dedant68 Postat Ianuarie 2, 2015 Share Postat Ianuarie 2, 2015 Deoarece sunt defectiuni in instalatia electrica a unei motociclete generate de starea necorespunzatoare a contactelor, mi-am propus sa prezint fenomenul cu o exemplificare practica pe moto. Parametrul de baza care caracterizeza un contact electric este rezistenta electrica de contact, marime ce trebuie sa aiba o valoare cat mai mica pentru a elimina incalzirile suplimentare in zona de contact si caderi suplimentare de tensiune. Par neinsemnate la prima vedere, o strangere necorespunzatoare a unui contact la masa, curatarea contactelor sau fixarea corecta a acestora in conector(fisa+priza/mama+tata), dar efectele pot fi dezastruoase pentru echipamente si instalatia electrica. Am luat un exemplu practic, 2 contacte la masa motocicletei unite printr-un conductor, intre doua puncte de minus pe sasiu. In foto A ambele contacte sunt stranse corect, iar in foto B am desurubat/slabit total surubul de la contactul superior, iar apoi o strangere usoara cu mana.....se considera slabirirea surubului din cauza vibratiilor!! a) Verificarea rezistentei electrice. Pentru contactul strans corect foto A, rezistenta electrica intre conector-papuc si sasiul motocicletei este R=0,2Ω, iar pentru cazul contactului slabit, rezistenta electrica de contact este R=2,4 Ω !!, practic rezistenta electrica de contact a crescut de 12 ori !! Interpretare: Cauza incalzirii unui contact este densitatea de curent J din zona contactului, J=I/S , adica raportul intre curentul care trece prin contact si suprafata contactului(aria de apasare/contact intre fisa si priza, papuc-corp/masa, etc). Rezistenta electrica este invers proportionala cu aria suprafetei de contact, ( Relectrica=rezistivitatea elec. X lungime/suprafata ), scade aria suprafetei de contact, creste rezistenta electrica. In cazul contactului slabit a scazut foarte mult aria suprafetei de contact, a rezultat cresterea rezistentei electrice de 12 ori, iar densitatea de curent J va creste foarte mult( 12 ori) si de aici rezulta incalzirea excesiva a zonei de contact. Exemplificat: daca R a crescut de 12 ori, atunci 12 x R=rezistivitateXlungime/suprafata , S= rez.x lungime/Relectrica (am considerat zona de contact ca un model de conductor cu sectiune mare si lungime mica) suprafata scade de 12 ori si J(densitatea de curent va creste de 12 ori). Am luat cazul extrem, surub slabit la maxim, dar chiar daca densitatea de curent creste de 3-4 ori ...cazul este problematic privind incalzirea si disiparea caldurii in exterior. Daca consideram ca acest contact este descarcarea RRT la masa(modul de reglare al unui RRT pentru motocicleta), se vor produce supraincalziri in RRT si infasurarea statorului alternatorului. De asemenea, conexiunile defecte sunt insotite de rezistente mari in acele puncte si caderi de tensiune. Aceste caderi de tensiune sunt sesizate de catre RRT, acesta intra in sarcina maxima pentru a compensa pierderile din circuit si a mentine valoare de 14,5 V in circuit, rezulta incalziri la conectorul stator-RRT(partea de redresare) si in RRT. Se impune o verificare permanent a conexiunilor electrice, in special in punctele unde valorile curentilor sunt ridicate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Ianuarie 2, 2015 Share Postat Ianuarie 2, 2015 Suuper spus Daca imi permiti, pe scurt, pentru aia ca mine care nu stiu de ce parte a firului e bateria: verificati punctele de contact din instalatie ( mufe, legaturi la masa, zone de contact ) sa fie in buna legatura ( fara oxizi, legaturi proaste, suruburi nestranse ) In primavara, odata cu revizia,, desfaceti toate mufele, putin spray de contacte, apoi refaceti legaturile. Daca vedeti plasticul de langa un papuc inegrit verificati papucul ( eventual inlocuit). Verificati si ungeti cu vaselina antiacida punctele de legare la masa . E ok sefu' asa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Delo Postat Ianuarie 2, 2015 Share Postat Ianuarie 2, 2015 Suuper spus Daca imi permiti, pe scurt, pentru aia ca mine care nu stiu de ce parte a firului e bateria: verificati punctele de contact din instalatie ( mufe, legaturi la masa, zone de contact ) sa fie in buna legatura ( fara oxizi, legaturi proaste, suruburi nestranse ) In primavara, odata cu revizia,, desfaceti toate mufele, putin spray de contacte, apoi refaceti legaturile. Daca vedeti plasticul de langa un papuc inegrit verificati papucul ( eventual inlocuit). Verificati si ungeti cu vaselina antiacida punctele de legare la masa . E ok sefu' asa? Bateria e in capatul firului... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Ianuarie 2, 2015 Share Postat Ianuarie 2, 2015 Bateria e in capatul firului... da... la la care capat?? ca un fir are cel putin 2 capete, aaa daca la capatul firului pe care il tin in mana nu e nimic inseamna ca bateria e la celalalt capat.. hmm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Ianuarie 2, 2015 Share Postat Ianuarie 2, 2015 (editat) Am un releu de semnalizare pt leduri, neoriginal, asa m-am pomenit cu el, aproape la fiecare spalare intra apa in contactul de pe ghidon si releul incepe sa tacane. Am desfacut contactul, pare ok, nu este etans pt ca are perforatie pentru scurgerea apei. Vaselina, apa si posibila pilitura desprinsa din contactele de cupru, conduce ceva curent si sesizeaza releul? Pana a2a zi se usuca si se opreste releul . Editat Ianuarie 2, 2015 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 2, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 2, 2015 Suuper spus Daca imi permiti, pe scurt, pentru aia ca mine care nu stiu de ce parte a firului e bateria: verificati punctele de contact din instalatie ( mufe, legaturi la masa, zone de contact ) sa fie in buna legatura ( fara oxizi, legaturi proaste, suruburi nestranse ) In primavara, odata cu revizia,, desfaceti toate mufele, putin spray de contacte, apoi refaceti legaturile. Daca vedeti plasticul de langa un papuc inegrit verificati papucul ( eventual inlocuit). Verificati si ungeti cu vaselina antiacida punctele de legare la masa . E ok sefu' asa? Este corect..se pot face cu atentie in perioada de iarna Cu o mentiune la papuci__cositoriti !! » Post actualizat in 02 Jan 2015 18:31 Am un releu de semnalizare pt leduri, neoriginal, asa m-am pomenit cu el, aproape la fiecare spalare intra apa in contactul de pe ghidon si releul incepe sa tacane. Am desfacut contactul, pare ok, nu este etans pt ca are perforatie pentru scurgerea apei. Vaselina, apa si posibila pilitura desprinsa din contactele de cupru, conduce ceva curent si sesizeaza releul? Pana a2a zi se usuca si se opreste releul . ..paranormal la prima vedere, dar nu in realitate ! Vaselina ca si uleiul, este un izolator d.p.v electric, numai cea grafitata are o rezistenta electrica mai mica, dar oricum nu se compara cu a unui conducor(Cu sau Al)..si vaselina in releu, nu vad de unde? Apa..DA , de la spalare sau ploaie, dar in 90% din cazuri intra pe la partea superioara, iar orificiul de drenaj este la partea inferioara...vefifica unde mai ai orificii la partea superioara si izoleaza-le...In final ar trebui sa-ti procuri un releu "adevarat" . Posibil sa ai probleme cu contactele, umiditate+oxigen ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Ianuarie 2, 2015 Share Postat Ianuarie 2, 2015 acu depinde cum e facut releul... daca e cu specializat, cu 555 sau cu alte minuni. cand zici ca semnalizeaza ce semnalizeaza? stanga/ dreapta sau ambele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Ianuarie 3, 2015 Share Postat Ianuarie 3, 2015 (editat) Dielectric grease , un tub este suficient. Bagati aceasta vaselina in toate gaurile din mufele electrice mama, nu se mai corodeaza ever nici un contact.Eu asa fac de multi ani, contactele ramin ca noi. Dedantule, in prima poza cu rezist masurata de 0.2R. Ai fost curios sa masori imprealabil rezistenta intre mufele de masura ale aparatului? Pun pariu ca tot 0.2R da. E doar o observatie, nu are legatura cu subiectul, la care ai dreptate 100%. Editat Ianuarie 3, 2015 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 3, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 3, 2015 Dielectric grease , un tub este suficient. Bagati aceasta vaselina in toate gaurile din mufele electrice mama, nu se mai corodeaza ever nici un contact.Eu asa fac de multi ani, contactele ramin ca noi. Dedantule, in prima poza cu rezist masurata de 0.2R. Ai fost curios sa masori imprealabil rezistenta intre mufele de masura ale aparatului? Pun pariu ca tot 0.2R da. E doar o observatie, nu are legatura cu subiectul, la care ai dreptate 100%. Jagi ..voi face unele afirmatii, dar insotite de exemplificari paractice: 1. Dielectric=materiat cu o rezistivitate electrica foarte mare, cateodata infinita. Vaselina chiar daca este grafitata sau are particule de Cu sau Al este folosita in scopuri mecanice, pentru ungerea mecanismelor...O putem utiliza in circuite electrice pentru a realiza un strat protector antioxidare, dar la suprafata contactului, bornelor, etc. Daca folosesti in interiorul unei prizei(mama), aceasta in timp se va incarca cu praf, astfel o sa ai probleme de contact, mai ales cand valoarea tensiunii din circuit este mica. Eu recomand curatarea contactelor cu hartie abraziva fina sau unde nu este acces, cu Clean Tonic, spray contacte. In foto ti-am postat sondele ohmmetru-lui introduse in vaselina dielectrica, cum spui tu, si conectate intre ele=0,3 omh...chiar exista in strat ff subtire aderent la sonde care are o rezistivitate elecrica..nu are valoare mare "dar exista". 2.Pentru orice ohmmetru digital care este in parametrii, in momentul cand atingi sondele aparatului, indicatia este "ZERO", sau ar trebui.depinde ce aparat exista in dotare. La fel la un aparat de masura analogic(ac indicator), comutat pe ohmmetru la atingerea sondelor, acul deviaza la maxim capat de scara gradata! Daca ai o valoare masurata din start la atingerea bornelor sa zicem 0,2 ohm cum spui mai sus, atunci o sa scazi din valoare masurata, o consideri o eroare de aparat. Am postat o foto cu sondele ohmmetru-lui meu in contact. Numai bine, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Ianuarie 3, 2015 Share Postat Ianuarie 3, 2015 (editat) acu depinde cum e facut releul... daca e cu specializat, cu 555 sau cu alte minuni. cand zici ca semnalizeaza ce semnalizeaza? stanga/ dreapta sau ambele? cand ies de la spalatorie se aude releul , semnalizarile nu se aprind. Daca dau de la buton se aprind dar daca opresc se sting insa releul se aude in continuare. O improvizatie este pt ca un fir care ducea la releu a fost taiat si releul a fost legat direct la baterie. Deci a fost inlocuit releul ha logen cu releu led. Am acces usor si scot un fir, cam ce consum are ala daca face galagie 5-6 ore? Este bine ca il opresc pana se usuca apa de la comanda sau nu prea conteaza? Editat Ianuarie 3, 2015 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 3, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 3, 2015 cand ies de la spalatorie se aude releul , semnalizarile nu se aprind. Daca dau de la buton se aprind dar daca opresc se sting insa releul se aude in continuare. O improvizatie este pt ca un fir care ducea la releu a fost taiat si releul a fost legat direct la baterie. Deci a fost inlocuit releul ha logen cu releu led. Am acces usor si scot un fir, cam ce consum are ala daca face galagie 5-6 ore? Este bine ca il opresc pana se usuca apa de la comanda sau nu prea conteaza? Se aprind semnalizarile cand inchizi circuitul din comutatorul de semnalizare..normal. Consumul este redus, practic consuma un circuit, dar nu este normal ce se intampla..ori refaci circuitul si montezi un releu OEM, sau nu mai ajungi cu motocicleta la spalatorie cu presiune de apa in instalatia electrica....a nu compara ploaia torentiala cu jetul de apa din spalatorie in toate sensurile posibile pe motocicleta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Ianuarie 3, 2015 Share Postat Ianuarie 3, 2015 pentru mufaraie, contact, si alte locuri de imbinare la instalatia electrica puteti folosi cu succes : http://tor-online.ro/produse/224-materiale/225-chimice/227-ungere/7021-spray-pentru-contacte-electrice-si-lubrifiere-teslanol-t6.html am folosit si am fost multumit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Ianuarie 3, 2015 Share Postat Ianuarie 3, 2015 Dedant, esti plin de teorie, practica mai putina. Vaselina de care spuneam mai sus este chiar pt mufele electrice fabricata, cu dedicatie. E vaselina siliconica, a aroape transparenta. Se incarca cu mult praf in peste 20 000km. La 2-3-4 ani dai un spray pe mufe, se spala, si se pune alta vaselina. Vorbesc din esperienta. La o cazatura, mi s-e rupt pinul care blocheaza mufele de la ECU, mufa mama a iesit afara, a adunat tzarina cit s-a mai tavalit motoreta prin praf. Am curatat mufa cu spray. Atunci am mai controlat si alte mufe sa vad daca a intrat praful in ele, erau toate curate. Repet, experienta bate orice teorie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 3, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 3, 2015 Jagi eu te combat cu exemplificari practice...nu iau in calcul teoria...si pana la urma cine neaga teoria, nu are nicio legatura cu practica...sau lucreaza pe "incercate" . Eu ti-am aratat practic ce se intampla cu vaselina in contacte, pentru ca tu ai adaugat si cuvantul dielectric care inseamna =izolator, cred ca nu are rost sa mai comentez...probabil ca este una speciala, cum spui tu cu dedicatie, eu am mai vazut-o la circuitele electronice in exterior pentru protectie.La ECU se face ultima verificare din instalatia electrica, am demufat cateva, putine totusi.., pentru ca nu este indicat sa deconectezi ECU fara o baza clara. ..dar nu am vazut vaselina, sau daca se foloseste, este speciala...nu te contrazic. Dar daca este asa de bine protejat ECU, carcasa PVC, manson cuciuc si carcasa metalica...de ce vaselina?! in fine, no comment.. Iar cu ohmmetrul, cred ca te-ai convins cum este cu valoarea de ZERO la atingedea sondelor...chiar te rog sa verifici pe un ohmmetru digital!. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ulita Postat Ianuarie 3, 2015 Share Postat Ianuarie 3, 2015 Eu am dat prima data cu spray de contacte electrice,dupa care cu W40 si nu am avut nici un fel de probleme pana acuma.Sunt sigur ca si alte metode folosite sunt ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 3, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 3, 2015 Setul minimal de scule, instrumente/aparate si consumabile pentru verificarea RC/RS si remedierea problemelor care apar la contactele electrice. Spor la lucru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Ianuarie 3, 2015 Share Postat Ianuarie 3, 2015 (editat) @ dedant nu e mai simplu sa schimbi stecherul de UK de la letcon cu unul DE? am vazut in practiker un cleste pentru sertizat papuci destul de bunicel. pentru letcon am luat de la mikado ( vaz ca esti din bv ) un suport de ala cu arc si cu burete si la set eu am in plus fata de ce ai tu aici o trusulica mica de surubelnite ( de alea ca de ceasornicar ) mai is papuci care nu vor sa iasa din conectorul de plastic pana nu indrepti pinul de retentie » Post actualizat in 03 Jan 2015 20:36 @ dedant nu e mai simplu sa schimbi stecherul de UK de la letcon cu unul DE? am vazut in practiker un cleste pentru sertizat papuci destul de bunicel. pentru letcon am luat de la mikado ( vaz ca esti din bv ) un suport de ala cu arc si cu burete si la set eu am in plus fata de ce ai tu aici o trusulica mica de surubelnite ( de alea ca de ceasornicar ) mai is papuci care nu vor sa iasa din conectorul de plastic pana nu indrepti pinul de retentieaaa » Post actualizat in 03 Jan 2015 20:37 aaa esti din targoviste, scuze Editat Ianuarie 3, 2015 de Taz Asg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 3, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 3, 2015 @ dedant nu e mai simplu sa schimbi stecherul de UK de la letcon cu unul DE? am vazut in practiker un cleste pentru sertizat papuci destul de bunicel. pentru letcon am luat de la mikado ( vaz ca esti din bv ) un suport de ala cu arc si cu burete si la set eu am in plus fata de ce ai tu aici o trusulica mica de surubelnite ( de alea ca de ceasornicar ) mai is papuci care nu vor sa iasa din conectorul de plastic pana nu indrepti pinul de retentie Nu-l schimb pentru ca am adaptor UK-RO...tin mult la ce este din UK, este de la DRAPER! Sunt scule minimale postate, am multe scule/aparate/instrumente pe domeniul electric, sigur nu-mi intra in 10 foto ca cea de sus, in fine nu vreau sa ma laud... ! Bineinteles ca am si suportul aferent pentru letcon! In principiu cand incepi sa lucrezi, o sa ai nevoie de mai multe accesorii, observi cand lucrezi si inveti prin descoperire !! Taz, nu sunt din Brasov, sunt din Craiova, dar stabilit inTargoviste..scrie in prezentare/avatar...Tazzzz cand te opresti din invartit?? CE ma amuza avatarul TAU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Ianuarie 3, 2015 Share Postat Ianuarie 3, 2015 (editat) Nu-l schimb pentru ca am adaptor UK-RO...tin mult la ce este din UK, este de la DRAPER! Sunt scule minimale postate, am multe scule/aparate/instrumente pe domeniul electric, sigur nu-mi intra in 10 foto ca cea de sus, in fine nu vreau sa ma laud... ! Bineinteles ca am si suportul aferent pentru letcon! In principiu cand incepi sa lucrezi, o sa ai nevoie de mai multe accesorii, observi cand lucrezi si inveti prin descoperire !! Taz, nu sunt din Brasov, sunt din Craiova, dar stabilit inTargoviste..scrie in prezentare/avatar...Tazzzz cand te opresti din invartit?? CE ma amuza avatarul TAU am cateva dracii prin garaj ( strictul necesar ) luate in timp ( in timp ce descopeream ca imi mai tre cate ceva ) jucaria la care tin mult e un ciocan de lipit cu gaz ( dremel ) pe langa mobilitate la lipiri ( nu ajunge cablul prelungitor, tre sa lucrezi in fata blocului, etc ) te joci cu tubul termostrictiv ( merge mult mai simplu decat cu brichteta/letconul, si mult mai repede decat cu un generator de aer cald ) da cred ca devenim offtopic, aici propun sa se puna poze si intrumari pentru diverse "carpeli" la instalatia electrica ok? Editat Ianuarie 3, 2015 de Taz Asg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 3, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 3, 2015 am cateva dracii prin garaj ( strictul necesar ) luate in timp ( in timp ce descopeream ca imi mai tre cate ceva ) jucaria la care tin mult e un ciocan de lipit cu gaz ( dremel ) pe langa mobilitate la lipiri ( nu ajunge cablul prelungitor, tre sa lucrezi in fata blocului, etc ) te joci cu tubul termostrictiv ( merge mult mai simplu decat cu brichteta/letconul, si mult mai repede decat cu un generator de aer cald ) da cred ca devenim offtopic, aici propun sa se puna poze si intrumari pentru diverse "carpeli" la instalatia electrica ok? Dupa cum ai vazut, eu prezint un continut teoretic + demonstratie practica !! Am atelier cu dotarile necesare..totul se face aici si pe elevator, de aceea sursa de alimentare este energia electrica...dar este bine ca ti-ai facut achizitii de tot felul..este OK! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Ianuarie 3, 2015 Share Postat Ianuarie 3, 2015 Am atelier cu dotarile necesare..totul se face aici si pe elevator, de aceea sursa de alimentare este energia electrica...dar este bine ca ti-ai facut achizitii de tot felul..este OK! pai da, da subsemnatu' a inceput sa bata campii aiurea si cu gratie, si asta nu e constructiv da promit sa vin cu poze de la diversele actiuni de mentenanta si imbunatatiri ( proiectoare legate la baterie prin intermediul unui releu, priza de 12 v, si alte giumbuslucuri ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Ianuarie 4, 2015 Share Postat Ianuarie 4, 2015 (editat) @Yuk releul tau de semnalizare trebuie trecut prin contact (probabil a fost trecut pe direct) iar ca sa nu-ti mai tacane dupa ce o speli pune o rezistenta de 10-20 kohmi intre iesire si plus(sau chiar mai mare testeaza). Declansarea releului este din cauza aparitiei unei rezistente de scurgere la masa, releul zice ca are sarcina si pleaca.Asa cum s-a mentionat mai sus WD40 izoleaza foarte bine cred ca are o compozitie foarte apropiata cu cel de mecanisme fine si uleiul de transformator.Acum multi ani un prieten care avea tv Cromatic m-a rugat sa-l ajut. Nu mai stia ce sa faca cu tv-ul lui in care se auzeau descarcari si mirosea a ionizat.L-am sters de praf l-am curatat cu spirt (mai rau ca alcoolul atrage apa)nimic. Solutia a venit de la uleiul de mecanisme fine . Odata ce am dat cu el in jurul fisei de inalta s-au oprit descarcarile. Editat Ianuarie 4, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 4, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 4, 2015 Episodul 2 Revin cu importanta mentinerii rezistentei de contact la valori mici in circuitele electrice ale motocicletei si, exemplific in cazul bornelor acumulatorului. In acest caz apar cel mai des rezistente de contact de valori mari datorita depunerilor de praf, oxidarii, sulfatului de plumb sau slabirii clemelor de pridere atasate pe conductoarele de plus(+) si minus(-). Cum am precizat mai sus, rezistenta de contact trebuie sa fie foarte mica, indicat ZERO, deoarece prezenta unei valori chiar de 0, ??? ohm inmultita cu valoare curentului care strabate suprafata=cadere de tensiune(Volt). Nu intru in amanunte in sensul ca RC are doua componente, rezistenta peliculara si cea de strictiune, aici pe acest topic voi discuta numai de efectul global al rezistentei de contact masurat prin metode simple, nu de laborator. Sa luam un ex. simplu: R electrica masurata intre clema conductorului de plus si borna respectiva de plus este de 0,2 ohm, iar curentul de incarcare distribuit la acumulator dupa acoperirea cerintelor consumatorilor este 2 A, rezulta o cadere pe borna de 0,4 V..este o valoare importanta pentru sistem ! Daca se mai cumuleaza in circuitul total caderi de tensiune de 0,6 V(un exemplu), deja 1 Volt se pierde in caderi de tensiune=pierderi datorate rezistentei de contact/suplimentara. Exemplul poate fi extins in cazul unei motociclete mai vechi sau cu o instalatie precarea, si atunci din 14,5 V tensiunea debitata in sistem si reglata de RRT poate sa ajunga la bornele acumulatorului chiar 13 V !!, putin pentru un acumulator. In cazul acumulatorului meu (foto), RC este ZERO la cele doua borne, caderile de tensiune sunt ZERO ( Legea lui Ohm U=R X I , R=0, U=). Masurarea/verificarea se face cu multimetrul comutat pe domeniul tensiunii continue, gama milivolt(Range) pentru o citire cat mai exacta. O sonda a voltmetrului pe clema conductorului de legatura si cealalta sonda pe borna. Verificarea se repeta si pentru cealalta borna a acumulatorului. Aparatul trebuie sa indice ZERO !! Spor la treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Ianuarie 4, 2015 Share Postat Ianuarie 4, 2015 Bunicel topic de iarna dar incomplet. Pe langa contacte imperfecte curentul se mai pierde si din cauza atenuarii caracteristicilor de conductivitate ale cablurilor, oxidarea sfilatelor conductorilor multi-fir, caz in care nu vom putea obtine ZERO ohms pe aparatul de masura, oricat de curate ar fi contactele periferice. Chiar si masurand ZERO ohms static, dinamic curentul poate fi "furat" prin "sangerarea" la masa datorita pierderii caracteristicilor de izolatie a conductorilor din circuit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 4, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 4, 2015 Bunicel topic de iarna dar incomplet. Pe langa contacte imperfecte curentul se mai pierde si din cauza atenuarii caracteristicilor de conductivitate ale cablurilor, oxidarea sfilatelor conductorilor multi-fir, caz in care nu vom putea obtine ZERO ohms pe aparatul de masura, oricat de curate ar fi contactele periferice. Chiar si masurand ZERO ohms static, dinamic curentul poate fi "furat" prin "sangerarea" la masa datorita pierderii caracteristicilor de izolatie a conductorilor din circuit. Problema la care te referi, cu toate ca este prezentata sub forma "figurativa", este aplicabila circuitelor supuse la tensiuni ridicate de peste 0,4 KV, acolo putem discuta de strapungeri de izolatii, deprecieri ale dielectricului, dar bineinteles in functie de calitatea izolatiei si alti parametrii, etc. La tensiuni de 13V din circuitele motocicletelor..mai complicat, exista pierderi in orice cablu care este parcurs de curent electric, sunt pierderi datorita incalzirii_efectul Joule. Dar, eu aici doresc sa pun in evidenta problemele generate de RC care nu este tinuta sub control, verificari care pot fi facute de noi in acest sezon, si care sunt efectele negative in sistem generate de prezenta in valoare crescuta a RC. Topicul va fi completat pe parcursul sezonului cu continut teoretic si practic, cred ca va fi in fina un topic BUN...nu vreau sa-l premiez acum, este inca in faza de proiect/draft..o sa las cititorii sa-l discute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.