Sari la conținut

Consum mare Honda VFR 750 F


Postări Recomandate

Salut,

 

Discutam de Honda VFR 750 F din 96`

 

Recent i-am curatat - sincronizat - reglat carburatoarle.

I-am pus bujii noi iridum. (conform manual)

 

 

Problema e ca am un consum mixt undeva la 7.5l%

Daca merg la drum lung undeva pe la 7%

 

Teoretic cu motorul asta ar trebui sa scot lejer un consum de 6% in conditii de mers normal.

Tinand cont ca la un stil de mers touring, cu schimbat de viteze undeva pe la 4-5k scot un constum de 7% mi se pare cam mult.

 

Mentionez ca aveam consum similar si inainte sa curat carburatoarele si sa pun bujii noi.

Presiunea in pneuri este buna, adica cea din manual 2.5 fata, 2.9 spate.

Filtrul de aer este unul hiflo (copie dupa cel oem) si a fost curatat.

Evacuarea este una micron high mount.

Termostatul nu ramane pe deschis, motorul ajunge in temperatura optima.

 

Carburatoarele nu au fost facute de mine, le-am facut la service, am vazut ca erau sincron.

 

 

Ce mi se pare foarte interesant este ca daca merg mai sportiv, scade consumul...chiar dupa ce am facut carburatoarele, am scos-o la un test de aproximativ 150 km si am scost un consum undeva pe la 5.5%... schimbam pe la 8-9k cu viteze de 220+

 

 

Sa am amestecul prea bogat in ture joase si sarac in ture inalte? Sau sa fie arderea mai buna in ture inalte?

Mentionez ca am un flat spot undeva intre 5k-7k, nu trage foarte bine daca trag brusc de gaz, daca trag mai treptat pare sa fie ok.

Filtrele de benzine au fost curatate.

 

Mecanicul moto spune ca as fi limitat de filtrul de aer care nu e suficient de permitiv tinand cont ca am alta evacuare.

Am cumparat un filtru k&n pe care o sa il montez maine.

 

 

Ce altceva ar putea influenta consumul?

Editat de Marc87
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Consumul nu stiu cat este de mare, conteaza foarte mult de cum mergi, eu cand am trecut de la zx6r la kle500 am reusit sa-i scot consum de 8-8.5% si am inceput sa caut solutii sa vad care e problema, am zis ca este imposibil sa aibe un asa consum dar cand am iesit la o tura mai lunga cu un amic incepator si am mentinut viteza intre 80-90km/h cand ne-am intors si am facut plinul am ramas uimit sa vad ca de la consum de 8% acum mi-a consumat fix 3.8%, este un caz real, nu povesti. Daca zici ca ai un hop in timp ce urci in turatii asta este foarte posibil sa fie din cauza modificarilor aduse evacuarii sau admisiei, oricum parerea mea nu este una avizata, este o parere persoanla. Respecte si spor la surubarit!

Editat de Error
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Consumul nu stiu cat este de mare, conteaza foarte mult de cum mergi, eu cand am trecut de la zx6r la kle500 am reusit sa-i scot consum de 8-8.5% si am inceput sa caut solutii sa vad care e problema, am zis ca este imposibil sa aibe un asa consum dar cand am iesit la o tura mai lunga cu un amic incepator si am mentinut viteza intre 80-90km/h cand ne-am intors si am facut plinul am ramas uimit sa vad ca de la consum de 8% acum mi-a consumat fix 3.8%, este un caz real, nu povesti. Daca zici ca ai un hop in timp ce urci in turatii asta este foarte posibil sa fie din cauza modificarilor aduse evacuarii sau admisiei, oricum parerea mea nu este una avizata, este o parere persoanla. Respecte si spor la surubarit!

 

Merci de exeplu.

 

Am avut o alta motocicleta inainte, tot una pe carburatie, ce-i drept cu cilindree de 600, la acelasi stil de mers scoateam un cosum de 4.5% (yzf 600r - thundercat ).

De mers stiu sa merg la consum, fac multe ture lungi. De obicei merg undeva intre 90-130 km/h in a 5-a/6-a (constant)

Editat de Marc87
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincronizarea nu e totul, faptul ca erau toate carburatoarele in sincron nu inseamna ca reglajul amestecului e ok. Ai idee cate ture ai la surubul de reglaj al amestecului? Ti-a verificat mecanicul respectiv sa nu ai cumva kit dinojet pe el, sa nu fie asta motivul pentru care consuma mai mult.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui verificate jiglerele (stiu, corect se spune jicloare, dar asa imi place mie sa vorbesc incorect) principale daca nu sunt inlocuite cu altele mai mari. Nu in ultimul rand, mai ales ca e vorba de zona "mid-rpm" ar trebui verificata uzura tuburilor emulsoare si acelor de dozaj cat si pozitia lor. Nici nivelul nu ar trebui ignorat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cate ture am pe suruburile de amestec, stiu ca sta bine la relanti. Suruburile de care intrebi nu sunt responsabile de amestecul pt. ture joase? Are vreo relaventa in ture mari?

Din cate stiu nivelul este pus conform specificatiilor din manual.

 

Jiglerele din cate stiu sunt stock, nu cred ca sunt modificate...totusi mecanicul spunea ca trage mai bine ca un vfr de 800.

 

Am uitat sa precizez ca am masurat si compresia si este ca si la un motor nou.

 

Inainte de sincronizare nu aveam acel mid-rpm issue.

 

Maine vreau sa pun filtrul KN si banuiesc ca o sa trebuiasca reglat iar amestecul...Se regleaza fiecare individual pana in punctul in care se tureaza cel mai tare la relanti, nu?

 

 

Ms de info.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ralantiul ti-e reglat ca la carte si mai ales si facut cu un analizor de gaze nu prea vine de acolo.

S-ar putea ca ca acele sa fie ridicate pentru a avea o putere mai mare in banda medie.

La un motor de 125 (nu are importanta capacitatea principiul ramane la fel) am ridicat acul cu 2 santuri, rezultatul a fost crestrea simtitoare a puterii la demarj. la fortare aveam ezitarea de care pomenesti si consumul a crescut de la 2,8 la 3,4. La copia dupa virago 400 setarea cuielor este la 2. Am ridicat spatele cu 2 si fata cu 1, mi-a crescut sensibil demarajul dar si consumul a sarit de la 4,5 la 5.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ceea ce spui tu exista cel putin o neconcordanta. In aceleasi conditii de drum si trafic nu ai cum sa consumi mai putin cand mergi turat si cu viteza mare fata de cazul in care mergi normal si cu viteza mai mica. Daca ar fi doar diferenta de turatie sunt cazuri in care poti scoate consum mai bun daca schimbi vitezele la turatie mai mare dar nu ai cum sa scoti consum mai mic la viteze mai mari.

Poate nu ai calculat corect consumul....

Ai spus la un moment dat de viteza 90-130km/h . Intre cele 2 valori exista o diferenta mare din punct de vedere al consumului. La 90km/h n-ar trebui sa sari de 5% dar la 130km/h nu prea ai cum sa scazi sub 6%.

Un factor de neglijat mai e si vantul, daca ai un vant puternic din fata consumul poate creste mult, mai ales la viteze mari.


» Post actualizat in 09 Aug 2014 07:44

Verifica si aspectul bujiilor ca sa-ti faci o idee despre cat de bogat sau sarac ai amestecul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi sa nu fie amestecul putin bogat. Aceeasi problema am avut si eu anu trecut. Tragea de manca pamantu, dar consuma mai mult. Am mai umblat la suruburile de amestec si a mai scazut si consumul dar si puterea la demaraj. Dupa ce am schimbat anu asta si bujiile si filtru de aer, trage mult mai bine si consumul a ramas la fel. Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de pareri, o sa testez pas cu pas una alta, o sa incep cu reglajul pe amestec.

Din ce imi dau seama amestecul pare bogat in ture joase si sarac in ture inalte.

 

Nu prea stiu cu ce se mananca reglajele din interiorul carburatoarelor (stiu ca trebuie relat nivelul de combustibil ce intra in fiecare carburator), deci nu stiu exact care e situatia acolo.

Suruburi de amestec am mai reglat, ar trebui sa ma descurc acolo.

 

Cum pot sa imi dau seama ce jicloare am? fara sa desfac carburatoarele:)

 

Daca tot as avea amestecul mai bogat, atunci de ce am flat spot in ture medii?

 

 

In ceea ce spui tu exista cel putin o neconcordanta. In aceleasi conditii de drum si trafic nu ai cum sa consumi mai putin cand mergi turat si cu viteza mare fata de cazul in care mergi normal si cu viteza mai mica. Daca ar fi doar diferenta de turatie sunt cazuri in care poti scoate consum mai bun daca schimbi vitezele la turatie mai mare dar nu ai cum sa scoti consum mai mic la viteze mai mari.

Poate nu ai calculat corect consumul....

Ai spus la un moment dat de viteza 90-130km/h . Intre cele 2 valori exista o diferenta mare din punct de vedere al consumului. La 90km/h n-ar trebui sa sari de 5% dar la 130km/h nu prea ai cum sa scazi sub 6%.

Un factor de neglijat mai e si vantul, daca ai un vant puternic din fata consumul poate creste mult, mai ales la viteze mari.


» Post actualizat in 09 Aug 2014 07:44

Verifica si aspectul bujiilor ca sa-ti faci o idee despre cat de bogat sau sarac ai amestecul.

 

Stiu ca suna ciudat, doar ca asa este, scade consumul daca merg tare...

Am calculat corect consumul, am facut plinul, am mers 100 km si am facut din nou plinul, cam greu sa dau gres asa.

Tot in stilul asta de mers am scos asa: cu yamaha thundercat 4.5 %, cu yamaha TDM 800, 5%. cu vfr pana la 7.5% e cam mult.

Cu un plin de 21L merg undeva intre 270 si 300 km.

Editat de Marc87
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amestec (prea) bogat nu inseamna (neaparat) putere mai mare. Oricum, 7.5l/100km e mult pentru un 750cc, in special in regim de croaziera. Iti recomand sa cauti manualul de service si sa verifici daca jiglerele principale sunt cele originale (atentie la anul de fabricatie si modelul specific). Cu ocazia asta poti verifica si uzura tuburilor emulsoare si acelor de dozaj si, nu in ultimul rand, nivelul. Suruburile pilot nu influenteaza, cel putin nu asa de mult, consumul si senzatia de "flat spot" in zona medie, de 5-7k...

 

Compresie "ca la un motor nou"... la un motor din '96?! Poate doar dupa o reparatie capitala recenta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amestec (prea) bogat nu inseamna (neaparat) putere mai mare. Oricum, 7.5l/100km e mult pentru un 750cc, in special in regim de croaziera. Iti recomand sa cauti manualul de service si sa verifici daca jiglerele principale sunt cele originale (atentie la anul de fabricatie si modelul specific). Cu ocazia asta poti verifica si uzura tuburilor emulsoare si acelor de dozaj si, nu in ultimul rand, nivelul. Suruburile pilot nu influenteaza, cel putin nu asa de mult, consumul si senzatia de "flat spot" in zona medie, de 5-7k...

 

Compresie "ca la un motor nou"... la un motor din '96?! Poate doar dupa o reparatie capitala recenta...

 

Compresia este suficient de buna: 13.5 - 14 - 13.5 - 14 motorul are 52.000 km momentan.

 

Ieri am facut aproximativ 200 km si am mers ceva mai turat cu ea, si anume schimbam pe la 6-7k, viteza pe la 90-100 km/h...consum 6.5%...daca merg si mai turat scade si mai mult...e totusi destul de obositor sa mergi asa turat multi km, vibreaza tare v4-ule :)

 

Nu am avut inca timp sa verific suruburile de amestec, dar revin cu mai multe info maine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Compresia este suficient de buna: 13.5 - 14 - 13.5 - 14 motorul are 52.000 km momentan.

 

Ieri am facut aproximativ 200 km si am mers ceva mai turat cu ea, si anume schimbam pe la 6-7k, viteza pe la 90-100 km/h...consum 6.5%...daca merg si mai turat scade si mai mult...

Nu are nici-o logica... Consumul ar trebui sa scada direct proportional cu turatia, compresia ta este foarte buna daca ai dat valori corecte, incearca sa strangi pana la capat suruburile de amestec, nu e mare inginerie, si sa le desfiletezi cate spire iti da manualul pt mobra ta, vezi intai cate spire ai avut initial si dupa regleaza pe valori default dupa care poti incepe sa stragi suruburile care juma' de spira pana obtii un mers perfect si un consum normal. Eu de exemplu la GS500e trebuia sa tin suruburile de amestec mai stranse cu fix o spira fata de manual ca sa mearga ok, deci nu tot timpul valorile default sunt bune, totusi sunt mobre care au o varsta si un anumit numar de proprietari care fiecare din ei le-a "uzat" in felul lor. De stricat nu ai ce sa strici daca umbli doar la suruburile de amestec, poti sa te joci cu ele cat vrei doar rabdare si bani de combustibil sa ai. Din nou spun, parerea mea este una neavizata. Respecte si spor la surubarit!

Edit: Valabil in cazul in care ai suruburile de amestec intre carb si admisie, daca ele sunt situate intre filtru de aer si carb atunci procedeul este exact invers(infiletat/desfiletat)

Editat de Error
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Update!

 

Problema a fost partial rezolvata.

 

Am fost din nou la serviceul ce mi-a efecutat lucrarea si am pus noul filtru de aer, un K&N.

Intradervar, mecanicul a avut dreptate ca mi-a zis ca sunt limitat de filtrul de aer. Acum nu mai am flat spot si trage mult mai bine motorul.

 

Cu ocazia asta am tot verificat si bujiile care mentionez ca au avut un colorit excelent, un caramiziu specific, nu erau negre nici gri deschis, semn ca amestecul este ok...motiv pentru care nici nu ne-am atins de suruburile de amestec.

 

Motorul suna excelent si trage foarte bine, urmeaza sa-i verific din nou consumul.

 

 

Sunt sanse sa fi avut consum mare din cazul filtrului de aer mai restrictiv?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am luat motorul si am suflat filtrul de aer. era curat, motiv pentru care l-am montat. ulterior aveam consumuri de 8.5 minim, indiferent de regimul de turatie. cand am vazut ca nu ies la liman, am schimbat filtrul de aer. consumul a scazut pana la 5 % (mers constant ~95-100 km/h) si un pic sub 6.5 la regim normal (schimbat trepte, mai oprit, mai dat gaz).

tu tragi concluziile ...

 

PS: la mine bujiile erau negre, nu inteleg cand au ajuns sa fie caramizii, inainte sau dupa ce ai pus filtru K&N?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am luat motorul si am suflat filtrul de aer. era curat, motiv pentru care l-am montat. ulterior aveam consumuri de 8.5 minim, indiferent de regimul de turatie. cand am vazut ca nu ies la liman, am schimbat filtrul de aer. consumul a scazut pana la 5 % (mers constant ~95-100 km/h) si un pic sub 6.5 la regim normal (schimbat trepte, mai oprit, mai dat gaz).

tu tragi concluziile ...

 

PS: la mine bujiile erau negre, nu inteleg cand au ajuns sa fie caramizii, inainte sau dupa ce ai pus filtru K&N?

 

Hmm, interesant.

 

Bujiile era caramizii inainte sa pun noul filtru, cand am dat jos rezervorul am tot verificat aspectul asta.

 

Consumul de care zici l-ai scos cu moto din semnatura?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt sanse sa fi avut consum mare din cazul filtrului de aer mai restrictiv?

Bineinteles ca iti creste consumul la un filtru mai restrictiv pentru ca se imbogateste amestecul carburant si atunci cand aveai gaura de putere, defapt motorul tindea sa ti se inece.La ralanti nu prea se observa debitul de aer fiind redus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bineinteles ca iti creste consumul la un filtru mai restrictiv pentru ca se imbogateste amestecul carburant si atunci cand aveai gaura de putere, defapt motorul tindea sa ti se inece.La ralanti nu prea se observa debitul de aer fiind redus.

 

Inteleg, are si logica ceea ce spui, urmeaza sa mai testez iar constumul.

 

Am uitat sa va spun ca jigloarele sunt cele de fabrica, nu am kit dyno.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Consumul de care zici l-ai scos cu moto din semnatura?

 

 

DA. Si-acum am consumuri foarte apropiate ... ultimul pe la 5.6-5.7, combinat oras cu afara (dar mai mult afara)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...