Sari la conținut

Tipic R6


styuk
 Share

Postări Recomandate

Salut! In weekend, in drum spre cununia unui prieten, am observat ca in treapta a IIa, daca trag tare de gaz, sare pe liber. Uneori este dificil sa o scot pe liber, problema asta a aparut de 2 sap cred. Stiam de problema asta la R6 dar pana acum nu am avut-o. Daca nu fortez prea tare, problema se inrautateste? Cum se poate repara(in ce consta)? Cat costa? Am citit ca se poate pune si cutie de 2003-2005 dar nu m-am documentat foarte tare.(problema pare ca la acest model nu a mai existat). Va multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca sare pe liber inseamna ca ai stricat toate piesele ce se pot strica la treapta a doua.

Cand doar scapa din viteza atunci scapi cu inlocuirea a doua pinioane si o furca (pinioanele 2,6)

Daca sare pe liber s-a uzat si selectorul (drive shaft).

 

Cel mai recomandat este sa cumperi pinion de a doua, de a sasea, furca aferenta si selectorul. Te costa cam 300 euro piesele dar ai cea mai mare baza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand sare: Se simte ca si cand ai apasa accidental pe schimbator si intra pe liber...

Cand scapa: Cred ca e cel mai ingrozitor sunet ce-l poate scoate motorul... Imagineaza-ti ca s-au rotungit dintii foii de la roata si lantul mai scapa cand accelerezi. Cam asta e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atunci inseamna ca este cea mai costisitoare reparatie.

 

Sigur ca exista si variante mai ieftine cum ar fi: Schimbat doar pinionul de a 2-a si rectificat cel de a 6-a, sau invers.

Rectificate ambele pinioane si indreptata furca

Schimbat doar unul dintre pinioane si indreptata furca.

Variante sunt, dar cea mai rezistenta solutie e sa schimbi tot ce e uzat. Iti spun din proprie experienta ca am reparat cutii cu investitie 0 adica doar din flex si freze. A tinut zeci, sute sau mii de km. Totul depinde de cat de mult tragi de a doua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu personal am observat faptul ca, atunci cand schimb a doua pe la 3-4k e ok nu se intampla nimic, insa daca schimb a doua pe la 7-8k face un clank puternic de zici ca se rupe, in rest nici un fel de problema cu treapta a doua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de aceea cad cutiile la R6, pentru ca nu stiti sa schimbati. Cand schimbi la 7-8k nu trage de schimbator ca gheorghe, ci fa o usoara pauza cand treci prin liber, in acea pauza aplici presiune din N spre 2, dar nu fortezi, cand turatia scade suficient va intra singura din presiunea ce o aplici tu. Nu vei avea niciodata probleme la a doua daca stii sa schimbi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt la etapa de cautare/documentare. nu cumpar nicio piesa pana nu merg la mecanic sa desfac cutia. in mecanic am incredere dar vreu sa invat si eu si sa stiu ce se intmpla acolo, ce crapa si sa gasesc varianta cea mai buna raport pret/calitate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt la etapa de cautare/documentare. nu cumpar nicio piesa pana nu merg la mecanic sa desfac cutia. in mecanic am incredere dar vreu sa invat si eu si sa stiu ce se intmpla acolo, ce crapa si sa gasesc varianta cea mai buna raport pret/calitate

Nu vrei sa mergi intai la mecanic, sa-ti desfaca motorul, "complect", sa vada ce piese s-au uzat in interiorul cutiei, selectorul, furcile, dinti uzati sau chiar rupt la pinionul de a doua si apoi cumperi ce trebuie sa schimbi.Adica poate fi indoita o furca, sau uzat complet selectorul......etc..Eu asa as proceda.

Salutari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu as desface-o de acum. daca o folosesc dar nu o abuzez, efectiv daca nu fortez pana sa sara pe N, se uzeaza mai rau? Dupa mine nu ar trebui, dar vreau o parere de la cine mai priceput.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu as desface-o de acum. daca o folosesc dar nu o abuzez, efectiv daca nu fortez pana sa sara pe N, se uzeaza mai rau? Dupa mine nu ar trebui, dar vreau o parere de la cine mai priceput.

Asa cum au spus-o si cei de mai sus, problema poate fi destul de serioasa,sau nu.

Cel mai usor ai rezolva cu o furca stramba si necesita inlocuire,sau poate fi mult mai mult, selector,furca,pinioane, dar aceasta diferenta nu se face de cat la demontare si evaluarea pieselor.

 

Orice problema neglijata duce in timp la problema mai mari!

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Salut! In weekend, in drum spre cununia unui prieten, am observat ca in treapta a IIa, daca trag tare de gaz, sare pe liber. Uneori este dificil sa o scot pe liber, problema asta a aparut de 2 sap cred. Stiam de problema asta la R6 dar pana acum nu am avut-o. Daca nu fortez prea tare, problema se inrautateste? Cum se poate repara(in ce consta)? Cat costa? Am citit ca se poate pune si cutie de 2003-2005 dar nu m-am documentat foarte tare.(problema pare ca la acest model nu a mai existat). Va multumesc!

» Post actualizat in 07 Oct 2014 06:12

Salut, am eu cutie de 99-2002 ,la 150 euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa iau cutie. Nu am garantia ca cea cumparata este ok. Problema nu este grava, mai ales ca nu se intampla frecvent. Motorul este deja la iernat, nu mai fac asigurare. Ar trebui sa ii schimb si uleiul, se apropie de 4500km si nu are sens. O sa o desfac, vad care-i buba, si apoi ma hotarasc cum o rezolv. Weekend fain!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...