Sari la conținut

Problema incarcare GSXR600


Postări Recomandate

Salut.

Am o problema cu incarcarea(nu incarca bateria) si am nevoie de ajutor.Dupa cateva cautari pe net am reusit sa-mi dau seama pe unde ar putea fi problema. Releul de incarcare este ok (am verificat cu multimetrul),in schimb la verificarea statorului am avut unele surprize.....

O sa pun linkul de unde ma-m inspirat ca sa vedeti ce anume am verificat:

In momentul in care verific tensiunea dintre cele 3 fire este in regula(00.9-0.10),iar in momentul in care fac contact intre un fir si masa am aceeasi tensiune ca intre fire,ceea ce nu este in regula din cate se vede in video.

Ce trebuie sa fac in situatia asta??? Am un scurt la stator? trebuie inlocuit???

Astept raspunsurile voastre.....

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Trebuie facute cateva precizari:

1. Ce se masoara in vise si ce ai facut si tu, este verificare/masurarea rezistentei electrice(ohm) a celor trei infasurari si verificarea prezentei sau NU a scurtcircuitului infasurarilor la corpul statorului si implicit la masa.

2 Multimetrul trebuie sa fie comutat pe domeniul rezistentei electrice(ohm), nu tensiune electrica in acest caz!! Poti sa masori si tensiunea debitata de alternator, dar cu motorul in functionare si generatorul in sarcina decuplat de la RRT.

3. Practic in situatia statorului demontat, daca ai valoare de mai sus sau cea indicata in manual pentru infasurari( in unele cazuri 0,3-0,5 ohm) este corect, daca este ff mare ai infasurari intrerupte !

4. Cazul de rezistenta mica (0,???.) masurata intre o infasurare si masa/carcasa/corp stator, indica un SCURTCIRCUIT la masa !! Avarie, se schimba statorul cu comanda OEM.Rezistenta electrica masurata intre infasurari si masa/corp alt. trebuie sa fie INFINITA..ff mare. Nu te complica cu rebobinari, nu o sa rezolvi decat pentru o perioada limitata si la un pret mai mare decat unul original!

In attach ti-am descarcat schema de verificare si masurare, respecta tot ce este acolo ! Vreau sa-mi spui cum ai procedat si cu RRT-ul...sunt curios.

Bafta!

 

Verificare_stator_alternator.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa am procedat cu releul de incarcare si rezultatele mele sunt aproape identice cu cele din video(in cazul releului cel nou)

Cand am verificat statorul multimetrul era setat pe ohm

ms

Da, pentru ca verifici rezistente electrice si continuitati....mai sus spui de tensiune la masa cu multimetrul conectat pe domeniul rezistentei..aici te corectez, in realitate ai avut multimetrul pe domeniul rezistenta electrica/ohm si ai masurat o rezistenta electrica la valoarea de mai sus !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Valentin Simcic Ce ai masurat la regulator este puntea, partea de comanda sunt si sunt nu ai cum s-o masori. Ca sa fii sigur ca ai regulator bun, trebuie sa-i faci o proba ca sa vezi cum incarca.

Statorul se poate rebobina cu rezultate foarte buna folosind materiale de calitate si mult "suflet".http://www.instructables.com/id/Rebuild-your-bike-s-expensive-stator/

Citeste tot pentru ca dupa prima tentativa (din ce tin eu minte) s-au tras niste cocluzii si a fost revizuita tehnologia.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai facut verificarea statica a RRT partea de redresare si datele sunt corecte, iti montezi un nou stator, dar nu bobinat..asculta ce iti spun..nu iti pierde vreme pe Internet cu povesti. ... ! Montezi alternatorul, faci conexiunile al RRT mai putin cele 3 borne care vin de la stator si se conecteaza cu RRT , verifici tensiunea debitata de alternator( prima schema trimisa de mine mai sus). Daca este OK , conectezi si statorul la RRT dupa montajul corect al componentelor si verificarea bornelor(citeste complet topicul meu _Rezistenta de contact) verifici functionarea instalatiei de incarcare a acumulatorului (in topicul Baterii am postari cu modul de verificare, tensiuni debitate, turatii consumatori, etc), citesti cu atentie !! In principiu 14,5 V pe bornele acumulatorului la 4000 rot/min. Mai discutam daca sunt probleme cu tensiune si incalzirea RRT , iti voi comunica ce tebuie sa faci. Ti-am descarcat o schema cu verificarea RRT, acum ai TOT ce iti trebuie d.p.d.v informational, Bafta !

Verificarea RRT.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesk frumos de ajutor si de timpul acordat

revin cu informatii

:hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vandut statorul second hand cu 120 sau 150 lei si omul si-a rezolvat problema cu inca 40 lei garnitura noua. Riscul exista, dar nici nu sunt curios ce pret are un stator oem. Cat despre bobinat sunt de acord, o pierdere de vreme si bani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am avut aceeasi problema ca tine (am tot gsxr 600 ) , am intrebat in stg si in dr si toata lumea mi.a spus sa nu bobinez statorul pt k lacul care il dau cei din fabrica nu il are nimeni si asta ar fi problema , nu rezista. mi.am luat stator si releu sh si totul merge ceas, deocamdata. :) decizia i.ti apartine. succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu lacul este problema cea mare la un astfel de stator, sunt o gramada de transformatoare in ulei care nu patesc nimic, plus ca tensiunea intre spire nu este asa mare ca sa se strapunga emailul. Problema este cum faci bobinarea cu rabdare spira langa spira si foarte stransa ca sa nu se frece intre ele, protejate toate muchiile ascutite astfel incat sa-ti reziste la vibratiile din motor .

Cine a avut rabdare sa citeasca linkul pus si s-a mai si ocupat de asa ceva sunt sigur ca va reusi sa faca un lucru bun si fiabil.Pe acest forum sunt si destui care au rebobinat cu rezultate satisfacatoare asa cum sunt si altii la care nu a mers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dak e cel din poza crede.ma k e un gunoi... pe ala l.am gasit la axxa cu 80-100 de lei , firele care duc la mufa sunt atat de subtiri k i.ti e frik sa il montezi k sa nu mai vb k mufa e cu totul si cu totul alta si trebuie sa faci improvizatii. drept dovada as merge pe varianta original nou sau sh, dupa posibilitati.

» Post actualizat in 05 Jan 2015 11:35

Nu lacul este problema cea mare la un astfel de stator, sunt o gramada de transformatoare in ulei care nu patesc nimic, plus ca tensiunea intre spire nu este asa mare ca sa se strapunga emailul. Problema este cum faci bobinarea cu rabdare spira langa spira si foarte stransa ca sa nu se frece intre ele, protejate toate muchiile ascutite astfel incat sa-ti reziste la vibratiile din motor .

Cine a avut rabdare sa citeasca linkul pus si s-a mai si ocupat de asa ceva sunt sigur ca va reusi sa faca un lucru bun si fiabil.Pe acest forum sunt si destui care au rebobinat cu rezultate satisfacatoare asa cum sunt si altii la care nu a mers.

nu cunosc artele bobinatului ... treaba cu lacul protector am auzito' si eu de la alti meseriasi, k e sau nu adevarata nu am de unde sa stiu, cert e k mi.au recomandat sa nu fac asta.

 

 

ps: Am un stator original acasa (prajit) ,dak vrea cineva sa.l bobineze, il dau gratis sa.si faca draci cu el. :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dak e cel din poza crede.ma k e un gunoi... pe ala l.am gasit la axxa cu 80-100 de lei , firele care duc la mufa sunt atat de subtiri k i.ti e frik sa il montezi k sa nu mai vb k mufa e cu totul si cu totul alta si trebuie sa faci improvizatii. drept dovada as merge pe varianta original nou sau sh, dupa posibilitati.

L-ai vazut in realitate, statoru asta care zici ca e un gunoi?Daca nu, imi pare rau ca te contrazic, nu ai dreptate in ce descrii...., am folosit unul identic, facut de aceiasi firma si merge grozav, iar firele pt mufare (care nu-i o problema sa le schimbi mufa, nu-s chiar asa de subtiri sunt la fel ca si cele originale, asa ca.....spui ceea ce spui , doar daca....

 

Singurul inconvenient e rebobinarea care nu pare la fel de stransa ca la unul oem, in rest e functionabil 100%.

Recomand si rebobinarea, doar daca e facuta de un om pasionat de calitatea lucrarii si nu de banii care urmeaza sa tii ceara pe ea.La ultima rebobinare, lungimea spirei nu mai era aceiasi si incarcarea era deficitara, ea nefiind in parametri, indiferent de turatiile motorului.

Am apelat la ebay si cel putin pana astazi motoreta nu are probleme, 1000 KM, daca la anu apar dau de stire in tara si strainatate.

Inainte de a face o gaura de 7 mil, se poate incerca si varianta mai putin costisitoare de pe ebay, 3 mil, chiar daca o rebobinare duce pana in 1,5 mil lei.

Salutari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca zici k firele sunt groase si esti si multumit e clar k nu vorbim de acelasi stator , am vazut in realitate identic cu ala dar cum chinezu face el copie la orice ;) nu vrea sa induc in eroare pe nimeni . asa k scuzele mele.

 

ps: daca ai ocazia sa ajungi pe la axxa sa ceri un stator sa vezi cum arata si ce fire are ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca zici k firele sunt groase si esti si multumit e clar k nu vorbim de acelasi stator , am vazut in realitate identic cu ala dar cum chinezu face el copie la orice ;) nu vrea sa induc in eroare pe nimeni . asa k scuzele mele.

 

ps: daca ai ocazia sa ajungi pe la axxa sa ceri un stator sa vezi cum arata si ce fire are ;)

Eu am vorbit expres despre statorul de pe ebay, nu zic ca la axxa nu or avea identice .Salutari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ebay este solutia mai buna si sigura. Un alternator OEM cu un RRT in parametrii functioneaza pana la 60-80.000 km fara probleme, depinde de la caz la caz. Daca ai un noroc de unul second care are un 30k, ai sanse de cel puti 20k..o varianta. Dar cea mai buna, este cea new, OEM! ...dar totul depinde de buget.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

dak e cel din poza crede.ma k e un gunoi... pe ala l.am gasit la axxa cu 80-100 de lei , firele care duc la mufa sunt atat de subtiri k i.ti e frik sa il montezi k sa nu mai vb k mufa e cu totul si cu totul alta si trebuie sa faci improvizatii. drept dovada as merge pe varianta original nou sau sh, dupa posibilitati.

ptietene tu ori vinzi tigai de astea la de 5 ori pretu ori nu stii despre ce vorbesti eu am luat o mare teapa de am dat in 2009 650 pe alternator si 450 pe regulator nu zic de la care bisnitar acelesi produse le-am gasit pe e bay undeva la un sfert din pret omu poate alege de pe e bay unu cu cablurile cat sufa dar de 3 ori mai ieftin ca sa nu dea banii degeaba alternatoru merge si acum dar regulatorul cica OEM a mers un sezon asa ca am achizitionat unu din hog kong cu on milion si merge brici de vreo cativa ani

» Post actualizat in 08 Jan 2015 14:45

george blondu poti cumpara si din germania chinezarii sub sigla nemteasca daca ai o casca luata de pe louis.de desfa interiorul si ai sa vezi ce surpriza.... ai sa patesti ca acel chinez ajuns in anglia care era tare mandru de steagurile englezesti cu eticheta made in china , din romania imi este scarba sa cumpar produse pentru motocicleta doar lubrifianti si gume cumpar restu de pe e bay sau de pe alte siteuri dedicate unde cu tot cu shipping si vama ies la mai putin de jumate poti compara preturi de pe bikebandit spre exemplu la produse OEM cu aceleasi la magazine din romania si mai povestim

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...