Sari la conținut

Alegere: F800GS Adv sau R1200GS + F650GS Dakar


Postări Recomandate

De acord cu tine doar ca ia, mai bine, niste instructori KTM in Austria. E mai aproape, sunt mai buni si te scot si pe coclau, nu doar pe un poligon cat juma de teren de fotbal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 173
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Doar că instructorii aia de la KTM o sa-l dea cu KTM-uri nu ? Si din umila mea experientă, nu tot ce faci cu un 450 EXC, poti reproduce si cu o ditai vaca cum e 800GSA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Experienta se capătă invartind roata, ceea ce fac deja!

Next step e un curs de 2 zile in Germania, cu instructorii de la BMW.

Unde faci cursul in germania si in ce consta?....daca banuiesc eu ce e mai bine stai in ro si te duci singur pe coclau...astia au niste enduro park uri unde inveti chestii dar parerea mea e ca mai mult sunt facute sa iti ia banii...din ce stiam si in ro se pot face cursuri de enduro...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi, acum, păcatele mele, dacă tot nu e bun de nimic, tre' să-l vând...

Sau îl păstrez și-l fac de ocară!

 

Sau, cel mai bine, aplic doar punctul 2.

 

 

 

Motorul e foarte bun...iar tu cu doua zile de "lectii" la BMW in Germania nu vei putea face cat poate el...

 

Ai dreptate, aplica doar punctul 2...

 

 

 

 

```

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu înțeleg de unde vine tot nihilismul ăsta: ba ca e prea grea mobra si ma limiteaza, ba ca nu am experiența necesara, ba ca nu merita sa dau banii pe cursuri, ba ca aia, ba ca cealalta...

 

E, oare, legat de atitudinea "Gica contra", care se manifesta și fata de cei care vând cate ceva: ba e prețul prea mare, ba ca e naspa produsul,ba ca altul vine mai ieftin?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu înțeleg de unde vine tot nihilismul ăsta: ba ca e prea grea mobra si ma limiteaza, ba ca nu am experiența necesara, ba ca nu merita sa dau banii pe cursuri, ba ca aia, ba ca cealalta...

 

E, oare, legat de atitudinea "Gica contra", care se manifesta și fata de cei care vând cate ceva: ba e prețul prea mare, ba ca e naspa produsul,ba ca altul vine mai ieftin?

Probabil!

Mai bine o plimbi pe unde vezi cu ochii, decât să o rulezi pe net!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu înțeleg de unde vine tot nihilismul ăsta: ba ca e prea grea mobra si ma limiteaza, ba ca nu am experiența necesara, ba ca nu merita sa dau banii pe cursuri, ba ca aia, ba ca cealalta...

 

E, oare, legat de atitudinea "Gica contra", care se manifesta și fata de cei care vând cate ceva: ba e prețul prea mare, ba ca e naspa produsul,ba ca altul vine mai ieftin?

 

acum, sincer, tu ce astepti de pe un forum? "yuuuhuuu, cate dreptate ai", "vai, ce bine ai facut"? in parte, unii din oameni au comentat in cunostinta de cauza ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Florin, vrei sa mergi la Hechlingen la cursul Bmw offroad? Acum vreo 7-8 ani cand imi doream si eu sa il fac era undeva pe la 1000 si ceva de euro.Daca despre acesta este vorba, parerea mea este ca mai bine mergi la scoli enduro in Ro, unde poti inchiria si moto. Vali la Arges cred ca are asa ceva si sunt sigur ca baietii mai stiu sa iti recomande alte variante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum, sincer, tu ce astepti de pe un forum? "yuuuhuuu, cate dreptate ai", "vai, ce bine ai facut"? in parte, unii din oameni au comentat in cunostinta de cauza ...

 

Nu ma asteptam la asa ceva, evident... Oricum decizia a fost luata, a fost a mea 100%, bazata pe chestii asumate de mine.

Da, au fost si comentarii in cunostinta de cauza, ERU, de exemplu, intotdeauna mi-a dat sfaturi bune. Acum, pentru suspensii trebuie sa astept sa iasa mobra din garantie, adica inca doi ani jumate...

 

 

Florin, vrei sa mergi la Hechlingen la cursul Bmw offroad? Acum vreo 7-8 ani cand imi doream si eu sa il fac era undeva pe la 1000 si ceva de euro.Daca despre acesta este vorba, parerea mea este ca mai bine mergi la scoli enduro in Ro, unde poti inchiria si moto. Vali la Arges cred ca are asa ceva si sunt sigur ca baietii mai stiu sa iti recomande alte variante.

 

Da, despre ala e vorba, tariful e de vreu 500 euro, cu mobra lor.

» Post actualizat in 17 Apr 2015 09:37

Raul, ideea mea de a participa la un astfel de program a pornit de la valoarea mobrei achizitionate, care e destul de mare si de riscurile implicate de invatarea pe cont propriu a calarelii in afara soselei (dar nu numai).

Nu ma intereseaza endureala propriu-zisa, mai bine suna ”plimbare, dar nu numai pe asfalt”.

Genul asta de training, la noi, e cam lipsa - ma refer, aici, la toate conditiile de organizare a unui astfel de program, pornind de la mobre si starea lor, la calitatile pedagogice ale trainerilor, la conditiile terenului si, nu in ultimul rand, la asistenta in caz de incidente (care pot fi numeroase). Iar astfel de criterii, oriunde in lume, genereaza costuri, deci un tarif pe masura. La Heinlichen e 590 euro cu mobra lor.

(Nu in ultimul rand, partea de fun e importanta, care la noi ar fi mult peste cea a germanilor, garantat.)

 

Am apelat la cursuri de training profi in Austria, la ski. Am vazut cursuri similare si la noi. Diferenta e aceeasi ca in toate serviciile de la ei vs. noi, imensa!

De acolo am plecat cu notiuni invatate, aplicate, verificate si validate, incat am plecat mult peste nivelul la care venisem.

La cursuri de ski organizate de romani (culmea, tot in Austria) am auzit de la un instructor: ”am plecat cu 10 copii, am ajuns inapoi cu 9... nu stiu cine lipseste!”. Suna un pic ambiguu, nu-i asa?

 

Ceea ce vreau sa obtin de la un curs (eu, cel putin) este un nivel minim de cunostinte teoretice, aplicate si devenite practice, obtinut in conditii de siguranta, fara sa risc sa-mi busesc motocicleta personala. Pentru asta sunt dispus sa platesc pretul cerut.

Nu vreau sa ma enervez, in cursuri autohtone, pentru chestii nerezolvate, pentru conditii tehnice precare, pentru toate detaliile care, la prestatorii romani, nu conteaza...

 

In plus, ajung in Germania oricum in vara asta, deci problema este doar sa gasesc loc in programul de la Hechlingen, care e full pentru perioada mea de calatorie. M-au pus pe o lista de asteptare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma asteptam la asa ceva, evident... Oricum decizia a fost luata, a fost a mea 100%, bazata pe chestii asumate de mine.

Da, au fost si comentarii in cunostinta de cauza, ERU, de exemplu, intotdeauna mi-a dat sfaturi bune. Acum, pentru suspensii trebuie sa astept sa iasa mobra din garantie, adica inca doi ani jumate...

 

ce plm legatura au suspensiile cu garantia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma asteptam la asa ceva, evident... Oricum decizia a fost luata, a fost a mea 100%, bazata pe chestii asumate de mine.

Da, au fost si comentarii in cunostinta de cauza, ERU, de exemplu, intotdeauna mi-a dat sfaturi bune. Acum, pentru suspensii trebuie sa astept sa iasa mobra din garantie, adica inca doi ani jumate...

 

Pune-ti progresive si cu siguranta la ce ai spus ca vrei sa faci cu ea vei fi foarte multumit. NU are nici o legatura cu garantia. Costurile sunt undeva la 350 euro.

» Post actualizat in 19 Apr 2015 09:07

eu sunt extrem de multumit de cum se comporta acum vs cum era stock. Eu am undeva la 90kg si cred ca merg ok pana la un 110kg.

» Post actualizat in 19 Apr 2015 09:10

sub aceasta greutate(90kg) cred ca sunt un pic prea rigide.

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, am vazut kit Touratech - fata+spate 300 euro, parca. Sunt ok, se schimba împreună?

Furca stock e super moale, cum pişc frana cum se afunda, dar nu mă pot pronunța si legat de spate. Dacă schimb arcul nu afectează ajustarea automata a suspensiei?

 

A, am doar 80kg...

Editat de blorin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmm, teoretic nu trebuie sa afecteze, insa ar trebui sa verifici daca nu cumva arcul este special pentru model dupa 2012/13(cel cu esa). Cred totusi ca la GSA esa-ul actioneaza doar spring preload-ul (e posibil sa ma insel)

La tine numai A-ul cantareste minim 15+8kg benzina in plus, asa ca nu-i problema cu diferenta pana la 90. :D

Cu siguranta vei fi multumit de progresive cel putin pentru furca. Eu le-am inlocuit datorita diving-ului foarte pronuntat, deranjant cel putin in oras cu fiecare oprire la stop - a disparut dupa inlocuire si furca lucreaza foarte bine - zic eu, chiar si in offroad(se simte o reala diferenta - cu siguranta e loc de mai bine, insa eu asa o las deoarece sunt f. multumit). Incerca sa pui in furca si cu spatele mai vezi tu....cel putin eu pe spate am decomprimat complet arcul acum si tot e dura pentru o singura persoana. Daca pun si bagaje in topcase e perfect. In offroad si pe drumuri bune nu am nici o problema, insa pe drumuri asfaltate foarte proaste si pe distante lungi e ceva cam rigid spatele cu progresive - in schimb in offroad nu am nici o problema, il chiar intaresc un pic.

Schimbarea arcurilor cu progresive cu siguranta este o schimbare radicala in bine la costuri decente. Schimbarea furcii presupune un minim 800euro.....

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Înainte să modific furca, pt a scăpa de fenomenul cunoscut sub numele de "diving" am înlocuit uleiul 7W ( OEM adică brand necunoscut) cu unul 10 W de la Moțul.

E important brandul în acest caz, pt că vâscozitatea diferă in fcț de brand iar partea cu W e o chestie orientativă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

kit-ul touratech este Hyperpro in fapt si e absolut ok.


» Post actualizat in 19 Apr 2015 17:35

Înainte să modific furca, pt a scăpa de fenomenul cunoscut sub numele de "diving" am înlocuit uleiul 7W ( OEM adică brand necunoscut) cu unul 10 W de la Moțul.

E important brandul în acest caz, pt că vâscozitatea diferă in fcț de brand iar partea cu W e o chestie orientativă.

Corect, eu odata cu schimbarea arcurilor am pus de asemenea 10W, dar sunt convins ca la gabaritul meu doar cu ulei nu rezolvam mare lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deocamdata nu am simțit vreo "lipsa" legata de suspensia spate, dar nici nu am mers cine știe cât... Am încercat setările, diferența între Sport si Comfort se simte, deci cred ca e ok sa rămână asa,deocamdată.

Dacă nu afectează garanția, voi schimba arcurile cu progresive pe fata. Dive-ul e destul de neplăcut. La Dakar am pus un ulei mai vâscos și s-a diminuat efectul un pic.

Editat de blorin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deocamdata nu am simțit vreo "lipsa" legata de suspensia spate, dar nici nu am mers cine știe cât... Am încercat setările, diferența între Sport si Comfort se simte, deci cred ca e ok sa rămână asa,deocamdată.

Dacă nu afectează garanția, voi schimba arcurile cu progresive pe fata. Dive-ul e destul de neplăcut. La Dakar am pus un ulei mai vâscos și s-a diminuat efectul un pic.

fa-o! iti garantez ca nu vei fi dezamagit. Diving-ul dispare complet(progresive + ulei 10W) si spun asta venind de pe 1200gs care ingheta furca electronic - socul trecand la 800 fiind unul major. Ai in vedere si unde anume le montezi - sa fie cineva meticulos....

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E atât de complicatde înlocuit arcurile? Eu chiar mă gândeam sa o fac singur...

Trebuie doar sa caut un manual de 800, parca găsisem o imagine iso a dvd-ului de la bembe, pe advrider.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la furca o poti face si singur, insa eu unul nu m-as baga. Manopera nu sare de 200-250 lei si facuta de un specialist e intotdeauna mai sigur. Vezi ca astea de la Hyperpro/Touratech pentru furca sunt ceva mai scurte si teoretic e nevoie de o bucsa de teflon pentru a compensa acea diferenta. Eu am avut noroc ca ramasesera de la upgrade-ul lui ERU :D. In plus trebuie scurse ff. bine si uleiul adaugat sa fie introdus cu rabdare si masura (exacta). Cel mai probabil nu esti echipat cu tot ce iti trebuie si vei fi nevoit sa faci fel de fel de improvizatii. Ce-i drept, daca le schimbi tu si iti iese, vei putea face linistit reglajul fin cu ulei in caz ca nu-ti convine ceva....


» Post actualizat in 19 Apr 2015 19:25

manualul se gaseste, daca ai nevoie da de veste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nevoie este întotdeauna de asa ceva, dau o pereche de beri, undeva, cândva, pentru un manual!

 

Problema care mă frământă este, tocmai, aceea a identificării specialistului care sa facă înlocuirea. Când am căutat pe cineva care sa-mi strângă/regleze rulmentii la furca fata, la Dakar, am dat de ZIDU', care m-a asistat telefonic sa facem impreuna1 operațiunea.

 

La BMW nu au meseriași la Tm, trebuie sa merg la alta reprezentanta, la Arad/Oradea, unde am înțeles că exista un tip priceput.

Dar dacă o face în stilul "urecheala", cu manualul în fata, pentru prima oară, prefer sa o fac eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nevoie este întotdeauna de asa ceva, dau o pereche de beri, undeva, cândva, pentru un manual!

 

Problema care mă frământă este, tocmai, aceea a identificării specialistului care sa facă înlocuirea. Când am căutat pe cineva care sa-mi strângă/regleze rulmentii la furca fata, la Dakar, am dat de ZIDU', care m-a asistat telefonic sa facem impreuna1 operațiunea.

 

La BMW nu au meseriași la Tm, trebuie sa merg la alta reprezentanta, la Arad/Oradea, unde am înțeles că exista un tip priceput.

Dar dacă o face în stilul "urecheala", cu manualul în fata, pentru prima oară, prefer sa o fac eu.

Il urc maine pe un upload si-ti trimit link.

Cat despre specialisti, la furca se gasesc ceva mai multi, ca in mare toate furcile sunt la fel. Trebuie doar sa aiba experienta si scule pentru asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nevoie este întotdeauna de asa ceva, dau o pereche de beri, undeva, cândva, pentru un manual!

 

Problema care mă frământă este, tocmai, aceea a identificării specialistului care sa facă înlocuirea. Când am căutat pe cineva care sa-mi strângă/regleze rulmentii la furca fata, la Dakar, am dat de ZIDU', care m-a asistat telefonic sa facem impreuna1 operațiunea.

 

La BMW nu au meseriași la Tm, trebuie sa merg la alta reprezentanta, la Arad/Oradea, unde am înțeles că exista un tip priceput.

Dar dacă o face în stilul "urecheala", cu manualul în fata, pentru prima oară, prefer sa o fac eu.

 

Inlocuirea arcurilor si a uleiului este o operatiune banala pentru cineva care are inclinatii mecanice. Nu ai nevoie de prea multe scule speciale. Daca vrei sa umbli la setarile interne, sa inlocuiesti semeringurile sau sa faci o revizie completa atunci e nevoie de mai multe skiluri. Pentru furca ta in principiu orice mecanic moto poate sa faca schimbul recomandat mai sus. Pentru chestii mai complexe gen schimb de furci poti sa apelezi la Daniel Conopan (http://www.servicesuspensii.ro/) la Baia Mare dar in acest caz probabil ca ai ales motocicleta gresita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai tocmai pe asta ma bazez si eu. Inclinatii mecanice zic eu ca am, am si ceva scule adunate. Uleiul in furca l-am schimbat la Dakar, nu e deloc o mare filosofie.

Oricum imi place sa fac treaba dupa un manual, sa stiu la ce sa ma astept prin ”tuburile” alea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...