfaltul nu este denivelat.

Presupun ca de vineri pana duminica tot a mers asa cu ea si nu a intrebat pe nimeni ,nu a umblat la ea sau ceva .

Eu pot sa-ti spun ce am constatat din propria experienta ca : atata timp cat ai cat de cat setarile de suspenie calumea,ok problemele de sasiul apar abia cand ajungi sa mergi tare spre foarte tare pe un circuit,abia atunci iti dai seama cum lucreaza sasiul si cum este supus la munca (nu vorbesc de ciclistica motocicletei).Daca ma intrebi acum cum se manifesta nu stiu sa-ti raspund pt ca nu stiu sa-ti explic in cuvinte,pt mine asta se simte .

 

Cand face 1 click sau 1/4 tura de rebound/compresie diferenta pt cum se simte sasiul/motocicleta ?

R: pt mine face diferenta si am simtit ca acel click conteaza abia atunci cand am mers tare pe`un circuit,abia atunci mi-am dat seama cat conteaza si cum se manifesta ,cum se simte ,poti merge foarte bine si cu 1 click in +- la rebound/compresie atata timp cat nu mergi tare ,problemele apar cand fortezi franarile,cand fortezi accelerarile


» Post actualizat in 23 Oct 2015 11:24

Ti-am trimis ceva sa-ti dai cu parerea pe mail cu wetransfer pt ca nu merge sa uploadez pe youtube,sta procesarea la 95% si ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu merg uploadate pe youtube ,stau blocate in procesare la 95% la mine cu zilele si nu se intampla nimic ,am mai incercat si imediat dupa iesire si nici atunci nu mergeau

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a fost singura data cand s-a intamplat instabilitatea aceea , si da am mutat 7mm mai in fata roata spate pt ca am pus +2 pe spate si nu am completat cu zale

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate am vazut nu erai cu degetele pe frana fata pe viraje. Ajuta mult sa incarci fata putin mai mult pana in apex.

Referitor la modificarea de geometrie mi-e greu sa ma exprim din ce vad. Daca guma fata nu ofteaza poti sa o lasi asa.

Daca simti ca poti avea viteza mai mare in mid corner cu motocicleta mai stabila, du roata mai in spate si vezi ce rezultate obtii.

La intrarea in viraj te ajuta mult trail braking-ul pe care in filmare nu l-ai folosit (sau nu am observat eu).

Daca duci roata mai in spate si motocicleta se comporta greoi, coboara fata 3 mm si testeaza din nou.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa era cu foaia stock 45 dinti

http://postimg.org/image/fbotbiwr9/

acum este cu 7mm mai in fata

http://postimg.org/image/nv879a53p/

in primul lap nu eram cu degetele pe frana ,dupa aceea am fost constant in fiecare lap

cauciucurile erau noi noute,atunci le-am folosit prima data :)

preloadul pe fata era 0

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai am o intrebare : crezi ca poate sa fie un "pogo" mai mic ?sincer asta credeam ca este prima data cand a facut dar vazand ca a facut o singura data nu am fost in alarma :)


» Post actualizat in 23 Oct 2015 12:27

"Daca duci roata mai in spate si motocicleta se comporta greoi, coboara fata 3 mm si testeaza din nou."

chiar si atunci cand axul era mai in spate pe pozitie cu foaia stock motocicleta era foarte agila .. nu-mi fac probleme ca daca mai pun cateva zale ca nu o sa fie ce trebuie


» Post actualizat in 23 Oct 2015 12:28

Multumesc pt sfat!

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma supar deloc caci eu confortul il caut. Sunt uimit ce-mi spui despre telescoapele fata ca nu ar fi simetrice ca amortizare la unele motociclete, eu imi faceam probleme ca la bascula spate poate aparea un cuplu care sa-mi solicite articulatia ceea ce ar duce la o uzura prematura. La telescoapele fata inseamna ca apare in acest caz o frictiune mai accentuata pe laterale, oare asta nu produce o uzura mai rapida a oringurilor si simeringurilor din ele? Mi se pare o solutie ciudata.

 

Telescoapele cu functii diferite nu sunt un concept nou, in special in lumea cross-ului. Da o cautare la "Separate Function Front Fork" si o sa te convingi singur...

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E al naibii de greu, iti trebuie multe, multe incercari.Evident ca poti gresi, repetitia e mama invataturii.Mie de exemplu, daca intru tare in frina fata imediat dupa ce se termina curba a 3-a , imi danseaza spatele stinga dreapta. Am incercat cu deschiderea de 1 click a reboundului spate, nu prea s-a imbunatatit, insa dupa ce am dat initial o treapta inferioara, motoreta s-a asezat perfect in timpul frinarii si cu fata. Teorie stim, problema e timpul alocat testarii. Adancata e un circuit aparte dpdv al suspensiilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...