Sari la conținut

Ij Jupiter 5 reconditionare


freerider
 Share

Postări Recomandate

Salutare tuturor,

 

Fara intentia de a ma lauda cu asta , am considera ca stroama din dotare nu ofera "senzatii" motiv pentru care imi voi umple lunile de iarna cu reconditionarea unui Izh Jupiter 5 cu atas. Am purces deja la demontarea pieselor si am dat de prima problema majora ..... avem un amortizor fata blocat. Stie cineva de unde as putea lua un set de amortizoare in stare buna si la un pret decent?

 

Bateria si anvelopa de atas sunt comandate. In curand vor sosi si tablitele cu IJ si cele cu JUPITER 5 impreuna cu cauciucurile de pe rezervor. Mai cautam semnalizari , lampa pozitie atas (alba) si un semnalizator decent tot pentru atas.

 

Daca nu va plictisesc voi continua sa postez stadiile si pasii ce urmeaza a fi facuti.

 

Toate cele bune

 

 

post-14255-0-16298200-1415012162_thumb.jpg

post-14255-0-36733600-1415012201_thumb.jpg

post-14255-0-01580000-1415012224_thumb.jpg

post-14255-0-36440900-1415012232_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

am ij la fel ca asta in curte. ( nu este ij jupiter 4?! ) parca 5 are un singur cilindru, nu doua.

am actele la el , motorul a stat in garaj foarte multi ani, are ambielajul stricat in prezent , daca te intereseaza sa o iei pentru piese ne putem auzi.

o dau la pret de fier vechi...eu am tinuto ca sa o fac donatoare cand intram in posesia uneia dea inscrise.( a fost a tatalui meu)

Daca te intereseaza si vrei sa o vezi eu stau prin sectorul 2.

Spor la treaba si sunt convins ca o sa iasa treaba buna si ai sa te bucuri mai ales cand o sa te plimbi in atas !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Este ij Jupiter 5 (Doar Planeta a fost intr-un cilindru). Atasul apartine de jupiter 4. Sincer m-ar interesa mai mult doar cateva piese/accesorii din el daca doresti desigur. Amortizoarele fata daca sunt in stare buna, semnale si alte diferite maruntisuri. Cat ai dori pe toata si in ce stare este? Amortizoarele fata sunt bune ?

 

 

Multumesc pentru incurajari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te-ai cam legat la cap fara sa te doara.

daca nu gaseste piese din stocuri vechi sau piese vechi folosite dar cu uzura minima, o sa iti mearga ca un tuci

a mai reconditionat cineva pe aici pe forum un jupiter 5. piese "noi", dupa o caruta de bani bagati in el si nervi tociti l-a dat si a luat un 56 care merge bine mersi

in rest spor la treaba. atasul pare a fi in stare buna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am restaurat acu' ceva vreme fostul meu Jupiter 5 care si asa arata foarte bine si parerea mea este sa nu te legi la cap. Prin restaurat la mine se intelege ca daca o evacuare avea o zgarietura, eu am comandat doua noi, samd, astfel incat dupa ce am "spart" vreo 25 milioane arata ca nou dar nu mergea ca nou din mai multe cauze, in principal slaba pregatire a meseriasilor la care am apelat (alezari, honuiri), si secundar din cauza calitatii proaste si foarte proaste a pieselor noi. Asta era prin 2000, am schimbat 3 seturi de pistoane pana sa gasesc unul original si bun....si alte exemple.

Sa nu o mai lungesc, a ajuns cu toate piesele noi la "fer vechi" dupa ce mi-am luat japoneza, deoarece cala, se deregla, si alte deastea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca are nr de braila sau penultimele numere au fost de braila desfa cilindrii si masoara uzurile sa nu ai surprize

daca este ijul care cred eu, ultima oara cand l-am calarit solo acu vreo 3-4 ani nu avea vlaga deloc, motivul cota uzata peste limita si cu segmenti noi era frectie la picior de lemn

dar poate sa ma insel sau sa fi fost schimbat setul si pastrate chiulasele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau să dezamăgesc dar şi eu cred că e pierdere de timp şi bani dacă continui proiectul cu doi cilindri. Încă nu e târziu să te mai gândeşti (răzgândeşti). Părerea mea...

P.S. ataşul e de Jupiter 3, nu 4.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru rabdarea de a citi postul si pentru reply-uri. Trebuie sa recunosc ca ma asteptam macar la o proportie de 50/50 intre incurajari si dezamagiri dar nu renuntam (asta ar insemna sa nu mai aducem deloc un jupiter 5 inapoi pe sosea , ar fi pacat :) ). Este achizitionata deja, dusa in casa bucati si se munceste la ea. Anvelopa de atas , bateria si alte maruntisuri sunt luate deja. Este prea tarziu sa dau inapoi si nu pot spune ca asta doresc acum. Este un proiect pentru a ma hrani iarna asta :) . Nu stiu daca o voi pastra sau nu dupa ce o termin dar in mod cert pe langa V-strom in primavara va sta linistit si un Ural. Cel mai probabil Jupiterul il voi vinde pentru achizitionarea unui Ural. Nici pe departe nu ma astept sa imi recuperez investitia.

 

Revenind la jupiter, instalatia este pe 12V iar aprinderea este electronica cu senzor - un motiv in minus de neliniste. @Schumydan motorul a fost facut de Mihai Oancea si este in stare buna. Nu stiu daca vorbim de acelasi motor dar sigur nu mai are setul de acum 3-4 ani. Porneste imediat cu o baterie noua si nu trage rau deloc.

 

Stie cineva de unde as putea lua un set de amortizoare fata in stare buna si la un pret decent impreuna cu semnalizarea si pozitia fata de la atas? Am mare nevoie de amortizoar unul dintre ele fiind blocat.

 

Toate cele bune tuturor

Editat de freerider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta este rezultatul unei reconditionari care a durat cam 2 ani, a costat vreo 25-30 mil. si am mers cu el vreo 200km jumate intr-un piston. L-am vandut dupa aia cu 15 mil. si mi-am luat un IJ 56 cu care am mers de m-am plictisit. Marea problema cu Jupiterul : piesele ,,originale''. Partea frumoasa este ca o sa ai de lucru nu numai o iarna.....

post-37180-0-13717800-1415090104_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arata foarte bine. Pacat :(. Sper sa am mai mult noroc. sa inteleg ca in afara de aprindere ai avut mari probleme si cu setul motor si ambielajul.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru amortizoare vorbeste cu vanzatorul pachetului de iarna- Niprul +sanie, perechea adaugata pe exterior este de Ij, cu interiorul de la unul repari amortizorul tau defect.
semnale originale vei gasi. Vezi mai intai cum functioneaza motorul fara sa-l desfaci, mergi cu el pana crapa apoi repara. Un motor de schimb cu rulaj mai mic nu strica sa ai pentru tot felul de piesulii care pot pica. Seturi motor noi (am expereinta pe Ij Planeta, Dnepr Minsk, Ural) se consuma, cata vreme te asiguri ca sunt jocurile din manual (e vorba de sutimi) nu vei avea cedari daca motorul e reglat doar ca durata de viata este ridicola comparativ cu un motor modern.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Aleko pentru feedback. Ai cumva un link sau un id al vanzatorului de nipru? motorul merge bine la momentul actual. Am omologat si modificat in carte atasul deci toate actele sunt perfecte. starea nu este foarte rea asa ca iau piesa cu piesa la reconditionat dar nu sunt prea multe de schimbat. Imi lipsesc doar semnalul , pozitia si amortizorul. In rest tablitele cu ij , Jupiter de la gaspar, garniturile de la coturile de evacuare la fel iar cauciucurile de pe rezervor din ucraina cu mare bataie de cap peste vreo luna.


» Post actualizat in 04 Nov 2014 11:13

am vazut anuntul dar nu cred ca o sa vanda amortizoarele separat din pacate :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arata foarte bine. Pacat :(. Sper sa am mai mult noroc. sa inteleg ca in afara de aprindere ai avut mari probleme si cu setul motor si ambielajul.....

 

Am avut tot motorul nou, pistoane(2-3 seturi), cilindrii, ambielaje, segmenti, chiar si chiuloasele sint incredibil de proaste stringi bujia de citeva ori si s-a dus filetul (fara sa string ca inecatu) aprinderi vreo 5 seturi clasice si apoi 2 gotronic cu senzori si bucsa, tobele noi, probleme au fost pe rind cu toate piesele mele ''noi'' prelucrari de rahat, aliaje de toata jena am fost nevoit sa alezez cilindrii cota 0 pentru pistoane cota 0 , cind mergea aprinderea se deregla carburatorul sau se cala sau cine stie ce draq mai avea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Întreabă-te care e scopul continuării acestei munci.

Dacă vrei să o faci 100% originală pentru a o expune este relativ OK, doar că ataşul tău pare a fi de Jupiter 3, nu de 4 sau 5.

Dar dacă nu, şi vrei doar să ai un motor cu ataş cu care să te plimbi, atunci mai bine fă rost de motor de Planeta 5 cu un cilindru şi pune-l în locul celui de acum.

Varianta de a pune motor cu un cilindru în locul celui cu doi mi se pare ţigănească, dar eu am fost nevoit să fac asta în urmă cu vreo 16-17 ani când mă săturasem să tot repar junghiul de Jupiter 3. Mai am şi acum acea motocicletă care deşi din punctul meu de vedere şi al altora e un fel de struţo-cămilă este foarte apropiată sufletului meu.(poate de aia că am crescut cu ea).

Aşa că sfatul meu e:

Dacă vrei să ai kilometri mulţi cu IJ cu ataş, îi vei aduna doar cu un cilindru.

Oricum şi la Jupiter kilometri pe care îi vei aduna, majoritatea tot cu un cilindru vor fi adunaţi :)

post-3360-0-11826800-1415135369_thumb.jpg

post-3360-0-76230100-1415135382_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca atribuirea pe care o faceti ataselor este corecta. Linia de atase pentru mai multe generatii de Ij s-a fabricat la alta fabrica, fabrica de scutere Viatka.
Dr_krl tu ai tipul de atas BP-1, freerider poate avea BP-1 sau BP-2 nu vad aripa. In Romania pe Ijuri Planeta 5 sunt in general atase de tip VMZ Sputnik (tot de la aceiasi fabrica) cu capote rabatabile dar eu la Ijul meu P5 Deluxe am avut atas BP-2. Deci atasul provenind de la alta fabrica decat motocicleta s-au echipat si cu un tip si cu altul.
@Dr_krl, aprinderea electronica ruseasca de Jupi nu e buna?

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atasul lui @freerider este VMZ-9.101 ce s-a montat doar pe IJ Jupiter 3. IJ Jupiter 5, la fel ca si IJ Planeta 5, a fost dotat cu atasul VMZ-9.203 .


» Post actualizat in 05 Nov 2014 01:24

Dar dacă nu, şi vrei doar să ai un motor cu ataş cu care să te plimbi, atunci mai bine fă rost de motor de Planeta 5 cu un cilindru şi pune-l în locul celui de acum.

 

Cadrul de Jupiter ( indiferent de modelul sau ) nu "suporta" motor de Planeta deoarece bridele ce sustin motorul pe cadru in partea din spate, la Jupiter, sunt mai distantate deci trebuie inlocuit cadrul sau trebuiesc facute adaptari/modificari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Momentan vreau sa termin reconditionarea si sa vad ce fac apoi. As vrea sa il vand pentru a face rost de bani pentru un dnepr sau ural dar vom vedea.

sa inteleg ca fara modificari nu sunt sanse de a pune un motr de Planeta pe Jupiter iar motorul asta nu are nici o sansa de a ma aduce acasa dintr-un tur prin tara :( .

 

LoLo_ID multumesc mult pentru informatii.

 

Dr_krl foarte frumoasa albastrica felicitari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate sa duca si mai mult de atat, parerile vis-a-vis de Júpiter in general vezi bine sunt proaste. Eu unul insa sunt de cu totul alta parere si anume orice motor, ansamblu, angrenaj, necesita o anumita atentie si cunostinte in domeniu si in particular, ca sa poata fi exploatat in conditii optime si de randament.

 

Am fost detinator de Júpiter 4 cativa ani, al cunosc in amanunt ai stiu capriciile si limitele, desi e slab calitativ in comparatie cu multe surate d'ale lui eu am reusit sa fac multi km fara probleme majore, chiar si afara din tara.

 

Parerea mea e ca daca motorul este pus la punct de cineva care stie ce face o sa faci multi km cu el, e mult mai robust in ambielaje ca si cel de 3 si 4, oala de ambreiaj la fel mult mai robusta, pistoanele cilindrii....sunt cu totul altceva decat gasesti pe 3 si 4.

spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Burg_Man Multumesc pentru feedback. Sper sa ai dreptate si aceeasi parere o am si eu . Exista vesnica discutie intre Dnepr si Ural si la fel consider si eu . O exploatare optima si un mecanic bun pot face minuni. Motorul este in stare buna vom vedea cat va tine. Legat de restul se rezuma la munca si reconditionare. Mergem inainte.

 

P.S. ai avut destul curaj sa iesi din tara cu el dar e de bine ca te-a adus acasa :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Dr_krl, aprinderea electronica ruseasca de Jupi nu e buna?

 

Eu am modul Gotronic şi platină pe motocicleta albastră. Personal, nu cunosc tipul de aprindere electronică de Jupiter.

 

sa inteleg ca fara modificari nu sunt sanse de a pune un motr de Planeta pe Jupiter iar motorul asta nu are nici o sansa de a ma aduce acasa dintr-un tur prin tara :( .

 

După părerea mea, modificarea e minoră. Dacă am putut să o fac eu la 21 ani când eram mai mucos (acum am 38), în ziua de azi e mult mai simplu d.p.v. tehnic. Nici la RAR nu cred să fie probleme. A mea e OK şi în acte. Dacă te interesează dau detalii, altfel nu cred că are rost.

 

O exploatare optima si un mecanic bun pot face minuni.

 

O exploatare optimă faci până în momentul când ai nevoie de piese de calitate dar pe care nu le vei găsi. La Jupiter acel moment e foarte aproape.

Mecanic bun? Pentru Jupiter? - Mai bine mă duc la culcare că-mi trece cheful, dar poate visez cu un mecanic bun.

Dilema Pro/Contra Jupiter e veche şi poate creea discuţii nesfârşite, dar crede-mă că raportul este egal cam cu 1/100. Până la urmă concluzia o tragi tot singur.

Sunt convins că Burg_man se pricepe foarte bine la motoare dacă e mulţumit de Jupiter şi din respect nu-mi doresc o polemică cu dânsul pe această temă, aşa că nu mai argumentez cu nimic părerea mea.i

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul de IJ Jupiter se poate face foarte usor. Daca detiantorul motocicletei e dispus sa cheltuie ceva banuti ( in plus fata de banii alocati reconstructiei motorului ) pentru a remedia ce a gresit constructorul .... se pot face minuni. Doar trebuiesc contactati cei ce sunt dispusi sa "faca" imbunatatiri motorului.

 

@freerider - spor la treaba !


» Post actualizat in 06 Nov 2014 03:03

.


» Post actualizat in 06 Nov 2014 03:07

.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am modul Gotronic şi platină pe motocicleta albastră. Personal, nu cunosc tipul de aprindere electronică de Jupiter.

 

 

După părerea mea, modificarea e minoră. Dacă am putut să o fac eu la 21 ani când eram mai mucos (acum am 38), în ziua de azi e mult mai simplu d.p.v. tehnic. Nici la RAR nu cred să fie probleme. A mea e OK şi în acte. Dacă te interesează dau detalii, altfel nu cred că are rost.

 

 

O exploatare optimă faci până în momentul când ai nevoie de piese de calitate dar pe care nu le vei găsi. La Jupiter acel moment e foarte aproape.

Mecanic bun? Pentru Jupiter? - Mai bine mă duc la culcare că-mi trece cheful, dar poate visez cu un mecanic bun.

Dilema Pro/Contra Jupiter e veche şi poate creea discuţii nesfârşite, dar crede-mă că raportul este egal cam cu 1/100. Până la urmă concluzia o tragi tot singur.

Sunt convins că Burg_man se pricepe foarte bine la motoare dacă e mulţumit de Jupiter şi din respect nu-mi doresc o polemică cu dânsul pe această temă, aşa că nu mai argumentez cu nimic părerea mea.i

Nu e nici o polémica man, ba din contra ies la iveala experientele avute de fiecare in parte cu marca implicit modelul respectiv de motoreta, eu cred ca daca ne expunem parerile aici 'pro/contra' cineva are de castigat si nu mai e nevoit sa piarda timp si bani cu reparatii inutile.

referitor la píesele de calitate indoielnica ce se gasesc acum pe piata sunt total de acord cu dv, pe vremea cand faceam eu reparatii si experiente pe jupi se mai gaseau cat de cat piese bune, stiu pe cineva cu un jupiter 5 care a mers cu un piston spart intr.-o mica excursie la munte si n-a avut surpriza sa ramana in drum cu motorul.

La jupiter in general e critica alinierea celor doua cartere atunci cand se monteaza motorul, de aici pleaca toata istoria cum ca jupiterul are prostul obicei de a sparge ambielaje, dealtfel si echilibrarea.....e critica, un motor bine echilibrat cu aparate de masura si control si nu cu scobitori o sa aiba un mers rotund, un consum redus si implicit o uzura pe masura.....nu? sunt nimicuri pe care toata lumea le stie dar putini tin cont de ele.

nu ma cred eu buricu Iju-lui numai ca am stat mai mult langa el ca sa-l inteleg si sa-i dau ce-i trebuie ca sa nu ma lase in drum, si eu am avut parte de momente neplacute cu motoreta, mi-a spart si mie un ambielaj fiind la o distanta bunicica de casa, am avut si eu probleme cu aprinderea de faceam opriri din 5 in 5 km ca sa se raceasca bobínele si sa schimb bujiile, ajunsesem intr.-un timp sa am o sacosa de bujii de schimb dupa mine, de.....atunci nu era forumul sa intru si sa intreb ce are fiecare se descurca cum putea si schimba impresii face to face pe la intruniri, restul anului descurcandu-se cum putea.

dupa cum vezi nu sunt vreun zeu al ij-ului am reusit numai sa-l conving sa ma duca unde vreau eu si cat vreau eu nu cat vrea si unde vrea el...atata tot.

bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...