Jump to content
Sign in to follow this  
Lucian Dutu

Kawasaki KLE 500

Recommended Posts

Am in probe un Kawasaki KLE 500 in 2 pistoane in linie pe care vreau sa il achizitionez si e pe carburatie.

Momentan am tot pe carburatie un Kawasaki ZR7.

As fi vrut sa stiu si pareri despre KLE 500 de la cine are sau stie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am in probe un Kawasaki KLE 500 in 2 pistoane in linie pe care vreau sa il achizitionez si e pe carburatie.

Momentan am tot pe carburatie un Kawasaki ZR7.

As fi vrut sa stiu si pareri despre KLE 500 de la cine are sau stie.

Saua daca e de fabrica te bate la fund de ti-l rupe'n doua si in rest avut grija la rotorul alternatorului, daca este original este fragil si costa destul de mult, asta fiind cauza de cele mai multe ori cand un KLE intra la dezmembrat, in rest mobre fiabile care nu te lasa-n pana, consum sub 4 afara daca mergi omeneste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da ...exact si eu am un KLE ...care momentan are nevoie de rotor ...in rest nu are problm ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauta pe forum s-a mai discutat de KLE, pe scurt mobra buna, buba de firma e ca la cele pana in '94 dupa ~20 de ani se dezlipesc magnetii de la alternator.
Altfel e un motor foarte bun, singura problema a mea personala e ca trebuie sa trag de el in ture mari, ca are cuplu sus si fiind doar 500cmc se simte mult a doua persoana la deal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am de 6 ani, un Kle din 1992. Anul acesta i-am cumparat din UK rotorul de la alternator ( nou, de la Elektrexworld) si l-am inlocuit pe cel original cu toate ca acesta era in buna stare.Am facut-o preventiv stiind ca magnetii au prostul obicei de a se dezlipi la rotoarele fabricate intre 91-si 93. Pot sa-ti spun ca este un motor foarte fiabil , nu te lasa niciodata in drum. Consum mic, 4,3 % mixt, daca nu depasesti 120km/h, 50 CP suficienti dupa parerea mea, piese de schimb se gasesc atat Sh cat si noi la preturi bune. Eu sunt foarte multumit de ea. M-a dus oriunde am vrut si pe sosea si pe drum de tara si in padure si prin vaduri de rauri fara sa faca nazuri. Minusuri : saua trebuie modificata, adaugat burete sau silicon si retapitata pentru ca nu este chiar asa de confortabila, un rezervor mai mare ar fi fost binevenit ( are doar 15 l ), la fel si un indicator nivel combustibil ar fi fost bun. Pretentioasa la bujii, schimbat ulei la timp,. Mai multe gasesti pe www.kle500.myforum.ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am de 6 ani, un Kle din 1992. Anul acesta i-am cumparat din UK rotorul de la alternator ( nou, de la Elektrexworld) si l-am inlocuit pe cel original cu toate ca acesta era in buna stare.Am facut-o preventiv stiind ca magnetii au prostul obicei de a se dezlipi la rotoarele fabricate intre 91-si 93. Pot sa-ti spun ca este un motor foarte fiabil , nu te lasa niciodata in drum. Consum mic, 4,3 % mixt, daca nu depasesti 120km/h, 50 CP suficienti dupa parerea mea, piese de schimb se gasesc atat Sh cat si noi la preturi bune. Eu sunt foarte multumit de ea. M-a dus oriunde am vrut si pe sosea si pe drum de tara si in padure si prin vaduri de rauri fara sa faca nazuri. Minusuri : saua trebuie modificata, adaugat burete sau silicon si retapitata pentru ca nu este chiar asa de confortabila, un rezervor mai mare ar fi fost binevenit ( are doar 15 l ), la fel si un indicator nivel combustibil ar fi fost bun. Pretentioasa la bujii, schimbat ulei la timp,. Mai multe gasesti pe www.kle500.myforum.ro

mai dane si noua niste detalii cat tea costat cel nou,un site,multumim frumos

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai dane si noua niste detalii cat tea costat cel nou,un site,multumim frumos

Undeva la 800 de lei m-a costat pe mine un rotor nou adus de catre userul de aici @mexykanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

mdap , si a mea e la Madras Iasi asteptand un rotor nou ...cam tot atat mi-au spus baietii ca o sa fie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se dezlipesc la ture mici se blocheaza motorul si exista posibilitatea sa distruga si statorul! daca se intampla la ture mari pagubele sunt mult mai mari, poate chiar sa distruga motorul iremediabil!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se dezlipesc la ture mici se blocheaza motorul si exista posibilitatea sa distruga si statorul! daca se intampla la ture mari pagubele sunt mult mai mari, poate chiar sa distruga motorul iremediabil!

Am auzit pana acum de doua KLE-uri care sa fi patit chestia cu magnetii. Dar niciodata nu s-a intamplat nimic la motor.

Pe de alta parte stiu doua cu peste 10 ani si peste 100.000 km la bord care n-au avut nicio problema la rotor. Al meu are 16 ani si vreo 140.000 km si n-a dat niciun semn.

Edited by Kollar

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai de asta intreb ca al meu e din 92 si nu stiu daca a avut vreodata schimbat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai e simplu de verificat: demontezi capacul din stanga motorului, cel cu alternatorul si poti observa starea rotorului. Daca are 6 magneti lipiti cu o rasina este cel original, daca magnetul este continuu este cel aftermarket care nu are probleme!

@Kollar am servisat KLE-ul unui amic si printre altele am zis sa verific si frei-ul pentru ca avea momente cand nu "cupla" si am descoperit ca un magnet se dezlipise de pe rotor si bloca motorul, plus ca a distrus si statorul!

De asemenea e bine de pastrat rotorul original pentru ca cel Electrex nu are semnele pentru punctul mort superior si nu poti pune distributia la punct fara cel original!


» Post actualizat in 05 Mar 2015 19:19

Asa arata rotorul original.


» Post actualizat in 05 Mar 2015 19:19

Asa arata rotorul original.

post-46044-0-79697300-1425582793_thumb.jpg

post-46044-0-16413300-1425583115_thumb.jpg

Edited by s@rpe

Share this post


Link to post
Share on other sites

da multumesc,dar si daca il schimb acuma preventiv tot atata ma costa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de noroc! Daca il lasi pe cel original si se dezlipesc magnetii e posibil sa faca si alte pagube la motor, de exemplu statorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da multumesc,dar si daca il schimb acuma preventiv tot atata ma costa?

salut,

asa cum ai fost sfatuit.desfa capacul si vezi in ce stare sunt magnetii

daca vreunul este desprins,exista solutii de lipit(Bizon,etc) care rezista si lipesc temeinic, chiar daca acolo este ceva ulei fierbinte

la kle-ul meu din 2001, am gasit bucati din rasina cu care sunt lipiti magnetii in uleiul schimbat,ceea ce ma face sa cred ca nu au inbunatatit nimic nici la modelele mai noi(poate doar la modelele dupa 2004 cu face lift pana in 2007 ,cand a aparut versys)

motoreta mea contorizeaza la bord cel putin 87000km in acest moment,nefiind sigur de km cu care am cumparat-o si nu am probleme cu incarcarea,magneti sariti,etc..pana in acest moment cel putin :)

Edited by kappy666

Share this post


Link to post
Share on other sites

am gasit bucati din rasina cu care sunt lipiti magnetii in uleiul schimbat

Magneţii sunt în cutia de viteze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Magneţii sunt în cutia de viteze?

nu sunt in cutia de viteze dar acolo exista ulei pt lubrefiere...

uite si o poza din manualul de reparatii in care se precizeaza asta,click pe patratul negru si se deschide poza

post-61112-0-54653200-1425665567_thumb.jpg

Edited by kappy666

Share this post


Link to post
Share on other sites

Magnetou în ulei? Asta nu ştiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Magnetou în ulei? Asta nu ştiam.

magnetoul nu este in ulei el fiind situat mai sus...intra ceva "vapori" dar nu sta in ulei

maI sus,eu doar iti precizam in ce conditii am gasit rasina de la magneti in ulei;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Magnetou în ulei? Asta nu ştiam.

E normal sa ajunga ulei si acolo, angrenajul ala trebuie sa se miste in teorie cu frecari minime, din cate am citit si eu pe site-uri din afara se lipesc magnetii cu diversi adezivi specializati, insa trebuie demontat si curatat bine (degresat) in prealabil, problema e ca o lipitura buna se face cu magnetul dezlipit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

imi poate spune cineva ce model de filtru de aer si de ulei trebuie la kawasaki kle 500 din 92?

Share this post


Link to post
Share on other sites

filtrul de aer fiind din burete se poate curata, daca ai nevoie de schimb preturi informative ai mai jos:

http://www.cmsnl.com/kawasaki-1992-a2-kle500_model12418/partslist/E1130.html#results


Pt ulei gasesti pe toate drumurile hf303 de la hiflo filtro

Edited by zu1u

Share this post


Link to post
Share on other sites

imi poate spune cineva ce model de filtru de aer si de ulei trebuie la kawasaki kle 500 din 92?

filtru de aer asa cum ti s-a spus se spala,se usuca si se unge uniform cu putin ulei

filtru de ulei gasesti atat hiflo cat si de la MAN,BOSCH,STARLINE sau orice marca mai ieftina sau mai scumpa

uite un exemplu:

http://catalog.mann-filter.com/EU/rum/vehicle/MANN-FILTER%20Katalog%20Europa/Vehicule/MOTOCICLETE/KAWASAKI/500/KLE%20500%20LE500A%20%28T32608%29

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...