nosfyrus Postat Ianuarie 23, 2015 Share Postat Ianuarie 23, 2015 Am creat acest topic sa ne facem o idee cat mai buna despre accidentele de pe teren (fracturi, entorse, luxatii,) consecintele lor pe termen lung, cat de des se intampla si cum credeti ca puteau fi evitate. Asa ca va invit pe toti sa va spuneti povestea aici... Chiar si cei care nu au avut asemenea evenimente sunt rugati sa posteze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Ianuarie 23, 2015 Share Postat Ianuarie 23, 2015 N-are treaba cu subiectul,dar un lucru e clar.Vitezanele n-au ce cauta pe off road: https://www.facebook.com/video.php?v=774511245963945&set=vb.120165311398545&type=2&theater Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george blondu Postat Ianuarie 24, 2015 Share Postat Ianuarie 24, 2015 N-are treaba cu subiectul,dar un lucru e clar.Vitezanele n-au ce cauta pe off road: https://www.facebook.com/video.php?v=774511245963945&set=vb.120165311398545&type=2&theater nu stiu ce a vrut sa demonstreze el dar nici dak era inchiriata mobra nu mi.as fi batut joc de ea pe drumu ala, oricum sa tinut bine cu ea prin pietrele alea si la viteza aia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_b Postat Ianuarie 24, 2015 Share Postat Ianuarie 24, 2015 La prevenire se va nota: echipament complet! Stiu ca e cald uneori si nu prea ne vine sa ne luam armura de ex dar te scuteste de bube de o dai in balarii. Cat despre entorse si altele se vir simtii daca nu sunt tratate bine sau daca sunt in acelasi loc. In alta orsine de idei mai bine dau ca un pepene pe iarba, frunze decat un vitezist de asfalt. Asta e si motivul pt care am lasat strada...bn si datorita consoartei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 24, 2015 Share Postat Ianuarie 24, 2015 (editat) De 4 ani de cand ma dau, am intalnit doar 2 persoane accidentate serios: 1. Pe o coborare "in cap", omul a pierdut controlul rotii din fata, a plonjat pe panta in jos cu capul inainte si si-a rupt mana. A revenit pe motor dupa 3 luni, dupa 6 luni nu mai avea nici o urma. 2. A ratat o urcare, a aruncat motorul de sub el si a aterizat, pe o panta de 45 grade, pe un singur picior. I s-a indoit genunchiul lateral si i s-au rupt ligamentele. A trecut printr-o operatie, dar cred ca se resimte si acum (cu ligamentele nu e de joaca). Per total, la enduro, din cauza vitezei mici, nu te accidentezi serios decat daca vrei sau esti iresponsabil. Omul cu ligamentele putea scapa daca purta niste orteze. Personal, am avut nenumarate vanatai, aproape dupa fiecare iesire. Imi mai amintesc doar 2 mai dureroase: cand am dat cu tibia, in plina viteza, de un ciot (noroc cu cizmele dure), si cand, pe un parau, mi-am scos ochelarii exact cand omul din fata mea accelera, si m-am pomenit cu un ditamai pietroiul in tampla. Editat Ianuarie 24, 2015 de mircea.cazachevici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nosfyrus Postat Ianuarie 24, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 24, 2015 Vara asta eram pe coclauri si am incercat o panta, incepator fiind cand am ajuns sus, am accelerat, motorul a sarit de sub mine, eu nu i-am dat drumul, am pus piciorul stang jos, am facut un wannabe spagat, miam lasat toata greutatea pe piciorul stang iar genunchiu s-a dus inspre intrerior). Genunchierele:Niste mizerii de 40 ron, puse peste pantaloni pentru ca ma jenau daca le tineam direct pe picior:)). Cred ca am fost foarte aproape sa imi rup ceva ceva, Pe moment nu ma durut tare dar seara nu mai puteam sa merg. Ma durea bazinul, femurul si genunchiul, am puratat fasha 2 Sapt si mi-a trecut. Ma gandesc ca daca aveam ortrze putea sa iasa mai rau din moment ce genunchiul a preluat o parte mare din soc dar am avut si dureri la bazin( mici dau au fost). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stilgar Postat Ianuarie 24, 2015 Share Postat Ianuarie 24, 2015 Cu orteze pe picioare ruptura ligamente genunchi. Cazatura la viteza mare prin boscheti care mi-am agatat piciorul (cred). Ruptura de clavicula.. cazatura in umar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nosfyrus Postat Ianuarie 24, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 24, 2015 Am gasit si niste studii pe tema asta: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/19183956/ si http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/18208429/?i=4&from=/19183956/related Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Ianuarie 24, 2015 Share Postat Ianuarie 24, 2015 (editat) echipamentul te scoate din necaz, te poti alege cu o intindere in loc de fractura daca utilizezi ce trebuie @ george bondu: e clar ca nu ai nici o treaba cu offroadul, drumul ala e pistol cu apa. tine minte de la peftea: in offroad TOTUL TINE DE ABORDARE SI SKIL. iam mai alergat acum cativa ani pe transalpisti in teren si eu eram cu suzuki gs... Editat Ianuarie 24, 2015 de stulewa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sher Postat Ianuarie 24, 2015 Share Postat Ianuarie 24, 2015 Preventie: - pregatire fizica temeinica si sistematica(pe tot parcursul anului) - incalzire specifica inaintea fiecarei iesiri / curse - echipament complet si calitativ, nu mizerii de cizme cu 2-3 numere mai mari, pentru ca "asa se iau astea" si care iti intind ligamentele genunchiului la mare arta din cauza greutatii, sau casti de 2 kg. -nu incercati trasee, urcari, coborari, sarituri ce va depasesc cu mult nivelul la care sunteti si fara macar sa aveti aprofundata tehnica de baza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CazyRO Postat Ianuarie 24, 2015 Share Postat Ianuarie 24, 2015 Preventie: - pregatire fizica temeinica si sistematica(pe tot parcursul anului) - incalzire specifica inaintea fiecarei iesiri / curse - echipament complet si calitativ, nu mizerii de cizme cu 2-3 numere mai mari, pentru ca "asa se iau astea" si care iti intind ligamentele genunchiului la mare arta din cauza greutatii, sau casti de 2 kg. -nu incercati trasee, urcari, coborari, sarituri ce va depasesc cu mult nivelul la care sunteti si fara macar sa aveti aprofundata tehnica de baza. +1 la ceea ce zice Sher. In cazul meu doar o disjunctie de clavicula.in 4 ani de dat intensiv, si aia din cauza ca am fortat nota pe o coborare cu iarba uda. Am cazut fix pe umar din deal inspre vale. Dupa 1 luna eram pe motor, dar ture soft. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nosfyrus Postat Ianuarie 24, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 24, 2015 Well said Sher ! Iar daca vrem sa fim mai catolici ca si papa, nu strica niste calciu si niste lectii de judo ). Probabil suna ciudat dar sunt multe persoane ca pur si simplu nu stiu cum sa pice sau cand sa pice. Pe mine m-a ajutat mult sportul asta in viata ) In 6 ani de Ski, Snowboard, si alte activitati ce implica un risc destul de crescut nu mi-am rupt nimic (bat in lemn) . Vara trecut mi-am luat un exc 200 in conditiile in care nu m-am mai dat nici macar pe scooter. In 10 iesiri am reusit urmatoarea performanta: Ghidon rupt, cablu acceleratie rupt, 3 plastice rupte, ambreaj rupt, smuls saua, smuls toba, fisurat janta fata, indoit disc frana fata, rupt cadrul din spate pe care se monteaza saua, crapat airbox-ul, fisurat rezonatorul si un portofel gaurit bine de tot. Initial am vrut sa ma las de hobby-ul asta din cauza riscului crescut dar imi place prea mult. Urmeaza sa imi cumpar o pereche de orteze pentru genunchi si una pentru incheieturi. Prefer sa tai 1300E din bugetul urmatorului motor dar sa ma stiu ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tedted Postat Ianuarie 24, 2015 Share Postat Ianuarie 24, 2015 Nimeni nu foloseste orteze pt. incheieturi. O sa te incurce si vei da posete la fel de spectaculoase si paguboase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nosfyrus Postat Ianuarie 24, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 24, 2015 Aici nu sunt de acortd cu tine. Trecand peste reclama am studiat mult modelul si nu am vazut un singur review negativ.Cam toti userii au spus ca este atat de comoda incat uiti ca este pe mana. nu este o piesa obligatorie dar e o piesa care iti scad sansele de accidentare a incheieturii. » Post actualizat in 24 Jan 2015 19:58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Louis Cyphre Postat Ianuarie 24, 2015 Share Postat Ianuarie 24, 2015 Nu incercati sa faceti pe smecherii cu DR 650 pe unde se dau cei cu KTM de 250. E destul de greu de ajuns acasa cu ghidonul stramb, fara cablu de ambreiaj si cu mana rupta. Si in niciun caz nu mergeti singuri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_b Postat Ianuarie 25, 2015 Share Postat Ianuarie 25, 2015 Nu incercati sa faceti pe smecherii cu DR 650 pe unde se dau cei cu KTM de 250. E destul de greu de ajuns acasa cu ghidonul stramb, fara cablu de ambreiaj si cu mana rupta. Si in niciun caz nu mergeti singuri! » Post actualizat in 25 Jan 2015 21:09 Foarte adevarat,adevarat inca in romania. E normal sa simtim nevoia de a practica un sport sau altul,prima data simtim nevoia dupa care vine ai posibilitatea,si la noi sunt care se dau inca cu chinezerii sau tt350 ....e pasiune la baza dar sa fim seeiosi nu avem salarii de vest. E importanta vointa,pana la un punct....exact ca si cu motoarele de viteza,la un moment dat devine cocalarism. scuze de off. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vAli. Postat Februarie 18, 2015 Share Postat Februarie 18, 2015 Vara trecuta, dupa 4 ani fara evenimente serioase, disjunctie grad 3 acromioclaviculara. E de ras cum s-a intamplat sa cad pe umar...dupa o zi si jumatate de traseu greu, de necrezut. Aveam protectie spate-fata-umeri-cot, poate a ajutat ceva. E bine sa nu pleci singur(nu plec mai departe niciodata singur). Partea rea: eram in mijlocul padurilor, a trebuit sa vin aprox 12 km pe motor, pe urcari si coborari uratele, am cazut din nou aproape de casa, pe o coborare, pentru ca nu mai puteam tine ghidonul bine cu dreapta din cauza durerii. Trei saptamani de ghips, apoi a trebuit sa incep munca. Dupa trei luni, prima iesre mai serioasa, fara dureri. Inca ma deranjeaza putin in anumite situatii(estetic mai conteaza?) Am luat acum o armura de la Alpinestar, pare mai serioasa(cealalta era Acerbis). Deci, e bine sa ai protectii, ceva noroc si timp pentru recuperare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alfred Postat Februarie 27, 2015 Share Postat Februarie 27, 2015 Dea lungul timpului am adunat ceva fracturi, vreo 12 la numar : - La ambele picioare cate 2 fracturi - Mana stanga de 3 ori - Ligamente (inainte sa cumpar orteze, acum 6 ani) - Mana dreapta de 2 ori - Clavicula dreapta intr-un singur loc - Clavicula stanga dubla fractura Si cred ca mai sunt cateva marunte care le-am uitat. 90% din fracturi nu am purtat echipamentul adecvat, acestea sunt doar la enduro, am avut 2 evenimente si pe strada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nosfyrus Postat Februarie 28, 2015 Autor Share Postat Februarie 28, 2015 Ce orteze ai de ti-au protejat ligamentele 6 ani?) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alfred Postat Februarie 28, 2015 Share Postat Februarie 28, 2015 EVS, cred ca a venit timpul sa le schimb, m-au tinut o viata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nosfyrus Postat Februarie 28, 2015 Autor Share Postat Februarie 28, 2015 Ce model? Intreb pentru ca si eu caut acuma o pereche de orteze si nu stiu ce sa aleg. Ma atrag mult ortezele Mobius X8 pentru ca nu au deadspot-uri la patela. Trebuie sa apara pe piata prin martie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alfred Postat Februarie 28, 2015 Share Postat Februarie 28, 2015 EVS Vision au fost primele si m-au tinut 4 ani si EVS Web, Am vazut varianta de la Mobius, par a fi ok dar cred ca o sa merg pe POD anul acesta, le-am vazut si le-am si probat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calutz Postat Februarie 28, 2015 Share Postat Februarie 28, 2015 Dea lungul timpului am adunat ceva fracturi, vreo 12 la numar : - La ambele picioare cate 2 fracturi - Mana stanga de 3 ori - Ligamente (inainte sa cumpar orteze, acum 6 ani) - Mana dreapta de 2 ori - Clavicula dreapta intr-un singur loc - Clavicula stanga dubla fractura Si cred ca mai sunt cateva marunte care le-am uitat. 90% din fracturi nu am purtat echipamentul adecvat, acestea sunt doar la enduro, am avut 2 evenimente si pe strada. cred ca trebuie deschis un topic cu recorduri in asfel de cazaturi.oricum alfred altu in situatia ta isi lua pegas si se lasa de sportul asta.respect la toti care continua orice sar intampla Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nosfyrus Postat Februarie 28, 2015 Autor Share Postat Februarie 28, 2015 EVS Vision au fost primele si m-au tinut 4 ani si EVS Web, Am vazut varianta de la Mobius, par a fi ok dar cred ca o sa merg pe POD anul acesta, le-am vazut si le-am si probat. Din cate am citit POD-urile sunt foarte bune ca si orteze doar ca nu ofera prea multa protectie la patela. Si in poza se vad spatieri destul de mari... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Martie 16, 2015 Share Postat Martie 16, 2015 in 13 ani de enduro nu mi-am rupt nimic (sau nu m-a durut suficient incat sa merg la medic) dar: - mi-am avariat serios aratatorul de la o mana, cazatura la viteza destul de mare, am ratat un pod la iesire in blana din viraj. A ramas usor stramba articulatia dintre a 2 a si a 3 a falanga - genunchi inflamat si probabil cu lichid dupa o cazatura tot la viteza mai mare (am lovit un caine) - unghie de la un deget smulsa cat se poate de usor si curat cand , la incarcarea mobrei pe remorca mi-a fost prins degetul mare intre discul de frana si bascula. Nu doare, dar am lesinat. De 2 ori - durere la genunchi dupa ce mi-am agatat varful cizmei in ceva cioata/poatra si laba piciorului a plecat brusc in lateral. Vanataile, zgarieturile si alte mici inconveniente nu se pun. Nu am purtat orteze si nici nu voi purta, consider ca nu protejaza semnificativ la miscarea de rasucire a piciorului in lateral, care provoaca cele mai multe rupturi de ligamente. Port cotiere, genunchere, manusi, casca, ochelari precum si pantalon/jacheta cand e frig pentru offroad. Cred ca cea mai buna protectie la sportul asta, dincolo de purtarea obligatorie a echipamentului, este conditia fizica si tehnica de mers pe motor. Important este sa nu mergi peste limitele in care te simti confortabil, cel mai frecvent asta duce la cazatura. @alfred....ai jena cand se schimba vremea? Ca la aeroport nu cred ca poti trece de filtre fara sa de caute si in c.u.R ))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.