Sari la conținut

Probleme releu sau nu!


GuLL1v3R
 Share

Postări Recomandate

Vizitator r_amonna

Poti sa faci o masurare la motorul tau, voltmerul pe acumulator, turat la 5000 cu lumina de intalnire.....sunt curios daca ai 15 V !

 

am 14.8 cu faza lunga :) dar am releu mosfet, fara mufe si masa suplimentara.

 

Nu contarzic, dar multe verificari au indicat max. 14,5- 14,6 V, dar au fost si de 15,7V in conditiile de mai sus....producatorul da un interval, daca este si 14 V, atunci este OK ! Dar, poti avea o surpriza, pe trei aparate digitale de la 3 producatori, sa ai 3 valori pentru aceeasi masurare ...diferenta de 1-2 zecimi, pe analogic la fel .Se poate discuta mult pe acest subiect pentru ca intervin mai multi factori, nu-l uitam si pe cel subiectiv !?

 

nu toti avem aparate de la fluke&co. si totusi sa fim seriosi ca ai 14.4 pe unul si 14.6 pe altul tot aia e, nu e mare scofala, e vorba de incarcare, nu de vreun procesor unde conteaza 0.1 v... pana la urma trebuie sa vedem daca incarca ok sau nu.

 

p.s. am uitat sa pun niste ghilimele in postul anterior, "mergie" :))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite, baiatul la DL 650 are sub 14, 3V cu faza lunga/lumina de drum( ultimile 2 min) .....la kaw 12 , am 14,4V cu faza lunga, exemplele continua...dar ce conteaza cateva zecimi, incarcarea sa fie in paramerii si acumulatorul OK !

http://www.youtube.com/watch?v=JCXglEajLhw

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asa arata mufa releului, releu este masurat si se afla in parametri.

 

Cat despre fire sunt cam fierbinti pentru 1 minut pornita. Pai ma gandesc, cositorite si banda izoliera va topi foarte usor tot la 3 minute pornita.

 

Da am citit in carte este ok 15 v fara consumator.

Nu stiu ce metoda ai folosit pentru verificarea RRT, dar ti-o recomand pe cea din attach, este simpla si eficienta.

Verificarea RRT.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu metoda asta verifici doar daca diodele sunt ok. E ok, dar nu spune totul.

De acord, dar aici sunt cele mai intalnite probleme....proba de sarcina da mai multe detalii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, este metoda din schema pe care am postat-o...curios ce valori ai avut la masurare, le-ai retinut?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in jur de 470

 

 

Am cositorit fir cu fir, bateria se incarca normal, nu am apucat inca sa merg cu ea dupa ce am cositorit era foarte tarziu si deranjam vecini.

Iar astazi este vremea prea urata. O sa merg ziele astea sa vad daca se mai incinge ceva sau nu.

Editat de GuLL1v3R
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

470 mV, se incadreaza in interval, OK! RRT este bun, verifica si celelalte componente daca mai ai probleme :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum am un releu care la rece merge ok, la cald se duce in boscheti (si a prajit un stator deja).

Poate, stator este primul cu probleme, nu RRT-ul. adica la rece, cum spui, RRT este ok si in sarcina ce se intampla? Ai verificat tensiunea la acumulator, este mai mare de 15 V? Atunci discutam de regulatorul de tensiune, practic redresorul si regulatorul sunt intr-un corp comun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13,6-14,5 restu' sunt vise erotice. Ideal 14-14,1 indiferent de turatie. Bateria 12,8 dar "merge" si 12,6.

Esti prea exigent cu IDEAL, poti sa ai 13,7 V la 2500 rot/min si 14, 6 V la 5000 rot/min, cu lumina de intalnie, si totul este f OK !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sfatul e pentru mn sau colegul care zicea ca i sa ars statorul la cald ?....daca este pentru mine cum masor mai exact ?

 

 

Problema mare este ca firele sunt cositorite intre releu si rotor

Editat de GuLL1v3R
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-am realizat cateva metode de verificare ale statorului, sunt simple si relevante pentru un alternator. Daca RTT este corect in parametrii, verifica statorul dupa montajele din pdf-ul din attach. Sunt si 3 foto sunt modurile de pozitionare ale comutatorului, nu stiu daca sunt in plus pentru tine...dar un user mi-a solicitat cateva foto cu multimetru cu sondele fixate. Bafta si sa ne spui ce ai rezolvat :peace:

Verificare_stator_alternator.pdf

post-74268-0-90827900-1411522816_thumb.jpg

post-74268-0-30043400-1411522873_thumb.jpg

post-74268-0-42706700-1411522922_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ala de care ziceam eu, totul pare ok - tensiuni corecte, continuitati sau lipsa lor asa cum trebuie. Evident, masuratorile de continuitate facute la rece.

Doar ca la un moment dat (nu am apucat sa identific care sunt factorii declansatori, dar caldura pare sa fie unul) creste brusc curentul absorbit din stator, fara a se modifica tensiunea pe iesire (baterie).

Culmea e ca releul in sine nu devine fierbinte.

N-am apucat sa fac mai multe teste - presupun ca la partea de regulator are probleme, dar oricum nu as avea ce sa-i fac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ala de care ziceam eu, totul pare ok - tensiuni corecte, continuitati sau lipsa lor asa cum trebuie. Evident, masuratorile de continuitate facute la rece.

Doar ca la un moment dat (nu am apucat sa identific care sunt factorii declansatori, dar caldura pare sa fie unul) creste brusc curentul absorbit din stator, fara a se modifica tensiunea pe iesire (baterie).

Culmea e ca releul in sine nu devine fierbinte.

N-am apucat sa fac mai multe teste - presupun ca la partea de regulator are probleme, dar oricum nu as avea ce sa-i fac.

Cum ai determinat ca iti creste curentul absorbit din stator? Acesta la o masuratoare cu clestele de curent pus pe fiecare faza ce se duce la regulator,peste o anumita turatie(care depinde de caracteristica magnetoului pe care-l folosesti), este constant si egal pe cele 3 faze.

Regulatorul in sine atuci cand nu-si mai face functia de preluare a surplusului de curent, este mai rece decat daca si-ar face treaba.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ala de care ziceam eu, totul pare ok - tensiuni corecte, continuitati sau lipsa lor asa cum trebuie. Evident, masuratorile de continuitate facute la rece.

Doar ca la un moment dat (nu am apucat sa identific care sunt factorii declansatori, dar caldura pare sa fie unul) creste brusc curentul absorbit din stator, fara a se modifica tensiunea pe iesire (baterie).

Culmea e ca releul in sine nu devine fierbinte.

N-am apucat sa fac mai multe teste - presupun ca la partea de regulator are probleme, dar oricum nu as avea ce sa-i fac.

La ce prezinti aici, te referi la stator sau RRT ?? Ma intereseaza daca ai verificat RRT si statorul folosind metodele de mai sus? Idem, turat motorul pentru stator, daca nu ai toate datele, nu poti face o analiza corecta! Ce ai depistat? Trebuie sa ne intelegem...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Statorul e ok, e proaspat rebobinat.

Generatorul functioneaza, rezistente egale intre faze, izolate fata de masa, fara RRT scoate 3 faze egale, tensiunea depinde de turatie, vreo 85 V la 5000 rpm.

Firele dintre stator si RRT sunt si ele noi, deci nu sunt scurturi (verificat, oricum).

Verificat releul in gol, totul ok. Legat, pornit motocicleta, incarca in parametri.

Bateria era destul de descarcata, ca nu apucasem sa o incarc decat cat sa fac testele.

Lasat bateria la incarcat complet peste noapte, a doua zi initial a mers ok, brusc dupa 1-2 minute au inceput sa se incalzeasca rapid firele de la stator si statorul.

Tensiunea de iesire era in continuare in parametri (in timp ce tragea curent f mare din stator), releul tot nu se incalzea anormal (caldut).

Oprit, masurat din nou releul, tot ok iese.

 

Am mai vazut releu care nu se strapungea decat la cald, dar macar ala se incalzea considerabil, era evident defect.

Asta e mai pervers :D

 

O precizare insa, releul in cauza e pe mosfeti, nu pe tiristori (FH 0001). Legat de asta probabil, masurarea bobinelor nu iese exact ca in pdf, adica cu + multimetrului pe - releului indica 550 pe toate fazele, dar cu - multimetrului pe + releului indica vreo 150 (parca) pe fiecare faza. Testele inverse sunt identice si normale, adica lipsa continuitate. Nu asta e insa problema, pentru ca exact la fel indica la alt releu, tot mosfet, care e bun. Nu stiu care e schema interna la cele cu mosfet, si oricum cata electronica stiu eu se opreste pe la povesti cu regimuri tranzitorii si surse in comutatie.


» Post actualizat in 24 Sep 2014 11:55

P.S. nu bag mana in foc in care sens indica mai putin, oricum e la fel la ambele (si cel bun si cel defect).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dedant68 tin sa iti multumesc pentru tot ajutorul cu scheme si colegilor care au ajutat cu diferite informatii, prietenul meu a masurat statorul inainte de a il lega de RTT si era in parametri corecti. Asa ca ne-am apucat de treaba de cositorit ,de izolat bine firele si nu am mai masurat si cu el legat la RTT. Asa ca am dat o tura de cartier circa 10 km si mai moale si mai tare dupa oprire am verificat imediat firele si RTT sa vad cum sunt: RTT era fierbinte (nu sa nu poti tine mana pe el), iar firele erau foarte putin calde,.

 

Pe semne ca toata dracia a fost un papuc ceva imperfect si nu facea cum trebuie contact.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dedant68 tin sa iti multumesc pentru tot ajutorul cu scheme si colegilor care au ajutat cu diferite informatii, prietenul meu a masurat statorul inainte de a il lega de RTT si era in parametri corecti. Asa ca ne-am apucat de treaba de cositorit ,de izolat bine firele si nu am mai masurat si cu el legat la RTT. Asa ca am dat o tura de cartier circa 10 km si mai moale si mai tare dupa oprire am verificat imediat firele si RTT sa vad cum sunt: RTT era fierbinte (nu sa nu poti tine mana pe el), iar firele erau foarte putin calde,.

 

Pe semne ca toata dracia a fost un papuc ceva imperfect si nu facea cum trebuie contact.

Ma bucur ca ai rezolvat problema dar sa nu fie o bucurie "scurta" trebuie sa vezi comportarea in timp ! Sunt multe cazuri cand contacte nestranse produc incalziri excesive care se transmit elementelor apropiate. Un lucru este clar in aceste situatii, strangere slaba = sectiune mica parcursa de curent=rezistenta de contact mare= densitate de curent mare( J=I:A). Incalzirea se produce datorita acestei marimi "DENSITATE DE CURENT". Gresit inteles faptul, ca va creste curentul in locul contactului imperfect, pentru ca rezistenta este mica, am auzit de multe ori....

» Post actualizat in 24 Sep 2014 17:18

Statorul e ok, e proaspat rebobinat.

Generatorul functioneaza, rezistente egale intre faze, izolate fata de masa, fara RRT scoate 3 faze egale, tensiunea depinde de turatie, vreo 85 V la 5000 rpm.

Firele dintre stator si RRT sunt si ele noi, deci nu sunt scurturi (verificat, oricum).

Verificat releul in gol, totul ok. Legat, pornit motocicleta, incarca in parametri.

Bateria era destul de descarcata, ca nu apucasem sa o incarc decat cat sa fac testele.

Lasat bateria la incarcat complet peste noapte, a doua zi initial a mers ok, brusc dupa 1-2 minute au inceput sa se incalzeasca rapid firele de la stator si statorul.

Tensiunea de iesire era in continuare in parametri (in timp ce tragea curent f mare din stator), releul tot nu se incalzea anormal (caldut).

Oprit, masurat din nou releul, tot ok iese.

 

Am mai vazut releu care nu se strapungea decat la cald, dar macar ala se incalzea considerabil, era evident defect.

Asta e mai pervers :D

 

O precizare insa, releul in cauza e pe mosfeti, nu pe tiristori (FH 0001). Legat de asta probabil, masurarea bobinelor nu iese exact ca in pdf, adica cu + multimetrului pe - releului indica 550 pe toate fazele, dar cu - multimetrului pe + releului indica vreo 150 (parca) pe fiecare faza. Testele inverse sunt identice si normale, adica lipsa continuitate. Nu asta e insa problema, pentru ca exact la fel indica la alt releu, tot mosfet, care e bun. Nu stiu care e schema interna la cele cu mosfet, si oricum cata electronica stiu eu se opreste pe la povesti cu regimuri tranzitorii si surse in comutatie.

» Post actualizat in 24 Sep 2014 11:55

P.S. nu bag mana in foc in care sens indica mai putin, oricum e la fel la ambele (si cel bun si cel defect).

Sunt multe scheme cu mosfet, sunt mai bine cotate fata de tiristoare...se pare ca testul pentru diode este bun. Incalzirea...o veche problema a RRT, care induce incalziri si in stator. Tensiunea debitata este OK , dar curentul este mare. In acesta situtie poti adopta masuri complementare: 1. maresti radiatorulde racire/adaptezi unul mai mare 2. circuli continuu cu faza scurta pentru a disipa curent in consumatori 3. incearca sa ventilezi mai mult RRT prin plasarea in curent de aer, se poate adapta si un ventilator de calculator. Da-mi tipul de RTT, poate gasim schema, posibil ca o faza sa fie data la masa printr-un element de circuit defect, asta in timpul functionari. In general la schemele cu tiristoare se intampla acest lucru, o parte din curentul debitat de alternator este transformat in caldura, rezulta incalziri excesive.

» Post actualizat in 24 Sep 2014 20:49

Statorul e ok, e proaspat rebobinat.

Generatorul functioneaza, rezistente egale intre faze, izolate fata de masa, fara RRT scoate 3 faze egale, tensiunea depinde de turatie, vreo 85 V la 5000 rpm.

Firele dintre stator si RRT sunt si ele noi, deci nu sunt scurturi (verificat, oricum).

Verificat releul in gol, totul ok. Legat, pornit motocicleta, incarca in parametri.

Bateria era destul de descarcata, ca nu apucasem sa o incarc decat cat sa fac testele.

Lasat bateria la incarcat complet peste noapte, a doua zi initial a mers ok, brusc dupa 1-2 minute au inceput sa se incalzeasca rapid firele de la stator si statorul.

Tensiunea de iesire era in continuare in parametri (in timp ce tragea curent f mare din stator), releul tot nu se incalzea anormal (caldut).

Oprit, masurat din nou releul, tot ok iese.

 

Am mai vazut releu care nu se strapungea decat la cald, dar macar ala se incalzea considerabil, era evident defect.

Asta e mai pervers :D

 

O precizare insa, releul in cauza e pe mosfeti, nu pe tiristori (FH 0001). Legat de asta probabil, masurarea bobinelor nu iese exact ca in pdf, adica cu + multimetrului pe - releului indica 550 pe toate fazele, dar cu - multimetrului pe + releului indica vreo 150 (parca) pe fiecare faza. Testele inverse sunt identice si normale, adica lipsa continuitate. Nu asta e insa problema, pentru ca exact la fel indica la alt releu, tot mosfet, care e bun. Nu stiu care e schema interna la cele cu mosfet, si oricum cata electronica stiu eu se opreste pe la povesti cu regimuri tranzitorii si surse in comutatie.

» Post actualizat in 24 Sep 2014 11:55

P.S. nu bag mana in foc in care sens indica mai putin, oricum e la fel la ambele (si cel bun si cel defect).

 

Cred ca poti face o adaptare care nu este complicata pentru tine. Un MOSFET Shindrengen FH010 folosit cu bune rezultate la kaw 10 si 14. Problema este a conectoarelor/adaptoare intre conectorul de la stator si noul conector de la RRT, si pe de alta parte, iesirea din RRT si conectorul aferent instlatiei ( + si -). Exista pe piata conectori si papuci, se cositoresc noi conductoare si poti rezolva eficient.

post-74268-0-15234600-1411591778_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...