Jump to content

Recommended Posts

Salutare!

 

Problema cu care ma confrunt e relativ simpla:

 

Am un leo vince sbk pe un ktm 690 enduro. Cat timp am silencerul pus si motorul rece, nu sta la relanti. Moare pur si simplu. Cand scot silencerul moare si cu motorul cald. Tot de pe net am aflat ca ii trebuie o resoftare. Intrebarea mea este: la cine, unde si cat costa? In ideea in care se poate rezolva problema in tara.

 

Mai am inca o mica nelamurire si va las: e diferenta mare intre suspensiile de 690 smc si 690 enduro? Adica daca mi-as dori sa pun roti de sumo, s-ar comporta ok enduro-ul?

 

Atat, multumesc!

Link to post
Share on other sites

Aaaa te ai gandit sa treci pe la service ktm...?....poate au ei un raspuns ce zici...

Daca te referi la importator, da. Motoreta a fost si pe acolo, dar fara succesuri :)

» Post actualizat in 28 Nov 2014 10:29

cauta putin pe forum ,am vazut acum ceva timp pe un baiat care postase ca resofteaza ktm

Multumesc. Voi da un search sa vad daca gasesc.

Link to post
Share on other sites

Face asemanator si la mine, cu o toba Akrapovic. Doar ca la mine cu silencer merge f ok. Fara silencer insa mi se opreste motorul de multe ori cand plec de pe loc, sau chiar si in mers daca ii tai gazul si apoi ii dau un spritz. Mai patesc sa si porneasca f greu uneori fara silencer.

O sa ma duc pe la Dementor pt a schimba harta, dar probabil ca la primavara.

Edited by Cap0ne
Link to post
Share on other sites

Salutare!

 

Problema cu care ma confrunt e relativ simpla:

 

Am un leo vince sbk pe un ktm 690 enduro. Cat timp am silencerul pus si motorul rece, nu sta la relanti. Moare pur si simplu. Cand scot silencerul moare si cu motorul cald. Tot de pe net am aflat ca ii trebuie o resoftare. Intrebarea mea este: la cine, unde si cat costa? In ideea in care se poate rezolva problema in tara.

 

Mai am inca o mica nelamurire si va las: e diferenta mare intre suspensiile de 690 smc si 690 enduro? Adica daca mi-as dori sa pun roti de sumo, s-ar comporta ok enduro-ul?

 

Atat, multumesc!

 

 

Face asemanator si la mine, cu o toba Akrapovic. Doar ca la mine cu silencer merge f ok. Fara silencer insa mi se opreste motorul de multe ori cand plec de pe loc, sau chiar si in mers daca ii tai gazul si apoi ii dau un spritz. Mai patesc sa si porneasca f greu uneori fara silencer.

O sa ma duc pe la Dementor pt a schimba harta, dar probabil ca la primavara.

 

Eronat in conceptia multor rideri, daca motorul are injectie electronica, ECU compenseaza singur pentru diferitele modificari la admisie sau evacuare. In realitate acest lucru nu se intampla de la sine si odata modificata admisia sau evacuarea este necesara schimbarea parametrilor cu care ECUul vine din fabrica. Mai mult setarile din fabrica sunt foarte mult acordate cu normele din ce in ce mai stricte de poluare ceea ce se traduce intr un amestec sarac in benzina si o acceleratie foarte sacadata (jearky).

Cu o evacuare mai permisiva (Akrapovic, Leo Vince, Wings etc cu sau fara db-killer dar mai ales fara) amestecul devine si mai sarac in benzina ceea ce duce la supra incalzire si in timp si la probleme potential mult mai mari sau costisitoare.

Partea buna la 690 este ca resoftarea la modelele 08-13 se poate face de catre dealer (daca are idee ce face) dar si de proprietar daca are cat de cat inclinatie tehnica/calculatoristica cu ajutorul softului free TuneECU si cu un cablu tip OBDII special care costa ~25GBP. Mare dezavantaj DPMDV la modelul de dupa 2013 este ca nu mai poate fi accesat in acest mod si esti blocat la deviceul dealerului.

Pentru modelele 08-13 ECU are doua calculatoare independente, unul care (in mare) regleaza amestecul si altul care regleaza curba de acceleratie (throttle bodyul Keihin are un sistem de gestiune electronica al clapetei de acceleratie si de aceea exista cele 3 variante de curba de acceleratie controlate de butonul de sub sa; Soft, Normal, Aggressive).

KTM a lansat inca 3 variante de harti pentru 690, in afara de cea standard, cu diferite subvariante in functie de anul de fabricatie (din 2012 a crescut cilindreea de la 654cmc la 690cmc):

* Akra - pentru finala Akrapovic TI Slip On

* EVO I - pentru kitul tuning EVO I (snorkel schimbat, evacuare completa Akrapovic TI)

* EVO II - pentru kitul tuning EVO II (filtru conic, evacuare completa Akrapovic TI, axa cu came Rally Factory)

Varianta ideala de resoftare este cea custom (ma indoiesc ca face cineva in RO asa ceva) in care datele in ECU sunt corelate exact cu setupul motocicletei. Componente aftermarket disponibile sunt diferite intre ele; finala Leo Vince este diferita de cea Akrapovic sau cea Wings; filtrul de spuma UNI este diferit de cel de bumbac K&N etc.

 

Din practica harta Akra nu este ideala pentru finala aftermarket fara db-killer si filtru de spuma (de aici opririle motorului) iar cu db-killer e la limita.

Eu am facut peste 20k cu o harta Akra modificata (+4% benzina pe toata plaja de turatii si alte modificari minore) cu o evacuare completa Akra TI (finala + colector) si filtru spuma UNIFILTER.

Intre timp din experienta multor rideri d'afara, setup ideal este harta EVO I cu evacuare fara db killer (cu sau fara colector), filtru spuma UNI (sau K&N panel) si snorkel modificat (3 gauri de ~12-15mm pe fiecare laterala a lui).

 

Harta curbei de acceleratie poate fi modificata in 1/1 - similar motoarelor pe carburatie dar care datorita cuplului enorm tipic pentru un mono mare este cam exagerata in off sau cand aderenta este scazuta sau intr o harta relativa cu turatia ceea ce face un fel de mix intre harta normala si cea aggressive, sau in orice tip de harta doreste utilizatorul.

Dupa ce am schimbat cadrul am facut si upgradeul la axa Rally Factory si momentan folosesc harta EVO II dar care datorita lipsei filtrului conic (folosesc UNIFILTER si snorkel modificat) este un pic prea bogata in benzina motiv pentru care intrentionez sa investesc in viitor intr un AFR data logger pentru a putea face un custom tune.

 

Pe scurt te sfatuiesc sa investesti intr un filtru de spuma UNIFILTER (pe langa mai permisiv, servisare mult mai facila decat la cel de hartie si viata aproape nelimitata) si cu partea de harta EVO I te pot ajuta daca nu vrei sa investesti in cablul de date.

 

Legat de suspensie: diferenta intre SMC si Enduro sau Enduro R este de cursa si setari interne ale saibelor de reglaj. Enduro sau Enduro R au aceleasi setari interne iar cursa este de 275mm sau 250mm in fct de anul de fabricatie. SMC are cursa de 265 sau 250 in fct de anul de fabricatie. Componentele interne sunt asemanatoare cu orice furca WP cu cartus deschis cu diferente pentru obtinerea cursei diferite 250/265/275 sau 300 in cazul modelelor pur Enduro (EXC). Din 2014 furca fata foloseste designul nou WP cu relizarea compresiei intr un cartus si a reboundului in celalalt cartus.

Rotile de SMC se potrivesc perfect pe Enduro fara modificari dar trebuie sa pastrezi discul de frana fata de Enduro (300mm vs 320mm SMC). Daca iei roti mai vechi de supermoto (LC4 pina in '08) ai nevoie de adaptor pt roata spate.

 

Bafta,

Link to post
Share on other sites

Multam pt rabdarea de a scrie toate aceste detalii :) Intr-adevar, modificarea evacuarii afecteaza destul de mult mersul unui motor.

Daca nu rezolv cu reprezentanta cu siguranta iti dau un buzz :D

 

PS - stiam ca exista acel buton pt modificarea hartii acceleratiei, dar pana acum nu am stat sa il caut. Pe unde este plasat mai exact ?

Link to post
Share on other sites

Multam pt rabdarea de a scrie toate aceste detalii Intr-adevar, modificarea evacuarii afecteaza destul de mult mersul unui motor.

Daca nu rezolv cu reprezentanta cu siguranta iti dau un buzz

 

PS - stiam ca exista acel buton pt modificarea hartii acceleratiei, dar pana acum nu am stat sa il caut. Pe unde este plasat mai exact ?

 

Cu placere.

Butonu-i sub sa intre ECU si cutia cu sigurante si arata cam asa. Vrei sa fie la pozitia 2 tot timpu :D daca nu ai facut nicio modificare la harta. :moto:

 

EAB84531-3341-417C-B469-EA65CF6C1AFD_zps

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

De unde cumpar si eu din Romania un: "TUNE ECU KTM KIT - TUNEECU INTERFACE + KTM ADAPTOR". Il vinde cineva pe al lui ? Sau stie careva vrun magazin din Ro care are?

 

Ma intereseaza pentru 990 2010.

Edited by wawessh
Link to post
Share on other sites

De unde cumpar si eu din Romania un: "TUNE ECU KTM KIT - TUNEECU INTERFACE + KTM ADAPTOR". Il vinde cineva pe al lui ? Sau stie careva vrun magazin din Ro care are?

 

Ma intereseaza pentru 990 2010.

 

Pina gasesti in RO ajunge din UK. (ca banuiesc ca un Paypal sau VISA nu i o problema asa de mare).

Ia l cu incredere de aici: http://www.lonelec.co.uk/index.php?main_page=product_info&cPath=1_7&products_id=46

 

Mai greu cu hartile in schimb la 990...

 

Bafta,

Edited by mrwwwhite
Link to post
Share on other sites

De unde cumpar si eu din Romania un: "TUNE ECU KTM KIT - TUNEECU INTERFACE + KTM ADAPTOR". Il vinde cineva pe al lui ? Sau stie careva vrun magazin din Ro care are?

 

Ma intereseaza pentru 990 2010.

 

Nu stiu cum a facut, dar userul extremuski si-a schimbat harta la 990. Da-i un pm.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...