V-FOUR Postat Septembrie 21, 2015 Share Postat Septembrie 21, 2015 Am un prieten care are de Minsk si merge de vreo 2 ani fara probleme, altul are de Jupiter 4, eu am avut de Mz Etz la primul Ij, toate functioneaza, dar conteaza flansa f mult, personal recomand de Minsk, cred ca are Gaspar si flansa si am citit ca mai nou exista si Gotronic pe 6v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharky_boy Postat Septembrie 21, 2015 Share Postat Septembrie 21, 2015 La IJ ai loc sa pui orice magnetou de scuter . trebuie doar sa iti alegi ceva de 2t... numai ca trebuie sa iti gandesti singur flansa de adaptare, si sa frezezi carterul respectiv capacul unde este necesar pentru ca majorittea au rotor pe exterior. ca la mobra. Ideal ar fi ceva cu rotor pe interior. Cu aprinderea de minsk ai flansa gata facuta , si modificarile sunt minime , chiar deloc daca prelucrezi putin flansa de la Gaspar. La nivelul la care este folosit IJ-ul... nu cred ca te deranjeaza fiabilitatea aprinderii de minsk... mergi ani de zile fara sa umbli la nimic. Nu sunt prea multe variabile si nici piesele nu sunt scumpe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu.D Postat Aprilie 26, 2016 Autor Share Postat Aprilie 26, 2016 Din cauza ca nu am fost multumit de randamentul dinamului,m-am hotarat sa montez un alternator de 12 V de IJ planeta cu punte si releu electronic de Dacia.Daca este cineva care a facut o asemenea lucrare si ma poate ajuta cu o astfel de schema sau macar cu schema electrica pt acest alternator ,ii multumesc anticipat. Adaug si cateva poze pt edificare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Aprilie 27, 2016 Share Postat Aprilie 27, 2016 Ca și principiu de funcționare, acest alternator nu diferă cu nimic de alternatoarele obișnuite. Cele 3 fire de culoare roz se leagă la cele 3 șuruburi mici de pe puntea redresoare (indiferent de ordine), un fir de la peria alternatorului se leagă la masă "-", celălalt fir de la perie se leagă la DF de pe releul electronic (conectorul cu șurub și piuliță în cazul releului tău). Dai un "+" de la contact pentru alimentarea releului de încărcare iar releul să fie fixat bine la masă. Nu-mi dau seama din poza ta dacă acest tip de releu are nevoie și de "+" direct de le baterie pentru tensiunea comparată. Puntea redresoare are pe șurubul de 5 mm ieșirea de "-" care se leagă la masă, iar pe șurubul de 6 mm are ieșirea de "+" care se leagă direct la baterie. Dacă vrei să funcționeze și becul martor pentru încărcare din bord, ai nevoie de încă 3 diode mici și un releu de comandă cu contact normal închis care trebuie procurate adițional. » Post actualizat in 28 Apr 2016 04:46Și încă ceva. Dacă tot te-ai chinuit să faci modificări pentru alternator, mai bine căutai altceva. Eu consider cam slab acest alternator la turații mici. Nu zic că nu e bun deloc ci doar că dacă tot te-ai chinuit cu modificăriule, mai bine căutai ceva mai bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M Postat Aprilie 28, 2016 Share Postat Aprilie 28, 2016 Incep sa devin si eu tot mai interesat de o astfel de aprindere pentru o jawa de 250.Nica de unde le putem cumpara ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Aprilie 28, 2016 Share Postat Aprilie 28, 2016 Serviți vă rog! https://www.powerdynamo-shop.com/shop/index.php?cPath=170_139 » Post actualizat in 28 Apr 2016 08:49250 euro....nu prea e de ici de colo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zaha.ionel Postat Aprilie 29, 2016 Share Postat Aprilie 29, 2016 Domnilor ,multe din motocicletele vechi nu au functionat pt. ca au avut probleme la inst .electrica ,de aici si reputatia lor........pt. cei ce iubesc genul nu va fi o ,,piatra de moara''acest pret. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu.D Postat Mai 8, 2016 Autor Share Postat Mai 8, 2016 Multumesc pentru sugestii,insa daca am optat pt aceasta solutie o voi continua. Daca inlocuiesc vechiul dinam cu alternatorul de planeta trebuie sa montez si un alt contact planeta sau il pot pastra pe cel de Ij56? P.s. Cumpar lampa spate Ij 56 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Mai 8, 2016 Share Postat Mai 8, 2016 Îl poţi păstra. » Post actualizat in 08 May 2016 16:59Am uitat să spun, trebuie doar să-l şti lega în instalaţie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu.D Postat Mai 8, 2016 Autor Share Postat Mai 8, 2016 Treaba e ca nu prea stiu sa il leg.Daca ai avea o schema ceva ar fi perfect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Mai 8, 2016 Share Postat Mai 8, 2016 Te-a ajutat la ceva schema anterioară? Să ştiu cum să-ţi desenez mai departe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu.D Postat Mai 9, 2016 Autor Share Postat Mai 9, 2016 Da mi-a fost de folos,multumesc!Daca ma poti ajuta in continuare ar fi perfect. » Post actualizat in 17 May 2016 19:20Se pare ca am ceva joc in bilele de la ghidon.Pentru a le inlocui trebuie sa cumpar rulmenti sau se gasesc bile separat? » Post actualizat in 27 May 2016 18:40Cu ceva timp in urma m-am apucat sa montez un alternator de planeta in locul dinamului. Zilele astea am reusit sa finalizez instalatia electrica,cu ajutorul unuia dintre membrii de pe acest forum,pe numele lui ThVlad despre care tin sa spun ca e un om de exceptie,de cuvant si deosebit de saritor. Am observat ca dupa ce am montat flansa de adaptare si alternatorul, tot acest angrenaj depaseste in lungime fostul dinam,fapt pt care am aplicat capacului de la aprindere (cel cromat) o garnitura departatoare pt a nu lovi in platina,condesator etc. Adaug si cateva poze pt a vedea concret cum arata lucrarea. P.s. Intre timp mi-a facut cineva si o husa pt atas. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Iunie 6, 2016 Share Postat Iunie 6, 2016 Daca scapi si de platina, un Gotronic cu senzor pe 12V(e posibil ca cel de 12V, in Bucuresti sa fie la vreun magazin- candva vazusem o lista cu magazine ce distribuie aprindere Gotronic-, sa nu fie nevoie sa comanzi, cu cele de 6V e mai complicat), ai sa vezi ca in ccea ce priveste partea electrica "viata e frumoasa".Din experienta mea cu aprinderea Gotronic(am montat deja 6 pana acum) e sensibil mai buna pornirea dar si functionarea in general, probabil pentru ca in varianta clasica mai sunt si "ratari", in plus nu mai e nevoie sa reglezi, sa cureti, etc.Varianta de 12V e si mai ieftina, deci nu e o investitie foarte mare, da sens sa o achizitionezi.Monarea ei e super-simpla. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu.D Postat Iunie 7, 2016 Autor Share Postat Iunie 7, 2016 Multumesc pt sfat! Cat de curand o sa montez o aprindere Gotronic pt a vedea cum se prezinta. In orice caz, de cand am pus instalatie pe 12V e cu totul si cu totul alta treaba, mai ales in ceea ce priveste scanteia de la bujie. In ceea ce priveste instalarea unui alternator de Planeta si a flansei de adaptare, pt cine are de gand sa faca aceasta lucrare, ii spun ca nu e foarte greu dar ambele piese trebuie prelucrate putin la strung. Despre aripioarele suport pe care se aseaza dinamul:ele nu trebuie desfiintate (asa cum am citit ca ar fi facut alti useri) cu totul,doar se prelucreaza flansa de adaptare in dreptul lor. Peretele "despartitor" dintre dinam si pinionul de atac, el poate ramane acolo fara probleme, dar asa cum am zis mai inainte cele doua piese mai sus amintite sa fie prelucrate ( multumesc userului Vene pt aceast sfat). Deci daca as vrea sa revin la instalatia de 6V si dinam o pot face deoarece nu am modificat-"distrus" nimic . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baxxter Postat Iulie 5, 2016 Share Postat Iulie 5, 2016 Unde ai făcut partea de vopsitorie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu.D Postat Iulie 6, 2016 Autor Share Postat Iulie 6, 2016 Vopsitoria este facuta la atelierul unui prieten. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baxxter Postat Iulie 6, 2016 Share Postat Iulie 6, 2016 ...și nu îmi pui si mie o vorbă bună la el? Te rog frumos? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu.D Postat Iulie 14, 2016 Autor Share Postat Iulie 14, 2016 Cu cea mai mare placere,doar ca in perioada asta nu are timp pentru alte lucrari. Si la mine au fost probleme ,deoarece nu a avut timp sa imi faca cand am vrut eu si am asteptat destul de mult pana a fost gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baxxter Postat Iulie 23, 2016 Share Postat Iulie 23, 2016 Am rezolvat in alta parte, multumesc. A iesit de expozitie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu.D Postat Decembrie 1, 2016 Autor Share Postat Decembrie 1, 2016 La mult ani,tuturor romanilor! » Post actualizat in 01 Dec 2016 19:17La mult ani,tuturor romanilor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu.D Postat Ianuarie 28, 2017 Autor Share Postat Ianuarie 28, 2017 Astazi am desfacut cilindrul pentru ca nu prea aveam compresie. Ce am gasit acolo ma obliga la o reparatie, asa ca vreau sa intreb daca ma poate ajuta cineva cu dimensiunile cotelor de reparatie (1,2,3). Atasez poze cu ce am gasit acolo. Am si doi cilindrii (unul se pare ca nu este de Ij56) care par destul de buni, urmeaza sa vad pe care dintre ei o sa il folosesc. » Post actualizat in 30 Jan 2017 14:51Nimeni, nimic? » Post actualizat in 30 Jan 2017 15:02Am scos pistonul de pe biela si i-am facut cateva poze. Ca marime are 72,2 iar cilindrul arata destul de bine. Il voi duce la rectificat pt ca am un piston de 73 si vreau sa il folosesc pe acesta. Am masurat boltul si are 15,1 dar este cam uzat asa ca mi-ar trebui unul nou dar nu de "tip Gaspar" . Daca are cineva si ma poate ajuta, sunt interesat. P.S. Exista bolturi pt reparatia 1,2 etc.? Ce dimensiuni au? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi PH Postat Ianuarie 31, 2017 Share Postat Ianuarie 31, 2017 (editat) Decat sa rectificati cilindrul dupa cota pistonului mai bine cautati un piston la cota cilindrului, parerea mea.Puteti pastra pistonul pt alta daca cand veti fi poate nevoit sa rectificati cilindrul. Editat Ianuarie 31, 2017 de Cristi PH Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu.D Postat Ianuarie 31, 2017 Autor Share Postat Ianuarie 31, 2017 Inca ma gandesc cum sa abordez problema. Daca as gasi un piston sa se potriveasca cu cilindrul pe care il am deja as merge pe varianta asta,daca nu, voi rezolva problema cu piesele pe care le am. Pana atunci, userul Vene mi-a trimis cateva pagini din manulalul de reparatie a Ij-ului planeta dupa care ma voi orienta. Le pun si eu aici, poate ii folosesc cuiva vreodata. manual_ijh.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Ianuarie 31, 2017 Share Postat Ianuarie 31, 2017 (editat) Daca abordati problema babeste, ''iau de acolo pun dincolo iar segmentii ii cumpar din targ si o sa i polizez ca sa intre'' o sa mearga si mobra tot asa. Si pe urma ne vaitam ca sunt proaste si se strica mereu. In primul rand se prezinta cilindrul uni mesrias care, dupa masuratorile adecvate o sa recomande propitarului la ce cota iese cilindrul fara pata, probleme sau altceva. Dupa care se monteaza pistonul corespunzator. Daca avem un piston bun, ( nu ovalizat sau deformat ) cautam un cilindru care sa iasa dupa pistonul nostru. Sau bucsam. Si, Nu, nu exista bolturi de reparatie. Indiferent de cota boltul are aceleas dimensiuni. Asta daca vrem sa facem treaba. Nu sa ne aflam in treaba. Editat Ianuarie 31, 2017 de Vrsv Gunoier Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu.D Postat Februarie 3, 2017 Autor Share Postat Februarie 3, 2017 Mda...Nu stiu de unde a reiesit cum ca as vrea sa fac o "treaba de 2-3 lei" . Inca de cand am cumparat motocicleta am scris aici despre problemele pe care le-am intampinat sau despre lucrarile pe care le-am facut si din asta reiese ca nu sunt un meserias, deci astept pareri si informatii de la cei care chiar se pricep. Cu totii stim ca daca te duci la meserias sa iti faca unele lucrari trebuie sa te duci cu lectia invatata de acasa pt ca altfel vor spune "merge si asa" sau "i-am facut si altcuiva si a fost bine asa" etc. Deocamdata caut piese din vechile stocuri, stiu ca ar fi ideal ca ele sa fie noi, dar ma multumesc si cu unele care se incadreaza intr-o limita de uzura pt ca asa cum stim cu totii piesele de fabricatie mai recenta sunt o pierdere de timp si bani. Acestea fiind zise, daca aveti unele ponturi de unde pot achizitiona ceea ce imi trebuie in acest moment sau daca aveti unde sa ma indrumati pt a face lucrarile despre care am deschis in aceast topic, sunt deschis la discutii constructive. Multumesc anticipat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.