GuLL1v3R Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 Problema sta in felul urmator, astazi in drum spre sanzieni GSXR -SRAD-ul a ramas fara curent pe bord, fara semnale ,luminile foarte slabe aproape moarte. M-am oprit am dat sa verific daca sa miscat ceva la baterie si cand ma trezesc cu mufele care prind releu de instalatia electrica prajite/topite. Noroc ca cei de la MyMoto au fost in spate m-au ajutat sa le desfac sa le pun pe direct si sa reusesc sa ma intorc inapoi in bucuresti de la saftica . ( Pe aceasta cale le si multumesc tot odata) Acasa m-am apucat sa dezmembrez la ea, sa verific firele care nu par sa fie ciupite pe undeva, am masurat bateria care avea in jur de 14 si ceva, am pornit motoreta am verificat ce intra in baterie un pic cam mare 15 si ceva, am aprins faza scurta 14 si un pic la fel si cu faza lunga, in turatii sta la aceasi valoare de 14 si, problema este ca intr-un minut firele acelea legate pe direct erau destul de incinse cea ce nu mi se pare normal. Ce pot sa fac sa aflu exact de unde este problema ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 15 si ceva fara consumatori e ok pentru suzi din anii aia. firele saracele n-au nimic, doar contact imperfect! renunti la mufele de pe circuitul de incarcare ca-s niste mizerii si cositoresti frumos firele, nu le lasi "impletite" si atat. o sa vezi ca nu se mai incalzeste nimic... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 Incalzirea excesiva a conductoarelor din cauza unei rezistente minime in circuit....posibil atigeri de conductoare ( intre + si -) verifica circuitele . Practic ai venit pe direct fara Releu regulator de tensiune, si tot ai incalzire excesiva verificata acasa. Tensiune ridicata de 15 V !, pentru ca nu mai ai RT in circut in sensul mentinerii la 14 V. Posibil probleme si in alternator, verificare amanuntita a circuitelor si masurarea rezistentei ohmmice a infasurarilor, manualul arata valorile corecte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 Pare ok, e normal as fie caldute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 Incalzirea excesiva a conductoarelor din cauza unei rezistente minime in circuit....posibil atigeri de conductoare ( intre + si -) verifica circuitele . Practic ai venit pe direct fara Releu regulator de tensiune, si tot ai incalzire excesiva verificata acasa. Tensiune ridicata de 15 V !, pentru ca nu mai ai RT in circut in sensul mentinerii la 14 V. Posibil probleme si in alternator, verificare amanuntita a circuitelor si masurarea rezistentei ohmmice a infasurarilor, manualul arata valorile corecte. uita-te in manualul srad-ului. de fapt in orice manual de motoreta sport-touring/ss/sbk de la suzuki din '92 pana-n 2000, o sa ramai surprins sa vezi ca 15v se incadreaza. p.s. citeste un pic mai atent, n-a renuntat la releu, doar la mufa! Pare ok, e normal as fie caldute. a zis ca-s cam incinse, nu caldute... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cozmino Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 Banuiesc ca-i vorba de mufa de la releul de pornire. Daca da, e problema arhi cunoscuta(cel putin pe afara). Iti iei alta mufa cu fire si releu de GSX-R mai nou (k4-k5) si faci conexiunile. Ar trebui sa le iei cu 50-60 lei, de la dezmembrari. Nu prea o sa gasesti pe cineva sa-ti vanda doar mufa, fara releu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 loooll.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 15 si ceva fara consumatori e ok pentru suzi din anii aia. firele saracele n-au nimic, doar contact imperfect! renunti la mufele de pe circuitul de incarcare ca-s niste mizerii si cositoresti frumos firele, nu le lasi "impletite" si atat. o sa vezi ca nu se mai incalzeste nimic... Sunt curios daca se rezolva numai cu cositorirea....asteptam rezultatul, in 90% din cazuri sunt probleme mai delicate care necesita identificarea defectiunii, si putin lucru ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cozmino Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 Daca mi se adreseaza mie acest lol, ia de citeste si te documenteaza. Probabil te intrebi ce legatura are releul de pornire si conexiunea lui, cu incarcarea si releul de incarcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 la motoretele vietii in general mufele sunt de vina pentru problemele de incarcare, respectiv relee arse. sunt de cand bunica virgina si nimeni nu le curata sau strange papucii. contact imperfect, amperaj relativ ridicat-veselie... )))))) » Post actualizat in 20 Sep 2014 17:32Daca mi se adreseaza mie acest lol, ia de citeste si te documenteaza. Probabil te intrebi ce legatura are releul de pornire si conexiunea lui, cu incarcarea si releul de incarcare. pai n-are nici o legatura. daca se duceau contactele de acolo (ca e si generalul, da) nu mai ramanea cu faruri, slabe sau nu. ramanea fara curent si gata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GuLL1v3R Postat Septembrie 20, 2014 Autor Share Postat Septembrie 20, 2014 (editat) Cam asa arata mufa releului, releu este masurat si se afla in parametri. Cat despre fire sunt cam fierbinti pentru 1 minut pornita. Pai ma gandesc, cositorite si banda izoliera va topi foarte usor tot la 3 minute pornita. Da am citit in carte este ok 15 v fara consumator. Editat Septembrie 20, 2014 de GuLL1v3R Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 Mare grija la conductori, sunt patit. Încălzirea excesiva poate veni si din conductori praf. Ei oxideaza si dau senzația ca sunt ruginiti. Fa o verificare amănunțită. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 la motoretele vietii in general mufele sunt de vina pentru problemele de incarcare, respectiv relee arse. sunt de cand bunica virgina si nimeni nu le curata sau strange papucii. contact imperfect, amperaj relativ ridicat-veselie... )))))) » Post actualizat in 20 Sep 2014 17:32 pai n-are nici o legatura. daca se duceau contactele de acolo (ca e si generalul, da) nu mai ramanea cu faruri, slabe sau nu. ramanea fara curent si gata... Posibil ce spui referitor la mufe, dar poate fi si varianta de mai sus prezentata de mine......mufa sa-l pupe de D-zeu, se rezolva rapid, daca NU putin mai mult de lucru. Sa-i dam toate variantele posibile. Relelu de pornire iese din caz, din denumire are o alta functie, asigura circuitul principal....si din ce ne spune, nu are probleme cu pornirea, lumini, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GuLL1v3R Postat Septembrie 20, 2014 Autor Share Postat Septembrie 20, 2014 Daca se poate un pic mai concret, nu le am in ale mecanici acum invat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 Posibil ce spui referitor la mufe, dar poate fi si varianta de mai sus prezentata de mine......mufa sa-l pupe de D-zeu, se rezolva rapid, daca NU putin mai mult de lucru. Sa-i dam toate variantele posibile. Relelu de pornire iese din caz, din denumire are o alta functie, asigura circuitul principal....si din ce ne spune, nu are probleme cu pornirea, lumini, etc. Eu nu prea am inteles ce ai vrut sa zici mai sus. Omul a venit cu RELEUL legat pe direct, adica mufa taiata si legate firele intre ele. O alta sugestie: am intalnit moto (ca si TDM-ul) cu 2 mufe pana la releu. Una dupa alternator, una la releu, e cumva asa si la tine? Eu am pus pe direct, de fapt cu rigleta si incarcarea era cum trebuie, desi initial era o idee mai scazuta (dar tot in parametri) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 Daca se poate un pic mai concret, nu le am in ale mecanici acum invat ! Nu este mecanica, ai intrat in domeniul electric ..din ce vad in foto, nu cred ca se rezolva prin inlocuirea conectorului/mufei, .....trebuie sa faci verificari de circuite plecand de la alternator. Este o incalzire excesiva care ataca in punctele de conexiuni, Ti-am scris mai sus ! Cine a verificat releul ?? » Post actualizat in 20 Sep 2014 18:17 Eu nu prea am inteles ce ai vrut sa zici mai sus. Omul a venit cu RELEUL legat pe direct, adica mufa taiata si legate firele intre ele. O alta sugestie: am intalnit moto (ca si TDM-ul) cu 2 mufe pana la releu. Una dupa alternator, una la releu, e cumva asa si la tine? Eu am pus pe direct, de fapt cu rigleta si incarcarea era cum trebuie, desi initial era o idee mai scazuta (dar tot in parametri) Cum adica releu pe direct? exista si indirect ? trebuie sa lamurim ...legate firele intre ele, adica a eliminat releul ?? sau legate firele la bornele releului, normal ca se incalzeste excesiv pentru ca nu este o conexiune buna/rezistenta de contact ! Sa schimbe mufa si mai vedem ce se intampla... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catas_him Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 (editat) Eu is mai pesimist din fire....,s-a acentuat starea dupa ce am vazut mufa de la releu.Baiatu are sigur scurt si pe alternator si pe releu, bine ar fi numai unul din ele.Toate trei firele ce ies din alternator topite , si minusul de la releu, nu-mi place culoarea lor.Dupa mufare, cositorire sau sertizare, daca tot se incalzeste si mai cu seama firul ala verde, de s-a inegrit, mie imi pare a fi pe duca incararea.Prevad o incarare normala de 15V, cateva zile apoi s-a ba.sit mireasa. Asteptam rezultatele... Salutari. Editat Septembrie 20, 2014 de catas_him Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Septembrie 21, 2014 Share Postat Septembrie 21, 2014 N-am inteles din primul post la ce se refera "am masurat bateria care avea 14 si ceva". Daca tensiunea asta era cu motorul oprit, bateria e dusa. Suspectez ca releul e dus, fie o dioda strapunsa fie aberatii la partea de regulator (oricum nu conteaza ca nu se poate repara). E posibil ca la rece sa para ok (sau chiar sa fie), si la cald nu. Daca schimbi releul, iti recomand sa iei unul pe mosfet, ca la motocicletele noi (shindegen). In functie de ce noroc ai, e posibil ca in curand sa dea coltul si statorul, care la faza asta s-a incalzit si el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 21, 2014 Share Postat Septembrie 21, 2014 Cand tensiunea unui acumulator masurata cu motorul opri, este mai mare de 13 V, sunt probleme, practic o supraincarcare, de aceea valoare maxima a tensiunii debitate la bornele acumulatorului este indicata la max. 14,5 V. In cazul lui, nu cred ca acumulatorul este distrus, a functionat probabil cateva ore cu o supratensiune....trebuie verificat pe parcurs dupa ce remediaza problema. Chiar l-am intrebat cine si in ce conditii a verficat releul....pentru mine si RT este cu semnul intrebarii ! Yuasa are un tabel care coreleaza masurarile intre voltmetru, densimetru si hidrometru, 12,8 V este limita de incarcare pentru o concentratie a electrolitului de 1,28 g/cmc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Septembrie 21, 2014 Share Postat Septembrie 21, 2014 Cand tensiunea unui acumulator masurata cu motorul opri, este mai mare de 13 V, sunt probleme, practic o supraincarcare, de aceea valoare maxima a tensiunii debitate la bornele acumulatorului este indicata la max. 14,5 V. In cazul lui, nu cred ca acumulatorul este distrus, a functionat probabil cateva ore cu o supratensiune... Totusi asta spune Japonezul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 21, 2014 Share Postat Septembrie 21, 2014 Da, am vazut ieri in manual....ce sa zic, 15V este o valoare max. de referinta, dupa cum se vede, sa da un interval...Din principiu si experienta, eu aplic valoare medie a unui interval de masuratori. Functionand pe limite inferiore sau superioare, in timp se pot induce probleme tehnice..este o parere personala, dar exemplificata in practica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Septembrie 21, 2014 Share Postat Septembrie 21, 2014 15v aia sunt fix-pix chiar si dupa teoria ta, ii are doar fara far. cu far se incadreaza si dupa tine si dupa manual... oricum e obligatoriu sa mergi cu farul aprins... spunea cineva mai sus ca releele noi pe mosfet se numesc shindengen. ei, si cele vechi tot aceeasi furma sunt! seriile conteaza, SHxxxx sunt pe tiristori si FHxxx pe mosfet... » Post actualizat in 21 Sep 2014 07:45p.s. am avut o katana acum cativa ani, "baga" intr-o veselie 14.8 cu far si 15.6 fara. ghici ce, mergie si azi. cu acelasi acumulator de acum 5 ani... ce-i drept este yuasa dar totusi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 21, 2014 Share Postat Septembrie 21, 2014 15v aia sunt fix-pix chiar si dupa teoria ta, ii are doar fara far. cu far se incadreaza si dupa tine si dupa manual... oricum e obligatoriu sa mergi cu farul aprins... spunea cineva mai sus ca releele noi pe mosfet se numesc shindengen. ei, si cele vechi tot aceeasi furma sunt! seriile conteaza, SHxxxx sunt pe tiristori si FHxxx pe mosfet... » Post actualizat in 21 Sep 2014 07:45 p.s. am avut o katana acum cativa ani, "baga" intr-o veselie 14.8 cu far si 15.6 fara. ghici ce, mergie si azi. cu acelasi acumulator de acum 5 ani... ce-i drept este yuasa dar totusi... Poti sa faci o masurare la motorul tau, voltmerul pe acumulator, turat la 5000 cu lumina de intalnire.....sunt curios daca ai 15 V ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Septembrie 21, 2014 Share Postat Septembrie 21, 2014 Cu o baterie in stare buna ,incarcata,cu un releu si alternator in parametri...o sa fie 15 v. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 21, 2014 Share Postat Septembrie 21, 2014 Nu contarzic, dar multe verificari au indicat max. 14,5- 14,6 V, dar au fost si de 15,7V in conditiile de mai sus....producatorul da un interval, daca este si 14 V, atunci este OK ! Dar, poti avea o surpriza, pe trei aparate digitale de la 3 producatori, sa ai 3 valori pentru aceeasi masurare ...diferenta de 1-2 zecimi, pe analogic la fel .Se poate discuta mult pe acest subiect pentru ca intervin mai multi factori, nu-l uitam si pe cel subiectiv !? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.