Sari la conținut

Ce Enduro Sa-mi Iau


Voi ce v-ati lua ?  

159 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

Kit cu senila ai vrut sa zici, poate.

Deci, exceptand partea cu senila, motociclete noi pt ce vrei tu, exista doar LC8 Adventure si XT 660 Z. Pt 40% asfalt si 60% off the road: 690 si XR 650 R.

m-am ''zgariatpe ochi'' cand am recitit (sina) dar n-am mai putut modifica. scuze!

xr 650 r nu se mai fabrica....uleiul trebuie schimbat la 1000 de km in conditiile in care p-aci e un forestier de 600 km (dus) si planuiesc drumuri lungi (transcanadian route66 cu iesiri de pe sosea prin munti)

xr 650l se mai fabrica dar e mai grea si are cursa mai scurta la suspensii.

ktm 690 din 2010 are la fel cursa mai scurta la suspensii, consuma mai mult (tre' sa acund mai multa benzina prin padure. de cati litri e cel mai mare rezervor aftermarket?), e putin mai gr iar ce are in plueas nu face inca 3000$.

 

lc8 si 660 ies din discutie nu merg la ''hard''(hard la nivelul meu) iar pe confort nu dau 2 bani nici pe viteza mare de croaziera. 100km/h mi-s de ajuns. in plus ,motoretele de genu asta ma vor impiedica sa ajung unde vreau, daca vreau sa ajung undeva unde este dificil de ajuns cu un enduro de pana in 150 de kg.

 

ideea e ca vreau ce mai usoara motoreta care sa fie si fiabila (peste 50 000 km fara sa schimb altceva in afara de consumabile si alea cat mai rar)

 

alte idei mai ai? ca eu tot caut...drz-ul ma enerveaza dar nu gasesc solitie mai fiabila. mersi!

 

p.s. daca as fi mai bogat mi-as lua 2 husaberguri sau 2 wr-uri cat unu e la revizie sa ma dau p-alalt iar pt ture lungi mi-as face programare la service-uri dar asta inca nu-mi permit.

Editat de adiy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 100
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator _Raul_
xr 650 r nu se mai fabrica....uleiul trebuie schimbat la 1000 de km in conditiile in care p-aci e un forestier de 600 km (dus) si planuiesc drumuri lungi (transcanadian route66 cu iesiri de pe sosea prin munti)

xr 650l se mai fabrica dar e mai grea si are cursa mai scurta la suspensii.

ktm 690 din 2010 are la fel cursa mai scurta la suspensii, consuma mai mult (tre' sa acund mai multa benzina prin padure. de cati litri e cel mai mare rezervor aftermarket?), e putin mai gr iar ce are in plueas nu face inca 3000$.

lc8 si 660 ies din discutie nu merg la ''hard''(hard la nivelul meu) iar pe confort nu dau 2 bani nici pe viteza mare de croaziera. 100km/h mi-s de ajuns. in plus ,motoretele de genu asta ma vor impiedica sa ajung unde vreau, daca vreau sa ajung undeva unde este dificil de ajuns cu un enduro de pana in 150 de kg.

ideea e ca vreau ce mai usoara motoreta care sa fie si fiabila (peste 50 000 km fara sa schimb altceva in afara de consumabile si alea cat mai rar)

alte idei mai ai? ca eu tot caut...drz-ul ma enerveaza dar nu gasesc solitie mai fiabila. mersi!

 

Daca vrei ceva mai de durata decat XR650 R-ul, nou, la fel de fiabil, dar cu intretinere mai domoala eu nu stiu decat una singura :

G650 X Challenge.

Am ramas serios impresionat de cam toate calatoriile lui @Colebatch (AdvRider) care s-au intins (parca) pe 7 luni prin Asia Centrala si de cam cat si in ce ritm a dus motocicleta respectiva. Sincer sa fiu, nu ma asteptam.

Cauta topicurile omului de pe Adv si vezi ca are si un site in care explica destul de aerisit ce si cum (adica, nu trebuie sa pierzi o saptamana ca sa iesi cu capul mai in ceata decat ai intrat).

 

Uite :

http://www.sibirskyextreme.com/

dar, ma repet, cauta-i si topicurile de pe Adv.

 

A propos:

Felicitari pentru "iesire" :what: ! Distractie placuta, sa faci poze misto pe acolo si sa ne arati si noua.

:lol:

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mersi mult! cu siguranta o sa vina o gramada de poze!

interesant bmw-ul dar si mai interesant mi se pare G 450x....oare poate ''inghiti'' mii de km de sosea ca pt off pare super!

Mesaj completat

 

ptii gata am gasit. d-asta-mi iau... usoara... suspensii super.....36 luni de garantie fara limita de km.... tare. :lol:) daca nu merge 80 000 fara sa se strice s-au scos.

uitasem de modelul asta mersi Raul!

Mesaj completat

G 450X sa fie!!! :what:

Editat de adiy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
ptii gata am gasit. d-asta-mi iau... usoara... suspensii super.....36 luni de garantie fara limita de km.... tare. :lol:) daca nu merge 80 000 fara sa se strice s-au scos.

uitasem de modelul asta mersi Raul!

G 450X sa fie!!! :what:

 

G450x - 36 de luni garantie fara limita de km?

Adiy, sigur nu este ceva in neregula?

 

Later edit:

Da, acum am vazut - 3 ani/36.000 mile.

Mi se pare mai mult decat bizar pentru o motocicleta hard. Sunt curios ce acopera.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

quote]

 

http://www.bmw-motorrad.ca/En/comparemodel...amp;actn=search

 

asa scrie aci. daca-i tine sa dea atata garantie stiu ei ceva...iar stilul meu de condus presupune destul de rar gazul la maxim (nu-mi place sa rup aderenta ca nu plec mai repede). eu cred ca tocmai

mi-am gasit motoreta care sa mi se potriveasca cel mai bine.

Editat de adiy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

36 de luni garantie daca ii schimbi uleiul la 10 ore de functionare, presupun. G 450 mi se pare in aceeasi clasa de fiabilitate cu WR, EXC, etc. Mai ramane sa-i mesteresti un rezervor de vreo 20 de litri.

690R are 275mm cursa suspensiilor. Mi se pare destul de mare pt o motoreta de 150kg.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce panarama....am citit pe adv rider despre g 450....schimbat ulei la 10 ore si piston la 70( daca schimba uleiul mai des duc pistonul si la 130 :what:) ). asta pt 41 cai standard sau 52 cu aka si alte minuni. pacat de greutate si de suspensii....puteau sa mearga la suzuki sa zica sarumana si ca cumpere un motor....40 de cai da si dr-z ul sau 47 versiunea E. motor pe care personal l-am dus pana in 40 000 si as baga mana in foc ca mai ducea p-atata. pai de la 7500 de dolari la 12 000 fac din dr-z avion si-mi raman bani si de-o excursie de 10 000 km.

 

pai daca schimbi motoru si suspensiile poti da garantie si 20 de ani. dr-z ruls din pacate si un 10 kile poate mai merge usurat. o sa vad

 

bafta!

Editat de adiy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dintre motocicletele noi care sa faca ce vrei tu si sa nu fie din categoria "high performance" sau touring (greutate mare, carene) nu exista decat DRZ, XChallange si 690. XR 650 L si DR 650 au cai putere putini. XT 660 R nu mi se pare enduro. Mai degraba comuter. 690 e mai puternic, mai usor si are rezervor mai mare decat XChallange. Eu as alege intre DRZ si 690. Sau second hand XR 650 R.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

KTM 400 EXC rulez! ("MotoVerte" ultimul numar zice ca e motorul anului - pt. enduro) :ok:

Yamaha WRF450 e foarte bine si ea.

Honda demareaza (inca) numai la picior

Husqvarna nu are (inca) suport (service) serios

Suzuki idem

Kawasaki idem

Gas Gas, VOR, Sherco, etc., idem si chiar nu e cazul

 

Daca e sa fie second hand:

 

cred ca DR350 are cel mai bun raport calitate/pret. Dar merge cam orice, in functie de buzunar.

 

Greutate:

de vreme ce ai deja motor de strada, ia-ti si tu ceva usor, la 100-120kg, ceea ce exclude LC4 din sondajul tau.

 

Cilindree (4T):

pana in 250: peste un an-doi o sa vrei ceva mai mare

peste 450: e prea mult, motorul e prea puternic si te oboseste inutil

350-400 cred eu ca e cel mai bine, sunt puternice dar docile.

 

2 timpi sunt prea nervoase pentru inceput, te obosesc, te chinuie, iti mananca benzina, etc. Dupa o vreme si ceva experienta sunt OK, te avantajeaza greutatea lor mai scazuta.

 

Citeste forumul, au mai intrebat si altii aceeasi chestie si li s-a raspuns pe larg.

 

 

din fericire pot sa te contrazic total........

husqvarna nu mai are probleme de piese de schimb din oct anu trecut

service profesional am in bucuresti si targu mures

am service mobil si gratuit pentru cei care au husqvarna la curse de enduro unde suntem si noi prezenti.......

asa ca faptul ca tu nu stiai treburile astea nu inseamna ca nu exista sau ca nu suntem buni....

si cine nu crede nu are decat sa intrebe de altii care is obiectivi dar care sa si stie si sa aiba experiente recente cu husky romania

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

eu pot doar sa spun ca WR400-ul meu nu e nici pe departe docil...ca incepator mi-e destul de greu sa invat pe ea. Am probat un RMZ250 si e vis pe langa...merge unde vreau eu, nu ma duce unde vrea ea :) Evident, depinde si de distributie, si etc.

 

Concluzia e ca tre sa incerci macar 2-3 ca sa vezi cu care te descurci mai usor...pt mine cel putin, la 90kg, ar fi trebuit sa imi iau un 250 in 4 timpi pt primii 2-3 ani, si abia apoi sa trec la ceva mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

chiar ma uitam asa cu coada ochiului spre 690....imi ziceam ma...no fi dracu chiar asa portocaliu....ma batea gandul mai ales ca am 2 colegi de munca care si-au luat....noi si.....am vorbit azi cu ei. vor sa le vanda ca tre sa le regleze destul de des. catz mi-am zis dracul tot portocaliu a ramas.

 

ma uitam si ma tot uitam la ele.....spite mai groase ca la dr-z, lant mai gros, fier pe cadru cam la fel motoru mai mare....mult mai mare, bascula mai ''zdravana'' caucucuri ma groase....furca cam la fel in general totul mai maaaaare( doar cursa la suspensii mai mica) si de unde domne si kile in minus? si pufuletii par mari si-s tot portocalii astia mai noi care au E-uri. in plus costa cu 50% mai mult.....dar se pare ca tine cu 50% mai putin....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
Vreau un enduro de max 400 cc (apreciez eu), exclusiv pt munte, padurici, poienitze, etc.

Pentru sosea am cbr-u, asta o sa stea frumos la munte undeva, si o sa ma plimb cu el dupa ciuperci. Prin urmare, gindesc eu 400 ajunge (gresesc?) De asemeni, presupun ca vreau in 4 timpi, nu ?

Acum, intrebarea e, ce sa vreau ? Nu am experienta in domeniu, nu stiu nici macar criteriile pe baza carora ar trebui sa ma orientez...As aprecia argumente.

 

Pentru incepatori sau pentru cei ce nu doresc performante deosebite, iti recomand Yamaha XT350. Fiabila, rezistenta, suficient de usoara 130kg cu plinul de benzina, nu e nervoasa, confortabila, poti merge cu ea si pe sosea (cu cauciucurile potrivite). Saua poate fi coborata destul de jos, pentru cei mai scunzi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic ca drz.

 

pe unde urca baietii cu motoare "hard" urci si tu.

pana aprind ei tigara ai ajuns si tu.

ajunsi acasa ei fac revizia, tu astepti tura urmatoare.

 

 

am ramas mirat de ce probleme si cat de dese au cei cu motaoare "dedicate hard".

incepand de la cauciucuri ( crampoane tocite...), trecand prin lant ( se intinde...) , pinioane ( care se rup...) si terminand cu schimbul de filtre si ulei ( prea dese...)

nu se compara costurile de intretinere la performante comparabile. nu zic de performante in regim de competitie, evident.

 

daca faci hobby nu cred ca se justifica costurile.

Editat de _Dexter
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dexter......nu e dracul chiar asa negru cu motocilete "dedicate hard" (atentie, vorbim strict de motocilete dedicate enduro, NU motocross), insa daca faci lucruri grele cu drz si nu te stii bine cu ghidonul sau ai o constitutie astenica, distractia dispare.

costurile nu se justifica indiferent ce faci, insa DACA alegi sa mergi cu moto, bagi mana in buzunar. cat, depinde de buzunarul fiecaruia si de aspiratii/asteptari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dexter......nu e dracul chiar asa negru cu motocilete "dedicate hard" (atentie, vorbim strict de motocilete dedicate enduro, NU motocross), insa daca faci lucruri grele cu drz si nu te stii bine cu ghidonul sau ai o constitutie astenica, distractia dispare.

costurile nu se justifica indiferent ce faci, insa DACA alegi sa mergi cu moto, bagi mana in buzunar. cat, depinde de buzunarul fiecaruia si de aspiratii/asteptari.

nu cred ca e o problema nici de bani nici de constutie ci efectiv de utilizare aproape zilnica si de comoditatea surubaritului....daca nu-i brandu mare creste, daca nu-i tehnica se invata si pe masura ce le dobandesti motoru devine mai usor si ajunge din ce in ce mai sus. diferenta e ca, plimbandu-te zilnic fara sa pierzi timpull cu surubaritul si cu asteptarea dupa piese practic avansezi mai repede iar cand dr-z-ul va deveni piesa slaba si il scimbi cu altceva de 90 de kile....dar personal nu cred ca o sa ajung in viata asta eu sa pot si motoru nu (strict dpdv hobby).

40 000 km in 2 ani...sincer nu stiu cu care alta motoreta ii faceam in aceleasi conditii fara sa o repar

Editat de adiy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

insa daca faci lucruri grele cu drz si nu te stii bine cu ghidonul sau ai o constitutie astenica, distractia dispare.

 

 

drz 400 e are 119 kg la "dry" si 47 cp din care folosesc eficient primii 20.

schimb ulei la 60 - 100 ore. :)

ktm 400 exc are 114 tot la dry" si ?! cp care ajuta cu succes la prajirea ambreiajului, polizarea crampoanelor, intinderea/ruperea prematura a lantului si uzarea/ruperea dintilor de la pinioane.

schimb ulei la 15 ore. :)

 

alea 5 kg sa conteze la un barbat plin de muschi, fibre si tendoane...? :D ^_^

 

vorbim de hobby - nu de competitie unde e clar ce si cum.

Editat de _Dexter
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, e bun drz-ul pt hard enduro, m-ai convins dexter.........

 

:) ^_^

 

[014xq.jpg018cf.jpg025mq.jpg

 

mai sunt si alte poze cu drz in exercitiul functiunii dar... nu vrem sa-i complexam pe unii care considera ca motocicleta face diferenta. :D

 

47 cai ai la drz400 daca iei 15 legati cu sfoara dupa tine, ca din motor mai greu

 

daca asa scrie in cartea tehnica... asa zic si eu. vorbim de carburator de 39 nu cel standard de 36...

http://www.tomina.ro/motociclete/441-Suzuki-DR%20Z400E.html

 

:)

Mesaj completat

img0189pk.jpgimg0198ss.jpgbchill.jpgstepupo.jpgimg0201t.jpgimg0244kq.jpgimg0243ep.jpg

 

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ dexter - sa stii ca au fost facute multe teste iar concluzia este ca la motorul in 4 timpi caii putere sunt cam de 10 ori mai putini decat capacitatea cilindrica masurata in cmc. Adica 400cmc nu poate sa aibe mai mult de 40 CP. Si asta cand motocicleta este noua. Un carburator mai mare si o toba after market nu modifica prea mult puterea ci doar cuplul si raspunsul acceleratiei. Marirea puterii se face prim modificarea diagramei distributiei ( alte axe cu came, alta harta de aprindre etc etc)

KTM 530 are pe Dynotest cam 52CP

Husaberg 550 are cam 54.5CP

Ktm 450 are cam 43CP.

La motoarele japoneze testate, CP au fost si mai putini decat de 10 ori capacitatea litrica.

 

Situatia este putin diferita la motoare in 2 timpi unde un calcul teoretic sumar al CP il poti face inmultind primele 2 cifre ale capacitatii motorului cu aprox 1,6.

Astfel: 250 va avea teoretic cam 40CP

si un 300 cam 48CP.

 

Si totusi sa stii ca DRZ este o motocicleta "grea" pentru hard enduro.

Exemplul dat de tine il mai dau si altii care sunt impatimiti de BMW aratandu-ne poze cu HP2 la enduro.

Enduro poti face cu toate motocicletele dedicate. La hard treburile se complica si nu mai tine doar de muschi si tendoane.

 

Toate bune. ^_^

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DRZ nu este motor de competitie, corect.

ca nu e motor de hard enduro cred ca depinde numai de pilot. ( vorbim de capacitatea motorului de a face trasee, nu de a rezista la trante hard :D )

 

carburator de 39 in loc de 36 vine din fabrica la drze si cred ca are legatura cu "supraalimentarea" din moment ce drz e cu 39 comparativ cu drz s cu 36 consuma - la acelasi traseu - de 1.5 ori mai mult. e drept ca si uleiul se schimba la drze la 60 ore de functionare in timp ce la drz s abia la 6.000 km parcursi. avantajul calaretului... :)

 

caii putere comunicati de mine sunt cei dati de producator. in talon scrie 36kw si am inmultit cu 1.3 de am obtinut 47 cp in loc de 1.36 sa obtin cat scriu astia in prezentarea lor. oricum am spus ca ma folosesc maxim de primii 20 caluti, ceilalti eventual pe forestiere mai intra in hora.

 

chiar si in varianta ta diferenta de putere la motoarele hard e de nejustificat tinand cont de frecventa reviziilor si inlocuirea de piese din motor.

 

 

eu nu ti-am aratat poze cu piloti profesionisti care chinuie un drze... ca stiu eu pe unii care poa' sa mearga cu chopperu' pe unde noi nu cu ceea mai dedicata motocicleta hard.

 

^_^

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ dexter - sa stii ca au fost facute multe teste iar concluzia este ca la motorul in 4 timpi caii putere sunt cam de 10 ori mai putini decat capacitatea cilindrica masurata in cmc. Adica 400cmc nu poate sa aibe mai mult de 40 CP. Si asta cand motocicleta este noua. Un carburator mai mare si o toba after market nu modifica prea mult puterea ci doar cuplul si raspunsul acceleratiei. Marirea puterii se face prim modificarea diagramei distributiei ( alte axe cu came, alta harta de aprindre etc etc)

KTM 530 are pe Dynotest cam 52CP

Husaberg 550 are cam 54.5CP

Ktm 450 are cam 43CP.

La motoarele japoneze testate, CP au fost si mai putini decat de 10 ori capacitatea litrica.

 

Situatia este putin diferita la motoare in 2 timpi unde un calcul teoretic sumar al CP il poti face inmultind primele 2 cifre ale capacitatii motorului cu aprox 1,6.

Astfel: 250 va avea teoretic cam 40CP

si un 300 cam 48CP.

 

Si totusi sa stii ca DRZ este o motocicleta "grea" pentru hard enduro.

Exemplul dat de tine il mai dau si altii care sunt impatimiti de BMW aratandu-ne poze cu HP2 la enduro.

Enduro poti face cu toate motocicletele dedicate. La hard treburile se complica si nu mai tine doar de muschi si tendoane.

 

Toate bune. ^_^

 

Offtopic: extrem de frumos expuse informatiile legate de putere. Asta e un post de tinut minte pentru oricine se gandeste la monocilindrice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dr-z-ul nici n-a fost construit ca un motor de competitie ci ca unu cu performante decente care nu face nimic bine comparativ cu cele dedicate dar face destul din toate.

cu 6000 de euro iti iei o motoreta foarte fiabila in primul rand, deci buna pt cei care vor sa se se plimbe peste tot inclusiv portiuni scurte de hard enduro care daca nu-i graba le faci sau cauti alte rute ocolitoare sau iei cu tine un mic troliu sau te intorci acasa.

faptul ca se vinde in draci pe continente unde lumea are mult mai multi bani ca noi si unde traseele de plimbare necesita rezervor de 30 de litri si benzina ascunsa in padure asta zice ceva....adica nu se prea aventureaza cu alte chestii pe forestiere de 500-1000 km. basca mai au si rapoartele de pinioane schimbate 12cu 46-48 si merg in nestire cu ele la 120 km/h (adica cam maxim). chiar acum vo saptamana s-au intors niste amici dintr-o tura d-asta iar dr-z-urile au fost singurele care au mers fara probleme. fata de wr-uri si exc-uri sunt enervante si urate. enervante pe ture scurte dar la mama dracu' unde si elcopteru ajunge intr-o ora mai enervant e sa ramai p-acolo.

cum am zis si mai sus si eu as vrea sa schimb dr-z-ul cu una mai performanta dar la fel de fiabila si buna pt ''hard touring-adventure-enduro & highway'' daca pot zice asa insa n-am gasit. ba e mai grea ba se schimba uleiu des ba trebuiesc reglaje ba costa cu >4000 in plus pt diferente care nu-si justifica avantajele in raport cu pretul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...