Sari la conținut

Probleme releu sau nu!


GuLL1v3R
 Share

Postări Recomandate

Problema sta in felul urmator, astazi in drum spre sanzieni GSXR -SRAD-ul a ramas fara curent pe bord, fara semnale ,luminile foarte slabe aproape moarte. M-am oprit am dat sa verific daca sa miscat ceva la baterie si cand ma trezesc cu mufele care prind releu de instalatia electrica prajite/topite. Noroc ca cei de la MyMoto au fost in spate m-au ajutat sa le desfac sa le pun pe direct si sa reusesc sa ma intorc inapoi in bucuresti de la saftica . ( Pe aceasta cale le si multumesc tot odata)

 

Acasa m-am apucat sa dezmembrez la ea, sa verific firele care nu par sa fie ciupite pe undeva, am masurat bateria care avea in jur de 14 si ceva, am pornit motoreta am verificat ce intra in baterie un pic cam mare 15 si ceva, am aprins faza scurta 14 si un pic la fel si cu faza lunga, in turatii sta la aceasi valoare de 14 si, problema este ca intr-un minut firele acelea legate pe direct erau destul de incinse cea ce nu mi se pare normal.

 

Ce pot sa fac sa aflu exact de unde este problema ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

15 si ceva fara consumatori e ok pentru suzi din anii aia. firele saracele n-au nimic, doar contact imperfect! renunti la mufele de pe circuitul de incarcare ca-s niste mizerii si cositoresti frumos firele, nu le lasi "impletite" si atat. o sa vezi ca nu se mai incalzeste nimic... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incalzirea excesiva a conductoarelor din cauza unei rezistente minime in circuit....posibil atigeri de conductoare ( intre + si -) verifica circuitele . Practic ai venit pe direct fara Releu regulator de tensiune, si tot ai incalzire excesiva verificata acasa. Tensiune ridicata de 15 V !, pentru ca nu mai ai RT in circut in sensul mentinerii la 14 V. Posibil probleme si in alternator, verificare amanuntita a circuitelor si masurarea rezistentei ohmmice a infasurarilor, manualul arata valorile corecte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

Incalzirea excesiva a conductoarelor din cauza unei rezistente minime in circuit....posibil atigeri de conductoare ( intre + si -) verifica circuitele . Practic ai venit pe direct fara Releu regulator de tensiune, si tot ai incalzire excesiva verificata acasa. Tensiune ridicata de 15 V !, pentru ca nu mai ai RT in circut in sensul mentinerii la 14 V. Posibil probleme si in alternator, verificare amanuntita a circuitelor si masurarea rezistentei ohmmice a infasurarilor, manualul arata valorile corecte.

 

uita-te in manualul srad-ului. de fapt in orice manual de motoreta sport-touring/ss/sbk de la suzuki din '92 pana-n 2000, o sa ramai surprins sa vezi ca 15v se incadreaza. p.s. citeste un pic mai atent, n-a renuntat la releu, doar la mufa! :)

 

Pare ok, e normal as fie caldute.

 

a zis ca-s cam incinse, nu caldute...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banuiesc ca-i vorba de mufa de la releul de pornire. Daca da, e problema arhi cunoscuta(cel putin pe afara).

Iti iei alta mufa cu fire si releu de GSX-R mai nou (k4-k5) si faci conexiunile. Ar trebui sa le iei cu 50-60 lei, de la dezmembrari. Nu prea o sa gasesti pe cineva sa-ti vanda doar mufa, fara releu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15 si ceva fara consumatori e ok pentru suzi din anii aia. firele saracele n-au nimic, doar contact imperfect! renunti la mufele de pe circuitul de incarcare ca-s niste mizerii si cositoresti frumos firele, nu le lasi "impletite" si atat. o sa vezi ca nu se mai incalzeste nimic... :)

Sunt curios daca se rezolva numai cu cositorirea....asteptam rezultatul, in 90% din cazuri sunt probleme mai delicate care necesita identificarea defectiunii, si putin lucru !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

la motoretele vietii in general mufele sunt de vina pentru problemele de incarcare, respectiv relee arse. sunt de cand bunica virgina si nimeni nu le curata sau strange papucii. contact imperfect, amperaj relativ ridicat-veselie... :)))))))


» Post actualizat in 20 Sep 2014 17:32

Daca mi se adreseaza mie acest lol, ia de citeste si te documenteaza. Probabil te intrebi ce legatura are releul de pornire si conexiunea lui, cu incarcarea si releul de incarcare.

 

 

pai n-are nici o legatura. :) daca se duceau contactele de acolo (ca e si generalul, da) nu mai ramanea cu faruri, slabe sau nu. ramanea fara curent si gata... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asa arata mufa releului, releu este masurat si se afla in parametri.

 

Cat despre fire sunt cam fierbinti pentru 1 minut pornita. Pai ma gandesc, cositorite si banda izoliera va topi foarte usor tot la 3 minute pornita.

 

Da am citit in carte este ok 15 v fara consumator.

post-78541-0-22300900-1411234513_thumb.jpg

post-78541-0-16284300-1411234516_thumb.jpg

Editat de GuLL1v3R
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mare grija la conductori, sunt patit. Încălzirea excesiva poate veni si din conductori praf. Ei oxideaza si dau senzația ca sunt ruginiti. Fa o verificare amănunțită.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la motoretele vietii in general mufele sunt de vina pentru problemele de incarcare, respectiv relee arse. sunt de cand bunica virgina si nimeni nu le curata sau strange papucii. contact imperfect, amperaj relativ ridicat-veselie... :)))))))

» Post actualizat in 20 Sep 2014 17:32

 

 

pai n-are nici o legatura. :) daca se duceau contactele de acolo (ca e si generalul, da) nu mai ramanea cu faruri, slabe sau nu. ramanea fara curent si gata... :)

Posibil ce spui referitor la mufe, dar poate fi si varianta de mai sus prezentata de mine......mufa sa-l pupe de D-zeu, se rezolva rapid, daca NU putin mai mult de lucru. Sa-i dam toate variantele posibile. Relelu de pornire iese din caz, din denumire are o alta functie, asigura circuitul principal....si din ce ne spune, nu are probleme cu pornirea, lumini, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil ce spui referitor la mufe, dar poate fi si varianta de mai sus prezentata de mine......mufa sa-l pupe de D-zeu, se rezolva rapid, daca NU putin mai mult de lucru. Sa-i dam toate variantele posibile. Relelu de pornire iese din caz, din denumire are o alta functie, asigura circuitul principal....si din ce ne spune, nu are probleme cu pornirea, lumini, etc.

Eu nu prea am inteles ce ai vrut sa zici mai sus. Omul a venit cu RELEUL legat pe direct, adica mufa taiata si legate firele intre ele.

 

O alta sugestie: am intalnit moto (ca si TDM-ul) cu 2 mufe pana la releu. Una dupa alternator, una la releu, e cumva asa si la tine? Eu am pus pe direct, de fapt cu rigleta si incarcarea era cum trebuie, desi initial era o idee mai scazuta (dar tot in parametri)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca se poate un pic mai concret, nu le am in ale mecanici :) acum invat ! :D

Nu este mecanica, ai intrat in domeniul electric ..din ce vad in foto, nu cred ca se rezolva prin inlocuirea conectorului/mufei, .....trebuie sa faci verificari de circuite plecand de la alternator. Este o incalzire excesiva care ataca in punctele de conexiuni, Ti-am scris mai sus ! Cine a verificat releul ??

» Post actualizat in 20 Sep 2014 18:17

Eu nu prea am inteles ce ai vrut sa zici mai sus. Omul a venit cu RELEUL legat pe direct, adica mufa taiata si legate firele intre ele.

 

O alta sugestie: am intalnit moto (ca si TDM-ul) cu 2 mufe pana la releu. Una dupa alternator, una la releu, e cumva asa si la tine? Eu am pus pe direct, de fapt cu rigleta si incarcarea era cum trebuie, desi initial era o idee mai scazuta (dar tot in parametri)

Cum adica releu pe direct? exista si indirect ? trebuie sa lamurim ...legate firele intre ele, adica a eliminat releul ?? sau legate firele la bornele releului, normal ca se incalzeste excesiv pentru ca nu este o conexiune buna/rezistenta de contact ! Sa schimbe mufa si mai vedem ce se intampla...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu is mai pesimist din fire....,s-a acentuat starea dupa ce am vazut mufa de la releu.Baiatu are sigur scurt si pe alternator si pe releu, bine ar fi numai unul din ele.Toate trei firele ce ies din alternator topite , si minusul de la releu, nu-mi place culoarea lor.Dupa mufare, cositorire sau sertizare, daca tot se incalzeste si mai cu seama firul ala verde, de s-a inegrit, mie imi pare a fi pe duca incararea.Prevad o incarare normala de 15V, cateva zile apoi s-a ba.sit mireasa.

Asteptam rezultatele...

Salutari.

Editat de catas_him
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am inteles din primul post la ce se refera "am masurat bateria care avea 14 si ceva". Daca tensiunea asta era cu motorul oprit, bateria e dusa.

Suspectez ca releul e dus, fie o dioda strapunsa fie aberatii la partea de regulator (oricum nu conteaza ca nu se poate repara).

E posibil ca la rece sa para ok (sau chiar sa fie), si la cald nu.

Daca schimbi releul, iti recomand sa iei unul pe mosfet, ca la motocicletele noi (shindegen).

In functie de ce noroc ai, e posibil ca in curand sa dea coltul si statorul, care la faza asta s-a incalzit si el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand tensiunea unui acumulator masurata cu motorul opri, este mai mare de 13 V, sunt probleme, practic o supraincarcare, de aceea valoare maxima a tensiunii debitate la bornele acumulatorului este indicata la max. 14,5 V. In cazul lui, nu cred ca acumulatorul este distrus, a functionat probabil cateva ore cu o supratensiune....trebuie verificat pe parcurs dupa ce remediaza problema. Chiar l-am intrebat cine si in ce conditii a verficat releul....pentru mine si RT este cu semnul intrebarii ! Yuasa are un tabel care coreleaza masurarile intre voltmetru, densimetru si hidrometru, 12,8 V este limita de incarcare pentru o concentratie a electrolitului de 1,28 g/cmc.

post-74268-0-24404900-1411281439_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand tensiunea unui acumulator masurata cu motorul opri, este mai mare de 13 V, sunt probleme, practic o supraincarcare, de aceea valoare maxima a tensiunii debitate la bornele acumulatorului este indicata la max. 14,5 V. In cazul lui, nu cred ca acumulatorul este distrus, a functionat probabil cateva ore cu o supratensiune...

 

Totusi asta spune Japonezul...

post-15340-0-38635100-1411283894_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, am vazut ieri in manual....ce sa zic, 15V este o valoare max. de referinta, dupa cum se vede, sa da un interval...Din principiu si experienta, eu aplic valoare medie a unui interval de masuratori. Functionand pe limite inferiore sau superioare, in timp se pot induce probleme tehnice..este o parere personala, dar exemplificata in practica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

15v aia sunt fix-pix chiar si dupa teoria ta, ii are doar fara far. cu far se incadreaza si dupa tine si dupa manual... oricum e obligatoriu sa mergi cu farul aprins...

 

 

spunea cineva mai sus ca releele noi pe mosfet se numesc shindengen. ei, si cele vechi tot aceeasi furma sunt! :) seriile conteaza, SHxxxx sunt pe tiristori si FHxxx pe mosfet... :)


» Post actualizat in 21 Sep 2014 07:45

p.s. am avut o katana acum cativa ani, "baga" intr-o veselie 14.8 cu far si 15.6 fara. ghici ce, mergie si azi. cu acelasi acumulator de acum 5 ani... ce-i drept este yuasa dar totusi... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15v aia sunt fix-pix chiar si dupa teoria ta, ii are doar fara far. cu far se incadreaza si dupa tine si dupa manual... oricum e obligatoriu sa mergi cu farul aprins...

 

 

spunea cineva mai sus ca releele noi pe mosfet se numesc shindengen. ei, si cele vechi tot aceeasi furma sunt! :) seriile conteaza, SHxxxx sunt pe tiristori si FHxxx pe mosfet... :)

» Post actualizat in 21 Sep 2014 07:45

p.s. am avut o katana acum cativa ani, "baga" intr-o veselie 14.8 cu far si 15.6 fara. ghici ce, mergie si azi. cu acelasi acumulator de acum 5 ani... ce-i drept este yuasa dar totusi... :)

Poti sa faci o masurare la motorul tau, voltmerul pe acumulator, turat la 5000 cu lumina de intalnire.....sunt curios daca ai 15 V !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu contarzic, dar multe verificari au indicat max. 14,5- 14,6 V, dar au fost si de 15,7V in conditiile de mai sus....producatorul da un interval, daca este si 14 V, atunci este OK ! Dar, poti avea o surpriza, pe trei aparate digitale de la 3 producatori, sa ai 3 valori pentru aceeasi masurare ...diferenta de 1-2 zecimi, pe analogic la fel .Se poate discuta mult pe acest subiect pentru ca intervin mai multi factori, nu-l uitam si pe cel subiectiv !?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...