Sari la conținut

Tentativa De Manual De Reparatie


Vizitator stress_L&P
 Share

Postări Recomandate

Vizitator stress_L&P

cautand prin comp niste chestii mai vechi am gasit chestia asta pe care am scris-o acum ceva vreme si nu am mai continuat-o din lipsa de timp! acum sunt liber si daca va place si considerati ca ar merita continuata o s-o fac! :wave:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tips & Tricks reparatii motoare si tutorial reconstruire - reparatie totala pt. motorul de ij jupiter

 

 

 

Cuprins:

 

- Cuvant inainte

 

- Sculele necesare

 

- Lista de rulmenti si simeringuri pt. motorul de ij jupiter

 

- Pregatirea motocicletei pentru reparatie

 

- Desfacerea motorului si evaluarea sa, motive si explicatii pentru schimbarea diferitelor piese din el

 

- Etansarea motorului

 

- Schimbarea rulmentilor, modul de schimbare si motivele pentru care aceastia se schimba si cum afecteaza ei mersul motorului

 

- Schimbarea simeringurilor

 

- Evaluarea si reglarea cutiei de viteze, eventuale schimburi necesare in interiorul ei

 

- Evaluarea ferestrelor de admisie, baleiaj si evacuare si eventuala rectificare a lor

 

- Bujii pt. iarna/ primavara/ toamna/ vara

 

- Instalatia electrica si sistemul de aprindere - intretinere si imbunatatiri

 

- Bicicleta

 

- Tips & Tricks

 

- Rodajul motorului

 

- Uleiuri de folosit in rodaj si dupa

 

- Lista celor care m-au ajutat direct si indirect la finalizarea acestui manual

 

 

Ca sa sariti la un capitol anume avand in vedere ca io nu stiu cum sa numerotez paginile in Wordpad o sa va rog sa apasati Shift + F5 si sa scrieti numele capitolului si va sari la el, mai intai in cuprins si dupa aia mai apasati odata pe find si o sa gasiti titlul! :ok:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cuvant inainte

 

 

Aceasta lucrare este un manual de reparatie bazat pe experienta mea de 7 ani, destul de mare zic eu, in materie de motoare 2t, pe motoare de la mobra, minsk, voshod pana la ij si jawa si putin pe 4t unde includ simson-ul si putin din nepra! desi este in special pentru ij jupiter multe lucruri aflate aici se aplica si la alte motoare si voi specifica acest lucru ori de cate ori va fi cazul! Mai trebuie sa va spun ca tolerantele si dimensiunile ce vor fi enumerate de aici nu sunt bazate pe masuri empirice ci pe valori luate direct din manualul de reparatie al ij-ului si a celorlalte motoare despre care voi vorbi iar lucrurile pe care le voi spune in plus nu vor face decat sa mareasca fiabilitatea motorului si putin puterea! ATENTIE: Puterea care va creste putin nu se va datora vreunei metode de tuning ci doar a reparatiei efectuate cum trebuie! Poate "putere marita" nu este tocmai termenul foarte potrivit, mai degraba puterea motorului se va apropia mai mult de specificatiile constructorului motorului! In multe cazuri de motoare "macelarite" de unii "mecanici" va fi chiar un salt impresionant de putere! :D Va urma intr-un scurt timp si un ghid de tuning pt. motorul de jupiter si cel de planeta dar acest manual este doar de reparatie si imbunatatire si deci si solutiile pe care le propun vor fi ieftine, unele cum ar fi simeringurile chiar mai ieftine decat cele rusesti si mult mai bune! :P

 

Inca ceva: acest manual, ghid, cum vreti sa-i spuneti este foarte bun si pentru incepatori intrucat va veni cu poze si schite explicative si, zic eu, numai un retardat nu ar putea sa repare un motor dupa lucrarea de fata chiar daca n-a mai pus in viata lui mana pe o surubelnita! :peace:

 

 

 

Sculele necesare

 

Aceasta este lista de scule absolut necesare pt. ducerea la bun sfarsit a reparatiei si respectarea cotelor de presare, tolerantelor si la final obtinerii unui motor fiabil, nicidecum prost cum foarte multi sustin ca ar fi jupiter-ul (si nu numai, comunistele in general). Tin sa mentionez faptul ca majoritatea comunistelor au reputatia de a fi motoare proaste tocmai pentru ca reparatiile efectuate asupra lor au fost facute prost, din ochi si fara a fi folosite scule corespunzatoare, cum ar fi scoaterea si montarea rulmentilor si simeringurilor cu ciocanul, nerespectarea cotelor de presare dintre bolt si piston si montarea bolturilor tot cu ciocanul si multe altele! Motorul este un tot unitar format din mai multe pieste, statice si in miscare si a fost calculat per total sa functioneze intr-un anumit fel si in anumiti parametrii! Ei, tocmai pentru ca el a fost gandit sa functioneze ca un tot orice schimbare in mersul sau in modul de sustinere a oricarei componente va afecta motorul in bine sau in rau! O sa mai repet chestia asta de multe ori, trebie sa va intre bine de tot in cap! :P

 

Din aceasta lista nu trebuie sa va procurati decat surubelnitele, cheile, geamul si smirghelul, wd-40-ul, rasina epoxidica si solutia de blocare a suruburilor si sa va faceti presele despre care voi vorbi mai incolo si va voi da si schite, restul le puteti imprumuta sau va puteti duce la un service! singura scula mai greutz de imprumutat/gasit este freza de mana si va recomand sa o cumparati intrucat va va fi de ajutor de multe ori si nici scumpa nu e, costa maxim 900.000 cu tot cu un set de rezerva! la metro gasiti freza plus un set complet la 6-700 de mii iar un set de accesorii costa intre 200.000 si 300.000

 

 

- Surubelnita mecanica mare dreapta sau minus, cum vreti sa-i spuneti (pt. necunoscatori este o surubelnita normala care are ori pe maner ori pe axul ei in sine un hexagon pe care se poate pune o cheie de diferite dimensiuni, in functie de hexagon, astfel marind forta cu care se poate strange/desface un surub! hexagonul in unele cazuri nu exista ci exista doar 2 margini pe care se poate pune o cheie fixa!)

 

- Surubelnita dreapta sau minus medie, de preferinta cu linii orizontale pe ea, aceste linii ajuta surubelnita sa nu alunece de pe capul surubului, astfel deteriorand-ul

 

- Surubelnita de impact (pt. necunoscatori este o surubelnita cu un sistem de clicheti in ea care merge pe baza de ciocan! :) da, pe baza de ciocan! se tine drept pe surub si in capul ei se da cu ciocanul! este foarte buna pentru suruburile intepenite deoarece este foarte puternica si datorita faptului ca se loveste in ea nici nu o sa alunece de pe capul surubului deteriorandu-l! un surub cu capul rotunjit nu mai poate fi scos decat in cel mai bun caz cu o dalta, altfel trebuie folosit un extractor! lucruri nu neaparat daunatoare dar mancatoare de timp si bani in plus! de asemenea este foarte buna pt. strangerea jumatatilor de carter! eu am o surubelnita de genul asta luata de pe www.louis.de cu 10 euro si am folosit-o pana acum la 3 motoare si inca e buna si zic eu ca merita! evident ca se gasesc si mai scumpe dar nu merita, la motor daca e facut bine si il intretii cum trebuie (a se citi schimbarea consumabilelor la timp si cu unele de calitate precum si folosirea unui ulei bun si in cantitate suficienta) lucrezi maxim odata pe an daca esti forjor inrait!

 

 

- Cheie tubulara cu prelungitor sau tiganeasca de 14 (Pt. piulitzele de la chiulase)

 

- Cheie inelara sau tubulara de 17 (Pt. pinionul de transmisie primara, filet normal)

 

- Cheie fixa de 17 (Pt. pedala de pornire)

 

- Cheie tubulara de 22 (Pt. piulitza de la oala mica de ambreiaj. Atentie! este pe filet invers, sa nu va chinuiti aiurea!)

 

- Cheie fixa de 12-13 (Pt. carburator si suruburile de prindere din fata din cadru, pt. schimbator si in cazul motorului de jupiter 5 si pt. coturile de evacuare)

 

- Cheie fixa, inelara sau tubulara de 19 (Pt. scaritze in special si inca ceva, am uitat ce da' o sa vedem mai incolo, o sa-mi aduc aminte pe masura ce scriu, parca pentru axele rotilor dar nu-s sigur in momentul asta)

 

- Cheie fixa de 14 (in unele cazuri carburatorul, suruburile de prindere din fata si surubul schimbatorului au piulitze de 14)

 

- Cheie de bicicleta cu carlig (Pt. coturile de jupiter 4 si pt. piulitzele furcii)

 

- Cheie inelara de 36 (Pt. piulitza pinionului de transmisie finala, este pe filet invers, iarasi sa nu va chinuiti aiurea! :) )

 

- Cheie franceza (Pt. necunoscatori cheia franceza este cheia aia care seamana cu o menghina mica cu doua guri si deschiderea se regleaza din maner, invartindu-l)

 

- Cheie reglabila (Pt. necunoscatori cheia reglabila este cheia care seamana cu o cheie fixa normala dar langa gura ei are un melc sau, mai pe romaneste, o spirala care cand este invartita regleaza deschiderea gurii cheii! :) )

 

- Bormasina

 

- Bormasina de coloana

 

- Flex

 

- Polizor de banc

 

- Freza de mana

 

- Freza de banc

 

- Un spray mare de wd-40, 400 ml sau daca gasiti doza de 450 cu smart-straw e si mai bine, tot la metro il gasiti si il mai gasiti si la magazinele auto mai rasarite!

 

- 10 suluri de hartie igienica (suge foarte, foarte bine uleiul, o sa vedeti ca o sa fie foarte folositoare mai incolo)

 

- O sticla goala de ceva detergent de geamuri sau altceva care are pistol pt. lichide

 

- 3 litri de benzina curata, fara ulei si alte prostii prin ea

 

- Ceas comparator

 

- Presa pentru extragerea capacelor care tin ambielajele (in Galati cel putin noi le spunem "farfuriutze" :) ) - schema este mai jos, aveti nevoie de 2 suruburi M6 de aproximativ 6 cm lungime si de unul M8 sau M10, dupa preferinte/ce gasiti repede si o bucata de platbanda de 10 cm lungime, cel putin 3cm latime si cel putin 3 mm grosime!

 

 

 

 

 

 

- Presa rulmenti ambielaj

 

- Presa rulmenti ambielaj carter

 

- Presa rulmenti cutie

 

- Presa rulment pinion a 4-a

 

- Bizon epoxy metal

 

- Loctite pt. prezoane si suruburi la care se umbla rar sau niciodata

 

 

 

 

 

Lista de rulmenti si simeringuri pt. motorul de ij jupiter

 

 

 

Toti rulmentii din ij jupiter sunt rulmenti uzuali, radiali, cu un singur rand de bile! :D Eu nu folosesc asa ceva deoarece este o mare tampenie, nu stiu de ce au fost pusi acolo! Probabil ca faceau economie la rulmenti comunistii sau cine stie! Cert este ca rulmentii din ij jupiter nu sunt fortati numai radial in exploatare! Exemple: rulmentul de la oala mare de ambreiaj trebuie sa suporte si forte laterale, nu numai longitudinale, rulmentii de la ambielaje la fel, mai ales cel din stanga de la ambielajul stang, unde vine pinionul de transmisie primara (Multi fac greseala sa spuna ca aia este distributia! Nu, motorul 2t nu are nici un fel de distributie in afara de piston si de ferestre! pistonul si ferestrele fac la un motor 2t ceea ce supapele/axele cu came fac la un 4t!)!, rulmentii din cutie la fel, pinioanele alea si axele NU sunt supuse numai unei forte longitudinale, ci si unei forte laterale! etc. cred ca ati prins ideea! Acum voi trebuie sa cautati echivalentele rulmentilor axial-radiali si sa ii cumparati! recomand rulmentii SKF, sunt intr-adevar scumpi dar nici nu va puteti inchipui cat de buni sunt si cat de mult pot prelungi durata e viata a unui motor, cu cat ii pot mari performantele si cu cat pot scadea consumul! sunt niste rulmenti care merita sacrificiul banesc si care se uzeaza foarte, foarte greu! Asadar repet inca odata: va dau codurile de la rulmentii normali si voi trebuie sa le gasiti echivalentele pt. cei radial-axiali! Atentie: nu conteaza numarul bilelor, la unii probabil ca veti gasi chiar 2 randuri de bile! Conteaza doar interiorul, exteriorul si latimea! Am scris eu odata echivalentele pe o foaie dar am pierdut-o din pacate iar de desfacut motorul ca sa citesc ce scrie pe ei nu o s-o fac! :D

 

RULMENTI:

 

6104 - 1 bucata, rulmentul de la oala mare de ambreiaj

6203 - 2 bucati, axul secundar din cutie

6304 - 1 bucata, rulmentul din stanga (partea pe care vine pinionul de transmisie primara) de la ambielajul stang

6205 - 3 bucati, la ambielaje

6204 - 1 bucata, axul primar de la cutie

 

Mai este un rulment pe care nu il veti gasi deloc, este vorba despre rulmentul de la iesirea din cutie iar interiorul sau faca corp comun cu pinionul treptei a 4-a de viteza! recomand schimbarea lui cu unul nou!

 

SIMERINGURI:

 

Recomand tot SKF dar in lipsa de bani se pot opta cei de la Fartec Brasov, sunt ieftini si, in cazul unui motor nemodificat mai ales pe partea de compresie, excelenti!

 

25x52x10 - 3 bucati, 2 pe ambielajul din stanga si unul pe partea stanga a ambielajului din dreapta

 

15x30x7 - 1 bucata pe partea dreapta a ambielajului din dreapta, in acel capacel care se prinde cu 4 suruburi si separa carterul de alternator

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo stress L&P si daca gasesti cumva pierdut prin calculator vreo poza sau niste tips&trick legate de jawa posteaza-le pls.

O sa iasa un manual foarte bun, mie unu mi se pare pe intelesul fiecaruia.

Editat de Krane
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

pentru jawa nu am scris nimic desi am avut una timp de aproape un an! :peace: dar cum la aceeasi jawa 350 ts (638) pe care am avut-o si la inca una la fel trebuie sa fac o reparatie capitala o sa mai scriu unul ca nu este greu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

nu, nu am dar cum alternatoarele sun la fel si pe 6 si pe 12 la ij si cum am facut adaptarea asta si pe festivalul meu am facut asa ceva! din pacate schema s-a pierdut dar nu e nici o problema! vad ca esti din bucuresti! cauta-l pe lil debul de pe forum, tot din bucuresti este, lui i-am trimis flansa de adaptare pt. alternator! :peace: iar ca lista ai asa: alternator 12v de ij (sunt la fel si pt. planeta si pt. jupiter, difera doar platinile,. gaurile sunt la fel) si "cutiutza magica" care cuprinde si re3leul si puntea de diode! dau poti sa pui punte de dacie si releu tot de dacie, cum vrei tu! :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

de jupiter 4 nu am iar instalatia mea nu mai e stock de mult exceptand alternatorul! :peace: in schimb intra pe www.motorlife.ro si o sa gasesti acolo de jupiter 5! in afara de bord instalatiile sunt identice! :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca chestiile astea sunt de folos pentru foarte multi iubitori de ij. Ar fi super daca tot te pricepi sa pui ceva si despre simson !! Tine-o tot asa !! :lol: :bow:

 

sunt prin zona niste simsonari priceputi...poate vb sa facem ceva asemanator, ca nu ar strica(inclusiv cu poze) :lol: oricum, laudabil ce a facut stress_L&P...eu asa am facut acum multi ani cand m-am pus sa imi repar calculatorul(hard+soft) si a fost foarte bun pt multi :bow:

 

@stress_L&P:continua si tu te rog, ca e foarte bine ce ai facut :bow:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

o sa continui dar va rog sa aveti rabdare un pioc pt. ca nu imi pot folosi decat o mana deocamdata, cealalta e in pauza dupa o lupta cu o matza de-a mea :bow: nu nu, glumesc e umflata rau de vreo 2 zile! :bow:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo stress-ule, cred ca esti cam singurul de pe aici care se pricepe intradevar la jupiter. Am si eu unu si nu prea merge ... spre ex : imi bate pistonul stang in chiuloasa. Am incercat sa-i pun aprindere cu senzori ... intradevar reglajul e mai usor dar si foarte sensibil. Mai ramane sa-i schimb chiuloasele, cilindrii si pistoanele.

Nu se compara jupiterul cu o planeta, e mult mai misto , dar o planeta e mult mai fiabila decat un jupiter... zic eu. In fine daca reusesti sa termini manualul cred ca multa lume se va bucura, si multi vor reusi sa-si puna motoarele pe picioare. Asa ca bafta cu mana si asteptam sa vedem ce mai e cu manualul.

Salutare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o sa continui dar va rog sa aveti rabdare un pioc pt. ca nu imi pot folosi decat o mana deocamdata, cealalta e in pauza dupa o lupta cu o matza de-a mea :lol: nu nu, glumesc e umflata rau de vreo 2 zile! :lol:

 

ombre, fa si poze in timp ce il desfaci si le pui la manual :baldy: eu asa fac mereu, pozez din placere, dar nu scriu manual...e laudabil...bv :bow:

 

@Sparky: ombre, da search pe coltul asta al comunistelor ca e un manual de simson in romana scanat, pagina cu pagina...super dragut...si ar mai fi http://www.ostmotorrad.de/simson/ cam tot ce iti trebuie pt orice simson :bow:

 

spor la treaba in contiunare stress_L&P :bow:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Bravo stress-ule, cred ca esti cam singurul de pe aici care se pricepe intradevar la jupiter. Am si eu unu si nu prea merge ... spre ex : imi bate pistonul stang in chiuloasa. Am incercat sa-i pun aprindere cu senzori ... intradevar reglajul e mai usor dar si foarte sensibil. Mai ramane sa-i schimb chiuloasele, cilindrii si pistoanele.

Nu se compara jupiterul cu o planeta, e mult mai misto , dar o planeta e mult mai fiabila decat un jupiter... zic eu. In fine daca reusesti sa termini manualul cred ca multa lume se va bucura, si multi vor reusi sa-si puna motoarele pe picioare. Asa ca bafta cu mana si asteptam sa vedem ce mai e cu manualul.

Salutare.

 

o planeta nu este mai fiabila, este mai putin turata si oamenii care le detin stiu asta si merg incet cu ele! jupiterul merge mai tare si este mai elastic si multi trag de ele! lucru nu neaparat rau, este rau doar daca sunt folositi rulmenti prosti, uleiuri minerale romanesti pe baza zicalei "lasa ba ca merge asa", reglajelor proaste samd! :lol: jupiterul este un motor fiabil chiar si in regim de forja, doar necesita mai multa grija! :lol:

 

ombre, fa si poze in timp ce il desfaci si le pui la manual :baldy: eu asa fac mereu, pozez din placere, dar nu scriu manual...e laudabil...bv :bow:

 

@Sparky: ombre, da search pe coltul asta al comunistelor ca e un manual de simson in romana scanat, pagina cu pagina...super dragut...si ar mai fi http://www.ostmotorrad.de/simson/ cam tot ce iti trebuie pt orice simson :bow:

 

spor la treaba in contiunare stress_L&P :bow:

 

o sa fac si poze de pe un alt jupiter, al meu este montat si nu am chef sa-l mai desfac! :baldy: in week-end o sa mai bag cateva pagini si o sa va rog sa incercati sa ignorati greselile de ortografie si de punctuatie, il scriu in graba pentru ca nu prea am timp liber! 'r-ar facultatea si examenele al dreq! :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o planeta nu este mai fiabila, este mai putin turata si oamenii care le detin stiu asta si merg incet cu ele! jupiterul merge mai tare si este mai elastic si multi trag de ele! lucru nu neaparat rau, este rau doar daca sunt folositi rulmenti prosti, uleiuri minerale romanesti pe baza zicalei "lasa ba ca merge asa", reglajelor proaste samd! :bow: jupiterul este un motor fiabil chiar si in regim de forja, doar necesita mai multa grija! :lol:

o sa fac si poze de pe un alt jupiter, al meu este montat si nu am chef sa-l mai desfac! :lol: in week-end o sa mai bag cateva pagini si o sa va rog sa incercati sa ignorati greselile de ortografie si de punctuatie, il scriu in graba pentru ca nu prea am timp liber! 'r-ar facultatea si examenele al dreq! :baldy:

 

pai mai bine scanezi ce scrii...e mai lejereanu :baldy: asa, sa avem in original, si dai si autograf :bow: oricum...spor :bow:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo stress L&P si daca gasesti cumva pierdut prin calculator vreo poza sau niste tips&trick legate de jawa posteaza-le pls.

O sa iasa un manual foarte bun, mie unu mi se pare pe intelesul fiecaruia.

 

 

Literatura asemenatoare pt JAWA am scris eu acum vre-o 3 ani ... sunt 3 sectiuni publicate pe site-ul lui Demostene ( www.motorlife.ro) si am scris totul cat mai simplu astfel incat sa inteleaga oricine, indiferent daca are ceva experienta in mecanica sau daca in toata viata lui nu a montat decat un bec si o priza prin casa :bow: . Am descris tehnici care sunt la indemana oricui cu un minim de scule, chair daca unele "neortodoxe" dpdv stiintific dar care au functionat la fix in situatii reale, verificat personal.

 

Din pacate nu mai am timp sa termin materialul , adica sa acopar tot manualul de service ... acum deja am inceput sa uit ( cote, tolerante, nr de suruburi pe o anumite piesa, etc :lol: ), nemaiavand acasa material didactic :bow: .

 

Cine vrea sa dezvolte/imbunatateasca materialul, e invitatul meu. :lol:

 

Cele 3 parti le gasiti aici :

 

http://www.motorlife.ro/motociclete/jawa/cum_sa.htm

http://www.motorlife.ro/motociclete/jawa/cum_sa_ii.htm

http://www.motorlife.ro/motociclete/jawa/cum_sa_iii.htm

 

bolt-jawa.jpg

SPOR :bow:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

@ kelu copilu: din cutia de viteze nu are cum sa fie, aia ori sare ori nu! :bow: ai 2 posibilitati la fel de probabile:

 

1. lantul/pinionul/oala mare de ambreiaj (multi spun acestui ansamblu distributie! nu, motoarele in 2t nu au distributie pe lant, pinioane... "distributia la 2t este facuta de piston in cazul majoritaii comunistelor in afara de voshod-ul intr-o toba si de sova unde numai o parte este facuta de muzicutza care, culmea tot de piston este controlata (de vacuum-ul lui mai exact) si de motoarele cu supapa rotativa! :bow:

 

2. lantzul de transmisie finala, pinion, foaie!

 

chioar nu are cum sa scape o treapta din cutia de viteze! :bow:

 

in legatura cu motorul trebuie sa aflu mai multe lucruri despre cum il exploatezi tu, cum ar fi ce amestec folosesti, ce avans, ce setari la carburator ai (ce culoare are bujia), daca i-ai facut sau nu rodaj, ce raport de amestec ai folosit in rodaj, ce bujie (cifra termica) ai folosit, daca este curata toba de esapament, de fapt tot esapamentul, ce ulei folosesti (daca folosesti romanesc si nu ai avansul reglat, amestecul de ulei/benzina corect, carburatia reglata, rulmentii noi, fantele de la segmenti in cote, toleranta piston-cilindru respectata si mai multe...) pe langa faptul ca piesele sunt moldovenesti sau ucrainiene si proaste uleiul prost le omoara si mai si! stiu ca sunt si vor fi multi care ma vor contrazice si vor spune ca uleiul romanesc e bun si ca ij-ul a fost facut pt. uleiurile lor care sunt de "rahat" GRESIT!!!!!! rusii au resurse enorme de petrol si uleiurile lor nu sunt proaste, chiar provoc pe cineva sa cumpere o marca, oricare ar fi ea de ulei rusesc si sa o compare cu penalitatile noastre 2t romanesti! :lol: sunt mai multe de spus dar ma duc la culcare! :lol: maine sau poimaine continui! :baldy:

 

p.s. sunt bou, poate sa si scape dar chiar nu mai pot sa scriu acum de ce! :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te rog ma poti ajut si pe mine cu o schema electrica de ij jupiter 3 sau stii pe cineva care ma poate ajuta?

Uite niste scheme de ij, jawa, dnepr. Multa bafta!!! poza din stanga sus e de jupiter 3.

post-10428-1166535898_thumb.jpg

post-10428-1166535913_thumb.jpg

post-10428-1166535922_thumb.jpg

post-10428-1166535937_thumb.jpg

post-10428-1166535947_thumb.jpg

post-10428-1166535964_thumb.jpg

post-10428-1166535974_thumb.jpg

post-10428-1166535984_thumb.jpg

Editat de tiby_00
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ kelu copilu: din cutia de viteze nu are cum sa fie, aia ori sare ori nu! ai 2 posibilitati la fel de probabile:

 

1. lantul/pinionul/oala mare de ambreiaj (multi spun acestui ansamblu distributie! nu, motoarele in 2t nu au distributie pe lant, pinioane... "distributia la 2t este facuta de piston in cazul majoritaii comunistelor in afara de voshod-ul intr-o toba si de sova unde numai o parte este facuta de muzicutza care, culmea tot de piston este controlata (de vacuum-ul lui mai exact) si de motoarele cu supapa rotativa!

 

2. lantzul de transmisie finala, pinion, foaie!

 

chioar nu are cum sa scape o treapta din cutia de viteze!

 

in legatura cu motorul trebuie sa aflu mai multe lucruri despre cum il exploatezi tu, cum ar fi ce amestec folosesti, ce avans, ce setari la carburator ai (ce culoare are bujia), daca i-ai facut sau nu rodaj, ce raport de amestec ai folosit in rodaj, ce bujie (cifra termica) ai folosit, daca este curata toba de esapament, de fapt tot esapamentul, ce ulei folosesti (daca folosesti romanesc si nu ai avansul reglat, amestecul de ulei/benzina corect, carburatia reglata, rulmentii noi, fantele de la segmenti in cote, toleranta piston-cilindru respectata si mai multe...) pe langa faptul ca piesele sunt moldovenesti sau ucrainiene si proaste uleiul prost le omoara si mai si! stiu ca sunt si vor fi multi care ma vor contrazice si vor spune ca uleiul romanesc e bun si ca ij-ul a fost facut pt. uleiurile lor care sunt de "rahat" GRESIT!!!!!! rusii au resurse enorme de petrol si uleiurile lor nu sunt proaste, chiar provoc pe cineva sa cumpere o marca, oricare ar fi ea de ulei rusesc si sa o compare cu penalitatile noastre 2t romanesti! sunt mai multe de spus dar ma duc la culcare! maine sau poimaine continui!

 

p.s. sunt bou, poate sa si scape dar chiar nu mai pot sa scriu acum de ce!

 

 

--------------------

 

 

 

cedema ca nu e vorba de nici un llant am desfacut cutia si am gasyt in capatul axelor cu pinioane niste saibe subtiry: am incercat sa pun mai multe da scapa alte trepte dupa aia<ma disperat>iar cu blocaju eu cred ca doar pistonu e de vina<e doar parerea mea vroiam sa mai stiu sy altele>oricu astept sa scoty manualu ala mai repede sami pun iju pe picioare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...