b374 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 potentiometrul de care zici este pt eliminarea senzorului de oxigen, care este pe evacuare, nu pe admisie , deci off cum ai zis check your shit http://www.xt660.com/site/node/136 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 3, 2014 Autor Admin Share Postat Noiembrie 3, 2014 Acum intrebare...ai sonda Lambda in colectorul de evacuare/ senzor O2? Da, am sonda Lambda.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Ce am gasit pe un forum de bmw-isti... The Power Controller ( Booster Plug , Accelerator) is for Open loop control...(air box temperature adjustments) (throttle movement up and down) The AF-XIED is for closed loop mode (o2 sensor adjustments) (steady state throttle exact ce a zis si el la inceput... problema e cand da de gaz si se rezolva din sensor removal sau "prostirea" lui Acum intrebare...ai sonda Lambda in colectorul de evacuare/ senzor O2? are. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 3, 2014 Autor Admin Share Postat Noiembrie 3, 2014 Eu nu folosesc decit benzina 95 si nu am auzit nicio detonatie pe accelerare.. Rectific, imi amintesc de vreo doua mici detonatii pe decelerare, dar asta in aproximativ 15.000 km (citi am facut anul asta), inteleg ca daca foloseam benzina de 99 nu existau nici alea?.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Pana la urma, titlul topicului este o intrebare sau o concluzie?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 (editat) Luigi...DETONATIE. se refera la aprinderea prematura a amestecului carburat in cilindri. Despre acesta detonatie vorbim aici. Exploziile din evacuare pe decelerare sau acceleratie sunt alte feluri de detonatii date de aprinderea vaporilor de benzina in evacuare. Editat Noiembrie 3, 2014 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Rectific, imi amintesc de vreo doua mici detonatii pe decelerare, dar asta in aproximativ 15.000 km (citi am facut anul asta), inteleg ca daca foloseam benzina de 99 nu existau nici alea?.. Alea poa sa fie de la AIS. Daca ai. Ceea ce cam bag mana in foc. Dai niste poc-uri cu ala de nu se poate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Situatia este clara, ECU functioneaza in sistem de reglare automata/bucla inchisa/closed-loop-control, etc...preia semnalul de la sonda Lambda/senzorul de oxigen, compara cu valori prestabilite si ajusteaza intrarile, timpul de injectie. Chiar daca lipsa IAT ar induce o modificare in evacuare( sa zicem HC mare, hidrocarburi) ECU vede prin intermediul sondei si intervine in sistem, acesta este marele avantaj al buclei inchise Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Situatia este clara, ECU functioneaza in sistem de reglare automata/bucla inchisa/closed-loop-control, etc...preia semnalul de la sonda Lambda/senzorul de oxigen, compara cu valori prestabilite si ajusteaza intrarile, timpul de injectie. Chiar daca lipsa IAT ar induce o modificare in evacuare( sa zicem HC mare, hidrocarburi) ECU vede prin intermediul sondei si intervine in sistem, acesta este marele avantaj al buclei inchise nu nu e clara. bucla inchisa NU merge permanent. in gaz / decelerare NU e bucla inchisa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 3, 2014 Autor Admin Share Postat Noiembrie 3, 2014 Pana la urma, titlul topicului este o intrebare sau o concluzie?! Este o concluzie, daca metoda a mers la atatia se cheama ca este verificata..intrebarile sunt in topic.. -Interesant ca desi aceeasi motorizare echipeaza versiunile RS si GT (pina in 2005) nu am vazut ca se intampla la fel si cu acestea, versiunile de pe ele avand 131 cp fata de 98 la LT exista alta mapare si de aici poate fi diferenta? -Se poate merge si iarna asa? Pina acum am acelasi consum de benzina desi numai cald nu e, nu da cu fum negru, etc. -Ce se intampla cu acel senzor cuplat, de ce apare acea gatuire in mers? -Se poate ca hartile injectiei sa fie prost calculate pentru un regim cald de mers? Aici intrebarea este ipotetica, de ce BMW nu a remediat problema? -Daca motorul merge mai bine fara acel senzor de ce l-au mai pus? -Ce se intampla la o japoneza daca decuplezi acel senzor? Luigi...DETONATIE. se refera la aprinderea prematura a amestecului carburat in cilindri. Despre acesta detonatie vorbim aici. Exploziile din evacuare pe decelerare sau acceleratie sunt alte feluri de detonatii date de aprinderea vaporilor de benzina in evacuare. Gerogica, atunci inteleg sa nu-mi fac griji de doua amarate de pocnete pe decelerare.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 nu nu e clara. bucla inchisa NU merge permanent. in gaz / decelerare NU e bucla inchisa. Toate sistemele cu senzor O2 pe evacuare sunt closed-loop-control...atunci de ce mai avem O2 pe evacuare? Este montat in scopul mentinerii noxelor din gazele de evacuare la valori conforme normelor impuse de CE..numai ECU poate face acest lucru, iar prinicipiul asa se numeste. Nu vad ce rol are decelerarea in aceasta ecuatie..? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 3, 2014 Autor Admin Share Postat Noiembrie 3, 2014 Situatia este clara, ECU functioneaza in sistem de reglare automata/bucla inchisa/closed-loop-control, etc...preia semnalul de la sonda Lambda/senzorul de oxigen, compara cu valori prestabilite si ajusteaza intrarile, timpul de injectie. Chiar daca lipsa IAT ar induce o modificare in evacuare( sa zicem HC mare, hidrocarburi) ECU vede prin intermediul sondei si intervine in sistem, acesta este marele avantaj al buclei inchise Pentru mine nu-i clar..poti sa-mi explici te rog intr-un mod mai simplist? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Toate sistemele cu senzor O2 pe evacuare sunt closed-loop-control...atunci de ce mai avem O2 pe evacuare? Este montat in scopul mentinerii noxelor din gazele de evacuare la valori conforme normelor impuse de CE..numai ECU poate face acest lucru, iar prinicipiul asa se numeste. Nu vad ce rol are decelerarea in aceasta ecuatie..? cum vrei. crezi ce vrei. » Post actualizat in 03 Nov 2014 21:01 Poti sa-mi explici te rog intr-un mod mai simplist? pai s-ar contrazice. intai zice ca e buba si ca o sa vezi tu, acum ca se autoregleaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Pentru mine nu-i clar..poti sa-mi explici te rog intr-un mod mai simplist? Adica ai un avantaj ca ai sonda Lambda pe motor, iti asigura o functionarea corecta privind rata amestecului carburant...ce spuneam anterior, ai scos IAT si ai observat ca nu ai cresteri de consum, intervine ECU si regleaza prin sonda Lambda ..dar iar ma intorc la rolul IAT la pornire/ motor rece, ceea ce nu afecteaza raportul din gazele de evacuare. Sunt curios la sub 0 grd C cu se comporta? pana la urma la bord ai descoperit o lampa legata de managementul/functionarea motorului? Pentru ca daca ai sonda Lambda si acesta se defecteaza sigur trebuie sa fi avertizat la bord! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 (editat) Din serialul RENUNTARI pentru motor urmeaza: Nu! Sonda Lambda, nu! E BINE SA SCOTI CATALIZATORUL? Editat Noiembrie 3, 2014 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Adica ai un avantaj ca ai sonda Lambda pe motor, iti asigura o functionarea corecta privind rata amestecului carburant...ce spuneam anterior, ai scos IAT si ai observat ca nu ai cresteri de consum, intervine ECU si regleaza prin sonda Lambda ..dar iar ma intorc la rolul IAT la pornire/ motor rece, ceea ce nu afecteaza raportul din gazele de evacuare. Sunt curios la sub 0 grd C cu se comporta? pana la urma la bord ai descoperit o lampa legata de managementul/functionarea motorului? Pentru ca daca ai sonda Lambda si acesta se defecteaza sigur trebuie sa fi avertizat la bord! daca lambda e buricul pamantului in functionarea motorului, de ce or mai pus aia de le bembe senzor de temperatura, senzor de presiune etc etc? pt ca lambda e buricu pamantului decat atunci cand mergi cu gazul constant sau cu variatii minore. dar ma rog. stii mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 cum vrei. crezi ce vrei. » Post actualizat in 03 Nov 2014 21:01 pai s-ar contrazice. intai zice ca e buba si ca o sa vezi tu, acum ca se autoregleaza. Vorbim de doua lucruri diferite: 1. pornirea la rece, rolul IAT si l-am expus mai inainte..si 2 noxele cu sonda Lambda, tu ai adus subiectul si ai spus ca are o influenta mare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Din serialul RENUNTARI pentru motor urmeaza: E BINE SA SCOTI CATALIZATORUL? dupa un timp e degeaba, nu-si mai indeplineste oricum functia de baza... ca si alte chestii » Post actualizat in 03 Nov 2014 21:23 Vorbim de doua lucruri diferite: 1. pornirea la rece, rolul IAT si l-am expus mai inainte..si 2 noxele cu sonda Lambda, tu ai adus subiectul si ai spus ca are o influenta mare pornirea la rece nu are legatura cu senzorul de temperatura. e alt sistem care se ocupa de aia. tu vrei sa-mi spui ca daca pornesti motorul dimineata la -10C, mergi 50km, il opresti, faci un pipi si il pornesti din nou e acelasi drac? Temp din airbox tot - o sa fie... unde e acelasi lucru? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 daca lambda e buricul pamantului in functionarea motorului, de ce or mai pus aia de le bembe senzor de temperatura, senzor de presiune etc etc? pt ca lambda e buricu pamantului decat atunci cand mergi cu gazul constant sau cu variatii minore. dar ma rog. stii mai bine. acesti senzori au roluri bine determinate, pentru pornirea la rece, pentru stabilirea cantitatii de combustibil, pentru comanda unor relee, etc. Lamba a aparut odata cu catalizatorul si inca ceva..intra in functiune la o temp de 300 grd C, deci o perioada de timp motorul functioneaza non- nox Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 acesti senzori au roluri bine determinate, pentru pornirea la rece doar ce am zis mai sus ca nu au legatura. Lamba a aparut odata cu catalizatorul si inca ceva..intra in functiune la o temp de 300 grd C, deci o perioada de timp motorul functioneaza non- nox huh? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 dupa un timp e degeaba, nu-si mai indeplineste oricum functia de baza... ca si alte chestii » Post actualizat in 03 Nov 2014 21:23 pornirea la rece nu are legatura cu senzorul de temperatura. e alt sistem care se ocupa de aia. tu vrei sa-mi spui ca daca pornesti motorul dimineata la -10C, mergi 50km, il opresti, faci un pipi si il pornesti din nou e acelasi drac? Temp din airbox tot - o sa fie... unde e acelasi lucru? Cum iti explici la motocicletele prevazute cu soc automat pornirea la rece ? cine-l comanda? ...si am precizat mai sus, a punctat bine TNG cu tabelul, corelatia dintre IAT si ECT , dupa 50 km lichidul de racire s-a incalzit, diferenta de temperatura ECT si IAT este mai mari de 8 grd C( am spus in deschiderea topicului) ECU nu mai vede motor rece ! Sper ca sunt inteles » Post actualizat in 03 Nov 2014 21:36 Cum iti explici la motocicletele prevazute cu soc automat pornirea la rece ? cine-l comanda? ...si am precizat mai sus, a punctat bine TNG cu tabelul, corelatia dintre IAT si ECT , dupa 50 km lichidul de racire s-a incalzit, diferenta de temperatura ECT si IAT este mai mari/mare de 8 grd C( am spus in deschiderea topicului) ECU nu mai vede motor rece ! Sper ca sunt inteles Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Cum iti explici la motocicletele prevazute cu soc automat pornirea la rece ? cine-l comanda? mie? fast idle ce face? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Cred ca te referi la IAC ( Idle Air Control) este un actuator/element de actionare comandat de ECU pentru a asigura turatia de ralanti...clapeta de admisie total inchisa, ralantiul se asigura pe un circuit de bay-pass. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Cred ca te referi la IAC ( Idle Air Control) este un actuator/element de actionare comandat de ECU pentru a asigura turatia de ralanti...clapeta de admisie total inchisa, ralantiul se asigura pe un circuit de bay-pass. sigur nu e mecanic? ps - desi mi-am declinat competenta vazand de la cine astepta raspunsuri initial l.u.v., am scris cam mult in topicul asta. mai intreb sau clarific ce nelamuriri mai am cu gama nominalizata, daca contribuie. de acum incolo incerc sa zic pass. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 3, 2014 Autor Admin Share Postat Noiembrie 3, 2014 ps - desi mi-am declinat competenta vazand de la cine astepta raspunsuri initial l.u.v., am scris cam mult in topicul asta. mai intreb sau clarific ce nelamuriri mai am cu gama nominalizata, daca contribuie. de acum incolo incerc sa zic pass. Cesar/Tng/Jagi, ETC) Nu fi modest, in ETC-ul ala intra toti care se pricep.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.